Ogłoszenie z dnia 2022-12-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00285923/01 - Wynik z dnia 2023-07-03
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie obsługi prawnej w zakresie Prawa prasowego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SPÓŁKA AKCYJNA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006746410
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Nowy Świat 6/12
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-400
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@arp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.arp.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie obsługi prawnej w zakresie Prawa prasowego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c0cc2cec-882f-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00526646
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zakupy.arp.pl/app/login3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zakupy.arp.pl/app/login
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja odbywa się przy użyciu
Platformy Zakupowej Marketplanet OnePlace https://zakupy.arp.pl/app/login
2. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy Zakupowej, procesu zakładania konta i logowania się zostały zawarte
w instrukcji udostępnionej na platformie w zakładce: „Regulacje i procedury procesu zakupowego”.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgodny z wymaganiami określonymi w aktach wykonawczych do Pzp.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub
wniosku oraz do komunikacji wynosi 100 MB.
5. Zalecane formaty plików: .pdf, .doc, .xlsx, .zip.
6. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne opisano w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w Załączniku nr 5 do SWZ "Projekt umowy"
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określono w Załączniku nr 5 do SWZ "Projekt umowy"
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BAZ.263.54.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 50000 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz Zamawiającego,
w zakresie przepisów ustawy prawo prasowe oraz w zakresie ochrony dóbr osobistych osób prawnych.
2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie m.in. w poniżej wskazanych formach:
1) udzielanie porad prawnych, sporządzanie opinii i informacji prawnych, na zlecenie ARP S.A.;
2) analiza zgodności przygotowanych materiałów przed ich publikacją pod względem wystąpienia ryzyk prawnych;
3) sporządzanie projektów dokumentów, porozumień, sprostowań prasowych oraz propozycji scenariuszy działań prawnych;
4) analiza zasadności potencjalnych roszczeń kierowanych przez ARP S.A. lub przeciwko ARP S.A.;
5) bieżące doradztwo w zakresie ochrony reputacji.
Wszystkie zlecenia wykonywane będą po uprzednim uzgodnieniu zakresu usługi.
4. Wszelkie opracowania pisemnie, a w szczególności opinie i informacje prawne, ekspertyzy, analizy prawne, projekty dokumentów itp., muszą być sporządzone i podpisane przez radcę prawnego, adwokata lub prawnika zagranicznego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Oceniane będą wyłącznie oferty nieodrzucone.
2. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium „cena oferty brutto - 100%. W kryterium tym
zostanie zastosowany wzór:
(najniższa cena brutto oferty / cena brutto badanej oferty) x 100 pkt x 100%.
3. Punkty będą liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Najwyższa liczba punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.
4. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę mającego swoją siedzibę w kraju spoza obszaru Unii Europejskiej, w celu oceny
takiej oferty zostanie doliczona do przedstawionej w niej ceny różnica w kwocie należnego podatku VAT oraz pozostałych
należności, których obowiązek uiszczenia spoczywa na Zamawiającym, wynikających z innych przepisów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:1) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje minimum 10 zleceń polegających na świadczeniu pomocy prawnej w sprawach z zakresu tematyki prawa prasowego oraz ochrony dóbr osobistych, prowadzonych w oparciu o przepisy ustawy z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo Prasowe oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny. Zlecenia mogą/mogły być realizowane w ramach jednej lub wielu umów o pomoc prawną na rzecz zamawiających, w tym:
a) sporządzenie co najmniej 5 (pięciu) opinii prawnych z zakresu tematyki prawa prasowego (wymagane jest wskazanie tytułów i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane);
b) sporządzenie co najmniej 5 (pięciu) opinii prawnych z zakresu tematyki ochrony dóbr osobistych osób prawnych (wymagane jest wskazanie tytułów i podmiotów, na rzecz których zostały one wykonane);
2) Wykonawca musi wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia min. dwie osoby posiadające uprawnienia adwokata, radcy prawnego lub prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy o świadczeniu pomocy prawnej przez prawników zagranicznych w Rzeczpospolitej Polskiej.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki mogą zostać spełnione przez jednego Wykonawcę lub łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Ocena spełniania warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia/nie spełnia” na podstawie oświadczeń/dokumentów wymienionych w Rozdziale 9.
4. Wykonawca może - zgodnie z art. 118 ustawy Pzp - w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W takim przypadku składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu.
Wykonawca nie może po upływie terminu składania ofert powoływać się na zdolności podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ);
2) oświadczenie każdego Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu i odpowiednio spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ);
3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby (załącznik nr 2 do SWZ) - w przypadku polegania na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i
podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane.
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz
dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
2) dowody określające, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami są:
a) referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
b) jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a) -
oświadczenie Wykonawcy,
c) w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich
należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
3) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia
publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby
realizacji danego zamówienia (wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy - jeżeli w imieniuWykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z KRS, CEIDG lub innego właściwego
rejestru;
2) oświadczenia i/lub dokumenty, na podstawie których Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji
zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji (jeżeli Wykonawca składając ofertę zastrzega takie informacje).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum,spółka cywilna);
2) oświadczenie każdego Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu i
odpowiednio spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ);
3) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - z którego wynika, które usługi wykonają
poszczególni Wykonawcy (wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Określone w załączniku nr 5 do SWZ "Projekt umowy".7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-13 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://zakupy.arp.pl/app/login
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-13 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-11
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający wymaga świadczenia obsługi prawnej przez okres 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy, chyba że wcześniej zostanie wyczerpana kwota przeznaczona przez Zamawiającego na sfinansowanie zamówienia w wysokości 50.000,00 zł netto (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy i 00/100).INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Prace zabezpieczające ściany fundamentowe przyziemia budynku pałacu w założeniu pałacowo-parkowym w Mordach
- Dostawa zestawu kontenerów do badań fotometrycznych, kolorymetrycznych i pomiarów luminacji
- 195/BF/25/KK/EUAF_Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie cyklu szkoleń z technik OSINT w ramach projektu pn. "Utworzenie platformy do agregacji danych oraz przeszkolenie analityków CBŚP (...)
- Dostawa zasilacza dwukierunkowego dużej mocy
- Przebudowa Rozdzielni NN na terenie Szpitala Klinicznego Dzieciątka Jezus.
- ,,Świadczenie usługi sprzątania pomieszczeń PAP"
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie porad prawnych w ramach projektu "Droga do rodziny. Od kandydata do rodzica adopcyjnego."
- Obsługa prawna Urzędu Miejskiego w Wieruszowie i jednostek organizacyjnych Gminy Wieruszów w latach 2025 - 2028
- Kompleksowa obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu
- Kompleksowa obsługa Inżyniera Kontraktu projektu "Modernizacja i adaptacja parteru kamienicy "Pod Kruki" oraz remont infrastruktury technicznej siedziby Międzynarodowego Centrum Kultury w Krakowie"
- Zakup usług doradztwa prawnego w zakresie realizacji zadań ustawowych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w obszarze finansowania działalności badawczo - rozwojowej i innowacyjnej oraz innych zadań
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.