eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZakopaneBudowa przedszkola i ¿³obka przy ul. Saba³y 10 w Zakopanem



Og³oszenie z dnia 2025-05-13


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa przedszkola i ¿³obka przy ul. Saba³y 10 w Zakopanem

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Miasto Zakopane

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000654948

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Ko¶ciuszki 13

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Zakopane

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500

1.5.4.) Województwo: ma³opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.7.) Numer telefonu: 18 20 20 448

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zakopane.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.zakopane.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa przedszkola i ¿³obka przy ul. Saba³y 10 w Zakopanem

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-de6a04c2-17c0-4920-8892-b5ee06945e52

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00228938

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-05-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00090283/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.7 Budowa przedszkola i ¿³obka

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zamówienie wspó³finansowane z Krajowego Planu na rzecz Odbudowy i Zwiêkszenia Odporno¶ci w ramach inwestycji A4.2.1. pn. Wsparcie programów dofinansowania miejsc opieki nad dzieæmi 0-3 lat (¿³obki, kluby dzieciêce) w ramach MALUCH+ 2022-2029

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Zamawiaj±cy, zgodnie z rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji
oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), okre¶la niezbêdne wymagania sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na platformazakupowa.pl, tj.:
a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) w³±czona obs³uga JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar.
ZALECENIA:
1. Formaty plików wykorzystywanych przez Wykonawców powinny byæ zgodne z Rozporz±dzeniem Rady Ministrów z dnia 21.05.2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych”.
2. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg), szczególnie .pdf.
3. W celu ewent. kompresji danych, Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: .zip, .7Z
4. W¶ród formatów powszechnych, a NIEwystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif.bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie.
5. Zamawiaj±cy zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania elektronicznego podpisu osobistego, który wynosi max 5MB.
6. Ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz± weryfikacjê podpisu, Zamawiaj±cy zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES.
7. Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ zewnêtrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym.
8. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju.
Podpisywanie ró¿nymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym mo¿e doprowadziæ do problemów w weryfikacji plików.
9. Zaleca siê, aby komunikacja z Wykonawcami odbywa³a siê tylko na Platformie za po¶rednictwem formularza “Wy¶lij wiadomo¶æ do zamawiaj±cego”, a nie za po¶rednictwem adresu e-mail.
10. Osob± sk³adaj±c± ofertê powinna byæ osoba kontaktowa podawana w dokumentacji.
11. Ofertê nale¿y przygotowaæ z nale¿yt± staranno¶ci±, z zachowaniem odpowiedniego odstêpu czasu do zakoñczenia przyjmowania ofert/wniosków. Sugerujemy z³o¿enie oferty na 24 godziny przed terminem sk³adania ofert/wniosków.
12. Je¶li Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego z nich.
13. Zamawiaj±cy rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu.
14. Zamawiaj±cy zaleca, aby nie wprowadzaæ jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to skutkowaæ naruszeniem integralno¶ci plików, co równowa¿ne bêdzie z konieczno¶ci± odrzucenia oferty.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. Urz. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej "RODO") informujemy, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Zakopane - Burmistrz Miasta Zakopane ul. Tadeusza Ko¶ciuszki 13, 34-500 Zakopane. Z Administratorem mo¿na kontaktowaæ siê poprzez adres e-mail: office@zakopane.eu lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
2) Administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@zakopane.eu lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze) w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
6) Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
1) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana
dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie Administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy
lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od Administratora ograniczenia
przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu
oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego).
2) Nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3) Przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez Administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.26.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia wykonanie robót budowlanych polegaj±cych na budowie przedszkola i ¿³obka wraz z zagospodarowaniem terenu i przebudow± infrastruktury technicznej oraz rozbiórk± istniej±cego przedszkola znajduj±cego siê przy ul. Saba³y 10 w Zakopanem na dz. ewid. nr 611 obr. 011 i z kompleksowym wyposa¿eniem wszystkich pomieszczeñ, jak równie¿ dokonanie wymaganych aktualnymi przepisami odbiorów przez instytucje i organy architektoniczno-budowlane, wraz z pozyskaniem prawomocnych decyzji o u¿ytkowaniu obiektów lub dokonaniu skutecznych zg³oszeñ zakoñczenia robót budowlanych, umo¿liwiaj±cych eksploatacjê zrealizowanego obiektu zgodnie z przeznaczeniem, w ramach realizacji zadañ inwestycyjnych nr 2025/05 „Budowa przedszkola przy ul. Saba³y 10” oraz nr 2025/06 „Budowa ¿³obka przy ul. Saba³y 10” w Zakopanem.
2. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la dokumentacja projektowa, wzór umowy o wykonanie robót budowlanych oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB).
3. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej lub STWiORB, a wiêc w dokumentach opisuj±cych przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp a takim odniesieniom nie towarzyszy³o wyra¿enie „lub równowa¿ne”, to Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w ka¿dej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych.
W zwi±zku z powy¿szym nale¿y przyj±æ, ¿e ka¿dej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych wystêpuj±cych w opisie przedmiotu zamówienia towarzysz± wyrazy „lub równowa¿ne”.
4. Zgodnie z art. 101 ust. 5 Pzp wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w tych dokumentach, jest obowi±zany udowodniæ, poprzez do³±czenie do oferty stosownych przedmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, ¿e proponowane rozwi±zania w równowa¿nym stopniu spe³niaj± wymagania okre¶lone w opisie przedmiotu zamówienia.
5. Zaoferowane urz±dzenia i materia³y równowa¿ne musz± posiadaæ stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.
6. Wykonawca wykona roboty budowlane odpowiadaj±ce zakresem okre¶lonym w przedstawionym projekcie.
7. Wykonawca wykona roboty budowlane odpowiadaj±ce zakresem okre¶lonym w przedstawionym projekcie.
8. Wykonawca jest zobowi±zany sporz±dziæ harmonogram rzeczowo-finansowy wykonywania robót zgodnie z zasadami okre¶lonymi we wzorze umowy.
9. Wykonawca zobowi±zany jest udzieliæ co najmniej 36-cio miesiêcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane objête przedmiotowym zamówieniem.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45214100-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten

45314000-1 - Instalowanie urz±dzeñ telekomunikacyjnych

45316000-5 - Instalowanie systemów o¶wietleniowych i sygnalizacyjnych

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45232460-4 - Roboty sanitarne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331200-8 - Instalowanie urz±dzeñ wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45332000-3 - Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpo¿arowe

45313100-5 - Instalowanie wind

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów

45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-06-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres udzielonej gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale X SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie,
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (ust. 3).
3. Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia warunek w zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, je¿eli wyka¿e, ¿e:
1) w zakresie do¶wiadczenia zawodowego:
w okresie ostatnich 5-ciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie wykonali co najmniej 2 roboty budowlane polegaj±ce na rozbudowie, przebudowie lub budowie budynku u¿yteczno¶ci publicznej o kubaturze min. 3 000 m3, potwierdzone dowodami okre¶laj±cymi, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
2) w zakresie potencja³u kadrowego:
dysponuje lub bêdzie dysponowa³ osobami, które bêd± pe³ni³y funkcjê kierowników robót , i posiadaj± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ lub w ograniczonym zakresie (w przypadku gdy ograniczone uprawnienia umo¿liwiaj± kierowanie robotami w zakresie objêtym przedmiotem zamówienia) w nastêpuj±cych specjalno¶ciach:
a) konstrukcyjno-budowlanej,
b) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ cieplnych, wentylacyjnych instalacji
i urz±dzeñ wodoci±gowych i kanalizacyjnych,
c) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych
i elektroenergetycznych,
d) instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ telekomunikacyjnych,
lub przez osoby posiadaj±ce uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wydanymi na podstawie wcze¶niejszych przepisów, nie zawieraj±cych w swej tre¶ci wy³±czeñ uniemo¿liwiaj±cych kierowanie robotami budowlanymi objêtymi zamówieniem.
Wszystkie wykazane osoby kieruj±ce robotami budowlanymi w momencie podjêcia funkcji musz± posiadaæ aktualny wpis do izby samorz±du zawodowego, który bêdzie kontynuowany przez ca³y okres kierowania robotami.
Zamawiaj±cy dopuszcza sytuacjê, ¿e jedna osoba legitymuje siê kilkoma lub wszystkimi wskazanymi wy¿ej uprawnieniami.
Wykonawca decyduje, która ze wskazanych osób bêdzie pe³ni³a funkcjê kierownika budowy.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni, aktualnych na dzieñ z³o¿enia, nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych:
1) Wykazu robót budowlanych (za³±cznik nr 6 do SWZ) wykonywanych w ci±gu ostatnich 5 latach przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, w tym okresie, pe³niej±cych warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie do¶wiadczenia zawodowego (Rozdzia³ XI ust. 3 pkt 1 SWZ), potwierdzone dowodami okre¶laj±cymi, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca
z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
2) Wykazu osób (za³±cznik nr 7 do SWZ) skierowanych do realizacji zamówienia spe³niaj±cych warunek udzia³u w postêpowaniu w zakresie potencja³u kadrowego (Rozdzia³ XI ust. 3 pkt 2 SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca przystêpuj±cy do postêpowania jest zobowi±zany, przed up³ywem terminu sk³adania ofert, wnie¶æ wadium w kwocie 100 000,00 z³ (sto tysiêcy z³otych).
2. Wadium musi obejmowaæ pe³en okres zwi±zania ofert±.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2025 r. poz. 98)
4. Wadium przetargowe w pieni±dzu nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Urzêdu Miasta Zakopane prowadzone przez PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85 1240 4748 1111 0000 4871 8666 z zaznaczeniem, ¿e dotyczy postêpowania BZP.271.26.2025. Wadium musi znajdowaæ siê na koncie zamawiaj±cego najpó¼niej przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Za termin wniesienia wadium uwa¿a siê datê wp³yniêcia ¶rodków na rachunek Zamawiaj±cego.
5. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6. Zamawiaj±cy zaleca za³±czenie do oferty dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium w pieni±dzu na rachunek bankowy zamawiaj±cego. Czynno¶æ ta skróci czas badania ofert.
7. Wadium wnoszone w porêczeniach lub gwarancjach nale¿y za³±czyæ do oferty w oryginale
w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê dokumentu i powinno zawieraæ nastêpuj±ce elementy:
1) nazwê daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta/porêczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym
w gwarancji lub porêczeniu musi byæ Gmina Miasto Zakopane.
2) okre¶lenie wierzytelno¶ci, która ma byæ zabezpieczona gwarancj±/porêczeniem,
3) kwotê gwarancji/porêczenia,
4) termin wa¿no¶ci gwarancji/porêczenia,
5) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty gwarancji/porêczenia bezwarunkowo,
na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, w sytuacjach okre¶lonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum w imieniu ca³ego konsorcjum uwa¿a siê za wniesione prawid³owo.
9. W przypadku, gdy wykonawca nie wniós³ wadium lub wniós³ w sposób nieprawid³owy lub nie utrzymywa³ wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y³ wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiaj±cy odrzuci ofertê na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
10. Zamawiaj±cy dokona zwrotu wadium na zasadach okre¶lonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
11. Zamawiaj±cy zatrzyma wadium wraz z odsetkami w sytuacjach o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty (za³. nr 4).
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale XIV ust. 2 SWZ sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

§ 31 umowy
1. Wszelkie zmiany i uzupe³nienia niniejszej Umowy mog± byæ dokonane tylko pod warunkiem zachowania formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
2. Do zmiany informacji kontaktowych, o których mowa w § 30 Umowy nie stosuje siê zapisu § 31 ust. 1.
3. Zmiana Umowy mo¿e nast±piæ równie¿ w przypadkach okre¶lonych w art. 455 Ustawy Prawo zamówieñ publicznych oraz w nastêpuj±cych przypadkach:
1) zmiany kierownika budowy, je¿eli Zamawiaj±cy uzna, ¿e nie wykonuje on swoich obowi±zków wynikaj±cych z umowy. W przypadku zmiany kierownika budowy, nowy kierownik budowy musi spe³niaæ wymagania okre¶lone dla danego specjalisty. Wykonawca zobowi±zany jest zmieniæ kierownika budowy zgodnie z ¿±daniem Zamawiaj±cego w terminie wskazanym we wniosku Zamawiaj±cego
2) zmiany osób reprezentuj±cych firmê, kluczowych specjalistów (kierowników budowy, inspektorów nadzoru) przedstawionych w umowie na inne legitymuj±ce siê, co najmniej równowa¿onymi uprawnieniami, w przypadku ich ¶mierci, rezygnacji z pe³nienia obowi±zków, utraty uprawnieñ itp.,
3) zmian podwykonawcy przy pomocy, którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy,
4) rozszerzenia zakresu podwykonawstwa w porównaniu do wskazanego w ofercie Wykonawcy, zmiany terminu wykonania umowy o czas opó¼nienia, je¿eli takie opó¼nienie wyst±pi lub bêdzie mia³o wp³yw na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
a) wyst±pienia okoliczno¶ci, których strony umowy nie by³y w stanie przewidzieæ, pomimo zachowania nale¿ytej staranno¶ci,
b) wstrzymania robót przez Zamawiaj±cego,
c) szczególnie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, w postaci ci±g³ych, (co najmniej 7-odniowych) opadów atmosferycznych lub wyst±pienia temperatur uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót zgodnie z STWiOR i maj±cych wp³yw na opó¼nienie rozpoczêcia lub zakoñczenia robót niezbêdnych do zrealizowania obiektu,
d) zmian w dokumentacji dokonanych na wniosek Zamawiaj±cego,
e) opó¼nienia przekazania przez Zamawiaj±cego terenu realizacji robót,
f) zmiany przez Zamawiaj±cego terminu dokonania odbioru robót przewidzianych w umowie,
g) odmiennych od przyjêtych warunków geologicznych lub geotechnicznych
posadowienia,
h) odmiennych od przyjêtych warunków terenowych w szczególno¶ci istnienia
niezinwentaryzowanej, infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych
niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
i) ujawnieniem w trakcie prowadzenia prac obiektów lub przedmiotów o charakterze archeologicznym,
j) si³y wy¿szej,
k) wyst±pienia robót budowlanych koniecznych do wykonania, maj±cych ¶cis³e
powi±zanie z robotami budowlanymi podstawowymi, których w³a¶ciwe wykonanie jest uzale¿nione od realizacji pojawiaj±cych siê w trakcie realizacji robót budowlanych, nie przewidzianych w pierwotnej dokumentacji projektowej i specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
l) przekroczenia ustawowych terminów wydania Wykonawcy przez organy administracji lub innych instytucji bran¿owych (dot. np. linii telekomunikacyjnych, energetycznych) decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.,
m) odmowy lub opó¼nienia ustawowych terminów wydania przez w/w organy wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.,
n) wykonawca nie bêdzie uprawniony do ¿adnego przed³u¿enia umowy, je¿eli w zakresie, w jakim uchybienie by³o spowodowane przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie z jego strony, w³±cznie z b³êdem lub opó¼nionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu,
c.d. w sekcji IX pozosta³e informacje.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-05-28 11:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/zakopane/proceedings

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-05-28 11:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

6) zmiany sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w postaci:
a) konieczno¶ci realizacji zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych ni¿ wskazane w specyfikacjach, w przypadku gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem zamówienia,
b) odmiennych od przyjêtych w specyfikacjach warunków geologicznych skutkuj±cych niemo¿no¶ci± zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych,
c) odmiennych od przyjêtych w specyfikacjach warunków terenowych w szczególno¶ci istnienia niezinwentaryzowanej infrastruktury podziemnej sieci, instalacji lub innych niezinwentaryzowanych obiektów budowlanych skutkuj±cych niemo¿no¶ci± zrealizowania przedmiotu zamówienia przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych,
konieczno¶ci zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych rozwi±zañ
technicznych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa,
7) zmian dokonanych w granicach przewidzianych w ustawie Prawo budowlane
wynikaj±cych z:
a) wprowadzenia uzgodnionych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie budowlanym, zg³oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, gdy zmiany dokonane zosta³y podczas wykonywania robót i nie odstêpuj± w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowê w ramach art. 36 a ust. 5 lub dokonane zosta³y zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy z zastrze¿eniem art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane,
b) wprowadzenia uzgodnionych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie budowlanym, zg³oszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego, gdy zmiany dokonane zosta³y podczas wykonywania robót i odstêpuj± w sposób istotny od zatwierdzonego projektu budowlanego lub warunków pozwolenia na budowê przy dope³nieniu procedur art. 36a ust. 1 ustawy Prawo budowlane,
c) wad dokumentacji projektowej, je¿eli takie ujawni± siê podczas realizacji zadania, pomimo do³o¿enia wszelkiej staranno¶ci przez projektanta,
8) zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia:
a) na wskutek rezygnacji z wykonania czê¶ci przedmiotu umowy (warto¶æ robót
zaniechanych nie mo¿e przekroczyæ 20 % wynagrodzenia rycza³towego okre¶lonego
w § 20 ust. 1),
b) w przypadkach zmiany stawki podatku od towarów i us³ug z zastrze¿eniem, ¿e zmianie ulegnie cena brutto wynagrodzenia Wykonawcy, a warto¶æ netto wynagrodzenia nie zmieni siê,
c) w przypadku wyst±pienia robót budowlanych koniecznych do wykonania, maj±cych ¶cis³e powi±zanie z robotami budowlanymi podstawowymi, których w³a¶ciwe wykonanie jest uzale¿nione od realizacji pojawiaj±cych siê w trakcie realizacji robót budowlanych, nie przewidzianych w pierwotnej dokumentacji projektowej i specyfikacji warunków zamówienia,
a których warto¶æ nie przekroczy 15 % warto¶ci zamówienia podstawowego.
4. Wykonawca nie bêdzie uprawniony do wnioskowania przed³u¿enia umowy w zakresie, w jakim uchybienie by³o spowodowane przez jakikolwiek b³±d lub opó¼nienie z jego strony ³±cznie z b³êdem lub opó¼nionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu.
5. Zamawiaj±cy nie wyra¿a zgody na dokonywanie przez Wykonawcê cesji wierzytelno¶ci wynikaj±cych z niniejszej Umowy.
W uwagi na ograniczenie liczby znaków, które mo¿na tutaj prowadziæ, z zapisami dot. waloryzacji wynagrodzenia proszê zapoznaæ siê we wzorze umowy stanowi±cym za³±cznik nr 5 do SWZ.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.