Ogłoszenie z dnia 2025-06-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00160257/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-03-24
- 2025/BZP 00172160/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-01
- 2025/BZP 00180120/01 - Modyfikacja z dnia 2025-04-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa, montaż, uruchomienie oraz serwis gwarancyjny systemu klimatyzacji w budynkach należących do Uzdrowiska Goczałkowice - Zdrój Sp. z o.o. z siedzibą w Goczałkowicach - Zdroju
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: UZDROWISKO GOCZAŁKOWICE-ZDRÓJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000291888
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Uzdrowiskowa 54
1.5.2.) Miejscowość: Goczałkowice-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-230
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gozdroj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gozdroj.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/gozdroj/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa, montaż, uruchomienie oraz serwis gwarancyjny systemu klimatyzacji w budynkach należących do Uzdrowiska Goczałkowice - Zdrój Sp. z o.o. z siedzibą w Goczałkowicach - Zdroju2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a655e4d3-0ca0-4183-8869-07213c113ff1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00286301
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00099980/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa, montaż, uruchomienie oraz serwis gwarancyjny systemu klimatyzacji w budynkach należących do Uzdrowiska Goczałkowice - Zdrój Sp. z o.o. z siedzibą w Goczałkowicach - Zdroju
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00160257
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.382.6.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 312346,40 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa, montaż, uruchomienie oraz serwis gwarancyjny systemu klimatyzacji w budynkach należących do Uzdrowiska Goczałkowice - Zdrój Sp. z o.o. z siedzibą w Goczałkowicach - Zdroju. Zamówienie obejmuje:
a) Opracowanie i uzgodnienie szczegółowego harmonogramu realizacji prac,
b) Demontaż istniejących urządzeń klimatyzacyjnych (jeśli dotyczy),
c) Dostawę i montaż nowych jednostek klimatyzacyjnych o parametrach zgodnych z wymaganiami technicznymi,
d) Wykonanie niezbędnych instalacji elektrycznych, chłodniczych i sterujących,
e) Uruchomienie systemu oraz przeprowadzenie testów i regulacji,
f) Szkolenie użytkowników w zakresie obsługi urządzeń,
g) Wykonanie dokumentacji powykonawczej,
h) Świadczenie usług serwisowych w okresie gwarancyjnym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 42512300-1 - Układy HVAC
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
42512000-8 - Układy konfekcjonowania powietrza
45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących
50710000-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych i mechanicznych instalacji budynkowych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Postępowanie zostało unieważnione ponieważ jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Zamawiający ogłosił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa, montaż, uruchomienie oraz serwis gwarancyjny systemu klimatyzacji w budynkach należących do Uzdrowiska Goczałkowice-Zdrój Sp. z o.o.”, którego przedmiotem – zgodnie Opisem Przedmiotu Zamówienia – jest nie tylko dostawa urządzeń klimatyzacyjnych, ale również ich montaż, wykonanie instalacji chłodniczych, sterujących, freonowych i elektrycznych, rozruch technologiczny, wykonanie dokumentacji powykonawczej, przeszkolenie użytkowników, a także dokonanie zgłoszenia odbiorowego do UDT. Zakres ten obejmuje zatem szereg prac o charakterze instalacyjno-budowlanym, z których część może podlegać regulacjom ustawy Prawo budowlane i kwalifikować się jako roboty budowlane.
W konsekwencji przedmiot zamówienia należy zakwalifikować jako zamówienie mieszane w rozumieniu art. 27 pzp, ponieważ obejmuje elementy charakterystyczne zarówno dla dostawy, jak i dla robót budowlanych.
W przypadku zamówień mieszanych kluczowe znaczenie ma identyfikacja celu zamówienia, czyli ustalenie, który z jego elementów ma charakter dominujący z punktu widzenia funkcjonalnego i przedmiotowego. Przepisy ustawy stosuje się w odniesieniu do głównego przedmiotu zamówienia, rozumianego nie jako ten najbardziej kosztowny, lecz jako ten, który stanowi o sensie i istocie realizacji całościowego zamówienia. Pozostałe elementy, nawet jeśli mają znaczną wartość, traktowane są jako świadczenia uboczne, służące wyłącznie realizacji celu głównego.
Zasadniczym celem przedmiotowego zamówienia nie jest samo pozyskanie urządzeń klimatyzacyjnych, lecz wykonanie kompletnego, zintegrowanego systemu klimatyzacji w budynkach Zamawiającego, zdolnego do prawidłowego i trwałego funkcjonowania w ramach istniejącej infrastruktury technicznej. Zamówienie nie ogranicza się do zakupu i dostawy urządzeń, ale obejmuje szereg złożonych prac instalacyjnych i montażowych, które w sposób trwały ingerują w substancję budynku i prowadzą do wykonania nowej, funkcjonującej instalacji systemu klimatyzacji.
Instalacje systemów klimatyzacyjnych, których montaż wymaga trasowania, podłączenia do istniejącej instalacji elektrycznej, wykonania zasilania, przewiertów i stałego zamocowania jednostek wewnętrznych i zewnętrznych, należy uznać za instalację trwale związaną z obiektem. Dodatkowo, konieczność zgłoszenia do Urzędu Dozoru Technicznego wskazuje na instalację objętą formalnym reżimem odbioru technicznego, charakterystycznym dla robót budowlanych lub instalacyjnych wymagających szczególnych kwalifikacji wykonawcy.
W toku analizy postępowania ustalono, że Zamawiający wadliwie zakwalifikował główny przedmiot zamówienia. Zamówienie zostało ogłoszone i prowadzone jako zamówienie na dostawy, podczas gdy ze względu na funkcjonalny cel oraz techniczny charakter przedmiotu świadczenia powinno ono zostać przeprowadzone jako zamówienie na roboty budowlane.
Wadliwe zakwalifikowanie zamówienia pociągnęło za sobą zastosowanie niewłaściwego reżimu prawnego przy prowadzeniu postępowania. W konsekwencji sporządzona dokumentacja postępowania została opracowana w oparciu o przepisy dotyczące dostaw, z pominięciem wymogów właściwych dla postępowań prowadzonych w charakterze zamówień na roboty budowlane.
Powyższego błędu nie da się naprawić na dalszym etapie postępowania, ponieważ w dniu 14 kwietnia 2025 r. upłynął termin składania ofert, a Zamawiający dokonał ich otwarcia. Kontynuowanie postępowania obarczonego tak zasadniczym uchybieniem groziłoby zastosowaniem nieprawidłowych przepisów aż do zawarcia umowy, co z kolei rodzi ryzyko stwierdzenia nieważności ewentualnie zawartej umowy.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja wentylacji wyciągowej wraz z montażem nowej centrali (w systemie zaprojektuj i wybuduj) w budynku obok Medycyny Sądowej GUMed w Gdańsku
- Dostawa i montaż klimatyzatorów w pomieszczeniach serwerowni sądów apelacji lubelskiej
- Dostosowania budynku stanowiącego siedzibę Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia OW NFZ do wymagań przeciwpożarowych - II etap (ROBOTY BUDOWLANE)
- Modernizacja kuchni w Szkole Podstawowej Nr 9 przy ul. Drzewieckiego 11 w Mielcu
- Przebudowa pomieszczenia serwerowni wraz z niezbędną infrastrukturą wewnętrzną oraz wzmocnieniem stropu
- Konserwacja systemów sygnalizacji pożaru, stałych urządzeń gaśniczych, dźwiękowego systemu ostrzegawczego
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.