Ogłoszenie z dnia 2025-12-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00477046/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ANDRYCHÓW
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182031
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 15
1.5.2.) Miejscowość: Andrychów
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-120
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 338429952
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@andrychow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.andrychow.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://josephine.proebiz.com/pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-20262.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9125134-fa92-4c9c-a3cc-faf168a8f1f9
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00567194
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00125426/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00477046
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP.271.45.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 131958,48 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: ,,Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026’’ z podziałem na części:Część I – Zakup i dostawa 3 sztuk agregatów prądotwórczych trójfazowych
5.2 Dostarczony przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, wolny od wad, odpowiadać normom jakościowym, określonym we właściwych aktach prawnych, posiadać gwarancje producenta oraz winien spełniać wszelkie wymogi przewidziane obowiązującymi przepisami dla tego typu wyrobów i nie może być przedmiotem roszczeń osób trzecich. Wykonawca gwarantuje ponadto, iż przedmiot zamówienia posiada wszystkie niezbędne elementy do prawidłowego funkcjonowania oraz odpowiednie certyfikaty zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeszkolenie przedstawicieli Zamawiającego z obsługi i urządzeń.
Agregaty zostaną protokolarnie odebrane na warunkach określonych w projekcie umowy. Koszt dostawy, rozładunku przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy.
5.3 Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w załączonym do SWZ opisie przedmiotu zamówienia dla Części I stanowiący załącznik 3 dla Części I
5.4 Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy.
5.5 W przypadku wystąpienia w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw patentów, znaków towarowych, materiałów, wyrobów lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretnych typów katalogowych – wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „lub równoważne” o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w w/w dokumentach podano konkretne typy materiałów, wyrobów i urządzeń, należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). Użycie materiałów równoważnych jest warunkowane uzyskaniem parametrów jakościowych i cech użytkowych co najmniej na poziomie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały w celu udowodnienia, że oferowane parametry jakościowe i cechy użytkowe są równoważnie lub lepsze od złożonych w dokumentacji. Udowodnienie, że zastosowane materiały, przedmioty lub towary mają parametry równe lub lepsze niż materiały, przedmioty lub towary powołane w opisie przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy. Koszty związane z wykazaniem równoważności rozwiązań ponosi Wykonawca.
5.6 Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
5.8 Minimalny okres gwarancji dla Części I wymagany przez Zamawiającego wynosi 24 miesięcy i jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z zapisem rozdziału 19 pkt 19.1 niniejszej SWZ. Jeżeli Wykonawca w Formularzu Ofertowym nie poda terminu gwarancji lub zadeklaruje okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31127000-2 - Prądnice awaryjne
4.5.5.) Wartość części: 36623,92 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: ,,Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026’’ z podziałem na części:Część II – Zakup i dostawa agregatu prądotwórczego mobilnego (zamontowanego na przyczepie)
5.2 Dostarczony przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, wolny od wad, odpowiadać normom jakościowym, określonym we właściwych aktach prawnych, posiadać gwarancje producenta oraz winien spełniać wszelkie wymogi przewidziane obowiązującymi przepisami dla tego typu wyrobów i nie może być przedmiotem roszczeń osób trzecich. Wykonawca gwarantuje ponadto, iż przedmiot zamówienia posiada wszystkie niezbędne elementy do prawidłowego funkcjonowania oraz odpowiednie certyfikaty zgodnie z obowiązującymi przepisami. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeszkolenie przedstawicieli Zamawiającego z obsługi i urządzeń.
Agregaty zostaną protokolarnie odebrane na warunkach określonych w projekcie umowy. Koszt dostawy, rozładunku przedmiotu zamówienia leżą po stronie Wykonawcy.
5.3 Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony został w załączonym do SWZ opisie przedmiotu zamówienia dla Części II stanowiący załącznik 3 dla Części II.
5.4 Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy.
5.5 W przypadku wystąpienia w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw patentów, znaków towarowych, materiałów, wyrobów lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretnych typów katalogowych – wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „lub równoważne” o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w w/w dokumentach podano konkretne typy materiałów, wyrobów i urządzeń, należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). Użycie materiałów równoważnych jest warunkowane uzyskaniem parametrów jakościowych i cech użytkowych co najmniej na poziomie wskazanym w opisie przedmiotu zamówienia. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały w celu udowodnienia, że oferowane parametry jakościowe i cechy użytkowe są równoważnie lub lepsze od złożonych w dokumentacji. Udowodnienie, że zastosowane materiały, przedmioty lub towary mają parametry równe lub lepsze niż materiały, przedmioty lub towary powołane w opisie przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy. Koszty związane z wykazaniem równoważności rozwiązań ponosi Wykonawca.
5.6 Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy.
5.8 Minimalny okres gwarancji dla Części II wymagany przez Zamawiającego wynosi 24 miesięcy i jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z zapisem rozdziału 19 pkt 19.1 niniejszej SWZ. Jeżeli Wykonawca w Formularzu Ofertowym nie poda terminu gwarancji lub zadeklaruje okres gwarancji krótszy niż 24 miesiące, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.5.3.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
31127000-2 - Prądnice awaryjne
34223300-9 - Przyczepy
4.5.5.) Wartość części: 95334,56 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 47232,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 47232,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 47232,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SUMERA MOTOR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5512478405
7.3.3) Ulica: Przemysłowa 50
7.3.4) Miejscowość: Andrychów
7.3.5) Kod pocztowy: 34-120
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
SUMERA MOTOR SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
SUMERA MOTOR SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-11-12
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 47232,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-12-15Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na ogłoszone postępowanie o udzielenie zamówienia klasycznego w trybie podstawowym bez negocjacji pn. Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026 - Część II – Zakup i dostawa agregatu prądotwórczego mobilnego (zamontowanego na przyczepie) do dnia 23.10.2025 r. do godziny 9:00, za pośrednictwem sytemu przeznaczonego do elektronizacji procesu zamówień
publicznych JOSEPHINE wpłynęła jedna oferta złożona przez SUMERA MOTOR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA ul. Przemysłowa 50, 34-120 Andrychów.
W toku badania ofert Zamawiający stwierdził, że ww. oferta podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5) ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 ze zm. zwaną dalej ustawą Pzp) gdyż jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia.
Uzasadnienie:
Warunkami zamówienia są warunki, które dotyczą zamówienia lub postępowania o udzielenie zamówienia, wynikające w szczególności z opisu przedmiotu zamówienia, wymagań związanych z realizacją zamówienia, kryteriów oceny ofert, wymagań proceduralnych lub projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 7 pkt 29 ustawy Pzp).
Zgodnie z zapisami rozdziału 5 SWZ Opis przedmiotu zamówienia Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowił załącznik nr 3A dla Części II do SWZ. Ponadto zgodnie z zapisem w pkt. 24.14 SWZ Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy w przypadkach określonych w art. 226 ust. 1 ustawy Pzp.
Wykonawca w Formularzu ofertowym oświadczył, że zapoznał się ze Specyfikacją Warunków Zamówienia, do której nie wniósł zastrzeżeń.
Zaoferowany przez Wykonawcę agregat prądotwórczy na przyczepie homologowanej Model – SMG – 100L-S5 (rozruch manualny) nie spełnia wszystkich wymaganych parametrów wymaganych w Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ.
Zgodnie z pkt. 17.6.3 SWZ Wykonawca, w ramach przedmiotowych środków
dowodowych, był zobowiązany złożyć wraz z ofertą kartę katalogową zaoferowanego agregatu oraz karty katalogowej silnika oraz prądnicy.
Z karty katalogowej dostarczonej przez Wykonawcę wynika:
• brak zapisu odnośnie świecy żarowej 12V zainstalowanej w kolektorze ssącym umożliwiającej bezproblemowy rozruch silnika bez dodatkowych urządzeń wspomagających rozruch w temperaturze zewnętrznej do -20 C,
• brak zapisu odnośnie wyposażenia w układ grzania płaszcza wodnego wraz z czujnikiem temperatury zewnętrznej, który będzie zapewniał bezproblemowy rozruch silnika w temperaturze do -30C,
• przyczepa homologowana 2-osiowa nie spełnia wymaganej, dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) i wynosi 2500 kg.
Zamawiający wskazuje, że Wykonawca nie jest uprawniony do zmiany treści kart katalogowych oferowanego agregatu przez ich poprawienie, więc wezwanie z art. 107 ustawy
Pzp nie znajduje zastosowania. Zgodnie z treścią art. 107 ust. 2 ustawy Pzp, czynności jakich można dokonać, gdy złożone przedmiotowe środki dowodowe są nieprawidłowe ograniczają się do uzupełnienia lub wyjaśnienia ich treści. Uzupełnienie, dotyczy wprowadzenia w dokumencie danych, których w ogóle pierwotnie w nim nie było. Wyjaśnienie zaś, służy
doprecyzowaniu treści dokumentu bez zmiany jego treści.
[...]
W związku z tym, że w postępowaniu nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu, Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt. 2) ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z ANDRYCHOWA
- Zakup i dostawa 9-cio osobowego samochodu typu "mikrobus" przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych
- Dostawa soli drogowej z antyzbrylaczem luzem w ilości do 200 ton.
- Budowa sali gimnastycznej przy ZSS w Targanicach z podziałem na części: Część I: "Budowa sali.." - rozbiórka istniejącego budynku sali gimnast. Część II: "Budowa sali ..- budowa nowej sali gimnast.
więcej: przetargi w Andrychowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa agregatu prądotwórczego oraz zapasowego zbiornika wody pitnej dla potrzeb Szpitala Miejskiego w Siemianowicach Śląskich Sp. z o. o.
- Zakup i dostawa agregatu prądotwórczego dla Gminy Świerzno
- Zakup agregatów dla realizacji zadań OC i OL Gminy Miejskiej Aleksandrów Kujawski
- Dostawa agregatu prądotwórczego w zakresie objętym wnioskiem pn. "Budowa magazynu i zakup wyposażenia na potrzeby zarządzania kryzysowego w Jarosławiu" w ramach Programu Ochrony Ludności i OC
- Dostawa wyposażenia i urządzeń przeznaczonych do wykorzystania w celu realizacji zadań w ramach systemu ochrony ludności i obrony cywilnej III.
- Zakup stacjonarnych agregatów prądotwórczych dla jednostek administracji i ochrony zdrowia w ramach OL i OC.
więcej: Jednostki prądotwórcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





