Ogłoszenie z dnia 2024-12-19
Ogłoszenie nr 2024/BZP 00663787 z dnia 2024-12-19 |
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Grójec.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Grójec
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670223310
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 47
1.5.2.) Miejscowość: Grójec
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-600
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 048 664 30 91 wew. 65
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: iwona.kowalska@grojecmiasto.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.grojecmiasto.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a1d9229d-9d42-4ff1-8874-4ec286ef7e5b1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Grójec.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a1d9229d-9d42-4ff1-8874-4ec286ef7e5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00663787
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: OJ S 234/2024 02/12/2024
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
GSK Sp. z o.o.” jest jednoosobową spółką Gminy Grójec. Kapitał zakładowy spółki wynosi 3 431 000 zł. Wszystkie 3431 udziałów w spółce o wartości nominalnej 3 431 000 zł posiada Gmina Grójec. W spółce nie ma innych udziałów niż Zamawiający, stąd warunek z art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. c ustawy Pzp jest spełniony. W GSK sp. z o.o. Burmistrz powołuje członków Rady Nadzorczej. Burmistrz reprezentuje 100% kapitału zakładowego spółki na walnym zgromadzeniu co sprawia, że Gmina sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Warunek określony w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. a ustawy Pzp jest spełniony. Warunek określony w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b ustawy Pzp, by ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego GSK z o.o. spełnia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WI.271.42.2024.KOI
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Grójec zgodnie z przepisami w zakresie odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych w sposób selektywny pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości mieszanych, a także odpadów komunalnych w postaci leków przeterminowanych oznaczonych kodem 20.01.32 zbieranych w punktach gromadzenia wyznaczonych na terenie Gminy Grójec w okresie od 1.01.2025 r. do 31.12.2034 r.
Zakres przedmiotu zamówienia
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
a. wyposażenie nieruchomości, na okres realizacji zamówienia, w pojemniki oraz worki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie ich w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym zgodnie
z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grójec;
b. odbiór w całym okresie realizacji zamówienia od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Grójec zgodnie z przepisami w zakresie odbioru odpadów komunalnych zmieszanych oraz zbieranych w sposób selektywny pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i nieruchomości mieszanych, a także odpadów komunalnych w postaci leków przeterminowanych oznaczonych kodem 20.01.32 zbieranych w punktach gromadzenia wyznaczonych na terenie Gminy Grójec;
c. transport odebranych odpadów komunalnych, do wskazanych instalacji przetwarzania.
Wyposażenie nieruchomości w pojemniki
3. Rodzaje i minimalną objętość pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych oraz częstotliwość ich opróżniania określa Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grójec.
4. Wykonawca zobowiązany jest w ramach realizacji zamówienia wyposażyć nieruchomości na okres trwania zamówienia w pojemniki na zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne oraz w pojemniki i (lub) worki na odpady selektywnie zebrane.
5. Urządzenia wymienione w ust. 4 mają spełniać wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grójec.
6. Worki na selektywnie zebrane odpady muszą być wykonane z tworzywa uniemożliwiającego ich rozerwanie podczas eksploatacji np. LDPE, HDPE.
7. Wykonawca jest zobowiązany najpóźniej do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia świadczenia usługi wyposażyć wszystkie nieruchomości w kontenery, pojemniki i worki oraz oznaczyć je zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Grójec.
8. Wykonawca winien posiadać pisemne potwierdzenie podstawienia pojemników służących do zbierania odpadów komunalnych z danej nieruchomości.
9. O każdej zmianie liczby, rodzaju, pojemności pojemników oraz zmianie miejsc gromadzenia odpadów wynikających ze składania korekt i nowych deklaracji Zamawiający informował będzie Wykonawcę na wskazany przez niego adres mailowy.
10. Wykonawca zobowiązany jest dostosować się do zmian określonych w ust. 9 w terminie do 3 dni roboczych od dnia, w którym został poinformowany o zmianie podstawiając we wskazane miejsca wymagane pojemniki lub odbierając pojemniki z nieruchomości.
Odbiór odpadów komunalnych
11. Wykonawca jest zobowiązany do odbierania odpadów komunalnych:
a. w sposób ciągły, nie zakłócający ciszy nocnej;
b. w terminach wynikających z przyjętego harmonogramu odbioru;
c. niezależnie od warunków atmosferycznych;
d. pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczający mieszanie odpadów.
12. Wykonawca sporządzi harmonogram wywozu odpadów komunalnych, który stanowić będzie załącznik do umowy na odbiór odpadów komunalnych. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej. Wykonawcy, w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia, przysługuje prawo zmiany harmonogramów odbierania odpadów selektywnie zbieranych (plastik, szkło, puszki metalowe) jeżeli w wyniku wprowadzenia systemu kaucyjnego ulegnie zmianie (obniżeniu) kwartalna ilości odpadów segregowanych odbieranych przez Wykonawcę w stosunku do ilości odebranej w kwartale roku poprzedniego o 10 %.
13. Wykonawca obowiązany jest zamieścić harmonogram na własnej stronie internetowej i eksponować go przez cały okres realizacji zamówienia, jak również przesłać Zamawiającemu adres do tej strony.
14. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania harmonogramu w formie papierowej każdemu właścicielowi nieruchomości (np. poprzez wrzucenie do skrzynki), przed przystąpieniem do świadczenia usługi, a w trakcie jej wykonywania informować właścicieli nieruchomości o zmianach harmonogramu oraz terminach zbiórek doraźnych, na dwa tygodnie odpowiednio przed zmianą lub datą zbiórki.
15. Odbiór odpadów komunalnych odbywał się będzie zgodnie ze sporządzonym przez Wykonawcę harmonogramem wywozu odpadów z uwzględnieniem następujących rejonów odbioru odpadów:
16. Zabrania się Wykonawcy mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości oraz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
17. Wykonawca zobowiązany jest do odbierania odpadów komunalnych w sposób, który zapewni odpowiedni stan sanitarny poprzez zapobieganie wysypywaniu się odpadów z pojemników i worków w czasie odbioru i transportu, a w przypadku wysypania, obowiązany jest do natychmiastowego uprzątnięcia odpadów oraz skutków ich wysypania (plamy, zabrudzenia itp.).
18. Wykonawca zobowiązany jest do zebrania i odebrania wszystkich odpadów komunalnych z miejsc ich gromadzenia, nawet tych, które nie zostały umieszczone w pojemnikach sporządzając stosowną dokumentację.
19. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania dodatkowego (poza harmonogramem) wywozu odpadów z nieruchomości, na których zamieszkuje nie więcej niż dwie osoby, w przypadku, gdy termin ostatniego odbioru odpadów określony w harmonogramie jest dłuższy niż 7 dni przed terminem zakończenia realizacji zamówienia.
Transport odpadów komunalnych
1. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania usługi odbioru i transportu w sposób sprawny, ograniczający do minimum utrudnienia w ruchu drogowym, w korzystaniu z nieruchomości oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy Grójec.
2. W celu właściwej realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca powinien w całym okresie trwania zamówienia dysponować dostatecznym potencjałem technicznym, gwarantującym terminowe i jakościowe wykonywanie zakresu rzeczowego usługi oraz umożliwiającym odbiór odpadów z terenów trudnodostępnych.
3. Pojazdy przeznaczone do realizacji przedmiotu zamówienia powinny posiadać aktualne badania techniczne, być dopuszczone do ruchu oraz oznakowane w widoczny sposób co najmniej nazwą Wykonawcy, danymi adresowymi i numerem jego telefonu.
4. Pracownicy zajmujący się wywozem odpadów powinni być wyposażeni w odzież ochronną z widocznym logo firmy lub/i nazwą firmy.
5. Wykonawca jest zobowiązany do dokonywania odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia.
6. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia przewożonych odpadów przed rozsypaniem oraz w sposób gwarantujący bezpieczeństwo ruchu drogowego.
7. Wykonawca ma obowiązek spełniać wszystkie wymogi stawiane podmiotom odbierającym odpady komunalne określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Utrzymanie pojemników w należytym stanie sanitarnym
1. Wykonawca obowiązany jest utrzymywać pojemniki na odpady komunalne w należytym stanie sanitarnym poprzez ich mycie oraz dezynfekcję.
2. Mycie i dezynfekcję pojemników należy wykonać co najmniej dwa razy w roku w okresie od 1 kwietnia do 31 października, przy czym czynność tę winno się wykonać co najmniej raz w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia.
3. Szczegółowe harmonogramy mycia i dezynfekcji pojemników Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu w terminie do 15 marca każdego roku obowiązywania umowy.
Zbiorcze zestawienie ilości odpadów
Lp. Odpady Objęte przedmiotem zamówienia (KOD odpadu) Szacowana roczna ilość odpadów do odbioru [Mg] Łącznie: 8960 Mg
4.5.3.) Główny kod CPV: 90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Grójecka Spółka Komunalna Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 797-207-21-66
7.3.4) Miejscowość: Kobylin
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GRÓJECKA SPÓŁKA KOMUNALNA SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
GRÓJECKA SPÓŁKA KOMUNALNA SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-12-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 113300000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2034-12-31SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego.
Wszystkie przesłanki wymienione w tym przepisie są spełnione.
Zamawiający będąc samorządową jednostką organizacyjną należy do grona jednostek sektora finansów publicznych, o których mowa w art. 9 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. (t.j. Dz. U. z 2023, poz. 1270 ze zm.).
Podmiot, któremu zamawiający zamierza udzielić zamówienia jest spółką prawa handlowego, spółką z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000833120 posiada osobowość prawną.
Grójecka Spółką Komunalna Sp. z o. o., zwanej dalej „GSK Sp. z o.o.” lub „Spółką” jest jednoosobową spółką Gminy Grójec. Kapitał zakładowy spółki wynosi 3 431 000,00 zł. Wszystkie 3431 udziałów w spółce o wartości nominalnej 3 431 000 zł posiada Gmina Grójec. W spółce nie ma innych udziałów niż Zamawiający, stąd warunek z art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. c ustawy Pzp jest spełniony.
W Grójeckiej Spółce Komunalnej sp. z o.o. Burmistrz Gminy i Miasta Grójec powołuje członków Rady Nadzorczej, a więc większość członków tego organu, co obok faktu, że Burmistrz reprezentuje 100% kapitału zakładowego spółki na walnym zgromadzeniu sprawia, że Gmina Grójec sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej. Warunek określony w art. 214 ust. 1 pkt. 11 lit. a ustawy Pzp jest spełniony.
Warunek określony w art. 214 ust. 1 pkt 11 lit. b ustawy Pzp, by ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczyło wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego Grójecką Spółkę Komunalną Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spełnia.
Wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki dokonano przede wszystkim w celu zapewnienia mieszkańcom Gminy i Miasta Grójec wysokiej jakości usług oraz świadczenia ich po niskich cenach. Grójecka Spółka Komunalna Sp. z o. o. jako spółka komunalna nie jest nastawiona na generowanie wysokiego zysku, a Gmina Grójec nie pobiera od niej dywidendy, stąd cały zysk przeznaczany jest na rozwój firmy. Jakość usług spółki jest przy tym bardzo wysoka.
Mając powyższe na uwadze zostały spełnione wszystkie warunki, określone w art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy Pzp warunkujące udzielnie Grójeckiej Spółce Komunalnej Sp. z o.o. zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki oraz zaistniały okoliczności uzasadniające udzielnie Grójeckiej Spółce Komunalnej Sp. z o.o. zamówienia z wolnej ręki na okres 10 lat.
INNE PRZETARGI Z GRÓJCA
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży drogowej przy realizacji zadań inwestycyjnych.
- Wykonanie badań laboratoryjnych w związku z realizacją trzech zadań inwestycyjnych na drogach Powiatu Grójeckiego.
- Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie branży drogowej przy realizacji zadania inwestycyjnego.
- Wykonanie badań laboratoryjnych w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1617 W Błędów - Wilków na odc. Załuski - Wilków Drugi.
- Dostawa infrastruktury cybernetycznej dla Starostwa Powiatowego w Grójcu
- Budowa boiska wielofunkcyjnego wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji przy Zespole Szkół w Warce
więcej: przetargi w Grójcu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa związana z odbiorem, transportem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Giby oraz prowadzenie PSZOK
- Odbieranie odpadów z nieruchomości niezamieszkanych z terenu Związku Gmin Zagłębia Miedziowego
- "Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów budowlanych o kodzie 17 01 07 z Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Białej Podlaskiej"
- Transport oraz unieszkodliwienie wyrobów azbestowych z terenu Gminy Magnuszew
- Odbiór i transport odpadów komunalnych z terenu Gminy Rychtal w okresie od 01 lipca 2025 r. do 30 czerwca 2026 r.
- ODBIÓR ODPADÓW Z TERENÓW KOMUNALNYCH GMINY MIASTO OŁAWA
więcej: Usługi transportu odpadów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.