eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Toruń"Wykonanie i dostawa specjalistycznych skrzyń transportowych do przewozu obiektów muzealnych" II postępowanie



Ogłoszenie z dnia 2025-10-17

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Wykonanie i dostawa specjalistycznych skrzyń transportowych do przewozu obiektów muzealnych” II postępowanie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Toruń

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118856

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Wały Gen. Sikorskiego 8

1.5.2.) Miejscowość: Toruń

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-100

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: muzeum@muzeum.torun.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.torun.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Muzeum Okręgowe w Toruniu

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 956 00 11 771

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Rynek Staromiejski 1

1.11.4.) Miejscowość: Toruń

1.11.5.) Kod pocztowy: 87-100

1.11.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.11.9.) Numer telefonu: 56 660 56 12

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: muzeum@muzeum.torun.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: www.muzeum.torun.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Wykonanie i dostawa specjalistycznych skrzyń transportowych do przewozu obiektów muzealnych” II postępowanie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-54a44eaf-937d-4c9d-b3e2-45652f27fcfd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00482777

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-54a44eaf-937d-4c9d-b3e2-45652f27fcfd

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/pl/
2. link bezpośredni https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-54a44eaf-937d-4c9d-b3e2-45652f27fcfd
3.Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert):
1) komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczeg. składanie oświadczeń, wniosków, dokumentów, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza udostępnionego przez ezamowienia.gov.pl w zakładce „Formularze”. We wszelkiej korespondencji związanej z postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).
2)Dokumenty elektroniczne składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1.2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy określa Regulamin Platformy e-Zamówienia dostępny na stronie ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce Centrum Pomocy.
1.Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy.
2.Oferty, oświadczenia i pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
3.Ofertę oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4.Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, składa się w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowe informacje o sposobie sporządzenia dokumentów elektronicznych znajdują się w Rozdziale 9 SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 23.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
23.1.1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest:
23.1.1.1. Gmina Miasta Toruń, ul. Wały Generała Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, iod@um.torun.pl, tel: +48 56 611 88 02,
23.1.1.2. Muzeum Okręgowe w Toruniu, Rynek Staromiejski 1, 87-100 Toruń, tel.: 56 660 56-12, faks: 56 622 40 29, adres e-mail: muzeum@muzeum.torun.pl.
23.1.2. W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych, zachęcamy do kontaktu z powołanym przez Administratora Inspektorem ochrony danych pod adresem e-mail: muzeum@muzeum.torun.pl.
23.1.3. Pani / Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym.
23.1.4. Odbiorcami Pani / Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
23.1.5. Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
23.1.6. Obowiązek podania przez Panią / Pana danych osobowych bezpośrednio Pani / Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
23.1.7. W odniesieniu do Pani / Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
23.1.8. Posiada Pani / Pan:
1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani / Pana dotyczących,
2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani / Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani / Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
23.2. Nie przysługuje Pani / Panu:
23.2.1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
23.2.2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
23.2.3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 19. ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ 19.1. Środki ochrony prawnej przysługują Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp. 19.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 ustawy Pzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 93/2025/MOT

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i dostawa specjalistycznych skrzyń transportowych do przewozu obiektów muzealnych do Muzeum Okręgowego w Toruniu - 50 sztuk skrzyń o następujących parametrach (dalej: skrzynie):
3.2.1. skrzynie różnej wielkości do przechowywania i bezpiecznego transportu obiektów zabytkowych różnej kategorii, tj. rzeźb, ceramiki, zabytków archeologicznych, rzemiosła artystycznego, starodruków, grafik, zabytków archeologicznych, numizmatów, militariów, fotografii oraz dzieł sztuki, tj. obrazów, rzeźb i rzemiosła artystycznego,
3.2.2. konstrukcja ze sklejki fenolowej o grubości minimum 5,5 mm,
3.2.3. szerokie profile aluminiowe dookoła każdej skrzyni,
3.2.4. skrzynie w kolorze czarnym lub grafitowym, profile i okucia - narożniki i uchwyty w kolorze skrzyni lub stalowe lub chromowane,
3.2.5. wypełnienie z pianki polietylenowej lub równoważne z pianki technicznej o grubości minimum 10 mm,
3.2.6. w każdej skrzyni cztery kółka skrętne o średnicy minimum 80 mm, maksimum 100 mm z hamulcem,
3.2.7. nośność skrzyń minimum 120 kg,
3.2.8. dwa zamki motylkowe typu butterfly na skrzynię,
3.2.9. dwa lub cztery uchwyty kasetowe po bokach skrzyni lub inne równoważne wpuszczone w obudowę,
3.2.10. osiem stalowych narożników dookoła każdej skrzyni.
3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 1 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 44613300-3 - Standardowe pojemniki do przewozu ładunków

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 35 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 18.1. Do porównania ofert Zamawiający przyjmuje ceny ofert z podatkiem VAT.
18.2. Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone na podstawie art. 226 ust. 1 Pzp.
18.3. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej:
18.3.1. Kryterium nr 1: Cena - waga kryterium 60%,
18.3.2. Kryterium nr 2: gwarancja na przedmiot zamówienia - waga kryterium 40%.
18.4. Zasady oceny kryteriów - opis sposobu obliczania punktacji:
18.4.1. Kryterium nr 1: sposób obliczania punktacji za cenę oferty - punktacja obliczana będzie według następującego wzoru:
Ilość punktów = (najniższa zaoferowana cena oferty ÷ cena zaoferowana w badanej ofercie)x60%x100
18.4.1.1. Do oceny przyjmuje się cenę oferty brutto (z podatkiem VAT).
18.4.1.2. W kryterium nr 1 można uzyskać max. 60,00 pkt, gdzie 1 pkt = 1%.
18.4.2. Kryterium nr 2: Gwarancja na przedmiot zamówienia - sposób obliczania - punktacja obliczana będzie według następującego wzoru:
Ilość punktów = (okres gwarancji w ofercie badanej ÷ najwyższy zaoferowany okres gwarancji)x40%x100
18.4.2.1. Gwarancja na przedmiot zamówienia wynosi minimum 24 miesięcy.
18.4.2.2. Zamawiający ustala maksymalny okres gwarancji na 48 miesięcy. W przypadku zadeklarowania w formularzu ofertowym okresu gwarancji powyżej 48 miesięcy do obliczenia punktacji w tym kryterium zamawiający przyjmie okres 48 miesięcy. W przypadku zadeklarowania gwarancji poniżej 24 miesięcy oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z SWZ na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
18.4.2.3. W ramach kryterium nr 2 Wykonawca może uzyskać maksymalnie 40,00 pkt, gdzie 1 pkt = 1%.
18.5. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w skali od 0,00 do 100,00 pkt, gdzie 1 pkt = 1%.
18.6. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna suma liczby przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, który uzyska najwyższą ilość punktów.
18.7. Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze.
18.8. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem.
18.9. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, którym mowa w pkt. 18.4. SWZ., Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: gwarancja

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

6.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:
6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,
6.1.2. posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,
6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny,
6.1.4. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje co najmniej dwie dostawy (rozumiane jako dwie umowy), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotu na rzecz którego dostawy były wykonywane lub są wykonywane wraz załączeniem dowodów – referencji – należytego wykonania przedmiotu zamówienia.
Powyższe dostawy polegać mają na wykonaniu i dostarczeniu skrzyń o następujących parametrach:
- konstrukcja ze sklejki fenolowej,
- profile aluminiowe dookoła każdej skrzyni,
- wypełnienie z pianki polietylenowej lub równoważne z pianki technicznej
i spełniać łącznie następujące wymagania:
1) co najmniej jedna dostawa była lub jest realizowana w instytucji kultury,
2) wartość co najmniej jednej z dostaw wyniosła minimum 100 000,00 zł brutto.
Zamawiający dopuszcza spełnienie warunków określonych w pkt 1) i 2) w ramach dostaw objętych tą samą umową.
Przez wykonaną dostawę należy rozumieć:
1) dostawę rozpoczętą i zakończoną w ww. okresie,
2) dostawę zakończoną w ww. okresie, której rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w ww. okresie.
6.2. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w przypadku o którym mowa w pkt 6.1. SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy – wg załącznika nr 6 do SWZ.
6.3. Postanowienia dotyczące podmiotów udostępniających zasoby:
6.3.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6.3.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby:
6.3.2.1. składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów oraz oświadczenie o którym mowa w art. 125 ust.1 pzp (załącznik nr 4 do SWZ oraz załącznik nr 5 do SWZ),
6.3.2.2. w terminie określonym w Rozdziale 8 SWZ – pkt 8.5. SWZ składa w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt 8.6.1. SWZ.
6.3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt 6.3.2. SWZ potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
6.3.3.1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
6.3.3.2. sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
6.3.3.3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
6.3.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 6.1. SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6.3.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
6.3.6. Wykonawca nie może po terminie składania ofert, powoływać się na sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
6.4. W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający przeliczy te waluty na PLN, przyjmując jako kurs przeliczeniowy waluty średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) obowiązujący w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych finansowych. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Oświadczenia składane przez Wykonawcę razem z ofertą na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp: Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu (wg Załącznika nr 3 do SWZ). Oświadczenie, o których mowa powyżej, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
2.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1. SWZ (załącznik nr 3 do SWZ), składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ponadto, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
3.Wykonawca, w przypadku:
1)polegania na sytuacji podmiotów udostępniających mu zasoby, przedstawia wraz z ofertą oświadczenie tego podmiotu, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – załącznik nr 4 do SWZ i załącznik nr 5 do SWZ.
2)powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy/Podwykonawcom przedstawia wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dot. braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postepowaniu wg wzoru Załącznik nr 5 do SWZ. Dla każdego z Podwykonawców należy złożyć osobne oświadczenie.
6.Podmiotowe środki dowodowe składane przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1)Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia postępowania – załącznik nr 7 SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie składa każdy z Wykonawców odrębnie.
Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 pzp przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
2)Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie. Dowodami mogą być referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. W przypadku, jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – może przedstawić oświadczenie. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 8 do SWZ. Zamawiający zażąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 pzp oraz Podwykonawców, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.6.1. SWZ potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenia składane przez Wykonawcę razem z ofertą na podstawie art. 125 ust. 1 Pzp: Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu (wg Załącznika nr 3 do SWZ). Oświadczenie, o których mowa powyżej, stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
2.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1. SWZ (załącznik nr 3 do SWZ), składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ponadto, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
3.Wykonawca, w przypadku:
1)polegania na sytuacji podmiotów udostępniających mu zasoby, przedstawia wraz z ofertą oświadczenie tego podmiotu, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby – załącznik nr 4 do SWZ i załącznik nr 5 do SWZ.
2)powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcy/Podwykonawcom przedstawia wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dot. braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postepowaniu wg wzoru Załącznik nr 5 do SWZ. Dla każdego z Podwykonawców należy złożyć osobne oświadczenie.
6.Podmiotowe środki dowodowe składane przez Wykonawcę w postępowaniu na wezwanie Zamawiającego w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
1)Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia postępowania – załącznik nr 7 SWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie składa każdy z Wykonawców odrębnie.
Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 pzp przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
2)Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie. Dowodami mogą być referencje lub inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. W przypadku, jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – może przedstawić oświadczenie. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – załącznik nr 8 do SWZ. Zamawiający zażąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 pzp oraz Podwykonawców, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt. 8.6.1. SWZ potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie stawia wymogu złożenia przedmiotowych środków dowodowych

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Zgodnie z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp w przypadku o którym mowa w pkt 6.1. SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy – wg załącznika nr 6 do SWZ
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z warunków określonych w pkt 6.1. SWZ winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie.
3. Warunki określone w pkt 7.2. SWZ oraz 7.7. SWZ powinien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w pkt 8.1. SWZ (załącznik nr 3 do SWZ), składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Ponadto, wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie składają oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp zgodnie z załącznikiem nr 6 do SWZ.
5. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwóch lub więcej Wykonawców (konsorcja / spółki cywilne):
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2)W przypadku składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a pełnomocnictwo / upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców, winno być dołączone do oferty.
3)W przypadku wyłonienia w postępowaniu, jako najkorzystniejszej oferty składanej wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców, Zamawiający może przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, w wyznaczonym terminie zażądać kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. wzór umowy stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
2. informacje o zmianie umowy zostały zawarte we wzorze umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-27 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienia; www.ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-27 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.