eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Tyrawa Wo³oskaBudowa k³adki pieszo-jezdnej na dz. 147 i 42 w m. Rakowa



Og³oszenie z dnia 2025-12-11

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa k³adki pieszo-jezdnej na dz. 147 i 42 w m. Rakowa

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA TYRAWA WO£OSKA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370440761

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: 175

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tyrawa Wo³oska

1.5.3.) Kod pocztowy: 38-535

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Kro¶nieñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@tyrawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.tyrawa.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa k³adki pieszo-jezdnej na dz. 147 i 42 w m. Rakowa

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3614efbc-b13c-4509-aea0-821aa19b934d

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00593201

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-12-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00114009/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.3 Budowa k³adki pieszo-jezdnej na dz. 147 i 42 w m. Rakowa

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3614efbc-b13c-4509-aea0-821aa19b934d

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu platformy e-zamówienia, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl oraz poczty elektronicznej.
2. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.
3. Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia ani logowania.
14. Szczegó³owa instrukcja dotycz±ca sk³adania ofert dostêpna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/
15. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, email: urzad@tyrawa.pl
16. Osoby ze strony zamawiaj±cego upowa¿nione do kontaktowania siê
z Wykonawcami s±: Maciej Czapor adres email: mczapor@tyrawa.pl - w sprawach proceduralnych;
17. Zamawiaj±cy udziela odpowiedzi wszystkim Wykonawcom poprzez zamieszczenie stosownych odpowiedzi na platformie e-zamówienia https://ezamowienia.gov.pl., niezw³ocznie, jednak nie pó¼niej ni¿ na 2 dni przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
18. Zamawiaj±cy nie udziela ¿adnych ustnych i telefonicznych informacji, wyja¶nieñ czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiaj±cego pytania.
19. Wszelkie modyfikacje, uzupe³nienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak równie¿ pytania Wykonawców wraz z wyja¶nieniami staj± siê integraln± czê¶ci± specyfikacji warunków zamówienia i bêd± wi±¿±ce przy sk³adaniu ofert. O przed³u¿eniu terminu sk³adania ofert, je¿eli bêdzie to niezbêdne dla wprowadzenia w ofertach zmian wynikaj±cych z modyfikacji, zawiadomieni zostan± wszyscy Wykonawcy, w drodze zamieszczenia stosownej zmiany na Platformie pod adresem https://ezamowienia.gov.pl

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
2. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Tyrawa Wo³oska
3. administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@tyrawa.pl
4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym.
5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P.
6. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
7. obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy p.z.p. zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
8. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
9. posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± p.z.p oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
10. nie przys³uguje Pani/Panu:
a. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych,
d. gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IIiGG.271.18.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: zaprojektowanie i budowa k³adki pieszo-jezdnej w miejscowo¶ci Rakowa na potoku Tyrawka. Obiekt po³±czy drogê gminn± wewnêtrzn± na dz. nr 147 i 42 i bêdzie s³u¿y³ do obs³ugi budynków mieszkalnych w Rakowej.
2. Zadanie przewidziane jest do realizacji w systemie "zaprojektuj i wybuduj".
3. W ramach zadania inwestycyjnego zaplanowano nastêpuj±cy zakres prac:
1) opracowanie i uzgodnienie z Zamawiaj±cym projektu koncepcyjnego k³adki pieszo-jezdnej (w oparciu o koncepcjê za³±czon± do niniejszego PFU lub w oparciu o w³asn± koncepcjê Wykonawcy przy zachowaniu wymagañ u¿ytkowych dla k³adki),
2) pozyskanie wszystkich niezbêdnych ostatecznych decyzji, opinii i pozwoleñ dla inwestycji,
3) opracowanie i skompletowanie projektu budowlanego k³adki wraz z dojazdami i przebudow± koliduj±cego uzbrojenia terenu oraz uzyskanie pozwolenia na budowê,
4) opracowanie projektu technicznego k³adki,
5) opracowanie projektu technicznego dojazdów do zaprojektowanej k³adki,
6) opracowanie projektów bran¿owych do zaprojektowanej k³adki,
7) opracowania projektu docelowej i tymczasowej organizacji ruchu wraz z wszelkimi niezbêdnymi uzgodnieniami i pozwoleniami (je¶li bêdzie wymagany)
8) opracowanie i uzyskanie ostatecznej decyzji ¶rodowiskowej i decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego; zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami prawa;
9) opracowania operatu wodno-prawnego, uzyskania decyzji pozwolenie wodno-prawne;
10) dokonania wszelkich uzgodnieñ i uzyskania zgód, opinii niezbêdnych do; sporz±dzenia dokumentacji projektowej z uwzglêdnieniem faktu ¿e budowa K³adki znajduje siê w obszarze NATURA 2000
W ramach wykonawstwa zakres prac bêdzie obejmowa³ wykonanie robót budowlanych w pe³nym zakresie wraz z pe³nieniem nadzoru autorskiego oraz przeprowadzenie wszystkich niezbêdnych odbiorów i dopuszczeñ do u¿ytkowania, w tym próbnego obci±¿enia k³adki pieszo-jezdnej.

Zamówienie nale¿y zrealizowaæ w oparciu o:
1. PFU,
2. koncepcjê.
Zakres opracowañ projektowych i dokumentów formalno-prawnych do opracowania / pozyskania przez Wykonawcê bêdzie obejmowa³ w szczególno¶ci:
1) zg³oszenie robót w korycie rzeki w Regionalnej Dyrekcji Ochrony ¦rodowiska w Rzeszowie
2) decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
3) operat wodno-prawny i uzyskanie decyzji o pozwoleniu wodnoprawnym wraz z pozwoleniem na usuniêcie drzew rosn±cych na dzia³kach w³asno¶ci PGW Wody Polskie,
4) przygotowanie materia³ów i przeprowadzenie stosownej procedury uzyskania umowy z PGW Wody Polskie na wej¶cie w teren w zwi±zku z realizacj± zadania,
5) decyzja o pozwoleniu na usuniêcie drzew na dzia³kach w³asno¶ci innej ni¿ PGW Wody Polskie,
6) projekt koncepcyjny budowy k³adki pieszo-jezdnej nad potokiem Tyrawka ,
7) projekt zagospodarowania, architektoniczny, techniczny budowy k³adki pieszo-jezdnej nad potokiem Tyrawka,
8) uzgodnienie inwestycji z PGW Wody Polskie Zarz±dem Zlewni w Przemy¶lu,
9) uzgodnienie inwestycji z Powiatowym Zarz±dem Dróg w Sanoku,
10) decyzja ¶rodowiskowa dla inwestycji (je¶li bêdzie wymagana),
11) decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
12) inwentaryzacja drzew do usuniêcia.
13) pozwolenie na budowê k³adki pieszo-jezdnej nad potokiem Tyrawka,
14) projekt organizacji ruchu na czas budowy oraz projekt docelowej organizacji ruchu (je¶li bêdzie wymagany),
15) projekty technologiczne i warsztatowe niezbêdne do realizacji robót (je¶li bêdzie potrzebne wykonawcy),
16) ewentualne inne opracowania projektowe i uzgodnienia / decyzje, których konieczno¶æ sporz±dzenia / pozyskania mo¿e wynikn±æ w toku prac projektowych.

Wszystkie projekty musz± byæ opracowane zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i normami oraz musz± byæ kompletne z punktu widzenia celu, któremu maj± s³u¿yæ.
Wykonywanie robót budowlanych:
1) Wybudowanie k³adki pieszo-jezdnej wraz z przebudow± drogi wewnêtrznej w ci±gu k³adki
2) sporz±dzenie dokumentacji powykonawczej wraz z przekazaniem jej Inwestorowi (uzyskanie zgody na u¿ytkowanie obiektów).
3) W ramach zamówienia nale¿y wykonaæ tak¿e zagospodarowanie terenu przy projektowanych obiektach, aby wspó³gra³y one funkcjonalnie z elementami ju¿ istniej±cymi (drogami dojazdowymi do K³adki).
4) Przedmiot zamówienia musi uwzglêdniaæ zakres robót wymieniony w szczegó³owym opisie wymagañ zamawiaj±cego.
5) Szczegó³y dotycz±ce danych wyj¶ciowych do projektu nale¿y uzgodniæ z Zamawiaj±cym

Planowane zamierzenie inwestycyjne obejmuje zagospodarowanie terenu, w tym:
a. utwardzenie terenu stanowi±ce doj¶cie i dojazd do obiektów
b. odwodnienie – przewiduje siê odprowadzenie wód opadowych z projektowanych nawierzchni utwardzonych na w³asny teren nieutwardzony
c. W ramach budowy nowopowsta³e dojazdy i miejsca postojowe zostan± podpiête do istniej±cego systemu .

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 71320000-7 - Us³ugi in¿ynieryjne w zakresie projektowania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

71000000-8 - Us³ugi architektoniczne, budowlane, in¿ynieryjne i kontrolne

71220000-6 - Us³ugi projektowania architektonicznego

71300000-1 - Us³ugi in¿ynieryjne

71420000-8 - Architektoniczne us³ugi zagospodarowania terenu

71500000-3 - Us³ugi zwi±zane z budownictwem

45000000-7 - Roboty budowlane

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowê

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich czê¶ci oraz roboty w zakresie in¿ynierii l±dowej i wodnej

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45220000-5 - Roboty in¿ynieryjne i budowlane

45223000-6 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji

45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego

45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów

45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni

45400000-1 - Roboty wykoñczeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wynik – oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryterium) zostanie uznana za najkorzystniejsz±, pozosta³e oferty zostan± sklasyfikowane zgodnie z ilo¶ci± uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji i rêkojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 9

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy potwierdzaj±cy spe³nienie nastêpuj±cych warunków dotycz±cych:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
 Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
 Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie;
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
 Zamawiaj±cy nie okre¶la szczegó³owego warunku w tym zakresie;
4) Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca winien wykonaæ zadania odpowiadaj±ce swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. minimum:
 2 zadania odpowiadaj±ce swoim rodzajem tj. roboty ogólnobudowlane o warto¶ci minimum 200 000,00 PLN brutto ka¿de;
 co najmniej 2 roboty budowlane, z których ka¿da polega³a na budowie lub przebudowie k³adki pieszo – jezdnej lub mostu o warto¶ci co najmniej 200 000,00 z³ brutto ka¿da,

Zamawiaj±cy dopuszcza wykazanie zadania lub zadañ kompleksowych zawieraj±ce wszystkie lub niektóre z w/w warunków.

b) Wykonawca winien dysponowaæ kadr± techniczn± z uprawnieniami i kwalifikacjami tj.:
 co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci in¿ynieryjnej mostowej;
 co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi o specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej.
 co najmniej jedn± osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania w specjalno¶ci in¿ynieryjnej mostowej.

Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie wy¿ej wskazanych funkcji, pod warunkiem spe³niania przez osobê/osoby ³±cz±c± te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji.

Przez uprawnienia budowlane rozumie siê uprawnienia wydane zgodnie z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów, lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz.U.2020.1333 t. j. z dnia 2020.08.03 z pó¼n. zm.) oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2020.220 t. j. z dnia 2020.02.12 z pó¼n. zm.).

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
2) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
a) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp;
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cej orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka karnego,
– sporz±dzonej nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jej z³o¿eniem;
3) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
4) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków i op³at, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem podatków lub op³at wraz z za¶wiadczeniem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych podatków lub op³at wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
5) za¶wiadczenia albo innego dokumentu w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub w³a¶ciwego oddzia³u regionalnego lub w³a¶ciwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem, a w przypadku zalegania z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz z za¶wiadczeniem albo innym dokumentem zamawiaj±cy ¿±da z³o¿enia dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e odpowiednio przed up³ywem terminu sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu albo przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykonawca dokona³ p³atno¶ci nale¿nych sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawar³ wi±¿±ce porozumienie w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci;
6) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
7) o¶wiadczenia Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotycz±cych orzeczenia zakazu ubiegania siê o zamówienie publiczne tytu³em ¶rodka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotycz±cych zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia maj±cego na celu zak³ócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
e) art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, odno¶nie do naruszenia obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków i op³at lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i op³atach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170),
f) art. 109 ust. 1 pkt 9 ustawy.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 2. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cego zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym, wykonawca na wezwanie zamawiaj±cego przedk³ada nastêpuj±ce dokumenty:
1) wykaz robót wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – za³±cznik nr 9
2) wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – za³±cznik nr 8.

5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Na ofertê sk³adaj± siê nastêpuj±ce dokumenty i za³±czniki które pod rygorem niewa¿no¶ci, sk³ada siê w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
1) formularz ofertowy – wype³niony i podpisany przez wykonawcê
2) Dokument wadium w porêczeniach lub gwarancjach
(W przypadku wadium w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zaleca za³±czenie do oferty dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium na rachunek bankowy Zamawiaj±cego. Czynno¶æ ta skróci czas badania ofert.)
2. Wraz z ofert± wykonawca winien przes³aæ wy³±cznie w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
1) Pe³nomocnictwo (je¿eli dotyczy).
2) o¶wiadczenie wykonawcy na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp stanowi±ce wstêpne potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia – sk³adane odrêbnie przez wykonawcê lub ka¿dego z wykonawców konsorcjum – za³±cznik nr 2;
3) o¶wiadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp stanowi±ce wstêpne potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia – podpisane odrêbnie przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby - za³±cznik nr 3;
4) O¶wiadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy (dotyczy tylko wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie) – podpisane wspólnie przez wykonawców - za³±cznik nr 5;
5) zobowi±zanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (je¿eli dotyczy) podpisane odrêbnie przez podmiot udostêpniaj±cy zasoby - za³±cznik nr 4;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 2 400,00 PLN (s³ownie: dwa tysi±ce czterysta z³otych 00/100).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) porêczeniach bankowych, lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U.2022.2080 t.j. z dnia 2022.10.11 z pó¼n. zm.).
4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto w BGK nr rachunku 27 1130 1105 0005 2485 9520 0005 z dopiskiem
„Wadium – nr postêpowania IIIGG.271.18.2025”
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie Pzp.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Gmina Tyrawa Wo³oska 175, 38-535 Tyrawa Wo³oska
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
6. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 P.z.p.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 2, sk³ada
ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia
te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u
w postêpowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu lub kryteriów selekcji.
5. Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê
o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - dopuszcza ³±czne
spe³nianie warunku przez Wykonawców.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które
roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy.
3. W przypadku gdyby wy³oniona w prowadzonym postêpowaniu oferta zosta³a z³o¿ona przez dwóch lub wiêcej
Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiaj±cy za¿±da umowy reguluj±cej wspó³pracê tych podmiotów przed przyst±pieniem do podpisania umowy o zamówienie publiczne

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawarty we wzorze umowy

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-12-29 12:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-12-29 12:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2026-01-27

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.