eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SzczecinDostosowania budynku stanowiącego siedzibę Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia OW NFZ do wymagań przeciwpożarowych - II etap (ROBOTY BUDOWLANE)



Ogłoszenie z dnia 2025-06-26

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dostosowania budynku stanowiącego siedzibę Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia OW NFZ do wymagań przeciwpożarowych – II etap (ROBOTY BUDOWLANE)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 8512886821

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Arkońska 45

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 71-470

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nfz-szczecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nfz-szczecin.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Narodowy Fundusz Zdrowia

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostosowania budynku stanowiącego siedzibę Zachodniopomorskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia OW NFZ do wymagań przeciwpożarowych – II etap (ROBOTY BUDOWLANE)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4550f42a-1699-46cd-bb97-df9fb6abf978

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00295429

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-06-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00662304/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Dostosowanie budynku stanowiącego siedzibę ZOW NFZ do wymagań przeciwpożarowych – II etap

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://nfz-szczecin.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://nfz-szczecin.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez Strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji: elektronicznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej Zamawiającego, w zakładce „Korespondencja”. 2. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej przez opcję „Zadaj pytanie” lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”. 3. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma Zakupowa numer tel. +48 22 576 22 23 (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9:00-17:00); e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
4. Zamawiający, zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej, tj:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min. 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
4) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
5. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych, tj. plików o wielkości do 100 MB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
6. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych, tj. plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego, po upływie terminu otwarcia ofert.
7. Zamawiający określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako:
1) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,
2) dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem; w związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć, oprócz podpisanego dokumentu, oddzielny plik z podpisem.
8. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynie do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. 9. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie podanym powyżej, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych Wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert.
10. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
11. W przypadku, gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 9, Zamawiający nie ma obowiązku udzielenia wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
12. Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców, o którym mowa w art. 136 ust. 1 ustawy Pzp.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z rozdziałem XXI SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z rozdziałem XXI SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: NFZ16-WAG-II.251.2.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 1378528,50 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie robót budowlanych w zakresie dostosowania budynku stanowiącego siedzibę Zamawiającego do warunków przeciwpożarowych - II etap. Miejsce robót: siedziba Zamawiającego (Szczecin, ul. Arkońska 45).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz opis wymagań i sposób realizacji zamówienia Zamawiającego określają:
1 opis przedmiotu zamówienia (zał. nr 1 do SWZ),
2. projektowane postanowienia umowy (zał. nr 2 do SWZ),
3. decyzja Prezydenta Miasta Szczecin z dn. 11.03.2022 r. nr 193/22 zatwierdzająca projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę (zał. nr 3 do SWZ)
4. dokumentacja projektowa (zał. 4 do SWZ).
5. UWAGA: Realizacja przedmiotu odbywać się będzie w czynnym obiekcie, w związku z tym Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia robót budowlanych:
1) w dni robocze do godz. 7.30 i po godz. 16.30 (z wyłączeniem poniedziałków – tu po godz. 18.00),
2) w dni wolne od pracy - bez ograniczeń czasowych,
3) Zamawiający dopuszcza możliwość – po uprzednim uzgodnieniu - wykonywania w godzinach urzędowania Zamawiającego prac lekkich, niezakłócających pracy Zamawiającego tylko na poziomie przyziemia (tzw. poziom minus 1, obejmujący część piwniczną i garażową budynku).
6. W archiwum zakładowym prace będą realizowane w obecności pracowników Zamawiającego.
6. Przy wykonywaniu prac należy uwzględnić zasady współżycia społecznego, tj. ciszy nocnej oraz bliskości bloków mieszkalnych.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45215000-7 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych opieki zdrowotnej i społecznej, krematoriów oraz obiektów użyteczności publicznej

45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe

45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe

45442100-8 - Roboty malarskie

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 112 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: cena - 100%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2. Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek w zakresie zdolności za spełniony, jeżeli:
Wykonawca wykaże, że wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane o łącznej wartości nie mniejszej niż 600 000 zł, polegające na zapewnieniu bezpieczeństwa pożarowego obiektu budowlanego. Zakres robót obejmuje w szczególności:
a) wydzielenie stref pożarowych,
b) wykonanie instalacji przeciwpożarowych,
c) wykonanie systemów przeciwpożarowych,
d) wykonanie instalacji oświetlenia ewakuacyjnego,
e) wykonanie instalacji oświetlenia awaryjnego,
f) wykonanie innych systemów bezpieczeństwa pożarowego zgodnych z przepisami ochrony przeciwpożarowej.
Każda z wykazanych robót budowlanych musi być zrealizowana na podstawie odrębnej umowy.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, powyższy warunek może być spełniony przez:
* samodzielne przez jednego Wykonawcę – przynajmniej jeden z Wykonawców wykazuje wymagane doświadczenie w pełnym zakresie, lub
* łączne spełnienie warunku – Wykonawcy mogą łączyć swoje doświadczenia
w sposób umożliwiający łączne osiągnięcie wymaganej wartości robót, przy czym każdy z Wykonawców musi wykazać doświadczenie w realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej z zakresu bezpieczeństwa pożarowego o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł.
W celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji technicznej i zawodowej, Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu ww. warunku (patrz rozdział VII ust. 1 pkt 2 SWZ), a na wezwanie Zamawiającego dokument, o którym mowa w rozdziale VII ust. 6 pkt 3 SWZ (wykaz robót).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (zał. nr 6 do SWZ). 2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu na dzień składania ofert; oświadczenie tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
6. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od Wykonawcy obejmują:
1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia
16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1616, z późn. zm.), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenie
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (zał. nr 10 do SWZ),
2) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniach, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w art. 108 ust. 1 pkt 3, 4 i 6 ustawy Pzp oraz w zakresie dotyczącym przesłanek wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (zał. nr 11 do SWZ).

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć, aktualne na dzień składania ofert: oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (zał. nr 7 do SWZ).
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału
w postępowaniu na dzień składania ofert; oświadczenie tymczasowo zastępuje wymagane przez Zamawiającego podmiotowe środki dowodowe.
3. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć (jeżeli dotyczy) oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (zał. nr 8 do SW4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia (zał. nr 9 do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, wykazu robót budowlanych (zał. nr 12 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5. lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat wykonania, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (roboty budowlane zgodne z wymogami opisanymi w rozdziale V ust. 2 pkt 4 SWZ – warunki udziału w postępowaniu).
Wraz z wykazem Wykonawca składa dowody oraz określające, czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Dowody muszą wskazywać na rodzaj (zakres) wykonanych robót budowlanych, w celu możliwości potwierdzenia spełnianie warunków udziału w postępowaniu przedstawionych przez Zamawiającego.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty były wykonane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Formularz pn. opis równoważności (zał. nr 5a do SWZ). Zaznaczenie w formularzu ofertowym, że Wykonawca oferuje rozwiązania równoważne oznacza konieczność dołączenia przez Wykonawcę do oferty wypełnionego
i podpisanego załącznika nr 5a do SWZ (opis równoważności). Dokument ten stanowi przedmiotowy środek dowodowy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą, tj. do dnia 14.08.2025 r. (pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert).
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp, tj.
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U z 2023 r. poz. 462).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGK O/Szczecin nr rachunku: 26 1130 1176 0022 2011 5520 0004. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert, tj. przed godz. 10.00 dnia 16.07.2025 r. (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego). Tytuł przelewu "Wadium
NFZ16-WAG-II.251.2.2025”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wymagane będzie wniesienie, przed zawarciem umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości 5% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie za wykonanie całości przedmiotu zamówienia. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone, według wyboru wykonawcy, w jednej lub w kilku formach wskazanych w art. 450 ust. 1 ustawy Pzp, tj. w:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach wskazanych
w art. 450 ust. 2 ustawy Pzp.
4. Do zmiany formy zabezpieczenia w trakcie realizacji umowy stosuje się art. 451 ustawy Pzp.
5. Zamawiający zwróci zabezpieczenie w następujących terminach:
1) 70% wysokości zabezpieczenia w terminie 30. dni od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, tj. od dnia wykonania zamówienia i uznania go przez zamawiającego za należycie wykonane,
2) 30% wysokości zabezpieczenia w terminie 15. dni od dnia, w którym upływa okres gwarancji, liczony zgodnie z postanowieniami zawartej umowy.
6. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu powinno zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku BGK O/Szczecin nr rachunku: 26 1130 1176 0022 2011 5520 0004.
7. Zabezpieczenie wnoszone w formie innej niż w pieniądzu powinno być dostarczone przez wykonawcę w formie oryginału, do siedziby Zamawiającego, najpóźniej w dniu zawarcia umowy, ale przed jej podpisaniem przez obydwie Strony umowy.
8. Treść oświadczenia zawartego w gwarancji lub w poręczeniu musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego przed zawarciem (podpisaniem) umowy.
9. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym.
10. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy.
11. Zwrot zabezpieczenia nastąpi na warunkach określonych w umowie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w oparciu o 454 oraz art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w przypadkach określonych w załączniku nr 2 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-07-16 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa Zamawiającego: https://nfz-szczecin.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-07-16 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Zamawiający wymaga przed złożeniem oferty przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej budynku, w którym będą prowadzone roboty budowlane w zakresie dostosowania do warunków przeciwpożarowych (adres: Szczecin, ul. Arkońska 45).
2. Wizja zostanie przeprowadzona, w celu pozyskania przez Wykonawców wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu zamówienia (wykonywanie prac na czynnym obiekcie, bez możliwości czasowego wyłączenia pomieszczeń, w których realizowana jest bieżąca praca pracowników Zamawiającego).
3. W związku z obowiązkowym charakterem wizji lokalnej oferta, która została złożona bez odbycia wizji lokalnej podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp. 4.Wizja zostanie przeprowadzona w uzgodnieniu z osobami wskazanymi przez Zamawiającego.
5. Chęć udziału w wizji lokalnej należy zgłaszać na jeden dzień roboczy przez planowanym terminem wizji na adres e-mail: zamowienia@nfz-szczecin.pl podając:
a) nazwę Wykonawcy, adres i numer NIP,
b) dane osoby upoważnionej do przeprowadzenia wizji lokalnej w imieniu Wykonawcy,
c) termin odbycia wizji lokalnej.
6. Zamawiający umożliwia przeprowadzenie wizji lokalnej w dni robocze w godzinach 8.30-14.00.
7. Wizja lokalna może odbyć się wyłącznie przy udziale przedstawiciela Zamawiającego.
W trakcie wizji lokalnej przedstawiciel Wykonawcy dokonuje oględzin terenu budowy samodzielnie, przy udziale przedstawiciela Zamawiającego.
8. Zamawiający informuje, że nie przewiduje zebrania Wykonawców, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści SWZ, a w trakcie wizji lokalnej nie będzie udzielał odpowiedzi na pytania dotyczące treści SWZ.
9. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości wynikających z dokonanej wizji lokalnej, Wykonawca winien - na podstawie art. 284 ust. 1 ustawy Pzp – zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający udzieli wyjaśnień zgodnie z procedurą określoną w przepisach cyt. ustawy i zasadach określonych
w rozdziale X ust. 8 niniejszej SWZ.
10. Potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie protokół z wizji lokalnej podpisany przez osoby reprezentujące Wykonawcę oraz Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność
z oryginałem. Wzór protokołu z wizji lokalnej stanowi zał. nr 13 do SWZ. Protokół będzie sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego.
11. Koszty Wykonawcy związane z udziałem w wizji lokalnej ponosi Wykonawca

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.