To jest wynik przetargu. Zobacz także treść przetargu, którego dotyczy to ogłoszenie
Ogłoszenie z dnia 2017-11-20
Ogłoszenie nr 500061460-N-2017 z dnia 20-11-2017 r.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o.: Sukcesywny zakup fabrycznie nowych części zamiennych do nadwozi pojazdów bezpylnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o.o.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500054068-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania w m.st. Warszawie Sp. z o.o., Krajowy numer identyfikacyjny 015314451,
ul. ul. Obozowa
43,
01-161
Warszawa, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
22 3910100, e-mail
bzp@mpo.com.pl, faks
22 3910296.
Adres strony internetowej (url): www.mpo.com.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Usługi komunalne
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Sukcesywny zakup fabrycznie nowych części zamiennych do nadwozi pojazdów bezpylnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o.o.
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):DZA.ZOZ.27.35.2017.JĆ
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny zakup fabrycznie nowych części zamiennych do nadwozi pojazdów bezpylnych Miejskiego Przedsiębiorstwa Oczyszczania w m.st. Warszawie sp. z o.o. ("Zamawiający"), których wykaz przedstawiono w załączniku do opisu przedmiotu zamówienia, zgodnie z wymaganiami określonymi w zaproszeniu do negocjacji. I. Faktyczny asortyment realizowanych zakupów będzie uzależniony od potrzeb Zamawiającego. Wyznacznikiem zapotrzebowania Zamawiającego w zakresie zamówienia jest wykaz pojazdów, stanowiący załącznik do opisu przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega możliwość zamawiania również części nie występujących w cenniku Wykonawcy. II. Zamawiający na tym etapie nie jest w stanie dokładnie zadeklarować, do których nadwozi pojazdów oraz jakie dokładnie części i ilości tych części zostaną zakupione. Wykonawca na etapie negocjacji postanowień umowy określi wysokość rabatu, który będzie obowiązywał w trakcie trwania całej umowy. W trakcie trwania umowy od ceny katalogowej każdej zamawianej części Wykonawca będzie odliczał rabat w wysokości określonej w umowie, w odniesieniu do jednostkowych cen netto. III. Umowa będzie realizowana przez okres dwunastu miesięcy od daty podpisania umowy w oparciu o zamówienia częściowe, które składane będą (e-mailem lub poprzez formularz zamówieniowy, dostępny na stronie internetowej Wykonawcy) zgodnie z faktycznymi potrzebami Zamawiającego oraz w oparciu o cenę jednostkową netto wynikającą z cennika Wykonawcy po uwzględnieniu oferowanego rabatu. Zamawiający zastrzega, że całkowite wynagrodzenie Wykonawcy wynikające z realizacji umowy nie może przekroczyć wysokości środków przyznanych na ten cel (umowa zostanie podpisana na wartość wynikającą z tych właśnie środków, tj. maksymalną nominalną wartość zobowiązania). Informacja o wysokości tych środków zostanie przekazana Wykonawcy w dniu negocjacji. IV. W przypadku, gdy kwota całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy zostanie w pełni wykorzystana przed wskazanym terminem zakończenia umowy, Zamawiający zastrzega sobie prawo skrócenia czasu trwania umowy. Natomiast w przypadku, gdy kwota całkowitego wynagrodzenia Wykonawcy nie zostanie w pełni wykorzystana do czasu zakończenia umowy Zamawiający zastrzega sobie, za zgodą Wykonawcy, prawo przedłużenia czasu trwania umowy do chwili, gdy przyznane środki zostaną wydane, jednak nie dłużej niż o 6 miesięcy Zamawiający deklaruje realizację zamówienia w minimalnym zakresie do kwoty 300 000,00 zł netto i zastrzega sobie prawo do realizacji pozostałego zamówienia na zasadach prawa opcji. Decyzja o dostawach objętych prawem opcji uzależniona będzie od decyzji Zamawiającego,podczas gdy na Wykonawcę nałożony w ten sposób zostaje obowiązek realizacji dostaw do ustalonego w ramach prawa opcji poziomu maksymalnego na warunkach zawartej umowy, bez konieczności ponownych negocjacji między stronami.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie było podzielone na części:
nie
II.5) Główny Kod CPV: 34.30.00.00 - Części i akcesoria do pojazdów i silników do nich
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
|
|
|
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16/11/2017 IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT
454000
Liczba otrzymanych ofert:
0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Nazwa wykonawcy: Zoeller Tech sp. z o.o.
nie Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy
558420.00
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: IV.8) Informacje dodatkowe:
|
|
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a) ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Przedmiotem zamówienia są części do specjalistycznych zabudów bezpylnych, których producentem jest firma Ekocel Sp. z o.o. Spółka Ekocel Sp. z o.o. należy do Grupy
Zoeller, w skład której wchodzą firmy z 8 państw (źródło: strona www.ekocel.pl). W
Polsce są to Spółki Ekocel Sp. z o.o. i Zoeller Tech Sp. z o.o. - dwa teoretycznie odrębne
podmioty, a faktycznie mają tę samą siedzibę i ten sam zarząd. Podział w zakresie
działalności tych podmiotów jest następujący: Spółka Ekocel Sp. z o.o. zajmuje się
produkcją zabudów i ich sprzedażą, montażem na podwoziach oraz sprzedażą
kompletnych pojazdów, natomiast Spółka Zoeller Tech Sp. z o.o. prowadzi serwis
stacjonarny i mobilny oraz sprzedaż części zamiennych. Spółka Zoeller Tech Sp. z o.o.
dysponuje trzema stacjonarnymi punktami serwisowymi w Polsce (Rekowo Górne,
Warszawa, Chorzów) wraz z magazynami części zamiennych (informację tę można
potwierdzić na stronie www.ekocel.pl). Nie są to niezależnie (odrębnie) działające na
rynku podmioty, lecz jeden, który wykonuje swą działalność w trzech lokalizacjach na
terenie Polski. Aby wyprodukować przedmiot zamówienia (części zamienne) niezbędny
jest dostęp do dokumentacji technicznej zabudowy (rysunki, wyliczenia konstrukcyjne).
Dostęp do wymaganej dokumentacji mają firmy produkujące części na zlecenie i
wyłącznie na potrzeby Grupy Zoeller. Wyprodukowane części są dostarczane tylko do
firm wchodzących w skład Grupy Zoeller, które funkcjonują na zasadzie wyłączności na
rynek kraju, na terenie którego prowadzą działalność. Nie istnieje możliwość, aby inna
firma wchodząca w skład Grupy Zoeller podjęła jakiekolwiek działania na rynku innego
członka Grupy Zoeller. Nie istnieje również możliwość, aby ktoś spoza Grupy Zoeller
otrzymał dostęp do chronionej dokumentacji, a tym samym mógł wyprodukować części, dla których możliwe będzie uzyskanie dokumentu potwierdzającego, że zostały wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami i standardami produkcyjnymi ustalonymi przez producenta zabudowy i są one tej samej jakości, co części stosowane przy pierwszym montażu. Brak dostępu do chronionej dokumentacji jest równoznaczny z faktem, że na rynku nie są dostępne zamienniki tych części, więc Zamawiający zmuszony jest używać części oryginalnych. Produkcja części oryginalnych odbywa się na wyłączne zlecenie i potrzeby firm wchodzących w skład Grupy Zoeller, więc ich zakup od innych podmiotów nie jest możliwy, gdyż nie są dla nich dostępne. Przytoczone powyżej argumenty, jak również oświadczenie własne Wykonawcy, potwierdzają rzeczywisty monopol firmy Zoeller Tech Sp. z o.o. oraz że tylko ten Wykonawca jest w stanie
wykonać zamówienie w zakresie będącym przedmiotem niniejszego zamówienia. W
odniesieniu do tego konkretnego zamówienia nie istnieją inni Wykonawcy, którzy
mogliby wykonać zamówienie zgodnie ze sztuką techniczną oraz aby po realizacji
zamówienia pojazd spełniał obowiązujące przepisy prawa i był dopuszczony do pracy w zakresie zbiórki odpadów. Dodatkowo należy wyjaśnić, że zgodnie z Dyrektywą 2006/42/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej, z dnia 17 maja 2006 r. w sprawie maszyn, zmieniającą dyrektywę 95/16/WE pojazdy bezpylne muszą się legitymować oceną ryzyka dla zabudowy (każda odrębnie), którą wystawia producent, czyli firma Ekocel Sp. z o.o. Firma Ekocel Sp. z o.o. nie utrzyma potwierdzenia zgodności z dyrektywą zabudowy, do naprawy której zastosowano by części niewiadomego pochodzenia. Potwierdza to tym samym, że nie istnieje żadne rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa sprzętu medycznego do Wojskowego Instytutu Medycznego - PIB
- Dostawa mebli II dla Szpitala Bielańskiego w Warszawie (ZP-117/2025)
- "Pozyskanie fabrycznie nowego pojazdu ciężarowego z adaptacją na cele wywrotki"
- Wyposażenie pracowni naukowej FabLab Czacha Dymi! w sprzęt do prowadzenia doświadczeń
- Dostawa sprzętu komputerowego dla FINA
- Dostawa monitorów na potrzeby funkcjonowania Instytutu Badawczego IDEAS (nr postępowania: 25/WNP-000014)
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- dostawy fabrycznie nowych części do: autobusów marki Jelcz, alternatorów i rozruszników do autobusów Marki Ikarus i Jelcz, automatycznych skrzyń biegów ZF, skrzy biegów Voith i pomp centralnego smarowania Vogel, ogrzewań do autobusów, pomp wytryskowych do
- dostawa fabrycznie nowych części do autobusów Ikarus oraz MAN w okresie 18 m-cy od daty podpisania umowy.
- części i akcesoria do pojazdów i silników do nich.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





