eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ząbkowice Śląskie"Opracowanie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Ząbkowice Śląskie"



Ogłoszenie z dnia 2025-04-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Opracowanie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Ząbkowice Śląskie”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ząbkowice Śląskie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718461

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 1 Maja 15

1.5.2.) Miejscowość: Ząbkowice Śląskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@zabkowiceslaskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zabkowiceslaskie.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://zabkowiceslaskie.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Opracowanie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Ząbkowice Śląskie”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c2c471c2-19c1-4a17-8faa-d8f041ca20ef

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00209950

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-04-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00146845

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego gminy Ząbkowice Śląskie wraz z innymi niezbędnymi dokumentami, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy urbanistycznej obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności:
1) ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130);
2) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U. z 2023 r. poz. 2758);
3) rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz.U. z 2024 r. poz. 729);
4) ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1112 ze zm.);
5) uchwałą Nr XII/76/2024 z dnia 28 listopada 2024r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Ząbkowice Śląskie;
6) innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zlecenia, m. in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony zabytków, prawa wodnego, ochrony gruntów rolnych i leśnych, dróg;
7) z uwzględnieniem uwag zgłaszanych przez Zamawiającego w trakcie realizacji umowy i aktualnego orzecznictwa sądowego dotyczącego zagospodarowania przestrzennego.

Zakres czynności do wykonania leżący po stronie Wykonawcy w odniesieniu do sporządzenia planu ogólnego obejmuje:
1) dokonanie oceny stanu istniejącego zagospodarowania;
2) przygotowanie merytoryczne dokumentów formalno-prawnych wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i rozporządzenia w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów;
3) przygotowanie materiałów, zawiadomień i pism w celu uzyskania opinii i uzgodnień, według rozdzielnika wskazanego przez Wykonawcę, a także analiza i opracowanie wykazu uzyskanych uzgodnień i opinii;
4) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzgodnień, powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie (jeśli będzie to konieczne), a w razie potrzeby przygotowanie treści zażaleń na postanowienia;
5) sporządzenie wykazu oraz propozycji rozpatrzenia wniosków wraz z uzasadnieniem składanych do projektu planu ogólnego w związku z art. 13i ust. 3 pkt 1) ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
6) przygotowanie (w porozumieniu z zamawiającym) dokumentów, pism, ankiet, geoankiet na potrzeby przeprowadzenia konsultacji społecznych;
7) zamieszczenie w prasie stosownych ogłoszeń i ponoszenia kosztów publikacji prasowych;
8) prezentacja projektu planu i czynne uczestnictwo w konsultacjach społecznych na temat rozwiązań przyjętych w projekcie (w tym udzielanie wyjaśnień ustnych i pisemnych), a także w przypadku zaistnienia takiej potrzeby uczestnictwo podczas posiedzeń gminnej komisji urbanistyczno -architektonicznej oraz w spotkaniach z udziałem radnych (komisjach rady miejskiej oraz sesjach);
9) sporządzenie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierającego w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokołów z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji;
10) wprowadzanie korekt do projektu planu w związku z uzyskanymi opiniami, dokonanymi uzgodnieniami, przeprowadzonymi konsultacjami oraz w wyniku potrzeb i uwag zgłaszanych przez Zamawiającego (do chwili uchwalenia planu ogólnego przez Radę Miejską);
11) prowadzenie na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia konsultacji
z Zamawiającym oraz uzyskiwanie akceptacji Zamawiającego dla przyjętych rozwiązań po zakończeniu każdego z etapów prac planistycznych;
12) sporządzenie projektu planu ogólnego (część tekstowa i rysunkowa) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko;
13) sporządzenie uzasadnienia planu zgodnie z art. 13h ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym,
14) sporządzenie opracowania ekofizjograficzngo na potrzeby opracowania planu ogólnego zgodnie z przepisami art. 72 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 54);
15) opracowanie danych przestrzennych do planu zgodnie z art. 67a ustawy (na różnych etapach opracowania planu);
16) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko zgodnie z ustawą
z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym:
a) uzyskanie uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji zawartych w prognozie oddziaływania na środowisko;
b) sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko projektu planu ogólnego Gminy Ząbkowice Śląskie zawierającej podpisane oświadczenie autora,
o którym mowa w w/w. ustawie;
c) sporządzenie uzasadnienia wraz z podsumowaniem, o których mowa
w przepisach w/w. ustawy;
17) przygotowanie dokumentacji prac planistycznych o której mowa w §7 rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023 r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz. U. z 2023 r. poz. 2758);
18) uzupełnianie (zmiany) opracowania stanowiącego przedmiot zamówienia o niezbędne czynności merytoryczne i formalne mające na celu dostosowanie opracowania do przepisów obowiązujących na dzień zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia
(o ile w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wystąpi zmiana prawa);
19) przygotowanie oprócz w/w. dokumentów innych dokumentów, których potrzeba wyłoni się w trakcie opracowywania przedmiotu zamówienia. Wszelkie prace projektowe lub czynności nieopisane powyżej, a wynikające z procedur określonych w ustawach oraz przepisach szczególnych, niezbędne do właściwego i kompletnego opracowania zamówienia wykonawca będzie zobowiązany wykonać w ramach przedmiotu zamówienia, przysługującego wynagrodzenia z uwzględnieniem terminu wykonania określonego w umowie;
20) przygotowanie projektu uchwały z załącznikami i udział w sesji Rady Miejskiej uchwalającej plan ogólny;
21) udział w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia do zgodności projektu planu ogólnego z przepisami prawa w sytuacji stwierdzenia nieważności uchwały przez Wojewodę - w ramach ewentualnego postępowania nadzorczego wykonawca zobowiązany będzie do:
a) edycji opracowań na potrzeby postępowania nadzorczego oraz udziału
w czynnościach niezbędnych do ewentualnego doprowadzenia planu ogólnego do zgodności z przepisami prawa;
b) współpracy w przygotowaniu odpowiedzi na pisma Wojewody związane
z postępowaniem;
c) uzupełnienia i/lub usunięcia wskazanych uchybień, albo ponownego, nieodpłatnego wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie niezbędnym do uśnięcia stwierdzonych nieprawidłowości;
22) ustosunkowanie się do skarg wniesionych do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i Naczelnego Sądu Administracyjnego (o ile takie skargi zostaną wniesione);
23) opracowanie planu ogólnego w postaci cyfrowej według wytycznych firmy GIAP
Sp. z o. o. (platforma z której korzysta Zamawiający);
24) oprócz powyższego do sporządzonego planu Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć bazę metadanych opracowaną zgodnie z dyrektywą 2007/2/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 14 marca 2007 r. ustanawiająca infrastrukturę informacji przestrzennej we Wspólnocie Europejskiej (INSPIRE) – Dz.U.UE.L.2007.108.1 oraz ustawą z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 214). Dane przestrzenne składające się na treść rysunku planu (dane wektorowe i rastrowe) winny zostać przekazane na nośniku elektronicznym (płyta CD/DVD, dysk wymienny na złącze USB) w postaci:
a) plików w formacie SHP dla danych wektorowych, plików w formacie GeoTIFF dla danych rastrowych oraz plików w innych formatach dla danych przestrzennych, których nie można sporządzić w formatach SHP lub GeoTIFF lub dla danych tych stosuje się powszechnie inny format. Pliki te winny być logicznie uporządkowane i nazwane,
b)plików zawierających projekt opracowania planu ogólnego, na które składają się zgodne z wersją papierową i elektroniczną rysunku, odpowiednio uporządkowane i wyświetlone treści mapy (dane przestrzenne zgromadzone
w warstwach tematycznych),
c) plików wytworzonych zgodnie ze strukturą i w standardach wymaganych na potrzeby importu i eksportu dokumentów w ramach zaproponowanego modułu pozwalającego na wydawanie wypisów, wyrysów i innych niezbędnych informacji z planu ogólnego;

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 10 do SWZ)

5. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy zawiera załącznik nr 9 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71410000-5 - Usługi planowania przestrzennego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 199260,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 246000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 199260,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: INNOVA Projekt Sp. zo.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8943065514

7.3.3) Ulica: ul. H. Brodatego 7/5

7.3.4) Miejscowość: Wrocław

7.3.5) Kod pocztowy: 50-250

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-04-28

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 162000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.