Ogłoszenie z dnia 2025-08-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00369126/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-08
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
dostawa wyposażenia (2 części) do szkolnych pracowni zawodowych w Zespole Szkół Elektroniczno -Informatycznych im. Jana Szczepanika w Łodzi w ramach projektu „Elektronik – nowy impuls”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ ELEKTRONICZNO-INFORMATYCZNYCH IM. JANA SZCZEPANIKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000184046
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Strykowska 10/18
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-725
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: projekt@zsp10.elodz.edu.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.elektronik.lodz.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-dd7e7233-c6b3-480f-a81d-b7e92ba4e21a1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
dostawa wyposażenia (2 części) do szkolnych pracowni zawodowych w Zespole Szkół Elektroniczno -Informatycznych im. Jana Szczepanika w Łodzi w ramach projektu „Elektronik – nowy impuls”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd7e7233-c6b3-480f-a81d-b7e92ba4e21a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00382719
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00083333/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 część 1 dostawa wyposażenia do szkolnych pracowni zawodowych na kierunkach technik elektronik i technik teleinformatyk
1.2.10 część 2 dostawa wyposażenia do szkolnych pracowni zawodowych na kierunkach technik elektronik i technik teleinformatyk
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Elektronik – nowy impuls” nr FELD.08.08-IZ.00-0037/23 Projekt realizowany w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00369126
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: 4/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 135957,60 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1 Stoły ESD 122 Krzesło ergonomiczne, antystatyczne 72
3 Stoły loftowe 6
4 Biurko komputerowe 16
5 Biurko dla nauczyciela 1
6 Stanowisko laboratoryjne 6
4.5.3.) Główny kod CPV: 39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
39160000-1 - Meble szkolne
39151200-7 - Stoły robocze
39112000-0 - Krzesła
39121100-7 - Biurka
4.5.5.) Wartość części: 135957,60 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Stanowisko do BGA 2Stacja lutownicza 8
Zestaw dysz pasujących do hotair Reeco Ra-150 5 kpl x 16 szt = 80 szt
4.5.3.) Główny kod CPV: 39162110-9 - Sprzęt dydaktyczny
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
42660000-0 - Narzędzia do lutowania na miękko, lutowania na twardo, obróbki powierzchni oraz maszyny i urządzenia do natryskiwania na gorąco
4.5.5.) Wartość części: 311200 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 260 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „pzp”, Zamawiający informuje, że postępowanie w niniejszej sprawie we wszystkich częściach zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Po otwarciu ofert, zamawiający ustalił, że Opis przedmiotu zamówienia zawiera wady bowiem wskazuje na konkretne produkty/konkretnego producenta, co ograniczać może konkurencje, a także może doprowadzić do zachwiania równowagi na rynku, bowiem wykonawcy mogli w związku z tym nie składać ofert. W postępowaniu doszło do naruszenia przez zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie, a dokładnie przepisów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia (art. 99 pzp). Naruszenie to stanowi wadę niemożliwą do usunięcia, bowiem po otwarciu ofert nie jest już możliwa zmiana SWZ (OPZ), która pozwoliłaby usunąć tą wadę. Wada taka skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Wada taka jest zatem podstawą unieważnienia postępowania.
Stanowisko takie potwierdza Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku wydanym, co prawda pod rządami poprzednio obowiązującej ustawy, ale nadal aktualnym (KIO 1869/17 z dnia 25.09.2017 r). W wyroku tym Izba wskazał, że „zamawiający opisał przedmiot zamówienia w sposób niejednoznaczny, który doprowadził do naruszenia zasady uczciwej konkurencji i wpłynął na możliwość złożenia ważnych ofert wykonawców, miał zatem obowiązek po stwierdzeniu tej okoliczności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust 1 pkt 7 pzp (obecnie art. 255 pkt 6 pzp)”. Stanowisko, że błędnie skonstruowany OPZ jest podstawą do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 pzp Izba potwierdziła również w wyrokach KIO 1507/17 (z dnia 04 08 2017 r.) i KIO 1291/17 (z dnia 07 07 2017 r.).
Mając powyższe na względzie unieważnienie postępowania jest w pełni uzasadnione.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 260 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „pzp”, Zamawiający informuje, że postępowanie w niniejszej sprawie we wszystkich częściach zostało unieważnione na podstawie art. 255 pkt 6 pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Po otwarciu ofert, zamawiający ustalił, że Opis przedmiotu zamówienia zawiera wady bowiem wskazuje na konkretne produkty/konkretnego producenta, co ograniczać może konkurencje, a także może doprowadzić do zachwiania równowagi na rynku, bowiem wykonawcy mogli w związku z tym nie składać ofert. W postępowaniu doszło do naruszenia przez zamawiającego przepisów regulujących jego prowadzenie, a dokładnie przepisów dotyczących opisu przedmiotu zamówienia (art. 99 pzp). Naruszenie to stanowi wadę niemożliwą do usunięcia, bowiem po otwarciu ofert nie jest już możliwa zmiana SWZ (OPZ), która pozwoliłaby usunąć tą wadę. Wada taka skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Wada taka jest zatem podstawą unieważnienia postępowania.
Stanowisko takie potwierdza Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku wydanym, co prawda pod rządami poprzednio obowiązującej ustawy, ale nadal aktualnym (KIO 1869/17 z dnia 25.09.2017 r). W wyroku tym Izba wskazał, że „zamawiający opisał przedmiot zamówienia w sposób niejednoznaczny, który doprowadził do naruszenia zasady uczciwej konkurencji i wpłynął na możliwość złożenia ważnych ofert wykonawców, miał zatem obowiązek po stwierdzeniu tej okoliczności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust 1 pkt 7 pzp (obecnie art. 255 pkt 6 pzp)”. Stanowisko, że błędnie skonstruowany OPZ jest podstawą do unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 pzp Izba potwierdziła również w wyrokach KIO 1507/17 (z dnia 04 08 2017 r.) i KIO 1291/17 (z dnia 07 07 2017 r.).
Mając powyższe na względzie unieważnienie postępowania jest w pełni uzasadnione.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Dostawy produktów mięsno-wędliniarskich, mięsa drobiowego, podrobów wieprzowych do Aresztu Śledczego w Łodzi
- Zakup doposażenia oraz pomocy dydaktycznych dla IV Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi, w ramach projektu pn. "Chcę i potrafię" współfinansowanego przez Unię Europejską
- Dostawa projektorów multimedialnych, monitora interaktywnego, aparatów fotograficznych z obiektywem, mikrofonu oraz zamrażarek dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup wraz z dostawą zbiorników na paliwa płynne dla Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
- Usługa eksperta ds. oceny biznesplanów w ramach projektu własnego: "Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych 2023 - 2029 poprzez wsparcie rozwoju przedsiębiorczości".
- Remont systemu interkomowego w oddziałach mieszkalnych B1 oraz B3 w Zakładzie Karnym nr 1 w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa wyposażenia i pomocy dydaktycznych
- Dostawa i montaż mebli i wyposażenia do Centrum Wspierania Rodzin BIS przy ulicy Gagarina 152/11 w Toruniu w ramach projektu pn. "Rodzina w Centrum Etap I" z podziałem na części
- Zakup i dostawa mebli do ZSCKR w Różańcu
- Zakup wyposażenia do Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Połoskach
- Zakup zestawów namiotów w ramach Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026
- Dostawa sprzętu i wyposażenia na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej
więcej: Krzesła »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





