eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaObsługa prawna w zakresie pomocy publicznej



Ogłoszenie z dnia 2021-12-17


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa prawna w zakresie pomocy publicznej

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SPÓŁKA AKCYJNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 006746410

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Nowy Świat 6/12

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-400

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@arp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.arp.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obsługa prawna w zakresie pomocy publicznej

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dbebf9dc-5817-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00321462

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zakupy.arp.pl/app/login

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zakupy.arp.pl/app/login

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej Marketplanet OnePlace https://zakupy.arp.pl/app/login
2. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy Zakupowej, procesu zakładania konta i logowania się zostały zawarte w instrukcji udostępnionej na platformie w zakładce: „Regulacje i procedury procesu zakupowego”.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w aktach wykonawczych do Pzp.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 100 MB.
5. Zalecane formaty plików: .pdf, .doc, .xlsx, .zip.
6. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne opisano w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Opisano w zał. nr 5 do projektu umowy stanowiącego zał. nr 7 do SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Opisano w zał. nr 5 do projektu umowy stanowiącego zał. nr 7 do SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/TP/31/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 150000 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie obsługi prawnej na rzecz zamawiającego w sprawach z zakresu udzielania pomocy de minimis, pomocy publicznej m.in. na podstawie przepisów ustawy z 16.07.2020 r. o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców.
Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia będzie zobowiązany do świadczenia w szczególności:
1) doradztwa obejmującego wspólnotowe zasady udzielania pomocy publicznej oraz krajową procedurę postępowania w sprawach dotyczących pomocy publicznej, w tym w szczególności:
• pomoc publiczna dla przedsiębiorstw świadczących usługi w ogólnym interesie gospodarczym,
• stosowanie zasady de minimis,
• zasady obliczania wielkości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach.
2) doradztwa przy opracowywaniu i udzielaniu pomocy na podstawie indywidualnych aktów administracyjnych i umów cywilnoprawnych;
3) kompleksowej obsługi prawnej w obszarach:
• sporządzania opinii prawnych w zakresie ustalania wartości pomocy de minimis, kumulacji pomocy de minimis z pomocą publiczną i funduszami UE, poprawności udzielania pomocy de minimis w ramach funduszy unijnych oraz sprawozdawczości udzielonej pomocy de minimis udzielonych jako dofinansowanie,
• doradztwa prawnego w zakresie udzielania oraz wykorzystania pomocy publicznej i funduszy,
• przygotowywania analiz i opinii prawnych dotyczących występowania warunków i skutków pomocy publicznej w projektach, w tym projektach współfinansowanych przez fundusze unijne.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował
dwoma kryteriami.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 30

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kwalifikacje i doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia, o której mowa w warunku udziału w postępowaniu określonym w Rozdziale XXI ust. 1 pkt 3 SWZ

4.3.6.) Waga: 70

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają poniższe warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności zawodowej:
1) wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie) należycie wykonał lub wykonuje min. 10 zleceń/usług (zlecenia/usługi mogą/mogły być realizowane w ramach jednej lub wielu umów o pomoc prawną na rzecz zamawiających) polegających na świadczeniu pomocy prawnej na rzecz przedsiębiorców lub organów administracji publicznej w sprawach z zakresu tematyki udzielania pomocy publicznej lub świadczył stałą obsługę prawną przez okres co najmniej 2 lat dla podmiotów, o których mowa powyżej i wykonywał czynności związane ze stosowaniem prawa z zakresu tematyki udzielania pomocy publicznej;
2) wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie) należycie wykonał lub wykonuje min. 4 zlecenia/usługi (zlecenia/usługi mogą/mogły być realizowane w ramach jednej lub wielu umów o pomoc prawną na rzecz zamawiających) polegające na świadczeniu pomocy prawnej na rzecz przedsiębiorców lub organów administracji publicznej w sprawach z zakresu udzielania oraz wykorzystania pomocy publicznej (min. 2 zlecenia/usługi) oraz pomocy publicznej i de minimis w funduszach unijnych (min. 2 zlecenia/usługi);
3) wykonawca musi wykazać, że skieruje do realizacji zamówienia min. 1 osobę posiadającą uprawnienia adwokata lub radcy prawnego, lub uprawnienia prawnika zagranicznego w rozumieniu ustawy o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczypospolitej Polskiej oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie (nabyte w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert) w sprawach z zakresu udzielania pomocy publicznej.
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki mogą zostać spełnione przez jednego wykonawcę lub łącznie przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach zawodowych podmiotów udostępniających zasoby.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenie wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 3 do SWZ);
2) oświadczenie każdego wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 3 do SWZ);
3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu (zał. nr 3 do SWZ) - w przypadku polegania na zdolnościach podmiotu udostępniającego zasoby.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz zleceń/usług wykonanych lub nadal wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których zlecenia/usługi te zostały wykonane / są nadal wykonywane;
2) dowody określające, czy zlecenia/usługi zostały wykonane należycie lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami są:
a) referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego zlecenia/usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane,
b) jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa w lit. a) - oświadczenie wykonawcy.
W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
3) wykaz osoby skierowanej przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnej za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat jej uprawnień i doświadczenia niezbędnymi do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nią czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tą osobą;
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (zał. nr 4 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy - jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z KRS, CEIDG lub innego właściwego rejestru.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna);
2) oświadczenie każdego wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia o niepodleganiu wykluczeniu;
3) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Określone w załączniku nr 7 do SWZ "Projekt umowy"

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-14 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pośrednictwem Platformy Zakupowej pod adresem: https://zakupy.arp.pl/app/login

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-14 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-12

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:
1) cena brutto za jedną godzinę - 30%. W kryterium tym zostanie zastosowany wzór: (najniższa cena brutto za 1 godz. / cena brutto za 1 godz. badanej oferty) x 100 pkt x 30%;
2) kwalifikacje i doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia, o której mowa w warunku udziału w postępowaniu określonym w Rozdziale XXI ust. 1 pkt 3 SWZ - 70%. W kryterium można uzyskać maksymalnie 70 pkt.
W kryterium tym zostaną zastosowane następujące podkryteria:
a) za posiadany stopień/tytuł naukowy - maksymalnie 5 pkt, przy czym za stopień naukowy „dr lub dr hab. nauk prawnych” - 4 pkt, zaś za tytuł naukowy „profesor nauk prawnych” - 5 pkt.
UWAGA: w podkryterium tym nie można uzyskać większej liczby pkt niż 4 lub 5 np. w przypadku skierowania do realizacji zamówienia kilku osób posiadających stopień/tytuł naukowy, oferta otrzyma max 4 lub 5 pkt.
b) sporządzenie, w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, min. 10 opinii prawnych z zakresu tematyki pomocy publicznej (wymagane jest wskazanie przedmiotu opinii i podmiotu, na rzecz którego została wykonana) - 30 pkt;
c) sporządzenie, w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, min. 5 opinii prawnych w zakresie udzielania oraz wykorzystania pomocy de minimis lub pomocy publicznej w funduszach unijnych (wymagane jest wskazanie przedmiotu opinii i podmiotu, na rzecz którego została wykonana) - 15 pkt;
d) doradztwo, w okresie 5 lat przed upływem terminu składania ofert, w zakresie zagadnień z zakresu udzielania pomocy publicznej, w tym za:
• sporządzenie min. 2 opinii, ekspertyz, analiz prawnych lub informacji prawnych (wymagane jest wskazanie przedmiotu i podmiotu, na rzecz którego było wykonane) -10 pkt,
• sporządzenie min. 2 regulacji wewnętrznych lub procedur wewnętrznych (wymagane jest wskazanie przedmiotu i podmiotu, na rzecz którego było wykonane) - 10 pkt.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.