eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZłotówKompleksowa usługa dotycząca aktywizacji edukacyjnej, społecznej i zawodowej oraz działań środowiskowych dla uczestników projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2013-05-29

Złotów: Kompleksowa usługa dotycząca aktywizacji edukacyjnej, społecznej i zawodowej oraz działań środowiskowych dla uczestników projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 210008 - 2013; data zamieszczenia: 29.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów, woj. wielkopolskie, tel. 67 263 22 65, faks 67 263 22 65.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.zlotow.com

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kompleksowa usługa dotycząca aktywizacji edukacyjnej, społecznej i zawodowej oraz działań środowiskowych dla uczestników projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa dotycząca aktywizacji edukacyjnej, społecznej i zawodowej oraz działania środowiskowe dla uczestników projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem realizowanym przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie. Zamówienie obejmuje realizację wyodrębnionych Etapów: 1) wyjazd aktywizacyjno - szkoleniowy ze szkoleniem Aktywne Metody Poszukiwania Pracy oraz szkoleniem pierwszej pomocy z certyfikatem międzynarodowym dla 8 wychowanków rodzin zastępczych w wieku od 15 do 25 lat będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie. 2) wyjazd integracyjno-szkoleniowy połączony z Treningiem Kompetencji i Umiejętności Społecznych dla 8 wychowanków rodzin zastępczych w wieku od 15 do 25 będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie, 3) Wyjazd integracyjno - szkoleniowy dla 10 rodzin zastępczych (w tym 15 osób dorosłych) będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wraz z ich bezpośrednim otoczeniem (22 dzieci) wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie obejmujące grupowe zajęcia i warsztaty prowadzone przez mediatora i psychodietetyka, szkolenie pierwszej pomocy oraz pracę opiekuna rodziny zastępczej podczas wyjazdu 4) Wyjazd integracyjny z treningiem umiejętności społecznych dla 10 rodzin zastępczych (w tym 15 osób dorosłych) będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wraz z ich bezpośrednim otoczeniem (22 dzieci) wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie obejmujące trening umiejętności społecznych oraz pracę opiekuna rodziny zastępczej podczas wyjazdu. 5) Wsparcie grupowe i indywidualne Warsztaty prowadzone przez mediatora rodzin oraz Warsztaty psychodietetyki zajęcia grupowe i indywidualne dla 10 rodzin zastępczych (w tym 15 osób dorosłych) będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wraz z ich bezpośrednim otoczeniem (22 dzieci) wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie. 6) wyjazd integracyjno - szkoleniowy ze szkoleniem pierwszej pomocy z certyfikatem międzynarodowym połączony z zabiegami leczniczymi dla 35 osób niepełnosprawnych w tym 25 uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie wraz z 5 opiekunami osób niepełnosprawnych, których zapewnia Wykonawca. 7) wyjazd aktywizacyjno - szkoleniowy ze szkoleniem Trening Kompetencji i Umiejętności Społecznych dla 10 osób niepełnosprawnych będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie. 8) szkolenie wikliniarstwa i bukieciarstwo dla 25 osób niepełnosprawnych z Warsztatów Terapii Zajęciowej będących uczestnikami projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie. 9) Organizacja działań środowiskowych w postaci zajęć aktywizacyjnych dla uczestników projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem wraz z ich bezpośrednim otoczeniem z grup docelowych tj. osób niepełnosprawnych i wychowanków rodzin zastępczych (łącznie każdorazowo 20 osób) wskazanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie. Termin całkowitego wykonania zamówienia: 01 czerwiec - 15 grudnia 2013.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.57.00.00 - Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego .

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeżeli wykonawca złoży wraz z ofertą podpisany załącznik nr 2 do formularza oferty - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz udokumentuje: . posiadanie uprawnień do wydawania międzynarodowych certyfikatów w zakresie szkoleń pierwszej pomocy . uprawnienia do przeprowadzania testów reakcji alergicznych na spożywane pokarmy . wpis do rejestru instytucji szkoleniowych (art. 20 ust.1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy)

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku poprzez wykazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej po jednej usłudze: - szkolenia Aktywne Metody Poszukiwania Pracy - szkolenia Trening Kompetencji i Umiejętności Społecznych - szkolenia pierwszej pomocy - usług z zakresu psychodietetyki - realizacji wyjazdu integracyjnego dla minimum 20 osób - prowadzenia warsztatów pedagogicznych dla rodzin zastępczych łącznie co najmniej 6 usług. Do sporządzenia wykazu usług można wykorzystać załączony do SIWZ wzór (załącznik nr 4). Spełnienie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego wykazu i załączonych dokumentów na potwierdzenie wykonania /wykonywania ich z należytą starannością.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku poprzez wykazanie przez Wykonawcę, że osoby którymi dysponuje, a które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają kwalifikacje zawodowe i doświadczenie w prowadzeniu zajęć. Prowadzący szkolenia powinni posiadać wykształcenie wyższe magisterskie o specjalności psychologia, ekonomia, pedagogika, praca socjalna, uprawnienia instruktora pierwszej pomocy, instruktora wikliniarstwa oraz bukieciarstwa, certyfikowanego mediatora oraz psychodietetyki. Do sporządzenia wykazu osób oraz oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, można wykorzystać załączony do SIWZ wzór (załącznik nr 5). Spełnienie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego wykazu wraz z podpisaną przez wskazane osoby deklaracją uczestnictwa przy realizacji przedmiotowego zlecenia w zakresie określonym przez oferenta.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna za spełnienie tego warunku poprzez wykazanie przez Wykonawcę, że osoby którymi dysponuje, a które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają kwalifikacje zawodowe i doświadczenie w prowadzeniu zajęć. Prowadzący szkolenia powinni posiadać wykształcenie wyższe magisterskie o specjalności psychologia, ekonomia, pedagogika, praca socjalna, uprawnienia instruktora pierwszej pomocy, instruktora wikliniarstwa oraz bukieciarstwa, certyfikowanego mediatora oraz psychodietetyki. Do sporządzenia wykazu osób oraz oświadczenia, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia (kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także zakres wykonywanych przez nich czynności, można wykorzystać załączony do SIWZ wzór (załącznik nr 5). Spełnienie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego wykazu wraz z podpisaną przez wskazane osoby deklaracją uczestnictwa przy realizacji przedmiotowego zlecenia w zakresie określonym przez oferenta.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający oceni spełnienie tego warunku w oparciu o posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę minimum 100 000,00 zł. Spełnienie ww. warunku oceniane będzie na podstawie przedłożonego dokumentu wraz z potwierdzeniem płatności.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Zgodnie z art.26 ust 2b ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Kopie dokumentów załączonych do oferty dotyczących tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty. 2) Szczegółowy program szkoleń określający: - miejsce zakwaterowania (hotel/pensjonat/ośrodek), - zakres tematyczny i godzinowy treningu i warsztatów, - informację o stosowanych metodach i technikach szkoleń, - informację o materiałach dydaktycznych udostępnianych uczestnikom szkoleń wraz z formą ich udostępnienia, - wykaz dodatkowych zajęć społecznych. 3) Parafowany przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy projekt umowy- załącznik nr 6 do SIWZ

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 70
  • 2 - ilość szkoleń przeprowadzonych w ostatnich 3 latach o tematyce wskazanej w ofercie - 30

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania w umowie następujących zmian: a) danych teleadresowych w przypadku ich wystąpienia b) dotyczących zatrudnienia podwykonawców w przypadku gdy Wykonawca oświadczył, iż wykona umowę osobiście, w zakresie zgodnym z SIWZ, c) zmiany osobowej podwykonawców oraz zakresu podwykonawstwa w przypadku gdy Wykonawca wykonuje umowę przy pomocy podwykonawców. d.) terminy wykonania poszczególnych Etapów mogą być zmienione w formie aneksu wskutek: - wystąpienia zdarzeń siły wyższej; - wstrzymania realizacji usług przez Zamawiającego albo przerw w realizacji zamówienia powstałych na skutek okoliczności, za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający, Warunki dokonania zmian: A. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności, B. Strona występująca o zmianę postanowień zawartej umowy: - opisze zaistniałe okoliczności, - uzasadni, udokumentuje zaistnienie powyższych okoliczności, C. Wniosek o zmianę postanowień zawartej umowy musi być sporządzony na piśmie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcpr.zlotow.com
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie, Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.06.2013 godzina 08:30, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie, Aleja Piasta 32, 77-400 Złotów, pok. 34, sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Kompleksowa usługa dotycząca aktywizacji edukacyjnej, społecznej i zawodowej oraz działań środowiskowych dla uczestników projektu Pomocna Dłoń - Integracja Zagrożonych Wykluczeniem realizowanego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Złotowie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII. Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.