Ogłoszenie z dnia 2021-08-17
Powiązane ogłoszenia:
- 2021/BZP 00117615/01 - Ogłoszenie z dnia 2021-07-16
- 2021/BZP 00130669/01 - Modyfikacja z dnia 2021-07-29
- 2021/BZP 00138937/01 - Modyfikacja z dnia 2021-08-06
- 2021/BZP 00145114/01 - Modyfikacja z dnia 2021-08-11
- 2021/BZP 00264265/01 - Wynik z dnia 2021-11-10
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Naprawa przęseł i podpór Wiaduktów warszawskich w Bydgoszczy - projekt i naprawa
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090476971
1.4.) Adres zamawiającego:
1.4.1.) Ulica: Toruńska 174a
1.4.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.4.3.) Kod pocztowy: 85-844
1.4.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.4.5.) Kraj: Polska
1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.4.7.) Numer telefonu: 525822723
1.4.8.) Numer faksu: 525822777
1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zarzad@zdmikp.bydgoszcz.pl
1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmikp.bydgoszcz.pl
1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Budowa i utrzymanie sieci drogowej i obiektów inzynierskich, lokalny transport zbiorowy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00151356
2.2.) Data ogłoszenia: 2021-08-17
SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA
3.1.) Nazwa zmienianego ogłoszenia:
Ogłoszenie o zamówieniu,3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2021/BZP 00117615/04
3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 04
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia Przed zmianą:
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana w rozumieniu art. 7 pkt. 21 UPZP, polegająca na wykonaniu napraw przęseł i podpór Wiaduktów Warszawskich zlokalizowanych w ciągu ul. Fordońskiej (droga krajowa nr 80) w Bydgoszczy obejmująca następujący zakres: reprofilacja powierzchni żelbetowych zaprawami typu PCC zawierającymi inhibitory korozji, naprawa uszkodzonych taśm z włókien węglowych, naprawa uszkodzonych mat z włókien węglowych, renowacja łożysk.
W ramach w/w zakresu przedmiot zamówienia obejmować będzie ponadto :
1) opracowanie projektu naprawy Wiaduktów Warszawskich (północnego i południowego),
2) uzyskanie akceptacji Zamawiającego oraz innych organów wymaganych przepisami prawa dla opracowanego projektu z dokonaniem niezbędnych uzgodnień
3) dokonanie zgłoszenia robót budowlanych lub, o ile to będzie to wymagane uzyskanie innej decyzję administracyjną upoważniającej do realizacji robót
4) zrealizowanie własnego projektu naprawy Wiaduktów ,
5) sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją własnego projektu naprawy Wiaduktów w zakresie i na warunkach wykonania zamówienia, szczegółowo określonych w zał nr 1 do SWZ - Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) wraz z załącznikami .
Po zmianie:
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana w rozumieniu art. 7 pkt. 21 UPZP, polegająca na wykonaniu napraw przęseł i podpór Wiaduktów Warszawskich zlokalizowanych w ciągu ul. Fordońskiej (droga krajowa nr 80) w Bydgoszczy obejmująca następujący zakres: reprofilacja powierzchni żelbetowych zaprawami typu PCC zawierającymi inhibitory korozji, naprawa uszkodzonych taśm z włókien węglowych, naprawa uszkodzonych mat z włókien węglowych, renowacja łożysk.
W ramach w/w zakresu przedmiot zamówienia obejmować będzie ponadto :
1) opracowanie projektu naprawy Wiaduktów Warszawskich (północnego i południowego),
2) uzyskanie akceptacji Zamawiającego oraz innych organów wymaganych przepisami prawa dla opracowanego projektu z dokonaniem niezbędnych uzgodnień
3) dokonanie zgłoszenia robót budowlanych lub, o ile to będzie to wymagane uzyskanie innej decyzję administracyjną upoważniającej do realizacji robót
4) zrealizowanie własnego projektu naprawy Wiaduktów ,
5) sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją własnego projektu naprawy Wiaduktów w zakresie i na warunkach wykonania zamówienia, szczegółowo określonych w zał nr 1 do SWZ - Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) wraz z załącznikami, zał nr 2 do SWZ - wzorze Umowy, zał nr 4-1 do SWZ
wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót dla zamówienia podstawowego oraz zał nr 4-2 do SWZ - wzorze kosztorysu ofertowego zawierającego przedmiar robót dla zamówienia objętego prawem opcji.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.8. Zamówienie obejmuje opcje Przed zmianą:
NIE
Po zmianie:
TAK
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
4.2.9. Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji Przed zmianą:
Po zmianie:
1. Poza podstawowym zakresem Umowy, Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji wskazując, iż prawem tym objęty jest zakres robót określony w załączniku Nr 2 do Umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w pełnym lub w częściowym zakresie.
2. Warunkiem uruchomienia prawa opcji, będą faktyczne potrzeby Zamawiającego wynikające z zaakceptowanego Projektu Wykonawcy, dysponowanie środkami finansowymi oraz złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji w określonym zakresie. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach Umowy.
W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu, w tym roszczenie o realizację zamówienia opcjonalnego.
3. Uruchomienie prawa opcji może nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu realizacji zamówienia podstawowego, (tj. w 90 dniu od podpisania Umowy), poprzez złożenie odpowiedniego oświadczenia przez Zamawiającego.
4. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji wielokrotnie, do wyczerpania zakresu robót objętego opcją.
5. Jeżeli Umowa nie stanowi inaczej, zasady odnoszące się do realizacji zamówienia podstawowego, mają zastosowanie tak samo do robót wykonywanych w ramach opcji.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
9.1. Informacje dodatkowe Przed zmianą:
Po zmianie:
Termin wykonania zamówienia podstawowego – 90 dni kalendarzowych licząc od dnia podpisania umowy.
Termin wykonania zamówienia wynikającego z prawa opcji - termin ustalony zostanie w oświadczeniu uruchamiającym prawo opcji – w przypadku realizacji pełnego zakresu prawa opcji – 130 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu Przed zmianą:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
1) doświadczenia wykonawcy - Wykonawca, zobowiązany jest wykazać się należytym wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie jednej roboty budowlanej polegającej na naprawie powierzchni betonowych lub żelbetowych zaprawami typu PCC w ilości minimum 500,0 m2. W jednym zadaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podst. art. 58 Pzp ww. warunek spełniają następująco: przynajmniej jeden z tych wykonawców musi posiadać doświadczenie w ww. zakresie, z tym że wymóg posiadania tego doświadczenia dotyczy wykonawców zamierzających bezpośrednio realizować zamówienie.
2) osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia - wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami, które będą skierowane przez niego do realizacji zamówienia i posiadają kwalifikacje i doświadczenie zawodowe nie mniejsze niż określone poniżej, dla poszczególnych funkcji, tj.:
a) projektant– minimum 1 osoba:
minimalne kwalifikacje zawodowe:
uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej mostowej
minimalne doświadczenie zawodowe:
- minimalne doświadczenie zawodowe: pięcioletnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu obiektów mostowych na stanowisku projektanta branży mostowej, w tym minimum jednego projektu budowy, przebudowy, rozbudowy lub remontu obiektu inżynierskiego żelbetowego.
b) kierownik budowy – minimum 1 osoba:
minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej;
minimalne doświadczenie zawodowe: pięć lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót mostowych i/lub kierownik budowy, liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych.
Wymienione wyżej osoby winny posiadać uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania).
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane oraz ustawy z dnia
22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2020r. poz. 220), lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podst. art. 58 Pzp, ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie.
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108
ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Po zmianie:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
1) doświadczenia wykonawcy - Wykonawca, zobowiązany jest wykazać się należytym wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie jednej roboty budowlanej polegającej na naprawie powierzchni betonowych lub żelbetowych zaprawami typu PCC w ilości minimum 400,0 m2 w jednym zadaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podst. art. 58 Pzp ww. warunek spełniają następująco: przynajmniej jeden z tych wykonawców musi posiadać doświadczenie w ww. zakresie, z tym że wymóg posiadania tego doświadczenia dotyczy wykonawców zamierzających bezpośrednio realizować zamówienie.
2) osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia - wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami, które będą skierowane przez niego do realizacji zamówienia i posiadają kwalifikacje i doświadczenie zawodowe nie mniejsze niż określone poniżej, dla poszczególnych funkcji, tj.:
a) projektant– minimum 1 osoba:
minimalne kwalifikacje zawodowe:
uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności inżynieryjnej mostowej
minimalne doświadczenie zawodowe:
- minimalne doświadczenie zawodowe: pięcioletnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu obiektów mostowych na stanowisku projektanta branży mostowej, w tym minimum jednego projektu budowy, przebudowy, rozbudowy lub remontu obiektu inżynierskiego żelbetowego.
b) kierownik budowy – minimum 1 osoba:
minimalne kwalifikacje zawodowe: uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej mostowej;
minimalne doświadczenie zawodowe: pięć lat doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik robót mostowych i/lub kierownik budowy, liczone od daty uzyskania uprawnień budowlanych.
Wymienione wyżej osoby winny posiadać uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania).
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane oraz ustawy z dnia
22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2020r. poz. 220), lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podst. art. 58 Pzp, ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają łącznie.
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 ustawy Pzp. Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.
3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
5.11. Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów Przed zmianą:
1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi, wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy). Wzór oświadczenia określa załącznik nr 8 do SWZ. Oświadczenie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
2) Zobowiązanie podmiotu (jeżeli dotyczy) udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) nazwę i wskazanie siedziby podmiotu udostępniającego wykonawcy swoje zasoby,
b) nazwę i wskazanie siedziby wykonawcy, któremu podmiot trzeci udostępnił swoje zasoby,
c) określenie zamówienia publicznego, tj.: „Naprawa przęseł i podpór Wiaduktów Warszawskich w Bydgoszczy – projekt i naprawa” Nr sprawy 026/2021
d) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, (tj. informacje, jakie konkretnie zasoby zostaną udostępnione),
e) sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, (tj. informacje, w jaki sposób udostępnione zasoby będą wykorzystywane przy wykonywaniu zamówienia publicznego),
f) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, (tj. informacje, na jakiej podstawie wykonawca będzie nimi dysponował),
g) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
h) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
(nie dotyczy sytuacji finansowej lub ekonomicznej), zrealizuje roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zobowiązanie innego podmiotu sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym (osoby/osób uprawnionych do działania w imieniu podmiotu trzeciego).
Zobowiązanie wraz z dowodami, że osoba podpisująca zobowiązanie, była uprawniona do działania w imieniu innego podmiotu, wykonawca dołącza do oferty jako załączniki.
3) Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy zał. nr 4 do SWZ - dokument składany wraz z ofertą
Po zmianie:
1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi, wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy). Wzór oświadczenia określa załącznik nr 8 do SWZ. Oświadczenie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
2) Zobowiązanie podmiotu (jeżeli dotyczy) udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) nazwę i wskazanie siedziby podmiotu udostępniającego wykonawcy swoje zasoby,
b) nazwę i wskazanie siedziby wykonawcy, któremu podmiot trzeci udostępnił swoje zasoby,
c) określenie zamówienia publicznego, tj.: „Naprawa przęseł i podpór Wiaduktów Warszawskich w Bydgoszczy – projekt i naprawa” Nr sprawy 026/2021
d) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, (tj. informacje, jakie konkretnie zasoby zostaną udostępnione),
e) sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, (tj. informacje, w jaki sposób udostępnione zasoby będą wykorzystywane przy wykonywaniu zamówienia publicznego),
f) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, (tj. informacje, na jakiej podstawie wykonawca będzie nimi dysponował),
g) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
h) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia
(nie dotyczy sytuacji finansowej lub ekonomicznej), zrealizuje roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Zobowiązanie innego podmiotu sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym (osoby/osób uprawnionych do działania w imieniu podmiotu trzeciego).
Zobowiązanie wraz z dowodami, że osoba podpisująca zobowiązanie, była uprawniona do działania w imieniu innego podmiotu, wykonawca dołącza do oferty jako załączniki.
3) Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy dla zamówienia podstawowego zał. nr 4-1 do SWZ oraz wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy dla zamówienia objętego prawem opcji zał. nr 4-2 do SWZ- dokumenty składany wraz z ofertą,
4) potwierdzenie wniesienia wadium wnoszonego w formie gwarancji lub poręczeń – o ile dotyczy - dokumenty składany wraz z ofertą.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
6.4.1. Informacje dotyczące wadium Przed zmianą:
Zamawiający żąda wniesienia przez wykonawcę wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 70 000,00 (słownie: siedemdziesiąt tysięcy złotych 0/100) PLN.
2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium wyłącznie w formach określonych w art. 97 ust. 7 UPZP, w zależności od wyboru wykonawcy.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy: Bank Polska Kasa Opieki S.A. (Bank Pekao S.A.) Nr konta 25 1240 6452 1111 0010 4816 9416 z adnotacją: WADIUM – „Naprawa przęseł i podpór Wiaduktów Warszawskich w Bydgoszczy – projekt i naprawa”- Nr sprawy 026/2021.
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego.
4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być wystawione na Zamawiającego - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz
Koniecznym jest, aby poręczenie lub gwarancja:
a) zawierały nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/ poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/ poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/ poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
Jeżeli wykonawcą jest np.: konsorcjum, spółka cywilna, w dokumencie wadium winni być wymienieni wszyscy wykonawcy występujący wspólnie na podstawie art.58 Pzp,
b) zawierała gwarantowaną kwotę w PLN,
c) obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 Pzp;
d) zawierały w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium;
e) zawierały w swojej treści termin złożenia żądania zapłaty dłuższy niż termin, na jaki jest gwarancja, tj. co najmniej o jeden dzień roboczy;
f) miały taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnoście poręczenia lub gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z polskim prawem i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
5 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do jego wystawienia. Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
6 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą, jako załącznik za pośrednictwem Formularza składania ofert, dostępnego pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/zdmikp_bydgoszcz .
7 Wadium pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, na zasadach i w trybie określonym w art. 98 ust.1 Pzp.
8 Wadium powinno zabezpieczać złożoną ofertę na cały okres związania ofertą, poczynając od dnia składania ofert.
Po zmianie:
1. Zamawiający żąda wniesienia przez wykonawcę wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 25 000,00 (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych 0/100) PLN.
2. Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium wyłącznie w formach określonych w art. 97 ust. 7 UPZP, w zależności od wyboru wykonawcy.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy: Bank Polska Kasa Opieki S.A. (Bank Pekao S.A.) Nr konta 25 1240 6452 1111 0010 4816 9416 z adnotacją: WADIUM – „Naprawa przęseł i podpór Wiaduktów Warszawskich w Bydgoszczy – projekt i naprawa”- Nr sprawy 026/2021.
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego.
4. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być wystawione na Zamawiającego - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz
Koniecznym jest, aby poręczenie lub gwarancja:
a) zawierały nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji/ poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/ poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji/ poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
Jeżeli wykonawcą jest np.: konsorcjum, spółka cywilna, w dokumencie wadium winni być wymienieni wszyscy wykonawcy występujący wspólnie na podstawie art.58 Pzp,
b) zawierała gwarantowaną kwotę w PLN,
c) obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 Pzp;
d) zawierały w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium;
e) zawierały w swojej treści termin złożenia żądania zapłaty dłuższy niż termin, na jaki jest gwarancja, tj. co najmniej o jeden dzień roboczy;
f) miały taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnoście poręczenia lub gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z polskim prawem i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
5 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do jego wystawienia. Oryginał wadium, sporządzony w postaci dokumentu elektronicznego, nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do gwaranta.
6 Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą, jako załącznik za pośrednictwem Formularza składania ofert, dostępnego pod adresem: https://www.platformazakupowa.pl/pn/zdmikp_bydgoszcz .
7 Wadium pozostaje w dyspozycji Zamawiającego i będzie zwrócone lub zatrzymane, na zasadach i w trybie określonym w art. 98 ust.1 Pzp.
8 Wadium powinno zabezpieczać złożoną ofertę na cały okres związania ofertą, poczynając od dnia składania ofert.
3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:
SEKCJA VIII - PROCEDURA3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.1. Termin składania ofert Przed zmianą:
2021-08-19 10:00
Po zmianie:
2021-08-30 10:00
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.3. Termin otwarcia ofert Przed zmianą:
2021-08-19 10:20
Po zmianie:
2021-08-30 10:20
3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:
8.4. Termin związania ofertą Przed zmianą:
2021-09-17
Po zmianie:
2021-09-28
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Budowa doświetleń wertykalnych istniejących przejść dla pieszych na os. Górzyskowo w Bydgoszczy w systemie zaprojektuj i buduj (Program BBO)
- Dostawa sprzętu RTV na potrzeby UKW w Bydgoszczy
- WZPiFP-70-25 Dostawa sprzętu radiokomunikacyjnego
- Wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji istniejącego placu zabaw na terenie Szkoły Podstawowej nr 40 przy ul. Puszczykowej 11 w Bydgoszczy (program BBO)
- Zakup systemu do zabezpieczenia zbiorów biblioteki Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.
- WZPiFP-69-25 Dostawa mebli metalowych
więcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa tunelu rowerowego w nasypie kolejowym w Oleśnicy w ciągu szlaku rowerowego Trasy Kamiennej Cyklostrady Dolnośląskiej
- WYKONANIE ROBÓT REMONTOWYCH WOLNYCH LOKALI MIESZKALNYCH (PUSTOSTANÓW) STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ GMINY WROCŁAW
- Odbudowa Mostu Św. Jana w Lądku-Zdroju zniszczonego w wyniku powodzi w 2024 r.
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla realizacji zadania p.t: "Wymiana dylatacji cztero-modułowej na dylatację palczastą nad filarem 31 wiaduktu WA-22A"
- "Budowa kancelarii potrójnej dla Leśnictwa Borowiec, Grodziec i Łagiewniki" - II postępowanie
- Wykonanie projektu i budowa odwodnienia budynku komunalnego przy ulicy Kasztanowej 14 w Józefowie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.