Ogłoszenie z dnia 2024-06-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00047389/01 - Wynik z dnia 2025-01-20
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zawarcie umowy na doradztwo prawne na rzecz Tatrzańskiego Parku Narodowego- 3 zadania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kuźnice 1
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tpn.pl i lgasienica@tpn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tpn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zawarcie umowy na doradztwo prawne na rzecz Tatrzańskiego Parku Narodowego- 3 zadania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-31543410-2c8c-11ef-b373-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00369031
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-06-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00209441/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.14 Zawarcie umowy na doradztwo prawne na rzecz Tatrzańskiego Parku Narodowego- 3 zadania
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-31543410-2c8c-11ef-b373-0e435a8a43bc3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-31543410-2c8c-11ef-b373-0e435a8a43bc
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1 Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia (pkt 5 powyżej), sporządza się w postaci elektronicznej, w
formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych
z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 5, przekazywane
w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z
uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
„Formularza do komunikacji”).
6. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w
poufności tych informacji, przekazuje
je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący
tajemnicę przedsiębiorstwa”.
7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w Dziale XI SWZ) odbywa się drogą
elektroniczną za pośrednictwem formularzy
do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie
pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości
(przycisk „dodaj załącznik”).
8. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz
z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
Pozostałe wymagania zostały opisane w dziale VIII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OPISANO W SWZ ORAZ ZAŁĄCZNIKACH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): OPISANO W SWZ ORAZ ZAŁĄCZNIKACH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/82/2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2.1. Zadanie 1: bieżąca obsługa prawna
2.1.1. Zakresem zamówienia objęte są w szczególności następujące prace:
2.1.1.1. świadczenie usług prawnych, w tym stałe doradztwo prawne i konsultacje prawne, a także udzielanie wyjaśnień i interpretacji obowiązujących przepisów prawa,
2.1.1.2. opiniowanie i konsultowanie projektów statutów, regulaminów, zarządzeń, decyzji i innych dokumentów regulujących funkcjonowanie Zamawiającego,
2.1.1.3. sporządzanie pism, opiniowanie i konsultowanie projektów umów oraz innych dokumentów związanych z zaciąganiem przez Zamawiającego zobowiązań i nabywaniem praw, a w razie potrzeby udział w prowadzonych przez Zamawiającego negocjacjach związanych z zawieranymi umowami, w tym aneksami do już zawartych umów,
2.1.1.4. opiniowanie projektów udzielanych pełnomocnictw i upoważnień,
2.1.1.5. opiniowanie czynności związanych z dochodzeniem odszkodowań i naliczaniem kar przewidzianych w umowach zawartych przez Zamawiającego,
2.1.1.6. świadczenie pomocy prawnej w zakresie badania zasadności oraz sposobu załatwiania skarg i wniosków,
2.1.1.7. opiniowanie lub sporządzanie, we współpracy z właściwą merytorycznie jednostką organizacyjną Zamawiającego, projektów umów,
2.1.1.8. opiniowanie projektów pism związanych z zadaniami wykonywanymi w ramach właściwej merytorycznie jednostki organizacyjnej Zamawiającego, w tym pism dotyczących roszczeń wynikających z realizowanych umów,
2.1.1.9. niezwłoczne informowanie Zamawiającego o uchybieniach w działalności Tatrzańskiego Parku Narodowego w zakresie przestrzegania prawa i o skutkach tych uchybień.
2.1.2. Zakresem bieżącej obsługi prawnej nie są objęte usługi:
2.1.2.1. zastępstwa procesowego, w postępowaniu arbitrażowym lub pojednawczym, lub· przed sądami, trybunałami lub innymi organami publicznymi państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państw trzecich lub przed międzynarodowymi sądami, trybunałami, instancjami arbitrażowymi lub pojednawczymi,
2.1.2.2. doradztwa prawnego, w zakresie przygotowania postępowań, o których mowa w wyżej lub gdy zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że sprawa, której dotyczy to doradztwo, stanie się przedmiotem tych postępowań,
2.1.2.3. doradztwo w zakresie Prawa Zamówień Publicznych
2.1.2.4. doradztwo prawne z zakresu prawa podatkowego (ordynacji podatkowej) i ustawy o finansach publicznych. Sporządzanie opinii i decyzji
2.1.2.5. doradztwo prawne dotyczące tematów związanych z dzierżawami, najmami oraz użyczeniami zgodnie z Kodeksem cywilnym
2.1.2.6. doradztwo prawne z zakresu prawa pracy
2.1.2.7. doradztwo prawne związane z inwestycjami budowlanymi prowadzonymi w oparciu o ustawę prawo budowlane.
2.1.2.8. doradztwo prawne dotyczące współpracy z podmiotami zewnętrznymi. Zawieranie umów współpracy, analizy stanu prawnego
2.1.2.9. związane z wykonywaniem władzy publicznej.
2.1.3. Usługi świadczone będą w siedzibie Zamawiającego oraz w siedzibie Wykonawcy.
2.1.4. Usługi świadczone będą:
2.1.4.1. zdalnie w oparciu o dostępne środku łączności (tj. telefon, e-mail, wideokonferencje itp.): raz w tygodniu (poniedziałek lub wtorek) w godzinach pracy Tatrzańskiego Parku Narodowego od 09:00 do 14:00.
2.1.4.2. w formie dyżuru stacjonarnego w siedzibie Zamawiającego: raz w tygodniu (czwartek lub piątek) w godzinach pracy Tatrzańskiego Parku Narodowego od 09:00 do 14:00.
3. Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania obsługi prawnej przez osoby z wykształceniem wyższym prawniczym z uprawnieniami radcy prawnego lub adwokata.
4. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie z dostępem do internetu w celu umożliwienia realizacji umowy. Wykonawca będzie zobowiązany w ramach świadczenia usługi do sprawdzania, opiniowania i poprawiania dokumentów zamieszczonych na macierzy dysków Zamawiającego („EREBIA”)
5. Zamawiający wyraża zgodę by przy wykonywaniu zlecenia Wykonawca mógł korzystać z pomocy osób posiadających stosowne uprawnienia i kwalifikacje, w szczególności innych radców prawnych, adwokatów oraz aplikantów radcowskich i adwokackich.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do SWZ: wzór umowy.
7. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w przepisie art. 95 Pzp, gdyż zakres czynności objętych przedmiotem zamówienia nie obejmuje czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony przepisami Kodeksu pracy.
8. Zamawiający informuje, że podane ilości godzin pracy służą Zamawiającemu do kalkulacji ceny oferty. Natomiast Wynagrodzenie będzie płacone za realnie wykonaną pracę w oparciu o ceny podane w druku oferty na podstawie zestawienia godzinowego tworzonego w oprogramowaniu do ewidencjonowania pracy .
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2.2. Zadanie 2: doradztwo prawne dla Samodzielnego stanowiska ds. pracowniczych (prawo pracy)
2.2.1. Przedmiotem umowy jest ustalenie warunków doradztwa prawnego w zakresie prawa pracy na rzecz Tatrzańskiego Parku Narodowego.
2.2.2. Zakresem zamówienia objęte są w szczególności następujące prace:
2.2.2.1. świadczenie usług prawnych, w tym doradztwo prawne i konsultacje prawne,
a także udzielanie wyjaśnień i interpretacji obowiązujących przepisów prawa pracy,
2.2.2.2. świadczenie usług prawnych, w tym doradztwo prawne i konsultacje prawne,
przy tworzenie regulaminów oraz procedur związanych z prawem pracy,
2.2.2.3. pomocy prawnej w zakresie zawierania oraz rozwiązywania umów o pracę;
2.2.2.4. doradztwa prawnego związanego z poszczególnymi zagadnieniami z zakresu prawa pracy (czas pracy, urlopy, inne)
2.2.2.5. analizy umów związanych z funkcjonowaniem działów personalnych (np. umowy dotyczące poszukiwania pracowników);
2.2.3. Zakresem bieżącej obsługi prawnej nie są objęte usługi:
2.2.3.1. zastępstwa procesowego,
2.2.4. Usługi świadczone będą:
2.2.4.1. W siedzibie zamawiającego oraz zdalnie w oparciu o dostępne środku łączności (tj. telefon, e-mail, wideokonferencje itp.): w zależności od potrzeb zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zleconych usług w możliwie krótkim terminie.
2.2.5. Ilość godzin w ramach realizacji zadania 2 nie może przekroczyć łącznie 180 h pracy. Rozliczenie będzie na podstawie przepracowanych godzin w oparciu o stawkę godzinową podaną w ofercie Wykonawcy.
3. Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania obsługi prawnej przez osoby z wykształceniem wyższym prawniczym z uprawnieniami radcy prawnego lub adwokata.
4. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie z dostępem do internetu w celu umożliwienia realizacji umowy. Wykonawca będzie zobowiązany w ramach świadczenia usługi do sprawdzania, opiniowania i poprawiania dokumentów zamieszczonych na macierzy dysków Zamawiającego („EREBIA”)
5. Zamawiający wyraża zgodę by przy wykonywaniu zlecenia Wykonawca mógł korzystać z pomocy osób posiadających stosowne uprawnienia i kwalifikacje, w szczególności innych radców prawnych, adwokatów oraz aplikantów radcowskich i adwokackich.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do SWZ: wzór umowy.
7. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w przepisie art. 95 Pzp, gdyż zakres czynności objętych przedmiotem zamówienia nie obejmuje czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony przepisami Kodeksu pracy.
8. Zamawiający informuje, że podane ilości godzin pracy służą Zamawiającemu do kalkulacji ceny oferty. Natomiast Wynagrodzenie będzie płacone za realnie wykonaną pracę w oparciu o ceny podane w druku oferty na podstawie zestawienia godzinowego tworzonego w oprogramowaniu do ewidencjonowania pracy .
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
2.3. Zadanie 3: doradztwo prawne dla Działu Udostępniania i Zespołu Zagospodarowania przestrzennego i Stanu Posiadania
2.3.1. Zakresem zamówienia objęte są w szczególności następujące prace:
2.3.1.1. doradztwo prawne dotyczące tematów związanych z dzierżawami, najmami oraz użyczeniami
2.3.1.1.1. Sporządzanie projektów umów do przeprowadzania przetargów na udostępnianie nieruchomości TPN podmiotom zewnętrznym (zgodnie z zasadami przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (t.j. Dz.U.2022.916 ze zm.), Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 lipca 2012 roku w sprawie przetargów oraz rokowań na rozporządzanie nieruchomościami przez parki narodowe (Dz.U. z 2012 r., poz. 868), ustawy z dnia 16 grudnia 2016 roku o zasadach zarządzania mieniem państwowym (tj. Dz.U. 2021 poz.1933) oraz ustawy z dnia 16 grudnia 2016 roku Przepisy wprowadzające ustawę o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U.2016 poz. 2260), przygotowanie ogłoszeń o przetargach spójnych z poszczególnymi projektami umów, prowadzenie sprawy, w tym przygotowanie pism i wyjaśnień zgodnie z zakresem wskazanym przez organ rozpatrujący sprawę, uzyskiwania niezbędnych zgód na zawarcie umowy, weryfikacja ofert złożonych w przetargu, udział w procedurze odwoławczej (nadzór nad korespondencją, przygotowanie pism), przygotowanie wniosków o zmiany w obowiązujących umowach tj. udział w negocjacjach z kontrahentem, przygotowanie projektu aneksu, przygotowanie wniosku o zmianę do organu prowadzącego sprawę i prowadzenie korespondencji w tym zakresie oraz sporządzanie protokołu zdawczo-odbiorczego przy przekazywaniu nieruchomości w związku z zawarciem umowy, rozwiązaniem umowy.
2.3.1.1.2. Opiniowanie czynności związanych z dochodzeniem należności i naliczaniem kar przewidzianych w umowach dotyczących udostępnionych nieruchomości na podstawie zawartych przez TPN umów.
2.3.1.2. Prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem służebności na rzecz TPN i na rzecz podmiotów zewnętrznych po nieruchomościach TPN, w tym analiza stanu prawnego i możliwości ustanowienia służebności, przygotowanie projektu umowy ustanowienia służebności, uczestniczenie w procesie uzyskiwania niezbędnych zgód, jeśli będą wymagane.
2.3.1.3. Doradztwo w zakresie stosowania przepisów ustawy o ochronie przyrody, w szczególności
2.3.1.3.1. w kontekście zakazów wynikających z art. 15 i odstępstw od zakazów,
2.3.1.3.2. art. 12 – udostępnianie i opłaty i za udostępnianie.
2.3.1.4. Doradztwo w zakresie regulacji stanu prawnego nieruchomości oraz procesu wykupu i wymiany nieruchomości, w tym także w drodze pierwokupu.
2.3.1.5. Doradztwo w zakresie uregulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne;
2.3.1.6. Doradztwo przy pisaniu decyzji, postanowień, odwołań, zażaleń i skarg związanych zakresem działania Działu Udostępniania i Zespołu Zagospodarowania Przestrzennego i Stanu Posiadania, w szczególności:
2.3.1.6.1. decyzje związane ze zgodami na organizowanie zawodów w TPN, zmiany w tych decyzjach i rozpatrywanie skarg na wydane decyzje,
2.3.1.6.2. postanowienia związane z procesem opiniowania i uzgadniania projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
2.3.1.6.3. uzgadnianie decyzji związanych z procesami inwestycyjnymi w granicach parku (warunki zabudowy i zagospodarowania terenu, ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego itp.)
2.3.1.6.4. zaskarżanie decyzji o pozwoleniu na budowę, wzizt, ulicp itp.
2.3.1.7. doradztwo w zakresie organizacji transportu turystów (w tym osób z niepełnosprawnościami) oraz przewodników i instruktorów na terenie parku m.in. po drogach publ. Przebiegających przez park
2.3.1.8. doradztwo w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych związanych z zakresem działania ZZP i DU w tym opracowanie wzorów pism i schematów postępowaniu.
2.3.1.9. Doradztwo w zakresie podatku od nieruchomości, leśnego i rolnego
2.3.1.10. Doradztwo w zakresie spraw związanych z dostępem do informacji publicznej (odpowiedzi na wnioski, decyzje odmowne, postępowania odwoławcze)
2.3.1.11. Doradztwo i konsultacje prawne w zakresie przygotowania i przeprowadzenia procedury zmiany granic Parku do nowego rozporządzenia w sprawie granic Tatrzańskiego Parku Narodowego
2.3.2. Usługi świadczone będą w siedzibie zamawiającego oraz zdalnie w oparciu o dostępne środku łączności (tj. telefon, e-mail, wideokonferencje itp.): w zależności od potrzeb zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania zleconych usług w możliwie krótkim terminie. :
2.3.3. Ilość godzin w ramach realizacji zadania 3 nie może przekroczyć łącznie 360 h pracy. Rozliczenie będzie na podstawie przepracowanych godzin w oparciu o stawkę godzinową podaną w ofercie Wykonawcy.
3. Wykonawca zobowiązany jest do sprawowania obsługi prawnej przez osoby z wykształceniem wyższym prawniczym z uprawnieniami radcy prawnego lub adwokata.
4. Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenie z dostępem do internetu w celu umożliwienia realizacji umowy. Wykonawca będzie zobowiązany w ramach świadczenia usługi do sprawdzania, opiniowania i poprawiania dokumentów zamieszczonych na macierzy dysków Zamawiającego („EREBIA”)
5. Zamawiający wyraża zgodę by przy wykonywaniu zlecenia Wykonawca mógł korzystać z pomocy osób posiadających stosowne uprawnienia i kwalifikacje, w szczególności innych radców prawnych, adwokatów oraz aplikantów radcowskich i adwokackich.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz wymagania Zamawiającego względem przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku nr 3 do SWZ: wzór umowy.
7. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w przepisie art. 95 Pzp, gdyż zakres czynności objętych przedmiotem zamówienia nie obejmuje czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony przepisami Kodeksu pracy.
8. Zamawiający informuje, że podane ilości godzin pracy służą Zamawiającemu do kalkulacji ceny oferty. Natomiast Wynagrodzenie będzie płacone za realnie wykonaną pracę w oparciu o ceny podane w druku oferty na podstawie zestawienia godzinowego tworzonego w oprogramowaniu do ewidencjonowania pracy .
4.2.6.) Główny kod CPV: 79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
79100000-5 - Usługi prawnicze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 18 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w zakresie:3.1.1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów w zakresie wszystkich zadań:
3.1.1.1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 75 z późn. zm.) lub zawodu adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1651 z późn. zm.) lub jest prawnikiem zagranicznym wykonującym stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 823 z późn. zm.) oraz posiada wpis na odpowiednią listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego lub jako prawnik zagraniczny
3.1.2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej. W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca w zakresie wszystkich zadań:
3.1.2.1. wykazał, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 000 000,00 zł.
3.1.3. Zdolności technicznej lub zawodowej. W tym zakresie Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
3.1.3.1. posiadał wiedzę i doświadczenie niezbędne do wykonania zamówienia, tj. wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie) należycie wykonał lub wykonuje:
3.1.3.1.1. W zakresie zadania 1:
3.1.3.1.1.1. min. 2 (dwie) usługi kompleksowej osobistej obsługi prawnej podmiotu publicznego, świadczoną nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy. Pod pojęciem kompleksowa obsługa prawna Zamawiający rozumie, zespół usług zaspokajających wszystkie bieżące potrzeby prawne obsługiwanego podmiotu, niezależnie od dziedziny prawa i stopnia skomplikowania pojawiających się problemów, świadczonych nieprzerwanie przez wskazany wyżej okres czasu. Kompleksowej obsługi prawnej nie stanowi:
3.1.3.1.1.2. prowadzenie wyłącznie spraw z określonych dziedzin prawa, np. obsługa prawna postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
3.1.3.1.1.3. prowadzenie jednostkowych spraw przed sądami powszechnymi lub administracyjnymi.
3.1.3.1.2. w zakresie zdania 2
3.1.3.1.2.1. min. 1 (jedną) usługę osobistej obsługi prawnej podmiotu publicznego w zakresie prawa pracy, świadczoną nieprzerwanie przez okres co najmniej 3 miesięcy.
3.1.3.1.3. W zakresie zadania 3
3.1.3.1.3.1. min. 2 (dwie) usługi osobistej obsługi prawnej parku narodowego, świadczoną nieprzerwanie przez okres co najmniej 3 miesięcy. Pod pojęciem zakresu doradztwa w oparciu o kodeks cywilny Zamawiający rozumie m.in.:
3.1.3.1.3.1.1. Sporządzanie projektów umów do przeprowadzania przetargów na udostępnianie nieruchomości
3.1.3.1.3.1.2. Prowadzenie spraw związanych z ustanawianiem służebności
3.1.3.1.3.1.3. Doradztwo w zakresie regulacji stanu prawnego nieruchomości oraz procesu wykupu i wymiany nieruchomości
3.1.3.1.3.1.4. Doradztwo przy pisaniu decyzji, postanowień, odwołań, zażaleń i skarg związanych zakresem działania Działu Udostępniania i Zespołu Zagospodarowania Przestrzennego i Stanu Posiadania
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3.1. dokumentów potwierdzającego uprawnienia do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 75 z późn. zm.) lub zawodu adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1651 z późn. zm.) lub bycia prawnikiem zagranicznym wykonującym stałą praktykę na podstawie ustawy z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 823 z późn. zm.) oraz posiadania wpisu na odpowiednią listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata lub radcy prawnego lub jako prawnik zagraniczny
3.2. dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia
3.3. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy; (wzór wykazu dostaw będzie przekazany przez Zamawiającego wraz z wezwaniem, o którym mowa powyżej w pkt. 3);
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.1. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest obowiązany wnieść wadium w wysokość:1.1. W zakresie zadania 1: 2 000.00 zł (słownie: dwa tysiąc złotych)
1.2. W zakresie zadania 2: 1 500.00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych)
1.3. W zakresie zadania 3: 500.00 zł (słownie: pięćset złotych)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
4.1. pieniądzu;
4.2. gwarancjach bankowych;
4.3. gwarancjach ubezpieczeniowych;
4.4. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego – Tatrzański Park Narodowy 34-500 Zakopane, Kuźnice 1, nr rachunku 07 1130 1150 0012 1252 0790 0001
6. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania oraz numer referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego (Nr sprawy: ZP/82/2024 zadanie ……
7. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
8. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zostały określone w SWZ6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-25 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: za pomocą Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-25 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-15
INNE PRZETARGI Z ZAKOPANEGO
- Dostawa koszulek z nadrukiem do dalszej odsprzedaży
- Budowa przedszkola i żłobka przy ul. Sabały 10 w Zakopanem
- Opracowanie dokumentacji wykonawczej, w skład której wchodzi: projekt wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót, kosztorys inwestorski, in. opracowania
- Przygotowanie i wydawanie posiłków dla uczniów w oparciu o pomieszczenie kuchni wyposażonej w urządzenia i sprzęt wraz z zapleczem w Zespole Szkół Mistrzostwa Sportowego w Zakopanem
więcej: przetargi w Zakopanem »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prowadzenie punktu interwencji kryzysowej na rzecz Centrum Usług Społecznych Gminy Brodnica w ramach projektu "Centrum Usług Społecznych Gminy Brodnica" (II postępowanie)
- Świadczenie usługi zarządzania projektem pn. Utworzenie i Wsparcie Funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności przy ZSTiOzOI im. St. Staszica w Białymstoku
- Usługi doradcze przy prywatyzacji.
- modernizacja ewidencji gruntów i założenie ewidencji budynków.
więcej: Usługi prawnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.