Ogłoszenie z dnia 2025-11-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 900 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na:
finansowanie planowanego deficytu ...
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PODEGRODZIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892593
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 248
1.5.2.) Miejscowość: Podegrodzie
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-386
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki
1.5.7.) Numer telefonu: (0-18) 448-49-66
1.5.8.) Numer faksu: (0-18) 445-90-33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@podegrodzie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.podegrodzie.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 900 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na:
finansowanie planowanego deficytu ...
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b40da1a2-0800-4696-af9a-51db845b1954
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00546886
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00033237/23/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.18 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 900 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budż
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b40da1a2-0800-4696-af9a-51db845b19543.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl, przetargi@podegrodzie.pl
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@podegrodzie.pl poczty elektronicznej (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl, przetargi@podegrodzie.pl p,
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@podegrodzie.pl, (NIE DOTYCZY SKŁADANIA OFERT).
19.8. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 Pzp oraz pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 307), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 Pzp, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanych lub podpisem osobistym.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Wójt Gminy Podegrodzie z siedzibą w Urzędzie Gminy, adres 33-386 Podegrodzie 248, tel. 18 445-90-33, e-mail: gmina@podegrodzie.pl, strona internetowa: www.podegrodzie.pl BIP: https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,
• inspektor ochrony danych osobowych w Gminie Podegrodzie dostępny pod adresem e-mail: iodo@podegrodzie.pl,
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości
2 900 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na:
finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie
2 044 042,78 zł,
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 855 957,22 zł
prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z póżn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DIN-ZA.271.1.40.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.3. Przedmiot zamówienia:
1. Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości
2 900 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie 2 044 042,78 zł i na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 855 957,22 zł.
2. Okres spłaty udzielonego kredytu 14 lat.
3. Kredyt uruchomiony będzie w transzach. Wysokość transz i termin ich uruchomienia określone będą według dyspozycji Zamawiającego i przekazywane przez bank na konto Zamawiającego bez konieczności składania odrębnego wniosku kredytowego.
4. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31 grudnia 2025 r. a planowany termin spłaty kredytu to 14.12.2039 r.
5. Karencja w spłacie kapitału: od dnia uruchomienia kredytu do dnia 28 czerwca 2026 r. należy jednak przez cały okres spłaty długu zaplanować koszty jego obsługi.
6. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych kalendarzowych okresach obrachunkowych, przy czym w pierwszym okresie obrachunkowym naliczanie odsetek rozpocznie się od dnia jego uruchomienia. Odsetki od kredytu naliczone będą tylko od kwoty aktualnego, rzeczywistego zadłużenia. Odsetki od kredytu podlegają spłacie w terminach miesięcznych
do ostatniego dnia miesiąca za dany miesiąc. Ostatnia rata odsetkowa płatna wraz z ratą kapitałową do dnia 14.12.2039 r. Bank do dnia 25-go każdego miesiąca będzie informował kredytobiorcę o wysokości raty odsetkowej za dany miesiąc (dopuszcza się formę przekazywania informacji drogą e-mail). Odsetki naliczane będą do dnia poprzedzającego umowny termin spłaty. W celu naliczenia odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc faktyczną liczbę dni.
7. Spłata rat kapitałowych i obsługa kredytu będzie pokrywana dochodami własnymi Gminy.
8. Podstawą oprocentowania kredytu będzie zmienna stopa procentowa ustalona na podstawie stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1M) i stała marża banku w stosunku rocznym przedstawiona w ofercie. Co oznacza, że zmienne oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej arytmetycznej zmiennej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego, liczone za okres od 1- go do ostatniego dnia każdego miesiąca i stałej marży banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Oprocentowanie ulega zmianie każdego 1- go dnia miesiąca kalendarzowego w okresie kredytowania według stawki WIBOR 1M za poprzedni miesiąc kalendarzowy, przy czym również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się miesiąc poprzedzający dzień wypłat transz kredytu.
9. Marża Wykonawcy obejmująca wszelkie opłaty, prowizje i inne korzyści bankowe jest stała w umownym okresie kredytowania. Bank nie będzie pobierał opłat dodatkowych, nie wynikających bezpośrednio z umowy i przedłożonej oferty.
10. Zamawiającemu przysługuje prawo do;
a) przedterminowej spłaty całości lub części kredytu, lub do odroczenia terminu spłaty ustalonych rat kapitału i odsetek albo do zmiany terminu ostatecznej spłaty kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek dodatkowych opłat,
b) niewykorzystania kredytu w pełnej kwocie – bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych opłat.
W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. Zamawiający zapewnia, iż minimalna kwota wykorzystanego kredytu nie będzie mniejsza niż 1.000.000,00 zł.
c) wydłużenia okresu spłaty - w przypadku wystąpienia w trakcie spłaty zobowiązań sytuacji, w której wskaźniki, o których mowa w art. 243 ustawy o finansach publicznych, nie będą spełniały warunków umożliwiających spłatę rat kredytu w poszczególnych latach, dopuszcza się możliwość wydłużenia okresu spłaty
11. Prowizja od zmian w umowie w wysokości 0,00% wartości dokonywanej zmiany.
12. Spłata kredytu nastąpi w 18 ratach płatnych w terminach.
lata raty Wartość kredytu do spłaty
2026-06-29 50 000,00 2 850 000,00
2027-06-29 50 000,00 2 800 000,00
2028-06-29 50 000,00 2 750 000,00
2029-06-29 50 000,00 2 700 000,00
2030-06-29 25 000,00 2 675 000,00
2031-06-29 25 000,00 2 650 000,00
2032-06-29 25 000,00 2 625 000,00
2033-06-29 25 000,00 2 600 000,00
2034-06-29 25 000,00 2 575 000,00
2035-06-29 25 000,00 2 550 000,00
2036-06-29 150 000,00 2 400 000,00
2036-12-14 150 000,00 2 250 000,00
2037-06-29 133 085,00 2 116 915,00
2037-12-14 133 085,00 1 983 830,00
2038-06-29 541 915,00 1 441 915,00
2038-12-14 541 915,00 900 000,00
2039-06-29 450 000,00 450 000,00
2039-12-14 450 000,00
13. Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu, mogą być zmienione na wniosek Kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem, najpóźniej na 15 dni roboczych przed terminem spłaty kredytu/raty kredytu, zaakceptowanym przez Wykonawcę. Zmiany w powyższym zakresie są dokonywane w formie aneksu do umowy.
14. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy, spłata nastąpi w dniu roboczym następnym po terminie określonym w umowie kredytu.
15. Formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel wraz z deklaracją wekslową. Weksel i deklaracja wekslowa będą opatrzone kontrasygnatą Skarbnika.
16. Do wyliczenia ceny kredytu na potrzeby przygotowania oferty należy przyjąć jednorazowe uruchomienie całości środków w dniu 31.12.2025 r.
17. Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, informuje, iż na stronie internetowej BIP dostępne są dokumenty dot. budżetu Gminy Podegrodzie:
Uchwała Nr S.O.XI.420.9.2025 Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Krakowie z dnia 4 listopada 2025 r. w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Podegrodzie kredytu długoterminowego – w załączeniu
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2763303,sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy-za-iii-kwartal-2025.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2600536,opinie-regionalnej-izby-obrachunkowej.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2600530,wieloletnia-prognoza-finansowa-gminy-podegrodzie-na-lata-2025-2039-uchwala-nr-ix582024-rady-gminy-po.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2600519,uchwala-budzetowa-gminy-podegrodzie-na-rok-2025-uchwala-nr-ix592024-rady-gminy-podegrodzie-z-dnia-30.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2583534,projekt-wieloletniej-prognozy-finansowej-gminy-podegrodzie-na-lata-2025-2039.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2583526,projekt-uchwaly-budzetowej-gminy-podegrodzie-na-2025-rok.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2665012,sprawozdania-finansowe-jst-za-2024-rok.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2656319,opinia-rio-zaopiniowanie-sprawozdania-z-wykonania-budzetu-za-2024-rok.html
https://bip.malopolska.pl/ugpodegrodzie,a,2656260,sprawozdania-z-wykonania-budzetu-gminy-za-2024-rok.html
18. Dotyczące sytuacji ekonomiczno-finansowej:
W bankach na rachunkach Gminy NIE ciążą zajęcia egzekucyjne.
Gmina NIE posiada zaległości w bankach.
W Gminie w ostatnich 18 miesiącach NIE był wdrożony program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
W ciągu ostatnich 36 miesięcy w Gminie NIE były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Gmina NIE posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
W ciągu ostatnich dwóch lat NIE zostały podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu.
W Gminie nie zostały udzielone oraz nie są planowane do udzielenia poręczenia i gwarancje.
Podmioty powiązane kapitałowo z Gminą; Spółdzielnia Socjalna PODEGRODZIE, 1 udział członkowski o łącznej wartości 2 000,00 zł.
Zobowiązania finansowe Gminy Podegrodzie stan na dzień 31.10.2025 r.:
Instytucja finansująca numer umowy Stan zobowiązań
PKO BP SA 29102028920000589601340421 230 000,00
Łącki Bank Spółdzielczy 43272/480456/2015 1 300 750,00
Bank Spółdzielczy w Podegrodziu 1935/17/0259 654 754,00
Bank Spółdzielczy w Podegrodziu 1935/18/0240 1 873 000,00
Bank Spółdzielczy w Podegrodziu 1935/19/0250 3 320 101,00
Bank Gospodarstwa Krajowego 23/3109 9 307 826,88
Bank Gospodarstwa Krajowego 24/3084 9 640 000,00
Bank Spółdzielczy w Podegrodziu 1935/24/0251 2 755 000,00
NFOŚiGW w Warszawie 1600/2020/Wn06/OA-es-ku/P 1 063 613,78
WFOŚiGW w Krakowie P/011/22/21 79 053,00
WFOŚiGW w Krakowie P/020/22/21 107 842,28
WFOŚiGW w Krakowie P/021/22/09 250 000,00
R-m 30 581 940,94
Gmina posiada należności wymagalne z tytułu czynszów, udziałów w kosztach, podatków i opłat lokalnych, opłaty za odpady, opłaty eksploatacyjnej, opłaty planistycznej, zajęcia pasa drogowego, odsetek, kosztów prowadzonej egzekucji oraz kary umownej. Egzekucja następuje w drodze wystawienia upomnień lub wezwań do zapłaty, a w dalszej kolejności tytułów wykonawczych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2039-12-14
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 23.1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem:
a) Cena – w złotych – 90 %,
b) Termin uruchomienia transzy kredytu od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji wypłaty w dniach – 10%.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: b) Termin uruchomienia transzy kredytu od dnia złożenia przez Zamawiającego dyspozycji wypłaty w dniach
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
a) Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności zawodowej, jeżeli wykaże, że:
aa) posiada aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1646 z późn. zm.), a przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 11.1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 1616), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej załącznik nr 4 do SWZ;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
11.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
1) informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia, z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w ust. 11 pkt. 11.1 ppkt. 2) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, potwierdzające odpowiednio, że
a) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
11.3. Dokumenty, o których mowa w ust. 11 pkt. 11.2 ppkt. 1), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
11.4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 11 pkt. 11.2 ppkt. 1), lub gdy dokumenty te nie odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, ustawy, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument miał dotyczyć.
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 10.1. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności zawodowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) aktualne zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1646 z późn. zm.), a przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
10.2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w ust. 9.1. pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
19.9. Do oferty należy dołączyć:a) formularz ofertowy – załącznik nr 1.1,
b) harmonogram – prognoza spłaty kredytu wraz z odsetkami,
c) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (załącznik nr 2 do SWZ).
Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 19.9. lit. c) zdanie pierwsze, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu,
d) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się – jeżeli dotyczy (załącznik nr 3 do SWZ),
e) w sytuacji wykonawców działających przez pełnomocnika – pełnomocnictwo,
f) w sytuacji oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie, pełnomocnictwo dla podmiotu uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych,
g) w sytuacji oferty złożonej przez Wykonawców występujących wspólnie oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (art. 117 ust. 4 Pzp) – jeżeli dotyczy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
17.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 10.000,00 zł,17.2. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 419 z późn. zm.).
17.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy w Podegrodziu, nr konta: 41 8814 0003 2001 0000 1935 0002. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).
17.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
17.5. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego –
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 900 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na:
finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie 2 044 042,78 zł,
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 855 957,22 zł”.
Oznaczenie sprawy: DIN-ZA.271.1.40.2025.
17.6. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.
17.7. Zgodnie z art. 96 ust. 6 Pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:
1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
17.8. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 Pzp musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji lub poręczeniu, w okolicznościach, o których mowa w art. 98 ust. 6 Pzp,
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z zapisami SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
27.1. Istotne postanowienia umowy zawarto w punkcie 4 – opisie przedmiotu zamówienia oraz punkcie 22 – opisie sposobu obliczania ceny.Umowa kredytowa zostanie sporządzona przez Wykonawcę, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, na jego koszt zgodnie z przepisami ustawy oraz wszystkimi zastrzeżeniami zawartymi w SWZ – (umowę przedłoży Wykonawca, który złożył najkorzystniejszą ofertę).
27.2. Na podstawie art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy (w formie pisemnej – aneksu pod rygorem nieważności) w następujących przypadkach:
a) wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca Wykonawcy wykonanie przedmiotu zamówienia, w takim przypadku strony mogą przesunąć termin zakończenia umowy o czas w jakim siła wyższa uniemożliwiła wykonanie obowiązków Stron,
b) wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących (osób odpowiedzialnych za realizacje umowy ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego),
c) wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wykonania umowy, a których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz nie są zmianami istotnych postanowień umowy stosownie do art. 455 ust. 1 pkt. 2-4 ustawy PZP,
d) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa mającej wpływ na realizację zamówienia,
e) wystąpi, wynikająca z uwarunkowań budżetowych Zamawiającego, konieczność zmiany terminu wykorzystania kredytu, terminu spłaty kredytu lub terminu spłaty poszczególnych rat kredytu, wówczas ww. terminy mogą ulec zmianie,
f) zmiany kwoty kredytu – związana z niewykorzystaniem pełnej kwoty kredytu. Zamawiający zapewnia, iż minimalna kwota wykorzystanego kredytu nie będzie mniejsza niż 1.000.000,00 zł,
g) zmiana terminu uruchomienia kredytu,
h) zmiany terminu zakończenia spłaty kredytu – związana z jego wcześniejszą spłatą,
i) zmiany wysokości lub terminów spłaty rat – w tym w związku z niewykorzystaniem pełnej kwoty kredytu, wcześniejszą spłatą części lub całości kredytu, zmianą okresu karencji w spłacie kredytu,
j) zmiany umowy w którejkolwiek z wymienionych okoliczności nie będzie obciążała Zamawiającego dodatkowymi kosztami (opłatami).
27.3. Na podstawie art. 436 pkt. 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w następujących przypadkach i jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, z uwagi na realizację zamówienia na okres dłuższy niż 12 miesięcy w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (tekst jednolity Dz. U. 2024 poz. 427 z późn. zm.).
Z uwagi na brak miejsca pełna informacja znajduje się w SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-12-01 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-01 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-30
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje, również wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jednolity Dz. U. z 2025 r., poz. 514).Pełna informacja znajduje się w SWZ z załącznikami.
INNE PRZETARGI PODEGRODZIE
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 900 000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na: - finansowanie planowanego deficytu ...
- Zakup i dostawa wodomierzy i modułów radiowych dla Zakładu Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu
- "Montaż systemu klimatyzacyjnego w pomieszczeniach żłobka - przedszkola i gminnej biblioteki publicznej w Podegrodziu wraz z doprowadzeniem instalacji ciepła technologicznego do nagrzewnic..."
- "Zakup, dostawa, uruchomienie i odbiór UDT platformy schodowej składanej oraz remont i wymiana rządzeń na placu zabaw, dostosowanie dla osób niepełnosprawnych ..... - IV
- Zakup i dostawa namiotu pneumatycznego w ramach zadania: Zabezpieczenie Gminy Podegrodzie do realizacji zadań OLiOC - II
więcej: przetargi PODEGRODZIE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kredyt długoterminowy w kwocie 6 000 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
- Udzielenie Gminie Ciechocin kredytu długoterminowego ma spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz finansowanie deficytu budżetu
- Zaciągnięcie kredytu długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz na pokrycie planowanego w 2025 roku deficytu budżetowego
- Udzielenie i obsługa bankowa kredytu długoterminowego w wysokości 2.100.000 złotych
- Udzielenie kredytu długoterminowego wysokości 2 600 000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Siedlisko w 2025 roku
- Kredyt długoterminowy na spłatę zobowiązań kredytowych z lat poprzednich
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





