eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomRozbudowa i przebudowa części budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu



Ogłoszenie z dnia 2025-06-23

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa i przebudowa części budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY DLA DZIECI NIEWIDOMYCH I SŁABO WIDZĄCYCH IM. KS. PRYMASA STEFANA KARDYNAŁA WYSZYŃSKIEGO W RADOMIU

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140640060

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Andrzeja Struga 86

1.5.2.) Miejscowość: Radom

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@soswradom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.soswradom.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa i przebudowa części budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8eb55997-849b-4a03-af10-97632c33f8eb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00288513

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00096661/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Rozbudowa i przebudowa części budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8eb55997-849b-4a03-af10-97632c33f8eb

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zawarte są w SWZ oraz na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ogólnego Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych ) informujemy, że:
- administratorem danych osobowych jest Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu ul. Struga 86, tel. 48 3847924, e-mail: sekretariat@soswwyszynski.pl;
- dane kontaktowe do inspektora ochrony danych: e-mail: iod@ckziu.radom.pl;
Pani/Pana dane osobowe:
- będą przetwarzane w celu zawarcia umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych), dalej zwanego RODO;
- mogą zostać udostępnione na podstawie przepisów o dostępie do informacji publicznej oraz podmiotom świadczącym obsługę administracyjno-organizacyjną SOSW dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu;
- będą przechowywane nie dłużej, niż to wynika z przepisów o archiwizacji (Jednolity Wykaz Akt);
- nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w celu podjęcia decyzji w sprawie indywidualnej.
Na zasadach określonych w RODO przysługuje Pani/Panu prawo żądania:
- dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia (w przypadkach i na zasadach określonych w RODO), ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): W związku z postępowaniem Wykonawcom nie przysługuje: - w związku z art. 17 ust. 3
lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20
RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną
przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. (pozostałe informacje w SWZ dla postępowania).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: S.26.8.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na rozbudowie i przebudowie części budynku Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Radomiu, na terenie działek nr ew. 231/4, 231/6, 231/7, 231/9, 210/9, 210/11 (obręb 0032 Dzierzków 2, ark.44), jedn. ewidencyjna 146301_1 M. Radom, w Radomiu przy ul. Struga 86, powiat radomski, woj. mazowieckie.
Zamawiający informuje, iż zadanie jest finansowane ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, w związku z powyższym Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania w widocznym miejscu logo Marki Mazowsze oraz informacji o tym, że zadanie jest realizowane ze środków otrzymanych od Województwa poprzez zastosowanie formuły: „Zadanie zrealizowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego”.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45214200-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych ze szkolnictwem

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

39290000-1 - Wyposażenie różne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocena złożonych ofert będzie się odbywać na podstawie poniższych kryteriów:
1) Kryterium „Cena ofertowa brutto” – 60%
2) Kryterium „Przedłużenie okresu gwarancji” – 40%
2. Opis Kryterium „Cena ofertowa brutto” (C)
1) Wykonawca za kryterium „Cena ofertowa brutto” może otrzymać maksymalnie 60 punktów (100 pkt x 60%).
2) Liczba punktów zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku wg matematycznych reguł zaokrąglania, wynikających z działania:
Cena oferty najtańszej brutto
Liczba punktów = ----------------------------------------- x 100 pkt x 60%
Cena oferty badanej brutto
3) Ocena punktowa w kryterium „Cena ofertowa brutto” dokonana zostanie na podstawie ceny ofertowej brutto wskazanej przez Wykonawcę w ofercie, stanowiącej łączne wynagrodzenie za wykonanie wszystkich czynności objętych przedmiotem zamówienia i przeliczona według wzoru opisanego powyżej. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
3. Opis Kryterium „Przedłużenie okresu gwarancji” (G)
1) Wykonawca za kryterium „Okres gwarancji ” (G) może otrzymać maksymalnie 40 punktów (100 pkt x 40%).
2) Liczba punktów zostanie zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku wg matematycznych reguł zaokrąglania, wynikających z działania:
przedłużenie terminu gwarancji z badanej oferty
Liczba punktów = -------------------------------------- x 100 pkt x 40%
maksymalne przedłużenie terminu gwarancji
3) Ocena punktowa w kryterium „Przedłużenie okresu gwarancji” zostanie dokonana na podstawie deklaracji o przedłużeniu okresu gwarancji na produkty (materiały, wyroby, urządzenia) ponad wymagane w SWZ 36 miesięcy, podanej przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, którego wzór stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ, oraz przeliczona według wzoru opisanego powyżej. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Przedłużenie okresu gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

W zakresie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający wymaga, aby Wykonawca:
1) posiadał środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości minimum 3 000 000,00 zł. (słownie: trzy miliony złotych).
2) posiadał ważną polisę odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 10 000 000 zł (słownie: dziesięć milionów złotych). Za działalność gospodarczą związaną z przedmiotem zamówienia Zamawiający będzie uważał działalność obejmującą wykonywanie robót budowlanych.
UWAGA: W przypadku gdy w dokumentach potwierdzających spełnienie warunków wskazanego w punkcie 1) lub 2) wartości zostały podane w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający (do celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku) dokona przeliczenia wartości wykonanych zamówień w innej walucie niż złoty polski na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonego w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego (http://www.nbp.pl) na dzień ogłoszenia. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowana tabela kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego, należy przyjąć kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
4) Wykonawca spełni warunek dotyczący doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie), wykonał należycie co najmniej:
3 (trzy) roboty budowlane polegające na budowie (wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowa, rozbudowa, nadbudowa obiektu budowlanego) lub przebudowie (wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji) budynku (obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach),
dla którego uzyskano decyzję o pozwoleniu na użytkowanie, każda o wartości min. 11 000 000,00 zł brutto (słownie: jedenaście milionów), o następujących parametrach (parametry te odnoszą się do całego budynku):
- wymaga się aby wszystkie wyżej wymienione roboty budowlane obejmowały swoim zakresem co najmniej branże: konstrukcyjną oraz instalacyjną w zakresie instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych oraz instalacyjną w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, klimatyzacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych oraz instalacyjną w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych oraz elektroenergetycznych;
- wymaga się aby co najmniej dwa budynki wykonane w ramach wyżej wymienionych robót budowlanych posiadały powierzchnię użytkową co najmniej 600 m² oraz kubaturę co najmniej 3 000 m³, każdy;
UWAGA 1: w zakresie pkt 4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia spełniał warunek samodzielnie, ta sama zasada odnosi się do innych podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, na potrzeby spełniania warunków, na które Wykonawca powołuje się w trybie art. 118 ustawy Pzp.
UWAGA 2: Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, Wykonawca może powołać się na takie doświadczenie, które dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio Uczestniczył.
5) Wykonawca spełni warunek dotyczący osób skierowanych do realizacji zamówienia, jeżeli wykaże dysponuje lub będzie dysponował osobami:
a) co najmniej 1 (jedną) osobą - wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz posiadającą nabyte w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert co najmniej 5 letnie (liczone od dnia uzyskania uprawnień) doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, w którym to okresie wskazana osoba przez co najmniej 12 miesięcy (bez przerwy) pełniła funkcję kierownika budowy podczas realizacji zadania obejmującego budowę budynku użyteczności publicznej, o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 600 m² i o wartości min. 5 000.000 zł brutto;
b) co najmniej 1 (jedną) osobą - wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodnych i kanalizacyjnych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, Instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodnych i kanalizacyjnych oraz posiada co najmniej 5 letnie (liczone od dnia uzyskania uprawnień) doświadczenie zawodowe, w tym 12 miesięczne doświadczenie na stanowisku kierownika robót branżowych (okresy doświadczenia mogą się sumować);
c) co najmniej 1 (jedną) osobę - wyznaczoną do sprawowania funkcji kierownika robót w zakresie sieci i instalacji urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz posiada co najmniej 5 letnie (liczone od dnia uzyskania uprawnień) doświadczenie zawodowe, w tym 12 miesięczne doświadczenie na stanowisku kierownika robót branżowych (okresy doświadczenia mogą się sumować);
Każda z osób wskazanych na poszczególne stanowiska musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w danej specjalności.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
1) Informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt. 1 i pkt. 2 oraz pkt. 4 (dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego) ustawy Pzp, a także art. 109 ust. 1 pkt. 2 lit. a i lit. b (dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu), art. 109 ust. 1 pkt. 3 (dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu) ustawy Pzp, sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem;
2) Oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Pzp o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1616 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 9 do SWZ.
3) Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego,
że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
5) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
6) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia:
1) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. VII ust. 3 ust. 1 niniejszej SWZ;
2) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę co najmniej 10 000 000,00 zł (słownie: dziesięć milionów) w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. VII ust. 3 ust. 2 niniejszej SWZ. W sytuacji, gdy fakt opłacenia składek nie wynika z samej treści dokumentów, Wykonawca powinien załączyć do ww. dokumentów inny dokument potwierdzający odprowadzanie stosownych składek;
3) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 7 lat (liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. VII ust. 4 pkt 1 niniejszej SWZ. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ;
4) Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, określonego w rozdz. VII ust. 4 pkt 2 niniejszej SWZ. Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu od Wykonawców składania przedmiotowych środków dowodowych,
chyba, że Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne do opisanych w OPZ. W takim przypadku Zamawiający wymaga
od Wykonawcy proponującego w ofercie rozwiązania równoważne opisywanym w SWZ złożenia wykazu wykaz materiałów
oraz urządzeń równoważnych i przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających, że proponowane rozwiązania w
równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (OPZ), mając na
względzie opisane w rozdziale III pkt. 4 kryteria stosowane w niniejszym postępowaniu w celu oceny równoważności.
Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty zawierające informacje niezbędne do wykazania, że zaproponowane
przez niego materiały oraz urządzenia są równoważne ze wskazanymi w OPZ. Brak złożenia wykazu będzie
równoznaczny z faktem, że Wykonawca nie proponuje w ofercie rozwiązań równoważnych. Wykonawca składa
przedmiotowe środki dowodowe wraz z ofertą. Jeżeli złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne,
Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że pomimo złożenia przedmiotowego
środka dowodowego oferta podlega odrzuceniu albo zajdą przesłanki unieważnienia postępowania. Zamawiający może
żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących przedmiotowych środków dowodowych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących im. ks. Prymasa Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Radomiu, Numer konta:
PL 31 1020 1026 0000 1802 0233 3995 (BANK PKO) z dopiskiem „Tytułem wadium w postępowaniu: „Rozbudowa i przebudowa SOSW”
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. (Dz.U. z 2024 r. poz. 419).
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 lit. b-d, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Do oferty należy załączyć (jeżeli dotyczy) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (Załącznik nr 3 do SWZ);
2. W przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, Zamawiający wymaga aby co najmniej
jeden z wykonawców składających ofertę wspólną samodzielnie spełniał samodzielnie warunek doświadczenia w wymaganym zakresie. Pozostałe warunki Wykonawcy ci mogą spełniać łącznie. Ta sama zasada odnosi się do innych podmiotów udostępniających Wykonawcy zasoby, na potrzeby spełniania warunków, na które Wykonawca powołuje się w trybie art. 118 ustawy Pzp.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed
podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani zawrzeć pisemne porozumienie wszystkich Wykonawców
określające zasady ich współpracy. W tym celu przed podpisaniem umowy o niniejsze zamówienie Zamawiający zażąda
przedstawienia kopii stosownej umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, dostaw lub usług, wykonywanych
wspólnie z innymi wykonawcami, Wykonawca może powołać się na takie doświadczenie, które dotyczy robót budowlanych,
w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio Uczestniczył.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany postanowień Umowy mogą nastąpić wyłącznie w okolicznościach, o których mowa w art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Pzp i wymagają aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający, działając zgodnie z dyspozycją przepisu art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp dopuszcza zmiany zawartej Umowy w stosunku w przypadkach określonych w projekcie umowy (załącznik nr 3 do SWZ).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-15 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma e-zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-15 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-08-13

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.