Ogłoszenie z dnia 2025-03-05
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Utrzymanie, wsparcie i serwis elektronicznego systemu hurtowni danych ZTP
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD TRANSPORTU PUBLICZNEGO W KRAKOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 381750668
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wielopole 1
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-072
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ztp.krakow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ztp.krakow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c148890e-1c99-43e5-8b53-5a102515cc6e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Transport Publiczny
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie, wsparcie i serwis elektronicznego systemu hurtowni danych ZTP2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c148890e-1c99-43e5-8b53-5a102515cc6e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00131988
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-03-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00041001/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.13 Umowa na utrzymanie wsparcie i rozwój elektronicznej hurtowni danych Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 1 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Pozyskanie nowego produktu o funkcjonalności Hurtowni ZTP (którego według najlepszej wiedzy Zamawiającego brak na rynku jako gotowego produktu) wymagałoby realizacji czasochłonnych prac developerskich w zakresie wykonania nowego repozytorium danych oraz przeprowadzenia niezbędnych zmian w aplikacjach i urządzeniach z tym repozytorium zintegrowanych, a także poniesienia znacznych nakładów finansowych przez Zamawiającego. Realizacja przedmiotowego zamówienia przez innego wykonawcę jest niemożliwa nie tylko ze względu na przysługującą Beesset sp. z o.o. ochronę praw wyłącznych, lecz także z uwagi na to, że istnienie praw wyłącznych skutkuje koniecznością udzielenia zamówienia temu podmiotowi. Według najlepszej wiedzy Zamawiającego i oświadczenia Beesset nie istnieje produkt równoważny hurtowni danych, który może być wytworzony lub dostarczony także przez innego wykonawcę.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: TE.261.3.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 565041,75 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie ciągłości działania w zakresie Utrzymania, Wsparcia, Serwisu Technicznego elektronicznej Hurtowni Danych ZTP.
Hurtownia Danych ZTP to ustrukturyzowana baza danych (biletów, pojazdów, przystanków) o funkcji uszczelniającej kontrolę biletów mobilnych i obsługi cyfrowej dystrybucji biletów KMK. Hurtownia Danych ZTP stanowi repozytorium dla wszystkich biletów Komunikacji Miejskiej w Krakowie (KMK). Pozwala to na porządkowanie oraz systematyzowanie kanałów dystrybucji KMK w czasie rzeczywistym. Hurtownia Danych ZTP przechowuje wszystkie informacje na temat rodzajów biletów (do kasowania oraz okresowych) wraz z ich parametrami i stanowi bazę informacyjną dla kontroli biletowej. W trakcie realizacji projektu poszerzono pierwotną funkcjonalność Hurtowni danych ZTP o procesy:
• kompleksowej obsługi systemów parkingów typu P+R w zakresie systemu KMK. Bilety P+R są elementem taryfy KMK i podlegają kontroli. System parkingowy jest oparty o wzajemne honorowanie biletów KMK i parkingowych, a więc dla kompleksowej obsługi procesu kontroli biletowej, dla której Hurtownia Danych ZTP jest źródłem danych, konieczne było uzupełnienie bazy o bilety P+R;
• obsługi Operatorów prac przewozowych na sieci Komunikacji Miejskiej w Krakowie w zakresie wynikającym z podpisanych umów przewozowych. Rozbudowa Hurtowni Danych ZTP w tym zakresie obejmowała: blokowanie walidacji biletów w konkretnym pojeździe KMK w czasie kontroli; zarządzanie bazą prowadzących KMK; zarządzanie procesem certyfikacji prowadzących KMK; zarządzanie bazą pojazdów KMK; zarządzenie procesem certyfikacji pojazdów KMK; interfejs do komunikacji z pojazdem; przechowywanie danych raportowanych; zarządzanie przypisaniem pojazdu i prowadzącego do zadania przewozowego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
72250000-2 - Usługi w zakresie konserwacji i wsparcia systemów
72267000-4 - Usługi w zakresie konserwacji i napraw oprogramowania
72261000-2 - Usługi pomocnicze w zakresie oprogramowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1594080,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1594080,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1594080,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Beesset sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9662111772
7.3.3) Ulica: ul. Gen. Gustawa Orlicz-Dreszera 1/lok.10
7.3.4) Miejscowość: Białystok
7.3.5) Kod pocztowy: 15-797
7.3.6.) Województwo: podlaskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-21
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1594080,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Beesset jest producentem programu komputerowego do hurtowni danych i w stosunku do tego oprogramowania przysługują mu wszelkie autorskie prawa majątkowe, na wszystkich polach eksploatacji, określonych w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych , Beesset, jest w dalszym ciągu jedynym dysponentem kodów źródłowych do tego oprogramowania i tylko jemu przysługuje w dalszym ciągu uprawnienie do dokonywania zmian i modyfikacji programu - hurtowni danych (Zamawiający dysponuje tylko licencją do Hurtowni danych),
Wszelkie próby ingerencji w kod źródłowy tego oprogramowania przez osoby trzecie (w tym użytkowników systemu) stanowią naruszenie praw autorskich Wykonawcy (użytkownicy hurtowni, w ramach podpisanych umów, mogą wystąpić do Beesset o dokonanie zmian w oprogramowaniu, nie mogą jednak samodzielnie dokonywać dekompilacji kodu źródłowego programu, gdyż żaden inny podmiot nie jest uprawniony do wykonywania jakichkolwiek czynności w zakresie rozbudowy hurtowni lub serwisowych. W § 5 ust. 8 ww. umowy zastrzeżono bowiem, iż Zamawiającemu nie wolno, bez uzyskania uprzedniego zezwolenia producenta Produktu/Oprogramowania wyrażonego w piśmie:
1) trwale lub czasowo zwielokrotniać Produktu/Oprogramowania w całości lub w części, za wyjątkiem sytuacji określonych w ustawie z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1231 ze zm.),
2)tłumaczyć, przystosowywać, zmieniać układ lub dokonywać w Produkcie/Oprogramowaniu jakichkolwiek innych zmian, w tym również w celu usunięcia Błędów.”
Na rynku brak jest w podmiotów dysponujących oprogramowaniem o zbliżonych (równoważnych) parametrach i normach jakości do oprogramowania funkcjonującego obecnie u Zamawiającego (Hurtownia danych to nie jest produktem z "półki" ale jest oprogramowaniem stworzonym pod indywidualne potrzeby Zamawiającego), a zatem nie istnieją rozsądne rozwiązanie alternatywne lub rozwiązanie zastępcze, a brak konkurencji nie jest wynikiem celowego zawężenia parametrów zamówienia przez Zamawiającego.
INNE PRZETARGI Z KRAKOWA
- Dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń sieciowych oraz oprogramowania dla Centrum Kultury Podgórza w Krakowie
- Dostawa odwróconego automatycznego mikroskopu badawczego do obserwacji w jasnym polu fluorescencji z systemem akwizycji obrazu
- 86/2025 Remont 5 lokali mieszkalnych zasobu Gminy Miejskiej Kraków, w podziale na 5 części.
- Przebudowa przejść dla pieszych polegająca m. in. na budowie oświetlenia w celu poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego w wybranych lokalizacjach miasta Krakowa z podziałem na trzy części.
- (DFP.271.135.2025.BM) Dostawa materiałów urologicznych.
- Wyłonienie Wykonawcy usług związanych z sadzeniem roślin w ramach zagospodarowania skweru przy ul. Płaszowskiej/ ul. Paproci, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
więcej: przetargi w Krakowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wsparcie dla posiadanego oprogramowania Zintegrowane Środowisko Programistyczne (IDE) oraz zakup nowych licencji w ramach zamówienia opcjonalnego
- Dostawa licencji Cisco
- Dostawa licencji oprogramowania firmy Microsoft w ramach umowy MPSA
- Świadczenie usługi serwisu systemów informatycznych AMMS i InfoMedica dla WSRM w Łodzi.
- Rozbudowa systemu NAC
- Dostawa sprzętu komputerowego, urządzeń sieciowych oraz oprogramowania dla Centrum Kultury Podgórza w Krakowie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.