Ogłoszenie z dnia 2023-05-12
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00200124/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-05-02
- 2023/BZP 00419252/01 - Modyfikacja z dnia 2023-09-29
- 2023/BZP 00280741/01 - Wynik z dnia 2023-06-29
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Przebudowa dróg wewnętrznych na ciągi pieszo-jezdne w miejscowości Filipów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Gmina Filipów
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670875
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Garbaska 2
1.4.2.) Miejscowość: Filipów
1.4.3.) Kod pocztowy: 16-424
1.4.4.) Województwo: podlaskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@filipow.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: filipow.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00214226
2.2.) Data ogłoszenia: 2023-05-12
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00200124
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie dróg wewnętrznych na ciągi pieszo-jezdne wraz z robotami towarzyszącymi w gminie Filipów.
2. Zadanie 1 – Przebudowa drogi wewnętrznej (od ul. Rospuda w kierunku rzeki Rospuda) na ciąg pieszo-jezdny o długości 276 m.
a) Zakres robót objętych projektem przewiduje:
- prace przygotowawcze;
- prace związane z wykonaniem robót ziemnych;
- wykonanie warstw konstrukcyjnych ciągu pieszo-jezdnego;
- prace wykończeniowe,
- montaż i malowanie oznakowania drogowego pionowego i poziomego.
Projekt zakłada wykonanie ciągu pieszo-jezdnego z betonu asfaltowego grubości 12cm wraz z wymianą podbudowy. Projektuje się nawierzchnię o szerokości zmiennej od 2m do 3m o 2% jednostronnym spadku lub 1% jednostronnym spadku, w zależności od ukształtowania terenu. Krawędzie ciągu pieszo-jezdnego należy obramować krawężnikiem betonowym 15x22x100cm ustawionym na ławie betonowej z oporem C12/15. Po lewej i prawej stronie ciągu pieszo-jezdnego, gdzie szerokość pasa drogowego umożliwiała zaprojektowano pobocze szerokości 0,5m o nawierzchni z mieszanki kruszywa C50/30 gr. 15cm. Przez ciąg pieszo-jezdny na działce nr 1384/1 i 1936 zaprojektowano przepust drogowy, który zapewni odpowiednie odwodnienie oraz zapobiegnie powstawaniu obszarów zalewowych. Na terenie objętym inwestycją wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą powierzchniowo na tereny biologicznie czynne. Elementy uzbrojenia podziemnego należy wyregulować pionowo i poziomo do projektowanej nawierzchni jezdni.
b) Długość drogi objętej inwestycją od km 0+003 do km 0+279.
c) Parametry drogi:
- kategoria drogi – gminna,
- klasa techniczna – wewnętrzna,
- prędkość projektowana - 30 km/h,
- przekrój poprzeczny - 2x1,5; 2x1,
- szerokość pasa ruchu - 1m, 1,5m,
- kategoria obciążenia ruchem - KR2,
- pobocza - 0,5m,
- pochylenie skarp nasypu i wykopu - 1:1,5.
d) Konstrukcja nawierzchni ciągu pieszo-jezdnego i zjazdów:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 5cm;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W gr. 7cm;
- nadsypka z kruszywa niezwiązanego C50/30 gr. 20cm;
- podbudowa z pospółki stabilizowanej geosiatką komórkową wys. 10cm;
- warstwa odsączająca z piasku gr. 25cm;
- warstwa geotkaniny separacyjno- filtracyjnej LF 35/35;
- istniejące podłoże piaskowo-żwirowe.
e) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, zgłoszenie rozpoczęcia robót z dnia 13.08.2019 r., przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.
f) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.
g) UWAGA !!!
Zamawiający dodatkowo wymaga:
- wzmocnienia z brukowca (kamień 13-25 cm) na podsypce cementowo piaskowej pobocza i skarpy przy rzece Rospuda na odcinku 35 mb, tj. 140m2;
Niniejsze prace nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej. Należy przyjąć do kosztów oferty.
3. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji projektowej, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na ewentualnie występujące trudności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
4. Załączony przedmiar robót stanowiący załącznik do SWZ Zamawiający udostępnia jako materiał informacyjny (pomocniczy). Korzystanie z przedmiaru robót przygotowanego przez Zamawiającego odbywa się na wyłączne ryzyko Wykonawcy. Załączony do SWZ przedmiar robót, stanowi jedynie przykładowe wyliczenie zakresu i nie może być jedyną podstawą wyliczenia ceny wykonania całego przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze robót.
5. Wszystkie roboty należy prowadzić w sposób umożliwiający sprawne funkcjonowanie obiektu.
6. Wszystkie roboty należy prowadzić zgodnie z dokumentacją techniczną oraz obowiązującymi warunkami technicznymi i przepisami.
7. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży szczegółowy kosztorys ofertowy. Kosztorys szczegółowy ofertowy będzie materiałem pomocniczym Wykonawcy i Zamawiającego umożliwiającym: określenie rodzaju i ilości wykonywanych i odebranych robót. Wykonawca winien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego wszelkie zauważone błędy, omyłki, rozbieżności w dokumentacji projektowej i wystąpić do Zamawiającego o wyjaśnienie. Dochodzenie przez Wykonawcę w terminie późniejszym roszczeń z tytułu niezgodności pomiędzy stanem rzeczywistym, a stanem określonym w dokumentacji projektowej nie będzie możliwe, a skutki z tego tytułu obciążą Wykonawcę robót.
8. Przedmiot zamówienia należy wykonać z zastosowaniem materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji projektowej.
9. Stosownie do treści art. 100 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych.
10. Jeżeli w SWZ lub załącznikach do niej, w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia, użyte zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę mają one wyłącznie charakter przykładowy, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać dostawy, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Należy przyjąć, iż stanowią one tylko wskazania i mają na celu jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania, a Wykonawca nie jest zobowiązany do ich zastosowania.
11. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy, w miejscu gdzie przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencyjnych technicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Wskazanie równoważności oferowanego rozwiązania zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy i na zasadach tam określonych spoczywa na Wykonawcy. W przypadku opisu za pomocą norm za rozwiązania równoważne uznaje się takie rozwiązania, które zapewniają spełnienie wymagań minimalnych określonych w normie na poziomie nie gorszym niż opisano to w stosownych normach. W przypadku przywołanych w SWZ norm (jeżeli nie określono tego szczegółowo) rozumie się normy aktualne. W pozostałych przypadkach (opis przedmiotu zamówienia za pomocą ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencyjnych technicznych) za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia.
12. Na postawie art. 310 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania w przypadku nie przyznania środków na dofinansowanie zamówienia.
13. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane wynosi 48 miesięcy.
14. Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu nr R/1/115/2018 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa.
Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie dróg wewnętrznych na ciągi pieszo-jezdne wraz z robotami towarzyszącymi w gminie Filipów.
2. Zadanie 1 – Przebudowa drogi wewnętrznej (od ul. Rospuda w kierunku rzeki Rospuda) na ciąg pieszo-jezdny o długości 276 m.
a) Zakres robót objętych projektem przewiduje:
- prace przygotowawcze;
- prace związane z wykonaniem robót ziemnych;
- remont instalacji elektrycznej oświetleniowej;
- wykonanie warstw konstrukcyjnych ciągu pieszo-jezdnego;
- prace wykończeniowe,
- montaż i malowanie oznakowania drogowego pionowego i poziomego.
Projekt zakłada wykonanie ciągu pieszo-jezdnego z betonu asfaltowego grubości 12cm wraz z wymianą podbudowy. Projektuje się nawierzchnię o szerokości zmiennej od 2m do 3m o 2% jednostronnym spadku lub 1% jednostronnym spadku, w zależności od ukształtowania terenu. Krawędzie ciągu pieszo-jezdnego należy obramować krawężnikiem betonowym 15x22x100cm ustawionym na ławie betonowej z oporem C12/15. Po lewej i prawej stronie ciągu pieszo-jezdnego, gdzie szerokość pasa drogowego umożliwiała zaprojektowano pobocze szerokości 0,5m o nawierzchni z mieszanki kruszywa C50/30 gr. 15cm. Przez ciąg pieszo-jezdny na działce nr 1384/1 i 1936 zaprojektowano przepust drogowy, który zapewni odpowiednie odwodnienie oraz zapobiegnie powstawaniu obszarów zalewowych. Na terenie objętym inwestycją wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą powierzchniowo na tereny biologicznie czynne. Elementy uzbrojenia podziemnego należy wyregulować pionowo i poziomo do projektowanej nawierzchni jezdni.
b) Długość drogi objętej inwestycją od km 0+003 do km 0+279.
c) Parametry drogi:
- kategoria drogi – gminna,
- klasa techniczna – wewnętrzna,
- prędkość projektowana - 30 km/h,
- przekrój poprzeczny - 2x1,5; 2x1,
- szerokość pasa ruchu - 1m, 1,5m,
- kategoria obciążenia ruchem - KR2,
- pobocza - 0,5m,
- pochylenie skarp nasypu i wykopu - 1:1,5.
d) Konstrukcja nawierzchni ciągu pieszo-jezdnego i zjazdów:
- warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S gr. 5cm;
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W gr. 7cm;
- nadsypka z kruszywa niezwiązanego C50/30 gr. 20cm;
- podbudowa z pospółki stabilizowanej geosiatką komórkową wys. 10cm;
- warstwa odsączająca z piasku gr. 25cm;
- warstwa geotkaniny separacyjno- filtracyjnej LF 35/35;
- istniejące podłoże piaskowo-żwirowe.
e) Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia i warunki realizacji określa załącznik nr 4 do SWZ – projekt umowy, zgłoszenie rozpoczęcia robót z dnia 13.08.2019 r., przedmiar robót będący elementem załącznika nr 1 do SWZ, przy czym przedmiar robót stanowi dokument pomocniczy do wyceny oferty.
f) Przedmiot zamówienia opisany został za pomocą dokumentacji technicznej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiaru robót zwanych dalej „dokumentacją projektową” stanowiącą załącznik nr 1 do SWZ.
g) UWAGA !!!
Zamawiający dodatkowo wymaga:
- wzmocnienia z brukowca (kamień 13-25 cm) na podsypce cementowo piaskowej pobocza i skarpy przy rzece Rospuda na odcinku 35 mb, tj. 140m2;
Niniejsze prace nie zostały ujęte w dokumentacji projektowej. Należy przyjąć do kosztów oferty.
3. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia dokumentacji projektowej, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na ewentualnie występujące trudności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji.
4. Załączony przedmiar robót stanowiący załącznik do SWZ Zamawiający udostępnia jako materiał informacyjny (pomocniczy). Korzystanie z przedmiaru robót przygotowanego przez Zamawiającego odbywa się na wyłączne ryzyko Wykonawcy. Załączony do SWZ przedmiar robót, stanowi jedynie przykładowe wyliczenie zakresu i nie może być jedyną podstawą wyliczenia ceny wykonania całego przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze robót.
5. Wszystkie roboty należy prowadzić w sposób umożliwiający sprawne funkcjonowanie obiektu.
6. Wszystkie roboty należy prowadzić zgodnie z dokumentacją techniczną oraz obowiązującymi warunkami technicznymi i przepisami.
7. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży szczegółowy kosztorys ofertowy. Kosztorys szczegółowy ofertowy będzie materiałem pomocniczym Wykonawcy i Zamawiającego umożliwiającym: określenie rodzaju i ilości wykonywanych i odebranych robót. Wykonawca winien zgłosić w trakcie postępowania przetargowego wszelkie zauważone błędy, omyłki, rozbieżności w dokumentacji projektowej i wystąpić do Zamawiającego o wyjaśnienie. Dochodzenie przez Wykonawcę w terminie późniejszym roszczeń z tytułu niezgodności pomiędzy stanem rzeczywistym, a stanem określonym w dokumentacji projektowej nie będzie możliwe, a skutki z tego tytułu obciążą Wykonawcę robót.
8. Przedmiot zamówienia należy wykonać z zastosowaniem materiałów i urządzeń określonych w dokumentacji projektowej.
9. Stosownie do treści art. 100 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga dostosowania projektu do potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych.
10. Jeżeli w SWZ lub załącznikach do niej, w szczególności w opisie przedmiotu zamówienia, użyte zostały znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę mają one wyłącznie charakter przykładowy, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać dostawy, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Należy przyjąć, iż stanowią one tylko wskazania i mają na celu jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania, a Wykonawca nie jest zobowiązany do ich zastosowania.
11. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy, w miejscu gdzie przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencyjnych technicznych, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Wskazanie równoważności oferowanego rozwiązania zgodnie z art. 101 ust. 5 ustawy i na zasadach tam określonych spoczywa na Wykonawcy. W przypadku opisu za pomocą norm za rozwiązania równoważne uznaje się takie rozwiązania, które zapewniają spełnienie wymagań minimalnych określonych w normie na poziomie nie gorszym niż opisano to w stosownych normach. W przypadku przywołanych w SWZ norm (jeżeli nie określono tego szczegółowo) rozumie się normy aktualne. W pozostałych przypadkach (opis przedmiotu zamówienia za pomocą ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencyjnych technicznych) za równoważny uważa się taki produkt, materiał czy system o parametrach technicznych, funkcjonalnych i jakościowych nie gorszych niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia.
12. Na postawie art. 310 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania w przypadku nie przyznania środków na dofinansowanie zamówienia.
13. Wymagany przez Zamawiającego minimalny okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane wynosi 48 miesięcy.
14. Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu nr R/1/115/2018 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.7. Dodatkowy kod CPV (Część zamówienia nr 1) Przed zmianą:
Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad,Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg,Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych,Roboty w zakresie nawierzchni dróg,Roboty w zakresie zagospodarowania terenu,Instalowanie znaków drogowych,Usługi inżynieryjne
Po zmianie:
Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad,Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg,Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych,Roboty w zakresie nawierzchni dróg,Roboty w zakresie zagospodarowania terenu,Instalowanie znaków drogowych,Usługi inżynieryjne,Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2023-05-17 09:00
Po zmianie:
2023-05-19 09:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2023-05-17 10:00
Po zmianie:
2023-05-19 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2023-06-15
Po zmianie:
2023-06-17
INNE PRZETARGI FILIPÓW
więcej: przetargi FILIPÓW »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali konferencyjnej PBP przy ulicy Przemysłowej 7
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1604C w KM 0+000 -1+728 poprzez budowę drogi dla rowerów o dł. 1593 mb.
- Modernizacja Wiejskiego Domu Kultury w Domanicach w ramach programu wsparcia "Mazowsze dla lokalnych centrów integracyjnych 2025" - postępowanie drugie
- Przebudowa drogi gminnej Nr 311104W - Kossobudy 4 w miejscowości Kossobudy, gmina Raciąż oraz Przebudowa drogi gminnej Nr 311109W Kossobudy - Żychowo nr ewid. działki 15 w m. Kossobudy.
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Sanniki
- Poprawa gospodarki wodnej w Rozkopaczewie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.