eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi IłżaWykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Marcule" na pakiet 16 (Leśnictwo Kruki)



Ogłoszenie z dnia 2025-09-09

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Marcule“ na pakiet 16 (Leśnictwo Kruki)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: NADLEŚNICTWO MARCULE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670080721

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Marcule 1

1.5.2.) Miejscowość: Iłża

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-100

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: marcule@radom.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.radom.lasy.gov.pl/marcule

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonywanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Nadleśnictwa Marcule“ na pakiet 16 (Leśnictwo Kruki)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-83fad853-8101-4a86-b5ac-241392f947ed

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00413646

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00468564/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Usługi z zakresu gospodarki leśnej na 2025 rok

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki dla pakietu „Kruki” jest następujące: po rozwiązaniu w drodze mediacji w dniu 21.08.2025 r. umowy SA.271.20.2025 z pierwotnym wykonawcą powstała nagła przerwa w realizacji kluczowych prac w Leśnictwie Kruki (pozyskanie i zrywka drewna oraz prace pielęgnacyjne), których niewykonanie w przewidzianych oknach czasowych grozi nieodwracalnymi szkodami przyrodniczymi i poważnymi konsekwencjami gospodarczymi (niewywiązanie z harmonogramów dostaw).

Analiza zasadności zamówienia w…

Wymaga to natychmiastowego wznowienia prac, czego nie da się pogodzić z terminami trybów konkurencyjnych. Podstawę prawną stanowi art. 214 ust. 1 pkt 5 w zw. z art. 305 pkt 1 PZP. Zakres zamówienia jest ściśle ograniczony do dokończenia niewykonanej części. Negocjacje przeprowadzono z ZUL „MODRZEW” i zawarto umowę SA.271.30.2025 dla pakietu 16 – Kruki, zapewniając ciągłość gospodarki leśnej.

3.1.2.) Identyfikator wcześniejszego postępowania: ocds-148610-fd4a6e92-70d7-459c-b2dc-66daf6b6132f

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.26.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 95018,0 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług z zakresu gospodarki leśnej na terenie Leśnictwa Kruki (pakiet 16), obejmujących pozyskanie i zrywkę drewna w łącznej ilości ok. 358 m³ (227 m³ z cięć rębnych i 131 m³ z trzebieży późnych) oraz prace pielęgnacyjne: wykaszanie chwastów na ok. 27,29 ha i czyszczenia późne na ok. 5,2 ha, zgodnie z zakresem wskazanym w zaproszeniu do negocjacji; termin realizacji do 30.09.2025 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 102619,44 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Leśnych „MODRZEW“ Marek Bębenek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8111007676

7.3.3) Ulica: Kowalków 26, 26-713 Kazanów

7.3.4) Miejscowość: Kazanów

7.3.5) Kod pocztowy: 26-713

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-26

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 102619,44 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-09-30

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki dla pakietu 16 – Leśnictwo Kruki przedstawia się następująco. Przedmiotem zamówienia jest pilne dokończenie usług z zakresu gospodarki leśnej, w szczególności pozyskania i zrywki drewna oraz prac pielęgnacyjnych, na obszarze Leśnictwa Kruki w Nadleśnictwie Marcule. Konieczność udzielenia zamówienia w trybie nadzwyczajnym pozostaje w bezpośrednim związku z wcześniejszym rozwiązaniem, w wyniku mediacji i zawartej ugody z dnia 21 sierpnia 2025 r., umowy nr SA.271.20.2025 z pierwotnym wykonawcą, co spowodowało nagłe przerwanie realizacji kluczowych prac i wymusiło potrzebę niezwłocznego zapewnienia ich wykonania przez nowy podmiot. Rozwiązanie umowy nastąpiło z przyczyn obiektywnych, niezależnych od Zamawiającego, co zostało udokumentowane protokołem mediacyjnym i ugodą, a tym samym potwierdza brak zawinienia po stronie Zamawiającego i spełnienie przesłanki „wyjątkowej sytuacji” niewynikającej z jego działań. Zakres rzeczowy niezbędny do pilnego wykonania obejmuje m.in. całkowity wyrób drewna w łącznej ilości 358 m³ (227 m³ z cięć rębnych i 131 m³ z trzebieży późnych), wykaszanie chwastów na 27,29 ha oraz czyszczenia późne na 5,2 ha. Powyższe dane potwierdzają, że zakres nowego zamówienia jest ściśle ograniczony do dokończenia niewykonanej części zamówienia i pozostaje proporcjonalny do skali problemu, realizując wyłącznie cel naprawczy i umożliwiając zachowanie ciągłości gospodarki leśnej i zobowiązań handlowych Zamawiającego. Podstawę prawną wyboru trybu stanowi art. 305 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w związku z przesłanką z art. 214 ust. 1 PZP przewidującą możliwość udzielenia zamówienia z wolnej ręki w okolicznościach wyjątkowych, których Zamawiający nie mógł przewidzieć, gdy wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów właściwych dla trybów konkurencyjnych. W realiach sprawy skumulowane zostały wszystkie elementy tej przesłanki: po pierwsze, wystąpiła wyjątkowa sytuacja w postaci nagłego zaprzestania realizacji umowy przez pierwotnego wykonawcę potwierdzonego ugodą, co w sposób obiektywny zakłóciło realizację ustawowych zadań Zamawiającego; po drugie, sytuacja ta nie powstała z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego i była niemożliwa do przewidzenia na etapie udzielania zamówienia; po trzecie, charakter prac i cykl wegetacyjny, jak również sztywne harmonogramy dostaw drewna do odbiorców, powodują konieczność ich natychmiastowego wykonania dla uniknięcia nieodwracalnych szkód przyrodniczych i gospodarczych; po czwarte, nie jest możliwe dochowanie terminów właściwych dla trybów konkurencyjnych bez narażenia interesu publicznego na istotne ryzyko, w tym naruszenia umów sprzedaży drewna, utraty wartości surowca, pogorszenia stanu upraw leśnych i reputacyjnej szkody Zamawiającego jako stabilnego partnera rynkowego. Powyższe okoliczności zostały zebrane i wykazane w analizie zasadności zastosowania trybu z wolnej ręki, obejmującej zarówno podstawę materialnoprawną z art. 214 ust. 1 PZP w zw. z art. 305 pkt 1 PZP, jak i szczegółową dokumentację przedmiotu i wartości prac oraz ocenę ryzyk przy zaniechaniu natychmiastowego działania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.