eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stara B³otnicaZakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów gminnych i o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Stara B³otnica



Og³oszenie z dnia 2021-12-08

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów gminnych i o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Stara B³otnica

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Stara B³otnica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670224019

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Stara B³otnica 46

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Stara B³otnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-806

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.7.) Numer telefonu: 3857790

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@starablotnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.starablotnica.bip.org.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów gminnych i o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Stara B³otnica

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-e5653d3a-5750-11ec-8c2d-66c2f1230e9c

2.5.) Numer og³oszenia: 2021/BZP 00304081

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2021-12-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2021/BZP 00005220/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 Dostawa energi elektrycznej

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

www.starablotnica.bip.org.pl

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Zmiany i wyja¶nienia tre¶ci SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia bêd± zamieszczane na stronie internetowej prowadzonego postêpowania www.starablotnica.bip.prg.pl oraz na stronie internetowej https://miniportal.uzp.gov.pl/, www.starablotnica.pl. Elektroniczna skrzynka podawcza ESP ePUAP: /5y8g1l1scq/skrytka

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a
Wykonawcami nastêpuje za po¶rednictwem platformy zakupowej dostêpnej pod adresem internetowym: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP: /5y8g1l1scq/skrytka oraz poczty elektronicznej: gmina@starablotnica.pl
2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 pzp., podmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwa, zobowi±zanie podmiotu udostepniaj±cego zasoby, kosztorys, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w ogólnie dostêpnych formatach danych, w szczególno¶ci w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertê, a tak¿e o¶wiadczenia, o których mowa w punktach okre¶lonych w czê¶ci II SWZ pkt II sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Zawiadomienia, o¶wiadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazuj±
a) droga elektroniczna : /5y8g1l1scq/skrytka
b) poprzez platformê, dostêpn± pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publicznej (ePUAP).
6. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym s± dostêpne narzêdzia, urz±dzenia lub formaty plików, które nie s± ogólnie dostêpne: www.starablotnica.bip.org.pl

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz.
Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
➢ administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Stara B³otnica, 26-806 Stara B³otnica 46
➢ inspektor ochrony danych osobowych , rodo@starablotnica.pl *
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Zakup energii elektrycznej na potrzeby obiektów gminnych i o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Stara B³otnica odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
➢ Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
➢ obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy PZP, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy PZP;
➢ w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; ➢ posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
nie przys³uguje Pani/Panu: − w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

** Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników.
*** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: B.271.17.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3. Przedmiot zamówienia obejmuje
A. zakup energii elektrycznej od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz.716 ze zm.) dla wszystkich punktów poboru Zamawiaj±cego.
B. wykonanie czynno¶ci wynikaj±cych z pe³nomocnictwa, stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SWZ (nr 3 do umowy).
3.1. Dostawa energii elektrycznej odbywaæ siê bêdzie dla potrzeb o¶wietlenia ulicznego i zasilania obiektów Zamawiaj±cego.
3.2. Szczegó³owy wykaz punktów poboru energii elektrycznej z mocami zamówionymi zawiera ZA£ACZNIK NR 1 – szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia – wykaz PPE dot. o¶wietlania ulicznego oraz wykaz PPE dot. obiektów stanowi±cych integraln± czê¶æ niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4. Prognozowane szacunkowe ³±czne zu¿ycie energii elektrycznej w okresie od dnia
01.01.2022 r. do dnia 31.12.2022 r. wynosi: 724.700,00 KWh
Szacunkowe poziomy zu¿ycia energii elektrycznej od 01.01.2022 r. do dnia 31.12.2022 r. oparte s± na poborze energii elektrycznej w okresie 2020 r. – 2021 r.
5. Pozosta³e warunki dotycz±ce realizacji zamówienia zosta³y okre¶lone w projekcie umowy sprzeda¿y energii elektrycznej – za³±cznik nr 5 do SWZ.
6. Prognozowane zu¿ycie energii elektrycznej ma charakter orientacyjny. Zamawiaj±cy zastrzega , ¿e minimalna ilo¶æ ³±cznego zamówienia nie bêdzie mniejsza ni¿ 60% prognozowanego zu¿ycia.
7. Dostawa energii elektrycznej odbywaæ siê bêdzie na warunkach okre¶lonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne oraz zgodnie z wydanymi do tej ustawy przepisami wykonawczymi w szczególno¶ci ze standardami jako¶ci obs³ugi odbiorców okre¶lonymi w Rozporz±dzeniu Ministra Energii z dnia 29 grudnia 2017 r. w sprawie szczegó³owych zasad kszta³towania i kalkulacji taryf oraz rozliczeñ w obrocie energi± elektryczn±.
8. Standardy jako¶ciowe przedmiotu zamówienia – energia elektryczna powinna spe³niaæ parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy Prawo energetyczne oraz rozporz±dzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami, które zapewnia³ bêdzie OSD.
9. Dodatkowo opis przedmiotu zamówienia zosta³ uszczegó³owiony w projekcie umowy, który stanowi za³±cznik nr 5 do SWZ.
10. Rozliczenie sprzeda¿y odbywaæ siê bêdzie na podstawie faktycznego zu¿ycia energii elektrycznej przy sta³ych cenach jednostkowych za 1 KWh w ca³ym okresie realizacji zamówienia.
11. Wybrany wykonawca bêdzie zobowi±zany do wykonania wszelkich formalno¶ci i czynno¶ci niezbêdnych do przejêcia obowi±zków sprzedawcy energii w terminie umo¿liwiaj±cym rozpoczêcie zakupu energii elektrycznej od dnia 01.01.2022 r.
12. Warunkiem rozpoczêcia dostaw energii elektrycznej we wskazanym (w odniesieniu do poszczególnych punktów poboru) terminie jest pozytywne przeprowadzenie procedury zmiany sprzedawcy, posiadanie przez odbiorcê wa¿nej umowy o ¶wiadczenie us³ug dystrybucji energii elektrycznej oraz skuteczne wyga¶niêcie dotychczas obowi±zuj±cych umów.
13. Zamawiaj±cy nie poniesie ¿adnych dodatkowych kosztów zwi±zanych z wykonaniem tych czynno¶ci jak równie¿ kosztów wynikaj±cych z uchybieñ Wykonawcy wynik³ych w trakcie ich realizacji. Zamawiaj±cy mo¿e dochodziæ odszkodowania wynikaj±cego z niedotrzymania terminu oraz innych poniesionych szkód z winy Wykonawcy.
14. Zamawiaj±cy informuje, ¿e proces zmiany sprzedawcy energii elektrycznej odbywa siê po raz kolejny dla wszystkich punktów poboru, z wyj±tkiem trzech punktów : 1) Stara B³otnica dz. 187/5, 2) Stary Kad³ub dz. 799, 3), Stary Kie³bów dz. 122.
15. Wa¿no¶æ obowi±zuj±cej umowy na zakup energii elektrycznej dla wszystkich punktów poboru up³ywa z dniem 31.12.2021 r.
16. Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) PGE Dystrybucja S. A. .
17. Zamawiaj±cy ma podpisane umowy o ¶wiadczenie us³ug dystrybucji energii elektrycznej na potrzeby obiektów gminnych i o¶wietlenia ulicznego na terenie Gminy Stara B³otnica na czas nieoznaczony.
18. Wykonawca, w oparciu o udzielone Pe³nomocnictwo (za³±cznik nr 6 do SWZ), zobowi±zany bêdzie do zg³oszenia w imieniu w³asnym i zamawiaj±cego umowy sprzeda¿y energii elektrycznej w³a¶ciwemu OSD zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami.
19. Wykonawca dokona zg³oszenia punktów poboru wy³±cznie w oparciu o przekazane przez zamawiaj±cego (po zawarciu umowy sprzeda¿y energii elektrycznej) dane do zmiany sprzedawcy.
20. Zamawiaj±cy po wy³onieniu Wykonawcy przeka¿e niezbêdne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel niezw³ocznie po podpisaniu umowy.
21. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w:
➢ Za³±cznik nr 1 – Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia: ➢ Wzorze umowy – za³±cznik nr 5
22. Dostawa musi byæ wykonana zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami, normami technicznymi i aktualn± wiedz± techniczn± oraz na warunkach okre¶lonych w umowie.
23. Zamawiaj±cy uznaje, ¿e Wykonawca dla realizacji niniejszego zamówienia we¼mie pod uwagê wszystkie czynniki maj±ce wp³yw na realizacjê zamówienia i uwzglêdniæ je w proponowanej cenie ofertowej w PLN.
24. Forma p³atno¶ci:
- przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy po otrzymaniu faktury przez
Zamawiaj±cego i jego potwierdzeniu.
- termin p³atno¶ci 30 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiaj±cego.
Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia. Za dzieñ zap³aty rozumie siê obci±¿enia rachunku bankowego Zamawiaj±cego.
25. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ elektronicznego fakturowania.
26. Formularz oferty oraz za³±czniki do oferty, powinny byæ wype³nione przez Wykonawcê wg postanowieñ niniejszej specyfikacji.
27. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych.
28. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczno¶æ

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Punktowo

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

3. Opis warunków udzia³u w postêpowaniu:
a) Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiaj±cy nie okre¶la niniejszego warunku udzia³u w postêpowaniu.
b) Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Warunkiem udzia³u w postêpowaniu jest posiadanie uprawnieñ do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu energi± elektryczn±, tj. Wykonawca zobowi±zany jest posiadaæ wa¿n± Koncesjê na obrót energi± elektryczn± wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki obowi±zuj±c± przez ca³y okres realizowania zamówienia.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia ka¿dy z nich oddzielnie musi spe³niaæ warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie Uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, tj. ka¿dy z nich musi posiadaæ wa¿n± koncesjê na obrót energi± elektryczn± wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki.
c) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa;
Zamawiaj±cy nie okre¶la niniejszego warunku udzia³u w postêpowaniu
d) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa.
Zamawiaj±cy nie okre¶la niniejszego warunku udzia³u w postêpowaniu.
Ocenê spe³niania ww. warunków dokona Zamawiaj±cy na podstawie z³o¿onego o¶wiadczenia - Wykazu wyposa¿enia, urz±dzeñ na zasadzie spe³nia/nie spe³nia
Ocena na podstawie z³o¿onych o¶wiadczeñ i z³o¿onych na wezwanie dokumentów na zasadzie spe³nia/nie spe³nia). Wykonawca potwierdza spe³nienie warunku poprzez z³o¿enie dokumentu, o którym mowa w Rozdziale IX ust. 2 SIWZ.
4. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawcê.
5. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez Wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.
6. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków prawnych.
7. W odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¶li podmioty te wykonaj± ¶wiadczenie do realizacji którego te zdolno¶ci s± wymagane.
8. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada, wraz z ofert±, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 3 do SWZ.
9. Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez podmioty udostêpniaj±ce zasoby zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, a tak¿e bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zosta³y przewidziane wzglêdem wykonawcy.
10. Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe podmiotu udostêpniaj±cego zasoby nie potwierdzaj± spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykaza³, ¿e samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
11. UWAGA: Wykonawca nie mo¿e, po up³ywie terminu sk³adania ofert, powo³ywaæ siê na zdolno¶ci lub sytuacjê podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, je¿eli na etapie sk³adania ofert nie polega³ on w danym zakresie na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby.
12. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z w³asnym o¶wiadczeniem, tak¿e o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów okre¶lonych w SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. Na wezwanie Zamawiaj±cego, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, Wykonawca zobowi±zany jest do z³o¿enia w wyznaczonym terminie nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych, w postaci:
a) O¶wiadczenie wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2019 r. poz. 369) z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 4 do SWZ
b) wa¿nej Koncesji na obrót energi± elektryczn± wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki - na potwierdzenie spe³niania przez Wykonawcê warunku udzia³u w postêpowaniu,
c) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji
d) za¶wiadczenie w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±ce, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu;
e) za¶wiadczenie w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu;
3. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w ust. 4 pkt 2, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. Dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
4. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 4 pkt 2, zastêpuje siê je w ca³o¶ci lub czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

6. Osoby reprezentuj±ce wykonawcê przy podpisywaniu umowy powinny posiadaæ ze sob± dokumenty potwierdzaj±ce ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie bêdzie wynikaæ z dokumentów za³±czonych do oferty.
7. W przypadku wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego reprezentowanych przez Pe³nomocnika, niezbêdne jest przedstawienie pe³nomocnictwa do podpisania umowy, o ile za³±czone do oferty pe³nomocnictwo nie uwzglêdnia³o tej czynno¶ci prawnej.
8. W przypadku wyboru oferty z³o¿onej przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy przedstawienia umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców. Umowa taka winna okre¶laæ strony umowy, cel dzia³ania, sposób wspó³dzia³ania, zakres prac przewidzianych do wykonania ka¿demu z nich, solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie zamówienia, oznaczenie czasu trwania konsorcjum (obejmuj±cego okres realizacji przedmiotu zamówienia, gwarancji i rêkojmi), wykluczenie mo¿liwo¶ci wypowiedzenia umowy konsorcjum przez któregokolwiek z jego cz³onków do czasu wykonania zamówienia.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Informacjê dotycz±ce zakresu, rodzaju zmiany oraz warunki ich wprowadzenia zosta³y okre¶lone § 12 projektu umowy.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2021-12-16 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami nastêpuje za po¶rednictwem platformy zakupowej dostêpnej pod adresem internetowym: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP: /5y8g1l1scq/skrytka oraz poczty elektronicznej: gmina@starablotnica.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-16 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2022-01-14

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.