Ogłoszenie z dnia 2025-10-17
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług doradztwa specjalistycznego psychologicznego dla uczestników projektu „Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny w powiecie drawskim”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 331014767
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Józefa Piłsudskiego 20
1.5.2.) Miejscowość: Drawsko Pomorskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 78-500
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: pcprdrawsko@pcprdrawsko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.pcpr.powiatdrawski.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług doradztwa specjalistycznego psychologicznego dla uczestników projektu „Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny w powiecie drawskim”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-db4b4c89-127d-4818-b98b-df7ae15c3564
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00482125
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00481759/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług doradztwa specjalistycznego psychologicznego dla uczestników projektu „Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny w powiecie drawskim”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
, w ramach Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+) Priorytet 6: Fundusze Europejskie na rzecz aktywnego Pomorza Zachodniego, Działanie 6.22 Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny typ 1-5
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-db4b4c89-127d-4818-b98b-df7ae15c35643.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-db4b4c89-127d-4818-b98b-df7ae15c3564
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający złożyć ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu »Wykonawca« na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, w tym składania ofert określa »Regulamin Platformy e-Zamówienia«, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce »Centrum Pomocy«.
W celu złożenia oferty, należy przejść do szczegółów postępowania, wybrać zakładkę „Oferty/ wnioski” i kliknąć przycisk „Złóż ofertę”. Składanie ofert dostępne jest tylko dla użytkowników będących Wykonawcami, posiadającymi rolę „Składanie ofert/wniosków/prac konkursowych”.
Jeżeli Zamawiający nie udostępnił interaktywnego formularza ofertowego generowanego z Platformy e-Zamówienia, pojawi się komunikat o treści: „Postępowanie nie posiada opublikowanego formularza do tego etapu postępowania. Plik nie jest poprawnym formularzem interaktywnym wygenerowanym na Platformie.” Należy wybrać opcję: „Tak, chcę kontynuować” i przejść do dalszego etapu składania oferty.
Wykonawca zobowiązany jest podać adres e-mail, na który prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1233 z późn. zm.) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w jednym odpowiednio nazwanym archiwum.
Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w niniejszej SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, oraz inne wymagane dokumenty, poprzez załączenie ich w polu >>Załączniki i inne dokumenty przedstawiane w ofercie przez Wykonawcę<<.
Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z przystąpieniem do Projektu pn. „Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny w powiecie drawskim” przyjmuję do wiadomości, iż:
1. Administratorem moich danych osobowych jest Beneficjent tj. Powiat Drawski, który udostępnia dane osobowe innym administratorom danych osobowych zgodnie z przepisami prawa w szczególności na podstawie ustawy wdrożeniowej, w tym; Instytucji Zarządzającej programem Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 tj. Zarządowi Województwa Zachodniopomorskiego, Instytucji Pośredniczącej programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 tj. Wojewódzkiemu Urzędowi Pracy w Szczecinie, Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa tj. Ministrowi właściwemu do spraw rozwoju regionalnego oraz podmiotom, które na zlecenie Beneficjenta uczestniczą w realizacji Projektu – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Drawsku Pomorskim, ul. Józefa Piłsudskiego 20, 78-500 Drawsko Pomorskie.
2. Moje dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom realizującym badania ewaluacyjne na zlecenie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej lub Beneficjenta. Moje dane osobowe mogą zostać również powierzone specjalistycznym firmom, realizującym na zlecenie Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej oraz Beneficjenta kontrole i audyt w ramach FEPZ 2021- 2027. W przypadku prowadzenia korespondencji dane będą przekazane podmiotom świadczącym usługi pocztowe, a także stronom i innym uczestnikom postępowań administracyjnych.
3. Przetwarzanie moich danych osobowych jest zgodne z prawem i spełnia warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 RODO – dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027 (FEPZ) na podstawie:
a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej;
b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013;
c) Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 (Dz.U. 2022 poz. 1079);
4. Udostępnione przeze mnie dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji Projektu pn. „Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny w powiecie drawskim”, w szczególności potwierdzenia kwalifikowalności wydatków, udzielenia wsparcia, monitoringu, ewaluacji, rozliczenia projektu, zachowania trwałości projektu, kontroli, audytu i sprawozdawczości oraz działań informacyjnopromocyjnych w ramach FEPZ 2021-2027.
5. Dodatkowo w terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie przekażę beneficjentowi dane dotyczące mojego statusu na rynku pracy oraz informacje na temat udziału w kształceniu lub szkoleniu oraz uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji.
6. Moje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
7. Moje dane osobowe będą przechowywane do czasu rozliczenia FEPZ 2021-2027 oraz zakończenia archiwizowania dokumentacji.
8. W sprawach związanych z moimi danymi mogę kontaktować się z właściwym Inspektorem Ochrony Danych odpowiednio pod wskazanym adresem poczty elektronicznej:
a) iod@powiatdrawski.pl.;
b) iod@wup.pl
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PCPR.331.1.2025.AK
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ I: Poradnictwo specjalistyczne – psycholog ukierunkowany na rodziny biologiczne
Zakres usług Wykonawcy:
Tematyka: Poradnictwo psychologiczne obejmie diagnozę sytuacji rodzinnej, indywidualne konsultacje, interwencje kryzysowe, terapię krótkoterminową oraz działania wspierające rozwój kompetencji wychowawczych i komunikacyjnych. Psycholog zapewnia wsparcie emocjonalne, pomaga w rozwiązywaniu konfliktów, poprawia komunikację i uczy skutecznych metod wychowawczych. Dzięki profesjonalnej pomocy rodzice mogą lepiej zrozumieć potrzeby swoich dzieci, radzić sobie ze stresem oraz budować bezpieczne i wspierające środowisko rodzinne. W sytuacjach kryzysowych doradztwo pomaga znaleźć skuteczne strategie działania i zapobiec dalszym problemom.
Wsparcie będzie udzielane w formie: indywidualnych spotkań z psychologiem (w tym interwencje kryzysowe), spotkań rodzinnych (terapia systemowa, mediacje), konsultacji wychowawczych dla rodziców, grup wsparcia i psychoedukacyjnych (w zależności od potrzeb).
Zamawiający szacuje, że średniomiesięczny wymiar poradnictwa w tej części wyniesie: co najmniej 5 godzin/miesiąc.
Za 1 godzinę wsparcia należy rozumieć jako 60 minut.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 32 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty według zasady, że 1% = 1 punkt. W kryterium cena maksymalnie można uzyskać 90 pkt, a w kryterium klauzula społeczna - 10 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule Społeczne/PES
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2: Poradnictwo specjalistyczne – psycholog ukierunkowany na rodziny zastępcze
Tematyka: Wsparcie psychologa w doskonaleniu rodzin zastępczych jest kluczowe, ponieważ pomaga w
radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi zarówno dzieci, jak i opiekunów. Dzieci często doświadczyły traumy, co wymaga odpowiedniego podejścia, by budować z nimi zdrowe relacje. Psycholog wspiera rodziców zastępczych w zrozumieniu emocji dziecka, radzeniu sobie ze stresem oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych. Pomaga także w zapobieganiu wypaleniu opiekunów i wzmacnia ich kompetencje. Dzięki temu rodziny zastępcze mogą skuteczniej zapewniać dzieciom poczucie bezpieczeństwa i stabilności, co sprzyja ich prawidłowemu rozwojowi
Wsparcie będzie udzielane w formie: indywidualnych spotkań z psychologiem (w tym interwencje kryzysowe), spotkań rodzinnych (terapia systemowa, mediacje), konsultacji dla rodziców, grup wsparcia i psychoedukacyjnych (w zależności od potrzeb).
Zamawiający szacuje, że średniomiesięczny wymiar poradnictwa w tej części wyniesie co najmniej 15 godzin/ miesiąc. Za 1 godzinę wsparcia należy rozumieć jako 60 minut.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85121270-6 - Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 32 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1) Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty według zasady, że 1% = 1 punkt. W kryterium cena maksymalnie można uzyskać 90 pkt, a w kryterium klauzula społeczna - 10 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Klauzule Społeczne/PES
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności technicznej lub zawodowej
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w momencie realizacji zamówienia dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (co najmniej jedną osobą) spełniającymi poniższe wymagania:
● ukończone studia wyższe magisterskie na kierunku „Psychologia” lub uzyskane za granicą wykształcenie uznane za równorzędne w Rzeczypospolitej Polskiej;
● uprawnienia do wykonywania zawodu psychologa zgodnie z ustawą z dnia 8 czerwca 2001 r. o zawodzie psychologa i samorządzie zawodowym psychologów (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1026).
● minimum 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie świadczenia usług poradnictwa psychologicznego.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami o ich wykształceniu, kwalifikacjach, uprawnieniach oraz doświadczeniu zawodowym w dziedzinie dotyczącej przedmiotu zamówienia (załącznik nr 4 do SWZ).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp. oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-27 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-zamowienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-27 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-26
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Okres realizacji zamówienia przewiduje się na 32 miesiące, z zastrzeżeniem rozpoczęcia realizacji umowy od listopada 2025 r. do zakończenia realizacji umowy do lipca 2028 r.INNE PRZETARGI Z DRAWSKA POMORSKIEGO
- Świadczenie usług doradztwa specjalistycznego psychologicznego dla uczestników projektu "Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny w powiecie drawskim".
- Budowa kancelarii dla czterech leśnictw
- Poprawa cyberbezpieczeństwa w gminie Drawsko Pomorskie i jednostkach podległych
- "Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach należących do Sądu Rejonowego w Drawsku Pomorskim."
więcej: przetargi w Drawsku Pomorskim »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług wsparcia psychologicznego
- Świadczenie usług doradztwa specjalistycznego psychologicznego dla uczestników projektu "Kompleksowe wsparcie na rzecz rodziny w powiecie drawskim".
- Realizacja usług społecznych w ramach projektu pn.: "Centrum Usług Społecznych w Połańcu"
- Przygotowanie i realizacja kompleksowego programu obejmującego: szkolenia/ konsultacje funkcji rozwojowych i językowych metodą online w szkołach polskich poza granicami kraju
- Świadczenie specjalistycznych usług dla osób /dzieci i dorosłych/ świadczonych przez pedagoga, logopedę, psychologa, fizjoterapeutę w miejscu wskazanym przez zamawiającego w ramach proj....
- Świadczenie usług w zakresie realizacji wsparcia psychologicznego w projekcie pn. Sieć wsparcia migrantów w gminie Sztum
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.