Ogłoszenie z dnia 2021-12-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00262337/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-11-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego,budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów,Gminny Ośrodek Kultury w Klembowie oraz Gminną BibliotekęPublicznąwKlembowiena2022r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Klembów
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy w Klembowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668150
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Gen. Franciszka Żymirskiego 38
1.5.2.) Miejscowość: Klembów
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-205
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni
1.5.7.) Numer telefonu: (29) 753-88-00
1.5.8.) Numer faksu: (29) 777-90-85
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@klembow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.klembow.pl/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://miniportal.uzp.gov.pl/1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego,budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów,Gminny Ośrodek Kultury w Klembowie oraz Gminną BibliotekęPublicznąwKlembowiena2022r.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-96a7dc32-4138-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00302285
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001943/17/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego, budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów, Gminny Ośrodek Kultury w KlembowieorazGminnąBibliotekęPublicznąwKlembowiena2022r.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00262337/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.23.2021
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 528455,28 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
III.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego, budynków i obiektów zarządzanych przez Gminę Klembów, Gminny Ośrodek Kultury w Klembowie oraz Gminną Bibliotekę Publiczną w Klembowie na 2022r.”.
III.2. Zakres realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Łączna ilość energii elektrycznej, która będzie dostarczona w okresie obowiązywania umowy do punktów poboru określonych w załączniku nr 9a do SWZ – tj. wykazie punktów poboru energii elektrycznej (PPE), szacuje się w wysokości: 1 384 422 kWh.
2) Dostawa energii elektrycznej będzie prowadzona do punktów poboru energii elektrycznej, określonych w załączniku nr 9a do SWZ – tj. wykazie punktów poboru energii elektrycznej (PPE), należących do następujących Odbiorców (Płatników):
* Gmina Klembów – Urząd Gminy w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów, posiadającym NIP: 1251333656;
* Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Dobczynie, ul. Mazowiecka 67, 05-205 Dobczyn, NIP: 1251333656;
* Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa w Starym Kraszewie, ul. Szkolna 5, 05-205 Stary Kraszew, NIP: 1251333656;
* Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kruszu, Krusze 34, 05-240 Tłuszcz, NIP: 1251333656;
* Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Woli Rasztowskiej, ul. Szkolna 9, 05-205 Wola Rasztowska, NIP: 1251333656;
* Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa im. Mariana Gotowca w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 68, 05-205 Klembów, NIP: 1251333656;
* Gmina Klembów – Zakład Gospodarki Komunalnej w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów, NIP: 1251333656;
* Gmina Klembów – Szkoła Podstawowa w Ostrówku, ul. Warszawska 2, 05-205 Ostrówek, NIP: 1251333656;
* Gminny Ośrodek Kultury w Klembowie, ul Strażacka 8, 05-205 Klembów, NIP: 125-15-12-726;
* Gminna Biblioteka Publiczna w Klembowie, ul. Gen. Fr. Żymirskiego 1, 05-205 Klembów, NIP: 125-15-12-703.
3) Zamawiający zawrze z Wykonawcą jedną umowę na dostawę energii elektrycznej do punktów poboru energii elektrycznej wymienionych w opisie przedmiotu zamówienia (wykazie PPE) - załączniku nr 9a do SWZ, w imieniu w/w Odbiorców (Płatników) na warunkach niniejszej SWZ oraz zgodnie z warunkami przedstawionymi we wzorze umowy, a także będzie zobowiązany do odrębnego rozliczania punktów poboru energii elektrycznej i wystawiania odrębnych faktur dla każdego Odbiorcy (Płatnika) wg opisu przedmiotu zamówienia - załącznika nr 9 do SWZ.
4) Zamawiający informuje, iż jest to kolejna zmiana sprzedawcy energii do obiektów Zamawiającego.
5) Aktualnym dostawcą energii elektrycznej jest: innogy Polska S.A., ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41, 00-347 Warszawa (wcześniej RWE Polska S.A.).
6) Obiekty objęte postępowaniem znajdują się na terenie OSD: PGE Dystrybucja S.A. Oddział Warszawa, ul. Marsa 95, 04-470 Warszawa.
7) Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy drogą korespondencyjną.
8) Zamawiający udostępni Wykonawcy niezbędne dane do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy energii elektrycznej. Zamawiający udzieli Wykonawcy stosownego pełnomocnictwa do reprezentowania przed OSD.
9) Okres rozliczeniowy dla poszczególnych punktów poboru energii jest miesięcznym okresem rozliczeniowym, zgodnym z miesiącami kalendarzowymi.
10) Zamawiający nie dopuszcza wystawiania faktur szacunkowych.
11) Do obecnie obowiązujących umów Zamawiający nie przyjął ofert promocyjnych oraz lokalizacyjnych.
12) Wszystkie obiekty ujęte w przedmiotowym postępowaniu są we władaniu Zamawiającego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z treścią art. 255 pkt 7 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych. (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 1129 z późn. zm.), Zamawiający – Gmina Klembów unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie podstawowym, jeżeli: „wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263”.W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły 3 oferty.
Po dokonanej ocenie ofert w ww. postępowaniu, Zamawiający wezwał Wykonawcę, do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Wykonawca przedłożył Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania wymagane oświadczenia i dokumenty (wymienione w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w ogłoszeniu o zamówieniu). Po wnikliwej analizie wszystkich oświadczeń i dokumentów, Zamawiający opublikował informację o wyborze najkorzystniejszej oferty. Po opublikowaniu na stronie BIP Gminy Klembów informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, Wykonawca przedstawił Zamawiającemu dokument, w którym stanowczo stwierdził, że nie podtrzymuje woli zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu, z uwagi na dynamiczny wzrost cen energii elektrycznej w ostatnich dniach i brak możliwości zakupu energii na Towarowej Giełdzie Energii, po cenach zaproponowanych w formularzu ofertowym.
Zgodnie z treścią art. 17 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 1129 z późn. zm.), Zamawiający unieważnił czynność w zakresie opublikowania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty, ponieważ celem każdego postępowania jest zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Opierając się na treści art. 263 ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych, cyt.: „Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie”.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający wezwał Wykonawcę, który w sporządzonym rankingu ofert zajął 2 pozycję, do złożenia aktualnych podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania wymagane oświadczenia i dokumenty (wymienione w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w ogłoszeniu o zamówieniu).
W odpowiedzi na wezwanie, Wykonawca odmówił złożenia dokumentów, wyjaśniając, że na aktualną chwilę, przy niestabilnych hurtowych cenach energii elektrycznej na Towarowej Giełdzie Energii, nie jest w stanie utrzymać ceny, którą zaproponował w danym postępowaniu.
Wykonawca, który w sporządzonym rankingu ofert zajął 3 pozycję, również odstąpił od złożenia w terminie 7 dni od dnia doręczenia niniejszego wezwania wymaganych aktualnych podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
W świetle przedstawionych okoliczności, Zamawiający postanowił jak na wstępie.
Zgodnie z art. 260 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo zamówień publicznych. (t.j. Dz. U. z 2021r., poz. 1129 z późn. zm.), Zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich Wykonawców o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia, którzy złożyli oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub zostali zaproszeni do negocjacji - podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zamawiający udostępnia niezwłocznie informacje o unieważnieniu postępowania na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 900461,29 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1069382,93 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa energii elektrycznej wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii w Olsztynie
- Bezgotówkowa, cykliczna sprzedaż paliw płynnych do pojazdów i urządzeń Miasta i Gminy Uzdrowiskowej Muszyna w 2026 roku
- Kompleksowa dostawa energii elektrycznej dla budynku użyteczności publicznej przy ul. Pułaskiego 42 dla lokalu Nr 3
- "Dostawę energii cieplnej, dystrybucję i przesyłanie ciepła do czterech budynków użyteczności publicznej SZPZLO Warszawa Praga - Północ 2026"
- Dostawa energii elektrycznej do obiektów Gminy i Miasta Przysucha w okresie od 01.01.2026 r. do 31.12.2026 r.
- DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ I ZAPEWNIENIE ŚWIADCZENIA USŁUG DYSTRYBUCJI ENERGII ELEKTRYCZNEJ DO OBIEKTÓW PRZEDSIĘBIORSTWA KOMUNALNEGO SP. Z O.O. W RACIBORZU"
więcej: Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





