Ogłoszenie z dnia 2025-12-11
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2026 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090476971
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Toruńska 174a
1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz
1.5.3.) Kod pocztowy: 85-844
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński
1.5.7.) Numer telefonu: 525822723
1.5.8.) Numer faksu: 525822777
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zarzad@zdmikp.bydgoszcz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdmikp.bydgoszcz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Budowa i utrzymanie sieci drogowej i obiektów inżynierskich, lokalny transport drogowy
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2026 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5cce7c56-ea16-440f-86f6-88b3efb8792d
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00592221
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-12-11
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038536/28/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.35 Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2026 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/12275723.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1227572
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, lub inny dowolny system operacyjny w wersji umożliwiającej zainstalowanie dowolnej przeglądarki internetowej,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript, akceptująca pliki typu „cookies”,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na Platformie odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający informuje, iż po wejściu w życie, tj. po dniu 25 maja 2018 r., przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, będzie przetwarzał dane osobowe uzyskane w trakcie postępowania, a w szczególności: dane osobowe ujawnione w ofertach, dokumentach i oświadczeniach dołączonych do oferty oraz dane osobowe ujawnione w dokumentach i oświadczeniach składanych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia i spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Przetwarzanie danych osobowych przez Zamawiającego jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Zamawiającego i wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (Informacja o przetwarzaniu danych osobowych – załącznik Nr 13 do SWZ).
Wykonawca przystępując do postępowania jest obowiązany do pisemnego poinformowania i uzyskania zgody każdej osoby, której dane osobowe będą podane w ofercie, oświadczeniach i dokumentach złożonych w postępowaniu. Na tę okoliczność Wykonawca złoży stosowne pisemne oświadczenie (jak we wzorze formularza ofertowego – załącznik Nr 3 do SWZ).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.2531.74.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w rozumieniu art. 7 pkt 21 Pzp oraz art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, polegające na wykonaniu awaryjnych remontów kanalizacji deszczowej oraz robót z nimi związanych (w szczególności polegających na odtworzeniu uszkodzonej nawierzchni ulic) na terenie Miasta Bydgoszczy w 2026 roku, zakresie i na warunkach wykonania zamówienia, szczegółowo określonych w:
1) projektowanych postanowieniach Umowy z załącznikami - załącznik Nr 1 do SWZ,
2) opisie przedmiotu zamówienia (OPZ) i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (SST) wraz z rysunkami - załącznik Nr 2 do SWZ,
3) wzorze formularza ofertowego - załącznik Nr 3 do SWZ,
4) wzorze kosztorysu ofertowego dla zamówienia podstawowego - załącznik Nr 4-1 do SWZ oraz wzorze kosztorysu ofertowego dla opcji - załącznik Nr 4-2 do SWZ.
2. Zamawiający określa minimalną wartość świadczenia stron dla zamówienia podstawowego na nie mniej niż 70% wartości Umowy.
3. Poza podstawowym zakresem zamówienia, Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z opcji, o której mowa w art. 441 ust. 1 Pzp - opis w pkt 4.2.9) niniejszego ogłoszenia.
4. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp, - opis w pkt 4.2.14) niniejszego ogłoszenia.
5. Zamawiający nie stawia bezwzględnego wymogu przeprowadzania wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 Pzp, w terminie poprzedzającym złożenie oferty, ale sugeruje przeprowadzenie jej w interesie Wykonawcy bez udziału Zamawiającego, celem właściwego określenia zakresu realizacji zamówienia.
6. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 Pzp.
Powody niedokonania podziału na części:
Przedmiot zamówienia wymaga realizacji w ramach jednego zadania z uwagi na konieczność zapewnienia ścisłej współpracy i koordynacji międzybranżowej. Ujęcie poszczególnych robót branżowych w ramach jednego zadania pozwoli na sprawne, szybkie i kompleksowe wykonanie tych robót oraz pozwoli ograniczyć utrudnienia i uciążliwości dla otoczenia w związku z ich wykonaniem. Eliminuje to również problemy związane z komunikacją między podmiotami oraz błędy wynikające z przekazywania informacji i materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.
Brak podziału na części nie ogranicza dostępu do zamówienia wykonawcom z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP).
7. Terminy wykonania zamówienia:
1) Termin wykonania zamówienia podstawowego – 11 miesięcy od podpisania Umowy, nie później jednak niż do dnia 31.12.2026 r.
Termin wykonania zamówienia podstawowego określony na 11 miesięcy od podpisania Umowy może ulec zmianie jedynie w przypadku przedłużającej się procedury wyboru wykonawcy - minimalny termin wykonania zamówienia podstawowego określa się na 9 miesięcy od podpisania Umowy.
2) Termin uruchomienia opcji nie może przekroczyć dnia 10.12.2026 r.
3) Termin wykonania zakresu wynikającego z opcji określony będzie w oświadczeniu uruchamiającym opcję. Gdy termin realizacji zamówienia wynikającego z opcji będzie wykraczać poza termin 31.12.2026 r., Strony wprowadzą aneksem do Umowy odpowiednie zmiany.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zakres robót objęty opcją określony jest w projektowanych postanowieniach Umowy (załącznik Nr 1 do SWZ), w OPZ (załącznik Nr 2 do SWZ) oraz we wzorze kosztorysu ofertowego dla opcji (załącznik Nr 4-2 do SWZ).Warunkiem uruchomienia opcji, będą faktyczne potrzeby Zamawiającego, dysponowanie środkami finansowymi oraz złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia o skorzystaniu z opcji w określonym zakresie. Opcja jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach Umowy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z opcji w pełnym lub w częściowym zakresie. Zamawiający może skorzystać z opcji wielokrotnie, do wyczerpania zakresu robót objętego opcją. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z opcji, Wykonawcy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tego tytułu, w tym roszczenie o realizację zamówienia opcjonalnego.
Maksymalną wartość opcji ustala się na 100% ceny opcji powiększonej o ewentualną waloryzację wynikająca z projektowanych postanowień Umowy.
Uruchomienie opcji może nastąpić w terminie gwarantującym jej rzeczową realizację, w okresie realizacji umowy, najpóźniej do dnia 10 grudnia 2026 roku, poprzez złożenie oświadczenia przez Przedstawiciela Zamawiającego.
Termin wykonania zakresu wynikającego z opcji określony będzie w oświadczeniu uruchamiającym opcję, w sposób umożliwiający jej rzeczowe wykonanie.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 11 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 Pzp, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, jeśli zaistnieje uzasadniona potrzeba rozszerzenia zamówienia podstawowego i będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie w maksymalnym zakresie określonym w załączniku do Umowy. Na okoliczność wystąpienia ww. zamówień, zostanie zawarta odrębna umowa.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert przeprowadzona zostanie w oparciu o kryteria szczegółowo opisane w pkt XXI SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przystąpienia do usuwania awarii wymagających natychmiastowej interwencji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:1) doświadczenia wykonawcy
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się doświadczeniem w wykonaniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej:
1) jednej roboty budowlanej dotyczącej remontu, przebudowy lub budowy kanalizacji deszczowej obejmującej regulacje pionowe wpustów ulicznych i włazów kanałowych o łącznej ilości nie mniejszej niż 200 szt.,
2) jednej roboty budowlanej dotyczącej remontu, przebudowy lub budowy nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 400 m2.
Warunek będzie spełniony, kiedy wykonawca wykaże wykonanie ww. zakresu robót budowlanych - łącznie w jednym zadaniu lub oddzielnie w kilku odrębnych zadaniach lub w ramach większego wielobranżowego zadania, którego elementem był ww. zakres.
Jeżeli wykonawca wykaże wykonanie ww. zakresu robót budowlanych oddzielnie - w kilku odrębnych zadaniach, to warunek będzie spełniony, kiedy:
• każda robota budowlana dotycząca remontu, przebudowy lub budowy kanalizacji deszczowej będzie obejmować regulacje pionowe wpustów ulicznych i włazów kanałowych o ilości nie mniejszej niż 30 szt.,
• każda robota budowlana dotycząca remontu, przebudowy lub budowy nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych będzie obejmować powierzchnię o ilości nie mniejszej niż 100 m2.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 Pzp ww. warunek udziału w postępowaniu spełniają w następujący sposób: przynajmniej jeden z tych wykonawców musi posiadać doświadczenie w ww. zakresie z tym, że wymóg posiadania doświadczenia dotyczy wykonawców zamierzających bezpośrednio realizować zamówienie.
2) osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia
Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami, które skieruje do realizacji zamówienia, gwarantującymi właściwą jakość robót budowlanych, o kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu zawodowym nie mniejszym niż określono poniżej, dla poszczególnych funkcji, tj.:
a) kierownik robót kanalizacyjnych:
- minimalna ilość osób: 1 osoba
kierownik robót kanalizacyjnych może jednocześnie pełnić funkcję kierownika budowy,
- minimalne kwalifikacje zawodowe:
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych w ograniczonym zakresie,
- minimalne doświadczenie zawodowe:
trzy lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik budowy lub kierownik robót kanalizacyjnych, liczone od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych;
b) kierownik robót drogowych – minimum 1 osoba:
- minimalna ilość osób: 1 osoba
kierownik robót drogowych może jednocześnie pełnić funkcję kierownika budowy,
- minimalne kwalifikacje zawodowe:
posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń,
- minimalne doświadczenie zawodowe:
trzy lata doświadczenia zawodowego w kierowaniu robotami budowlanymi jako kierownik budowy lub kierownik robót drogowych, liczone od daty uzyskania wymaganych uprawnień budowlanych.
Osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi winny posiadać uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 Prawo budowlane (wg stanu prawnego obowiązującego na dzień wszczęcia postępowania).
Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności.
c) brygady robocze - minimum 3 brygady, po minimum 3 osoby w brygadzie, w tym:
- minimum 1 brygada – zakres robót kanalizacyjnych, w minimalnym składzie: monter kanalizacji sanitarnej/deszczowej oraz dwóch pracowników ogólnobudowlanych,
- minimum 1 brygada – zakres robót brukarskich, w minimalnym składzie: brukarz oraz dwóch robotników drogowych lub pracowników ogólnobudowlanych,
- minimum 1 brygada – zakres robót bitumicznych, w minimalnym składzie: układacz nawierzchni drogowych oraz dwóch robotników drogowych lub pracowników ogólnobudowlanych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie na podst. art. 58 Pzp, spełniają warunek, jeżeli co najmniej jeden z nich dysponuje osobami o kwalifikacjach, uprawnieniach i doświadczeniu zawodowym w zakresie określonym powyżej z tym, że wymóg ten dotyczy wykonawcy, który bezpośrednio wykona roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, wykonawca może polegać na potencjale podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach opisanych w art. 118–123 Pzp. Podmiot, na potencjał którego wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1, art. 109 ust. 1 pkt 4 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
3. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą, wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
5. W odniesieniu do warunków dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. W tym przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
6. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust.1 pkt 4 Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego. Uwaga: Oświadczenie/a składają odpowiednio: wykonawca / każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu (sporządzone wg wzorów Zamawiającego), Wzory oświadczeń stanowią załącznik Nr 11 i 12 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe (aktualne na dzień ich złożenia) składane na wezwanie Zamawiającego, zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp - składa wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonych wg wzorów Zamawiającego), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty.
Wzór wykazu stanowi załącznik Nr 9 do SWZ.
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami, to ww. wykaz robót budowlanych dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.
Uwaga: Wykonawca wykazując doświadczenie może uczynić to jedynie w zakresie, w którym sam je nabył. Jeśli doświadczenie zostało nabyte w ramach wykonawców występujących wspólnie (np. konsorcjum) to wykazaniu podlega doświadczenie powstałe jedynie w granicach wykonania robót budowlanych przez dany podmiot.
2) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzonego wg wzoru Zamawiającego). Wzór wykazu stanowi załącznik Nr 10 do SWZ;
Podmiotowe środki dowodowe należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w formie pisemnej lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, z którego wynika, które roboty budowlane lub usługi, wykonają poszczególni wykonawcy (jeżeli dotyczy).Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 8 do SWZ.
2. Zobowiązanie podmiotu (jeżeli dotyczy) udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, określające w szczególności:
a) nazwę i wskazanie siedziby podmiotu udostępniającego wykonawcy swoje zasoby,
b) nazwę i wskazanie siedziby wykonawcy, któremu podmiot trzeci udostępnił swoje zasoby,
c) określenie zamówienia publicznego, tj.: Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2026 roku - Nr sprawy NZ.2531.74.2025.
d) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu (tj. informacje, jakie konkretnie zasoby zostaną udostępnione),
e) sposób wykorzystania przez wykonawcę zasobów innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego (tj. informacje, w jaki sposób udostępnione zasoby będą wykorzystywane przy wykonywaniu zamówienia publicznego),
f) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem (tj. informacje, na jakiej podstawie wykonawca będzie nimi dysponował),
g) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
h) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (nie dotyczy sytuacji finansowej lub ekonomicznej), zrealizuje roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Pełnomocnictwo (o ile dotyczy):
1) pełnomocnictwo/a, jeżeli z właściwego rejestru albo z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, do których jest bezpłatny i ogólnodostępny dostęp lub z treści złożonych Zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów nie wynika uprawnienie do podpisania oferty oraz względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą,
2) pełnomocnictwo/a wynikające z art. 58 ust. 2 Pzp, do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo – o ile dotyczy, Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
3) pełnomocnictwo/a, jeżeli z właściwego rejestru (do których jest bezpłatny i ogólnodostępny dostęp) lub z treści złożonych Zamawiającemu oświadczeń lub dokumentów nie wynika uprawnienie do podpisania zobowiązania innego podmiotu oraz względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych przez ten podmiot (w przypadku, gdy wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów dla wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu) – o ile dotyczy.
W dokumencie pełnomocnictwa nie podaje się danych osobowych ustawowo chronionych (RODO), takich jak: data urodzenia i adres zamieszkania, nr dowodu osobistego, Pesel.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający żąda wniesienia przez wykonawcę wadium w wysokości: 10 000,00 (słownie: dziesięć tysięcy 00/100) PLN.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium powinno zabezpieczać złożoną ofertę na cały okres związania ofertą, poczynając od dnia składania ofert.
3. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 Pzp, zostanie odrzucona.
4. Zgodnie z art. 97 ust. 7 pkt 1-4 Pzp wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu
2) gwarancjach bankowych
3) gwarancjach ubezpieczeniowych
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy:
Bank Polska Kasa Opieki S.A. (Bank Pekao S.A.) - Nr konta 25 1240 6452 1111 0010 4816 9416 z dopiskiem: „WADIUM – Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2026 r.” – Nr sprawy NZ.2531.74.2025.
Zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony do oferty.
Za datę wniesienia wadium uznaje się moment wpływu na konto Zamawiającego.
6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje Zamawiającemu, za pośrednictwem Platformy wraz z Ofertą, oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem kwalifikowanym.
UWAGA:
W celu zachowania wymaganej dla gwarancji/poręczenia formy oryginału, wykonawca przekazuje Zamawiającemu za pośrednictwem Platformy, elektronicznie sporządzony przez gwaranta/poręczyciela dokument (plik) podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez umocowanego przedstawiciela gwaranta/poręczyciela, nie wprowadzając w dokumencie żadnych zmian, w tym nie nanosząc swojego podpisu. Oryginału nie stanowi dokument stanowiący cyfrowe odwzorowanie (scan, kserokopia) otrzymanej gwarancji/poręczenia.
7. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być wystawione na Zamawiającego - Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz.
Pozostałe informacje dotyczące wadium, w tym wymagania dot poręczeń lub gwarancji, szczegółowo opisano w pkt VIII.SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
8. W przypadku, gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 58 Pzp, (np. konsorcjum, spółka cywilna), to:1) wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
2) wszyscy wykonawcy występujący wspólnie muszą upoważnić na piśmie pod rygorem nieważności (art. 99 § 2 K.c.) ustanowionego pełnomocnika, jako przedstawiciela pozostałych, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem przez upełnomocnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców i dołączone do składanej oferty,
3) oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie,
4) z treści formularza ofertowego powinno wynikać, że oferta, składana jest w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
5) w miejscach dotyczących danych poszczególnych wykonawców (nazwa, adres, NIP, REGON, kategorię przedsiębiorstwa, do której należy) należy wpisać stosowne dane dotyczące poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem wymienionym w pełnomocnictwie, występującym jako reprezentant pozostałych.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian umowy w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Pzp, w tym art. 455 Pzp oraz w zakresie i na warunkach określonych w projektowanych postanowieniach umowy.Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego określa załącznik Nr 1 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2026-01-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi dokumentami za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus, na stronie internetowej prowadzonego postępowania, dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1227572
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2026-01-08 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2026-02-06
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
I. Podstawy wykluczenia z postępowania - poza Pzp:1. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (dalej „ustawa sankcyjna”), Zamawiający wykluczy Wykonawcę z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, który podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 7 ust. 1 tej ustawy, tj.:
a) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
b) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
c) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
2. Wykluczenie następuje na okres trwania ww. okoliczności.
3. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy, Zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy na podstawie art. 226 ust.1 pkt 2 lit. a Pzp, nie zaprasza go do złożenia oferty dodatkowej, nie zaprasza go do negocjacji, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji, odpowiednio do trybu podstawowego stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, podlegają karze pieniężnej, o której mowa w art. 7 ust. 7 ww. ustawy.
5. Przez ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego rozumie się złożenie oferty lub przystąpienie do negocjacji.
II. Udział wykonawców z państw trzecich:
1. Zamawiający nie dopuszcza ubiegania się o zamówienie wykonawców, którzy prowadzą działalność gospodarczą oraz mają siedzibę albo miejsce zamieszkania w innych państwach niż państwa członkowskie Unii Europejskiej oraz innych niż państwa będące stronami Porozumienia Światowej Organizacji Handlu w sprawie zamówień rządowych lub stronami innych umów międzynarodowych gwarantujących na zasadzie wzajemności i równości dostęp do rynku zamówień publicznych, których stroną jest Unia Europejska (tzw. „państwa trzecie”). Oferta złożona przez wykonawcę z państwa trzeciego zostanie odrzucona.
2. Zamawiający nie dopuszcza także, aby wykonawcy ubiegali się o zmówienie wspólnie z wykonawcami pochodzącymi z państw trzecich (oferta taka zostanie odrzucona), mogli polegać na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, o których mowa w art. 118 ust. 1 PZP pochodzących z państw trzecich (oferta taka zostanie odrzucona), aby mogli powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom pochodzącym z państw trzecich oraz aby mogli być podwykonawcami świadczącymi roboty, usługi lub dostawy na rzecz wykonawców (Zamawiający nie zaakceptuje takich podwykonawców).
Pozostałe szczegółowe informacje w SWZ.
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2026 r.
- Opracowanie dokumentacji technicznej dla zadania pn.: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 189 w m. Sypniewo
- Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej budowy trybuny południowej stadionu miejskiego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego przy ul. Sportowej 2 w Bydgoszczy
- Zakup wraz z dostawą systemu serwerowego dla Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia Badań Klinicznych
- Świadczenie usług kominiarskich w budynkach zarządzanych przez Administrację Domów Miejskich "ADM" Sp. z o.o. w Bydgoszczy (ROM-4)
- Nadzór, konserwacje i naprawy wind i platform w obiektach UKW w okresie od 01.02.2026 - 31.01.2027
więcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usuwanie awarii sieci wodociągowych, ujęć wody i stacji uzdatniania wody, sieci kanalizacyjnych oraz przydomowych i strefowych przepompowni ścieków w 2026 roku na terenie gminy Łowicz
- Awaryjne remonty kanalizacji deszczowej na terenie miasta Bydgoszczy w 2026 r.
- Budowa ulicy Polnej w miejscowości Swornegacie
- 05790 pn. "Przebudowa ulic Świdnickiej, Bożego Ciała i Widok we Wrocławiu"
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami do nieruchomości w miejscowości Lubięcin i odprowadzenia ścieków do oczyszczalni ścieków.
- Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Promna
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





