eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sandomierz › Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.



Ogłoszenie z dnia 2023-03-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sandomierzu Sp. z o.o.

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 830338452

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 12

1.5.2.) Miejscowość: Sandomierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-600

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski

1.5.7.) Numer telefonu: 158323679

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@pgkim.sandomierz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pgkim.sandomierz.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/pgkim_sandomierz

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


Spółka z o.o.

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Usługi komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e1648793-9e1f-11ed-9236-36fed59ea7dd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00157973

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-03-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00062813

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZOŚ/308/2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych z PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o.
2. Wywóz i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych będzie prowadzone w procesie odzysku R 3 i R 10.
2.1. Osady ściekowe o kodzie 19 08 05 i uwodnieniu ok. 80 % odbierane będą z PGKiM w Sandomierzu Sp. z o.o. Zakład Wodociągów i Kanalizacji – Oczyszczalnia Ścieków ul. Przemysłowa 9 w Sandomierzu.
2.2. Przewidywana ilość wywozu i zagospodarowania komunalnego osadu ściekowego w okresie 12 miesięcy to ok. 6 000 Mg, w tym ok. 5 500 Mg wywozu i zagospodarowania w procesie odzysku R 10 oraz ok. 500 Mg wywozu i zagospodarowania w procesie odzysku R 3.
2.3. Przewidywana miesięczna ilość osadu ściekowego do wywozu – ok. 500 Mg, z częstotliwością ok. 4 cykle wywozu w miesiącu.
2.4. W przypadku wystąpienia w okresie zimowym sprzyjających warunków klimatycznych (dodatnie temperatury, brak zmarzlin i pokrywy śnieżnej) Zamawiający dopuszcza możliwość zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych w procesie odzysku R 10 zamiast R 3.
2.5. Podana powyżej ilość komunalnych osadów ściekowych jest ilością szacunkową i może ulec zmianie.
2.6. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia przewidywanej ilości wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych w okresie obowiązywania umowy, przy czym minimalna wielkość wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych w okresie obowiązywania umowy wynosi 4 200 Mg (ton). Taka zmiana nie będzie skutkować roszczeniami Wykonawcy do Zamawiającego. Wykonawcy będzie przysługiwało wynagrodzenie wyłącznie za faktycznie odebraną ilość komunalnych osadów ściekowych.
3. Zamawiający na koniec danego miesiąca będzie zamawiał cykle wywozu w miesiącu następnym, podając termin i ilość osadu ściekowego do wywiezienia w każdym cyklu wywozu. Wykonawca w terminie do 2 dni od tego powiadomienia udzieli Zamawiającemu informacji o wyborze działki rolnej, wraz z przekazaniem aktualnych badań gleby, na której komunalny osad ściekowy zostanie zagospodarowany oraz deklaracji, że proces ten będzie przeprowadzony zgodnie z obowiązującymi przepisami. Korespondencja odbywać się będzie drogą e- mail poprzez wysłanie skanu zamówienia ze strony Zamawiającego oraz skanu odpowiedzi ze strony Wykonawcy. Powyższa korespondencja powinna być opatrzona podpisem odpowiednio przedstawiciela Zamawiającego i Wykonawcy. Poszczególne cykle wywozu osadu ściekowego realizowane będą nie wcześniej niż w terminie 7 dni od daty skutecznego powiadomienia WIOŚ o zamiarze przekazania osadu ściekowego.
4. Transport komunalnych osadów ściekowych Wykonawca prowadził będzie zgodnie z wymogami w zakresie ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa życia i zdrowia ludzi w szczególności w sposób uwzględniający właściwości chemiczne i fizyczne komunalnych osadów ściekowych.
4.1. Pojazdy transportujące komunalne osady ściekowe poza teren oczyszczalni muszą być szczelne, stabilne z łatwo demontowanym przykryciem skrzyni ładunkowej, czyste – bez pozostałości osadów na elementach zewnętrznych pojazdu (w tym między innymi na burtach i kołach).
4.2. Podczas transportu i wyładunku komunalnych osadów ściekowych Wykonawca odpowiada za zachowanie czystości, a w przypadku naruszenia tej zasady, ma obowiązek niezwłocznie usunąć zabrudzenia oraz powiadomić Zamawiającego o zdarzeniu, o ile miało ono miejsce na drogach publicznych.
4.3. Wykonawca zobowiązany jest kontrolować ruch wszystkich pojazdów wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia.
4.4. Środki transportu oznakowane będą zgodnie z przepisami.
5. Zamawiający wymaga jednorazowego podstawienia przez Wykonawcę minimum 5 pojazdów, o ładowności każdego pojazdu minimum 25 ton.
6. Załadunek i wywóz komunalnych osadów ściekowych.
6.1. Załadunek wykonywał będzie Zamawiający.
6.2. Przed każdym załadunkiem i po załadunku pojazdy będą ważone na wadze Zamawiającego.
6.3. Podstawą rozliczenia będzie dokument ważenia.
6.4. Każdy pojazd Wykonawcy wywożący komunalne osady ściekowe z oczyszczalni będzie zewidencjonowany przez pracownika oczyszczalni ścieków na zestawieniu, które każdorazowo podpisuje kierowca Wykonawcy wywożący osad.
6.5.W przypadku wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych w procesie odzysku R 10 Zamawiający wystawi Zaświadczenie o transporcie odpadów o kodzie 19 08 05 (Ustabilizowane komunalne osady ściekowe) – wzór Załącznik nr 13. Zaświadczenie będzie wystawiane po załadunku każdego pojazdu transportującego osad ściekowy z Oczyszczalni ścieków w Sandomierzu. Zaświadczenie zostanie wystawione
w dwóch egzemplarzach dla każdej ze stron i zostanie podpisane przez przedstawiciela Zamawiającego oraz kierowcę Wykonawcy.
W przypadku wywozu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych w procesie odzysku R3 Zamawiający po załadunku każdego pojazdu transportującego osad ściekowy z Oczyszczalni ścieków w Sandomierzu wystawi Kartę Przekazania Odpadu (KPO) w systemie BDO. KPO musi zostać odpowiednio zatwierdzona w systemie BDO przez transportującego odpad i przyjmującego odpad do odzysku R3.
7. Wykonawca zobowiązany jest realizować zamówienie z zachowaniem wymogów określonych przepisami:
7.1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 z późn. zmianami); w tym z przepisami regulującymi BDO (Rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami);
7.2. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie stosowania komunalnych osadów ściekowych (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 23);
7.3. Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 20 stycznia 2015 r. w sprawie procesu odzysku R 10 (Dz. U. z 2015 r. poz. 132);
7.4. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2556 z późn. zmianami).
8. Warunki dodatkowe wymagane od Wykonawcy.
8.1. Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych zgodny
z wymaganiami obowiązujących przepisów.
8.2. Systematyczny odbiór komunalnych osadów ściekowych również w okresie zimowym.
8.3. Zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych na obszarze woj. świętokrzyskiego z wyjątkiem sytuacji opisanej w art. 20 ust. 5 Ustawy o odpadach.
8.4. Solidność i niezawodność wykonywanej usługi.
9. Zamawiający informuje, że nie dokonano podziału zamówienia na części z następujących powodów:
9.1. Podział ilościowy polegający na rozbiciu wolumenu usług groziłby nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia, ze względu na utratę korzyści efektu skali. Efekt skali to obniżenie udziału kosztów stałych w kosztach jednostkowych usługi w wyniku zwiększenia rozmiarów działalności; przy zamówieniu na wywóz i zagospodarowanie 6 000 Mg (t) osadów - bez rozbicia tej ilości na części - kalkulacja ceny jednostkowej jest korzystniejsza dla Zamawiającego. A więc jest ścisły związek pomiędzy wielkością zamówienia, a sposobem kalkulacji ceny za usługę, a co za tym podział zamówienia wskazuje na wysokie prawdopodobieństwo wzrostu cen, a to mogłoby zagrozić brakiem możliwości sfinansowania zamówienia przez Zamawiającego i braku wywiązania się z obowiązków narzuconych na Zamawiającego przepisami o ochronie środowiska;
9.2. Nie jest celowy podział jakościowy na poszczególne sposoby w procesie odzysku (R10 i R3), z uwagi na konieczność powierzenia wywozu i zagospodarowania jednej firmie, gdyż zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych w procesie odzysku R10 jest uzależnione od sprzyjających warunków klimatycznych i nie można określić z pewnością, iż tą metodą będzie możliwe zapewnienia zagospodarowania osadów;
9.3. Zamówienie jest o wartości nieprzekraczającej progów UE i z dotychczasowych doświadczeń Zamawiającego wynika, iż ubiegają się o takie zamówienie głównie małe i średnie przedsiębiorstwa, a więc zakres zamówienia jest dostosowany do potrzeb sektora MŚP bez konieczności dalszego rozdrabniania zakresu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

90513600-2 - Usługi usuwania osadów

90513700-3 - Usługi transportu osadów

90513900-5 - Usługi likwidacji osadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 690660,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 690660,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 690660,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): BIOSELECT Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: PHU "Zieliński" Zbigniew Zieliński, Hydrogeotechnika Sp. z o.o., Paweł Adamczyk Urszula Adamczyk, Mateusz Jaśko, Krzysztof Skorek Eliza Skorek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 0000866170

7.3.3) Ulica: Łagowska 37

7.3.4) Miejscowość: Raków

7.3.5) Kod pocztowy: 26-035

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-03-17

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 690660,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.