Ogłoszenie z dnia 2025-11-24
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa sprzętu komputerowego dla Urzędu Miasta Radlin z podziałem na części:
Część 1 - Dostawa stacji roboczych
Część 2 - Dostawa laptopów
Część 3 - Dostawa monitorów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Radlin
1.3.) Oddział zamawiającego: Dział Zamówień Publicznych
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276258658
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Rymera 15
1.5.2.) Miejscowość: Radlin
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-310
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 4590221
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@radlin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.miasto.radlin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa sprzętu komputerowego dla Urzędu Miasta Radlin z podziałem na części:
Część 1 - Dostawa stacji roboczych
Część 2 - Dostawa laptopów
Część 3 - Dostawa monitorów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b0097231-0b42-494a-8ff5-b6c1afd3da4d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00550554
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037879/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Zakup stacji roboczych i laptopów dla UMRadlin
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12194493.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim za pośrednictwem platformazakupowa.pl.
W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami w zakresie:
- przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia podmiotowych środków dowodowych;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia/poprawienia/uzupełnienia oświadczenia, o którym mowa w art.
125 ust. 1, podmiotowych środków dowodowych, innych dokumentów lub oświadczeń składanych w postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dotyczących treści oświadczenia, o którym mowa w
art. 125 ust. 1 lub złożonych podmiotowych środków dowodowych lub innych dokumentów lub oświadczeń składanych w
postępowaniu;
- przesyłania odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień dot. treści przedmiotowych środków dowodowych;
- przesłania odpowiedzi na inne wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;
- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy;
- przesyłania odwołania/inne
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Szczegóły w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Urząd Miasta Radlin jest
Burmistrz Radlina (ul. Józefa Rymera 15, 44-310 Radlin). Dane przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z
przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Szczegółowe informacje dot. zasad przetwarzania danych
osobowych można uzyskać na stronie internetowej Miasta Radlin pod adresem https://radlin.pl/zpdo, na tablicach informacyjnych
wywieszonych w jednostce oraz w formie udostępnianych na życzenie wydruków. Inspektorem ochrony danych osobowych w
Urzędzie Miasta Radlin jest Pan Andrzej Hajm kontakt: adres e-mail iod@radlin.pl , telefon 32 4590 235. Informacje na temat
obowiązujących w Urzędzie Miejskim w Radlinie procedur dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań
następczych:
Informacje na temat obowiązującej w Urzędzie Miejskim w Radlinie wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i
podejmowania działań następczych dostępne są pod linkiem: https://miasto.radlin.pl/ochrona-sygnalistow/
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.271.43.INF.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 74172,92 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa stacji roboczych
4.2.5.) Wartość części: 43422,20 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 30213300-8 - Komputer biurkowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca poda cenę ofertową (cena brutto) na formularzu oferty, zgodnie z Załącznikiem nr 2, 3, 4 do SWZ (w zależności na którą część Wykonawca składa ofertę). Wykonawca załącza także Kalkulację cenową (Załącznik nr 2d, 3d, 4d do SWZ - w zależności na którą część Wykonawca składa ofertę).
W Kalkulacji cenowej kwotę brutto uzyskuje przemnażając ilość (szt.) przez cenę brutto za jednostkę miary. Wynik wpisuje się w odpowiednim wierszu i kolumnie. Na koniec dokonuje się podsumowania wszystkich wierszy z kolumny „Kwota brutto”. Otrzymany wynik wskazuje całkowitą cenę ofertową z VAT.
Wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Cena ta będzie stała i nie może się zmienić, za wyjątkiem przypadków opisanych w projektowanych postanowieniach umownych stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
Przyjmuje się, iż Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. Całość prac winna być wykonana zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem. W cenie oferty uwzględnia się zysk Wykonawcy oraz wszystkie wymagane przepisami podatki i opłaty, a w szczególności podatek VAT. Ustalenie prawidłowej stawki podatku VAT należy do Wykonawcy. Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich (PLN), do drugiego miejsca po przecinku, oraz w formie pisemnej. W przypadku rozbieżności pomiędzy wartością oferty określonej liczbowo
i słownie, Zamawiający uzna za prawidłowo podaną wartość napisaną słownie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 - Dostawa laptopów
4.2.5.) Wartość części: 12740,34 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 30213100-6 - Komputery przenośne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca poda cenę ofertową (cena brutto) na formularzu oferty, zgodnie z Załącznikiem nr 2, 3, 4 do SWZ (w zależności na którą część Wykonawca składa ofertę).
Wykonawca załącza także Kalkulację cenową (Załącznik nr 2d, 3d, 4d do SWZ - w zależności na którą część Wykonawca składa ofertę).
W Kalkulacji cenowej kwotę brutto uzyskuje przemnażając ilość (szt.) przez cenę brutto za jednostkę miary. Wynik wpisuje się w odpowiednim wierszu i kolumnie. Na koniec dokonuje się podsumowania wszystkich wierszy z kolumny „Kwota brutto”. Otrzymany wynik wskazuje całkowitą cenę ofertową z VAT.
Wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Cena ta będzie stała i nie może się zmienić, za wyjątkiem przypadków opisanych w projektowanych postanowieniach umownych stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
Przyjmuje się, iż Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. Całość prac winna być wykonana zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem.
W cenie oferty uwzględnia się zysk Wykonawcy oraz wszystkie wymagane przepisami podatki i opłaty, a w szczególności podatek VAT. Ustalenie prawidłowej stawki podatku VAT należy do Wykonawcy.
Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich (PLN), do drugiego miejsca po przecinku, oraz
w formie pisemnej. W przypadku rozbieżności pomiędzy wartością oferty określonej liczbowo
i słownie, Zamawiający uzna za prawidłowo podaną wartość napisaną słownie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa monitorów
4.2.5.) Wartość części: 4140,65 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 33195100-4 - Monitory
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca poda cenę ofertową (cena brutto) na formularzu oferty, zgodnie z Załącznikiem nr 2, 3, 4 do SWZ (w zależności na którą część Wykonawca składa ofertę).
Wykonawca załącza także Kalkulację cenową (Załącznik nr 2d, 3d, 4d do SWZ - w zależności na którą część Wykonawca składa ofertę).
W Kalkulacji cenowej kwotę brutto uzyskuje przemnażając ilość (szt.) przez cenę brutto za jednostkę miary. Wynik wpisuje się w odpowiednim wierszu i kolumnie. Na koniec dokonuje się podsumowania wszystkich wierszy z kolumny „Kwota brutto”. Otrzymany wynik wskazuje całkowitą cenę ofertową z VAT.
Wynagrodzenie wykonawcy jest wynagrodzeniem ryczałtowym. Cena ta będzie stała i nie może się zmienić, za wyjątkiem przypadków opisanych w projektowanych postanowieniach umownych stanowiącym Załącznik nr 1 do SWZ.
Przyjmuje się, iż Wykonawca dokładnie zapoznał się ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia. Całość prac winna być wykonana zgodnie z zamierzeniem i przeznaczeniem.
W cenie oferty uwzględnia się zysk Wykonawcy oraz wszystkie wymagane przepisami podatki i opłaty, a w szczególności podatek VAT. Ustalenie prawidłowej stawki podatku VAT należy do Wykonawcy.
Cena ofertowa musi być podana w złotych polskich (PLN), do drugiego miejsca po przecinku, oraz
w formie pisemnej. W przypadku rozbieżności pomiędzy wartością oferty określonej liczbowo
i słownie, Zamawiający uzna za prawidłowo podaną wartość napisaną słownie.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie Wykonawcy aktualne na dzień złożenia oświadczenia, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym
Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr
5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
- Formularz ofertowy - Załączniki nr 2, 3, 4 do SWZ- Wykaz oferowanych produktów - Załącznik nr 2a, 3a, 4a do SWZ
- Informacje potwierdzające zasadność zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa - Załącznik 2c, 3c, 4c do SWZ
- Kalkulacja cenowa Załącznik nr 2d, 3d, 4d do SWZ
- Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania
- Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w imieniu Wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów
- DO OFERTY TRZEBA ZAŁĄCZYĆ INFORMACJĘ/SPECYFIKACJĘ w formacie PDF z parametrami z podaniem producenta modelu/typu.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z
dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z Wykonawców składa odrębnie
oświadczenie na potwierdzenie, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz spełniają warunki udziału w
postępowaniu w zakresie w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 7 Projektowanych postanowień umownych.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-02 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1219449
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-02 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-31
INNE PRZETARGI Z RADLINA
- Dostawa sprzętu komputerowego dla Urzędu Miasta Radlin z podziałem na części: Część 1 - Dostawa stacji roboczych Część 2 - Dostawa laptopów Część 3 - Dostawa monitorów
- Usuwanie awarii powstałych z tytułu szkód górniczych w okresie 24 miesięcy dla PGG S.A. Oddział KWK ROW (7 zadań)
- Dostawy żywności dla Przedszkola Publicznego Nr 3 w Radlinie, w okresie 01.01-30.06.2026, 01.08-31.12.2026 roku, z podziałem na 6 zadań
- Przewóz dzieci niepełnosprawnych z Radlina do placówek oświatowych w Wodzisławiu Śl. wraz z opieką nad nimi w roku 2026 z podziałem na trzy zadania
- Dostawa sprzętu i wdrożenie rozwiązań w zakresie cyberbezpieczeństwa dla Urzędu Miasta Radlin (w tym STM) oraz dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Radlinie (w tym CUS) z podziałem na 5 części.
- Świadczenie kompleksowych usług utrzymania łaźni dla Polskiej Grupy Górniczej S.A. Oddział KWK ROW z podziałem na 2 zadania.
więcej: przetargi w Radlinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa sprzętu informatycznego
- Kompleksowa dostawa nowych jednostek centralnych (PC) z zainstalowanym systemem operacyjnym wraz ze sprzętem komputerowym (monitor i pakiet oprogramowania)
- Doposażenie międzyszkolnych pracowni w narzędzia do realizacji kształcenia zawodowego z podziałem na poszczególne części zamówienia
- Dostawa i zakup sprzętu komputerowego dla Nadodrzańskiego Oddziału Straży Granicznej.
- Dostawa drukarek, laptopów, komputerów oraz monitorów do Zespołu Żłobków m.st. Warszawy z podziałem na części
- Dostawa zestawów PC, laptopów, tabletów oraz oprogramowania
więcej: Komputery przenośne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





