eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi LubskoUsługi codziennego żywienia 135 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Lubsku w 2020roku, na bazie wynajmowanych pomieszczeń kuchni i wyposażenia kuchni.

To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie



Ogłoszenie z dnia 2019-12-20

Ogłoszenie nr 510278594-N-2019 z dnia 20-12-2019 r.

Dom Pomocy Społecznej: Usługi codziennego żywienia 135 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Lubsku w 2020roku, na bazie wynajmowanych pomieszczeń kuchni i wyposażenia kuchni.

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 632481-N-2019

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie


SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:

Dom Pomocy Społecznej, Krajowy numer identyfikacyjny 97077994300000, ul. ul. Zamkowa 27, 68-300 Lubsko, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 684 574 111, e-mail tkonowalow@op.pl, faks 684 574 110.
Adres strony internetowej (url): http://bip.wrota.lubuskie.pl/dps_lubsko/

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Inny: jednostka organizacyjna powiatu

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Usługi codziennego żywienia 135 mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Lubsku w 2020roku, na bazie wynajmowanych pomieszczeń kuchni i wyposażenia kuchni.

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

DPS-L-DG.350.6.3076.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest usługa codziennego i całodobowego żywienia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej świadczona na bazie wynajętych od DPS Lubsko pomieszczeń kuchennych i wyposażenia obejmująca produkcję i wydawanie przez okres 12 miesięcy 2020r. : - śniadania - 49410 (porcji) - śniadania (drugie) - 49410 (porcji) - obiady - 49410 (porcji) - kolacje - 49410 (porcji) ( wyliczone : 135 osób x 366 dni = 49410 posiłków) Liczba ta może się zmienić, gdyż jest zależna od stanu chorobowego mieszkańców i stanu obłożenia Domu. Usługa obejmuje cały kompleks spraw związanych z prowadzeniem kuchni w tym przejęcie pełnej odpowiedzialności za pracowników, produkcję, jej jakość, stan higieniczno-sanitarny pomieszczeń i urządzeń, prowadzenie dokumentacji HACCP, kontakty z Sanepidem, mycie naczyń ze stołówki, przygotowanie i dystrybucja posiłków, itp. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich aktualnych przepisów prawnych obowiązujących w polskim systemie prawnym w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest do pobierania próbek żywnościowych sporządzanych produktów i przechowywania ich przez 72 godziny dla kontroli przez Sanepid. Zamawiający ma prawo - poprzez upoważnionego przedstawiciela - do kontrolowania produkcji posiłków ( m.in.: jakości produktów wyjściowych, świadectwa jakości ich pochodzenia, składu i gramatury posiłków, czystości personelu i posiadania przez nich aktualnych książeczek zdrowia, czystości pomieszczeń i wyposażenia kuchni, zużycia mediów, bhp. i p.poż. - według porozumienia , itd.) Zamawiający będzie dostarczał wykonawcy pisemny wykaz ilości mieszkańców oraz wymaganych diet w terminach: - obiady i kolacje do godziny 9.00 tego samego dnia, - śniadania do godz. 16.00 dnia poprzedniego. Wykonawca będzie przygotowywał posiłki zgodnie z zaleceniami i normami Instytutu Żywienia i Żywności. Podstawę do sporządzania posiłków dla mieszkańców DPS stanowić będzie uzgodniony pomiędzy zamawiającym a wykonawcą jadłospis dekadowy, z uwzględnieniem diet indywidualnych. Receptury mogą one być modyfikowane wyłącznie po uzyskaniu akceptacji zamawiającego. Możliwe jest też wprowadzenie nowych potraw po zatwierdzeniu ich receptury przez zamawiającego. Wyżywienie musi spełniać wymóg dostarczenia 2200-2400 kalorii dziennie dla jednej osoby. Posiłki mają być przygotowane ze świeżych produktów własnych ( nabywanych przez wykonawcę). Posiłki mają być urozmaicone (różnorodne) poprzez przestrzeganie piramidy żywieniowej i muszą odpowiadać wszelkim rygorom recepturowym, smakowym, estetycznym ( kolorystyka, konsystencja) i odżywczym ( w posiłkach mają być warzywa, owoce, słodycze, itd.). Posiłki należy układać na talerzu estetycznie, z przystrojeniem ich zieleniną ( zielonym koperkiem, pietruszką, szczypiorkiem, itp.). Gramatura określona w jadłospisie oznacza wagę produktu gotowego ( wydawanego do spożycia). Zgodnie z zasadami prawidłowego żywienia głównym źródłem energii powinny być: - węglowodory 50-70% energii (pieczywo, produkty zbożowe, kasze, warzywa, owoce) - tłuszcze 20-35% energii - białko 10-15% energii Posiłki powinny być różnorodne pod względem produktów i składników odżywczych. Należy zachować dodatkowo nastepujące zasady : - podawać każdego dnia dwie porcje mleka i przetworów mlecznych w tym napoi fermentowanych - zachować dużą podaż warzyw i owoców w dziennej racji pokarmowej - podawać co najmnie 3razy w dekadzie rośliny strączkowe suche - podawać co najmnie 3 razy w dekadzie ryby/ lub przetwory rybne - zminimalizować do przygotowania potraw ryby typu panga - w jednym z głównych posiłków np.: kolacji podawać białko pełnowartościowe ( białko zwierzęce /bialko roślin strączkowych) Należy zwrócić szczególna uwagę na użycie soli, które nie powinno przekroczyć 5 gram dziennie na osobę. Zamawiający nie zezwala na stosowanie półproduktów tzw. instantów, jak np.: zupy w proszku, sosy w proszku, kostki rosołowe, itp. pod rygorem rozwiązania umowy. Minimalna wysokość całodobowego wsadu surowca na jednego żywionego nie może być mniejsza niż 11,70 zł (słownie: jedenaście złotych 70/100) brutto, liczona jako średnia z okresu trwania umowy. Wsad surowca oznacza cenę zakupu wszelkich produktów przeznaczonych do przerobienia lub bezpośredniego spożycia przez mieszkańców zgodnie z jadłospisem. Wykonawca będzie przedkładał zamawiającemu bez wezwania kwartalne rozliczenie wysokości wsadu na 1 mieszkańca, liczone jako średnia z 3-ch miesięcy danego kwartału. Nie stosowanie się wykonawcy do tego zapisu jest podstawą do jednostronnego rozwiązania umowy żywienia z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Do rozliczeń niepełnych stosuje się procentowe udziały poszczególnych posiłków w stawce jednostkowej dziennej usługi ( stawce za osobo-dzień) a) śniadanie stanowi 25% b) śniadanie (drugie) stanowi 5% c) obiad stanowi 50% d) kolacja stanowi 20% . Na całodobowe wyżywienie składają się posiłki wydawane mieszkańcom : - śniadanie na oddziałach o godz. 9.00, na stołówce w godz. 8.00-10.00 - śniadanie (drugie) na oddziałach o godz.10.30, na stołówce w godz. 10.30 - obiad na oddziałach o godz. 13.00, na stołówce w godz. 13.00-15.00 - kolacja na oddziałach o godz. 18.00 , na stołówce w godz. 17.00-19.00 - dodatek cukrzycowy dla pensjonariuszy z cukrzycą wydawany tylko na oddziałach o godz. 15.00 wliczony w cenę obiadu z uwzględnieniem podziału na diety : - normalna (I) - lekkostrawna (III) - lekkostrawna z dodatkiem cukrzycowym (IV) - lekkostrawna z dodatkiem cukrzycowym przecierana (V) - lekkostrawna przecierana - inne w zależności od zaleceń lekarza. 3.2. Wykonawca zobowiązany jest ponadto do : a./ zapewnienia całodziennego dostępu do pieczywa i napojów w ilości 5-ciu bochenków chleba, 7-ciu słoiczków dżemu, 3-ch kostek masła 250g do smarowania chleba na tydzień. Przy wyborze dostawcy pieczywa należy uwzględnić przyzwyczajenia smakowe mieszkańców Domu. b. zapewnienia dodatkowego posiłku (dodatku cukrzycowego) dla osób tego wymagających w ilości 28 osób (może ulec zmianie). c. w okresie letnim zapewnienie napojów chłodzących na żądanie przedstawiciela zamawiającego ( woda mineralna gazowana) dla 15 pracowników Domu w ilości 1 litra na osobę na dzień d. umożliwienia wydawanie odpłatnych posiłków dla personelu zamawiającego jeżeli zaistnieje taka sytuacja w cenie jak dla mieszkańca Domu e. przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych (na Boże Narodzenie i Wielkanoc) oraz właściwej oprawy tych posiłków f. przygotowania ok.135 torcików urodzinowych w ciągu całego roku dla solenizantów z pośród mieszkańców Domu g. zapewnienie wody mineralnej niegazowanej na oddziały Domu przez cały rok. 3.3. Dystrybucja posiłków ; 99 pensjonariuszy żywionych jest w budynku przy ul. Zamkowej 27 i 36 pensjonariuszy na filii DPS przy ul. Pokoju 1A. Dostarczanie posiłków do kuchenek oddziałowych odbywać się będzie transportem zamawiającego i tak : 1. w budynku głównym przy ul. Zamkowej : a. na oddziały - transport windą towarową kuchenną. Załadunek żywności i płynów do pojemników i termosów a nastepnie do windy jest czynnością wykonawcy, ilość osób żywionych około 53. Dystrybucja posiłków mieszkańcom - przez pracowników zamawiającego. b. na stołówkę - przez okno podawcze, wydawanie pojedynczych porcji jest czynnością wykonawcy, ilość żywionych około 46 osób. c. naczynia brudne ze stołówki myte są w zmywalni stołówki przez pracowników kuchni. d. naczynia brudne z oddziałów myte są w kuchenkach brudnych na oddziałach przez pracowników zamawiającego. 2. do budynku przy ul. Pokoju 1A (filia DPS) transportem zamawiającego, załadunek zbiorczy do pojemników i termosów jest czynnością wykonawcy, odbiór pojemników i termosów z kuchni oraz przewóz na filię jest czynnością zamawiającego, ilość osób żywionych - około 36. Pojemniki i termosy do przewożenia posiłków na filię myte są na filii i przewożone do kuchni przy ul.Zamkowej. Naczynia brudne z oddziałów filii myte są w kuchenkach brudnych na oddziałach filii przez pracowników zamawiającego. Posiłki gorące będą odbierane od wykonawcy w termosach i pojemnikach będących własnością zamawiającego. Temperatura posiłków w chwili dostarczenia do pomieszczeń dystrybucji zamawiającego musi wynosić : dla zupy, drugiego dania, płynów - minimum 60°C, dla posiłków zimnych ( sałatki, pasty, sery, itp.) od 4-7°C. Przygotowywanie posiłków odbywać się będzie w kuchni Zamawiającego usytuowanej w Lubsku przy ul. Zamkowej 27 o powierzchni użytkowej wynajętej 226,70m2, oraz wyposażenia kuchennego, przekazanych wykonawcy usługi na podstawie umowy najmu - załącznik nr 6 SIWZ. Wykaz sprzętu i urządzeń do przekazania dla Wykonawcy stanowi załączniki nr 1, 2 i 3 do umowy najmu. 3.4. Dodatkowe obowiązki wykonawcy: 3.4.1. przejąć pracowników zamawiającego zatrudnionych w kuchni na podstawie art. 23´ Kodeksu Pracy od firmy świadczącej aktualnie (w 2019r.) umowę żywienia mieszkańców DPS-u. Do przejęcia jest jedna kucharka wskazana przez zamawiającego, osoba ta ma być zatrudniona na pełny etat na umowę o pracę. Pozostali pracownicy ( 4 i pół etatu - ilość sugerowana) mają być też zatrudnieni na umowy o pracę. Po zawarciu umowy żywienia, wykonawca przedłoży zamawiającemu oświadczenie o strukturze zatrudnienia w kuchni i o zatrudnieniu wszystkich pracowników zatrudnionych w tej kuchni na umowę o pracę, przedstawi też zamawiającemu ksero umów o pracę ( bez danych osobowych) zatrudnianych pracowników. Zgodnie z brzmieniem art.29ust.3a ustawy prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę (lub podwykonawcę) na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art.22§1 ustawy z 26.06.1974r. - Kodeks pracy (Dz.U. 2014, poz.1502, z póżn.zm.). Obowiązek zatrudnienia pracowników na umowę o prace nie dotyczy dostaw. Zamawiający będzie mógł żądać od wykonawcy dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienie na podstawie umów o pracę (wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek), które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych (bez danych osobowych) dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń. Sugerowane zatrudnienie-dla zapewnienia prawidłowej pracy kuchni potrzebne są następujące etaty, - szef kuchni - 1 osoba na pełny etat - kucharz - 3 osoby na pełny etat - magazynier - 1 osoba na pełny etat. - dietetyk - 1 osoba na 1 / 2 etatu. 3.4.2. przejmować wszelkie resztki pokarmowe jako odpady pokonsumpcyjne powstałe przy przygotowywaniu posiłków i pozostałych po spożyciu posiłków . Zawrzeć umowę na odbiór odpadów BIO z firmą uprawnioną do odbioru takich odpadów. Nie zezwala się na odbiór tych odpadów innym podmiotom/osobom poza firmą uprawnioną do ich odbioru. Odpady te należy przechowywać w pojemnikach zamkniętych. Możliwe jest wykorzystanie pojemnika BIO 240 litrów. Odpady komunalne powstałe od pracowników kuchni można gromadzić bezpłatnie w pojemnikach dla pracowników DPS, są to dwa pojemniki na odpady komunalne zmieszane (niesegregowane) ustawione na placu przy kotłowni grzejnej. 3.4.3. utrzymywać właściwy stan techniczno-sanitarny pomieszczeń, urządzeń, sprzętu, itp. wykorzystywanych przez wykonawcę, co oznacza m.in. ich czasową konserwację, wykonywanie bez zwłoki napraw, remontów, a w przypadku jego zaginięcia - zakup sprzętu nowego równoważnego , który staje się własnością zamawiającego. W przypadku znacznego zużycia naturalnego sprzętu uniemożliwiającego jego użytkowanie i nieopłacalności jego naprawy, wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu opinii technicznej w tym zakresie przez podmiot świadczący usługi serwisowe w tym zakresie. Decyzję ostateczną podejmie zamawiający, który w przypadku akceptacji opinii wycofa sprzęt z użytkowania i przeznaczy go do kasacji. W takiej sytuacji wykonawca musi sobie zabezpieczyć sprzęt równoważny umożliwiający mu prowadzenie działalności w zakresie żywienia ( chyba że okaże się on nieprzydatny do produkcji na co zgodę wyrazi zamawiający). 3.4. 4. Zgodnie z art. 182 Kodeksu Pracy - współpracować z zamawiającym w zakresie bhp. i p.poż. - na podstawie zawartego porozumienia - załącznik nr 7 SIWZ. 3.4.5. Utrzymywać we właściwym stanie sanitarno-higienicznym korytarze przy kuchni ( myć podłogi na bieżąco, a co najmniej raz w tygodniu szorować podłogi) . Przedstawiciel zamawiającego będzie sprawdzać stan czystości pomieszczeń i wyposażenia kuchni ( i korytarzy). 3.4.6. Ubezpieczyć od odpowiedzialności cywilnej prowadzoną działalność gospodarczą w kuchni i objąć odpowiedzialnością pracowników kuchni i osoby trzecie, znajdujące się w kompleksie kuchennym. 3.4.7. Zgłosić i opłacać podatek od nieruchomości na rzecz Urzędu Miasta Lubsko, od wynajętej powierzchni użytkowej pomieszczeń. Na rok 2020 planowana jest stawka w wysokości 23,90zł/m2, co za pow.226,70m2 daje kwotę podatku od nieruchomości w wysokości 5418,13zł. 3.4.8. Wykonawcy zezwala się na wyposażenie kuchni w sprzęt własny ale w uzgodnieniu z zamawiającym warunków jego zasilania w media. Aktualnie brakującym sprzętem w kuchni są : 2 patelnie elektryczne, 2 szafy chłodnicze, które wykonawca ma zabezpieczyć we własnym zakresie. 3.4.9. Opłacać comiesięczny czynsz za wynajem pomieszczeń kuchennych w wysokości 1957,40zł ( o ile nie ulegnie zmianie stawka ). 3.4.10 W przypadku awarii w kuchni DPS -u uniemożliwiającej przygotowywanie posiłków dla mieszkańców, zamawiający w tym okresie czasu zapewnia kuchnię zastepczą bez dodatkowego wynagrodzenia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 55.30.00.00 - Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków


SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/12/2019
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 777292.50
Waluta PLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert: 1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie


Nazwa wykonawcy: Przedsiębiorstwo Produkcyjno Usługowo Handlowe Natalia Madej
Email wykonawcy: madejcatering@10g.pl
Adres pocztowy: Reja 7/6
Kod pocztowy: 65-076
Miejscowość: Zielona Góra
Kraj/woj.: lubuskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

tak

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 839475.90
Oferta z najniższą ceną/kosztem 839475.90
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 839475.90
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:

IV.8) Informacje dodatkowe:


IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ


IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.