Ogłoszenie z dnia 2025-09-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00329682/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
PZP.5.2025 - Badanie czynników warunkujących nierówny podział obowiązków domowych między kobietami i mężczyznami żyjącymi w związku we wspólnym gospodarstwie domowym.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Polski Instytut Ekonomiczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 381375093
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Jerozolimskie 87
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-001
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@pie.net
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pie.net.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1b0a2c13-2019-48c8-a7a2-42295937939d1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PZP.5.2025 - Badanie czynników warunkujących nierówny podział obowiązków domowych między kobietami i mężczyznami żyjącymi w związku we wspólnym gospodarstwie domowym.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1b0a2c13-2019-48c8-a7a2-42295937939d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00437942
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00119916/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Badanie czynników warunkujących nierówny podział obowiązków domowych między kobietami i mężczyznami żyjącymi w związku we wspólnym gospodarstwie domowym.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00329682
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PZP.5.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 162601,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie eksperymentalnego badania społecznego w warunkach laboratoryjnych, dotyczącego czynników wpływających na podział obowiązków domowych między kobietami i mężczyznami żyjącymi w związku małżeńskim/partnerskim we wspólnym gospodarstwie domowym.
2.Badanie ma na celu przetestowanie metodą eksperymentu laboratoryjnego jednej z hipotez wyjaśniających powszechną nierównowagę płciową w podziale obowiązków domowych w gospodarstwach domowych istniejącą nawet wtedy, gdy deklaratywne preferencje są egalitarne. Testowana hipoteza dotyczy wpływu asymetrii celów – z jednej strony odczuwanej w różnym stopniu przez partnerów potrzeby wykonania danego zadania, a z drugiej również zróżnicowanej potrzeby zachowania równego podziału wysiłku wkładanego w pracę. Problematyka badania obejmuje zagadnienia ekonomii nierówności i demografii (nierówności w obowiązkach domowych są wymieniane jako jedna z przyczyn płciowych nierówności płacowych (m.in. Goldin, 2021), a ponadto kraje rozwinięte o większej nierównowadze płciowej w podziale obowiązków domowych cechują się niższym wskaźnikiem dzietności (Doepke et al., 2022), a także psychologii społecznej (wpływ społecznych płciowych norm zachowania, skłonności do negocjacji i konfrontacji itp.).
3.Badania powinny być przeprowadzone zgodnie z następującymi parametrami:
1 Nazwa badania
Badanie czynników warunkujących nierówny podział obowiązków domowych między kobietami i mężczyznami żyjącymi w związku we wspólnym gospodarstwie domowym
2 Metoda badawcza
Badanie eksperymentalne w warunkach laboratoryjnych
3 Szacowany maksymalny czas trwania jednej rundy eksperymentu (włączając instruktaż i ankietę ewaluacyjną)
45 minut
5 Populacja
Pary żyjące w związku we wspólnym gospodarstwie domowym
6 Wielkość próby
minimum 100 par z możliwością zwiększenia zamówienia do 32 par
7 Maksymalna liczba dni roboczych na konsultację szczegółów badania oraz przygotowanie kompletnego formularza rekrutacyjnego i instrukcji
8 dni roboczych
8 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy
Konsultacja opisu badania, formularza rekrutacyjnego, instrukcji i ankiety ewaluacyjnej, przeprowadzenie rekrutacji do badania i pilotażu
9 Orientacyjny termin realizacji badania
Sierpień - październik 2025 r.
10 Kryteria rekrutacyjne
Pary żyjące w związku we wspólnym gospodarstwie domowym w wieku 20 – 50 lat
11 Kontrola jakości przeprowadzonego badania
Nagrania wideo wraz z dźwiękiem (osoby uczestniczące w eksperymencie powinny być informowane o nagrywaniu przebiegu eksperymentu). Obowiązkiem Wykonawcy będzie przekazanie Zamawiającemu nagrań z przebiegu eksperymentu dla każdej pary uczestników.
4.Obowiązki wykonawcy:
A. Konsultacja opisu badania, formularza rekrutacyjnego, instrukcji badania i ankiety ewaluacyjnej z Zamawiającym (propozycje wszystkich wymienionych dokumentów przygotuje Zamawiający),
B. Przeprowadzenie rekrutacji do badania,
C. Zapewnienie zaplecza technicznego, personelu i odpowiedniego wyposażenia potrzebnego do przeprowadzenia badania (w szczególności przestrzeni laboratoryjnej, kamery, zegara/timera, co najmniej 50 (lub wielokrotności, żeby umożliwić przeprowadzenie więcej rund w tym samym czasie) dużych ręczników, regału/półek, na których muszą zmieścić się złożone ręczniki),
D. Przeprowadzenie badania według instrukcji i ustalonego z Zamawiającym harmonogramu,
E. Wypłata wynagrodzeń uczestnikom,
F. Dostarczenie nagrań poszczególnych rund badania,
G. Dostarczenie kompletnej bazy odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie,
H. Umożliwienie Zamawiającemu uczestnictwa w pilotażu w charakterze obserwatora.
Szczegółowe informacje zawarte w SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 73110000-6 - Usługi badawcze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
73111000-3 - Laboratoryjne usługi badawcze
79315000-5 - Usługi badań społecznych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 199447,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 300000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 199447,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: SWPS Innowacje Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 1132981567
7.3.3) Ulica: ul. Chodakowska 19/31
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 03-815
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Dane podwykonawcy:
Accorp Sp. z o.o..
Jubilerska 10
04-190 Warszawa
NIP: 113-277-52-82 | KRS: 0000322777 Zakres powierzonych prac/usług: rekrutacja uczestników badania (7% wartości zamówienia)
oraz
Dane podwykonawcy:
Tomasz Grzyb ACME,
ul. Jana Cybisa 41B
45-533 Opole
NIP: 7561722390 | REGON: 388101690,
Zakres powierzonych prac/usług: kierownik merytoryczny badania (15% wartości zamówienia)
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-11
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 199447,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania dla Centrum Informatyki Statystycznej
- 2025.2 Dostawa sprzętu komputerowego na potrzeby Krajowej Rady Sądownictwa
- Zakup i dostarczenie samochodu osobowego typu SUV z napędem 4x4 dla Wydziału Geologii Uniwersytetu Warszawskiego - powtórka 2
- Organizacja wydarzeń realizowanych przez Centrum Współpracy SALTO w krajach Europy Wschodniej i Kaukazu, w podziale na części.
- Świadczenie usług serwisu i konserwacji systemu i instalacji BMS w Gmachu Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej
- Sprzedaż w systemie bezgotówkowym paliw płynnych na potrzeby Akademii Wymiaru Sprawiedliwości
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Postępowanie na przeprowadzenie badania pn. "Uczenie się przez całe życie jako odpowiedź na wyzwania rynku pracy - badanie postaw i barier osób biernych zawodowo w województwie podlaskim"
- Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru dla zadania: "Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 877 polegająca na budowie mostu w km 37 + 638 na rz. Wisłok (...) w m. Dąbrówki"
- Przygotowanie raportu badawczego dotyczącego aktualnego stanu polskiego sektora mody
- Badanie składu morfologicznego odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 w 2026 r.
- Kompleksowa usługa sekwencjonowania nowej generacji mikrobiomu
- Postępowanie na przeprowadzenie badania pn. "Potencjał doradztwa zawodowego w sektorze edukacji i rynku pracy (publicznym i prywatnym) w województwie podlaskim"
więcej: Usługi badawcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





