eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi BytomObsługa prawna Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu w 2023 r.



Ogłoszenie z dnia 2023-02-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Obsługa prawna Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu w 2023 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu

1.3.) Oddział zamawiającego: MZDIM Bytom

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240136989

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Smolenia 35

1.5.2.) Miejscowość: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obsługa prawna Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu w 2023 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e11d757d-7a06-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00087567

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-02-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024299/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.19 Obsługa prawna Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu w 2023 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00490770

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DNP.260.62.2022.TP2.U

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej obsługi prawnej Zamawiającego w rozumieniu i na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. Prawo o adwokaturze (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. poz. 1184, 1268) i ustawy o radcach pranych z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1166).
2. Obsługa prawna obejmować będzie w szczególności:
a) udzielanie bieżących konsultacji, porad prawnych oraz interpretowanie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących działalności Zamawiającego, w tym przy uwzględnieniu konkretnych stanów faktycznych;
b) sporządzanie opinii prawnych, informacji prawnych i interpretacji w formie pisemnej w terminie wskazanym przez Zamawiającego;
c) opiniowanie umów, aneksów do umów, decyzji, pism i innych dokumentów, wprowadzanie do nich uwag i proponowanie właściwego brzmienia konkretnych zapisów;
d) sporządzanie umów, aneksów do umów, decyzji, pism i innych dokumentów na zlecenie Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów;
e) opiniowanie oraz przygotowywanie wewnętrznych aktów prawnych, w tym zarządzeń oraz uchwał;
f) uczestniczenie lub reprezentowanie Zamawiającego w spotkaniach i negocjacjach prowadzonych z podmiotami i osobami trzecimi;
g) współpraca z podmiotami prowadzącymi usługi doradcze na rzecz Zamawiającego;
h) reprezentowanie Zamawiającego w sprawach sądowych oraz w postępowaniach przed organami administracji publicznej i organami innych instytucji publicznych i prywatnych;
i) kierowanie spraw na drogę postępowania sądowego i egzekucyjnego, a także współpraca z Zamawiającym w tym zakresie;
j) informowanie Zamawiającego o obowiązkach wynikających z przepisów prawnych, ze szczególnym uwzględnieniem nowych lub znowelizowanych przepisów prawa związanych z działalnością Zamawiającego;
k) opiniowanie i doradztwo w sprawach związanych z ochroną własności intelektualnej;
l) opiniowanie i doradztwo w zakresie prowadzonych postępowań w sprawach o udzielenie zamówień publicznych, a także reprezentowanie Zamawiającego w postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą, w postępowaniach skargowych przed Sądem oraz w postępowaniach prowadzonych w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących realizacji umów w sprawie zamówienia publicznego;
m) podejmowanie na polecenie Dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów innych czynności w ramach pomocy prawnej w sprawach, które dotyczą działalności Jednostki, odpowiadają kwalifikacjom oraz uprawnieniom Wykonawcy, w celu ochrony lub zabezpieczenia prawnie chronionych interesów Zamawiającego;
n) prowadzenie dyżurów w siedzibie Zamawiającego.
3. Wykonawca zapewni ciągłość obsługi prawnej w okresie realizacji zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne unieważnienia postępowania
Zamawiający na postawie art. 263 ustawy Pzp unieważnia postępowanie, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Uzasadnienie faktyczne unieważnienia postępowania
Zamawiający wezwał Wykonawcę, którego oferta wybrana została jako najkorzystniejsza na podstawie art. 128 ust.1 ustawy do poprawienia i uzupełnienia dokumentów w terminie do 10.01.2023 r. Powyższe dokumenty Wykonawca był zobowiązany do złożenia przed zawarciem umowy. W niniejszym terminie Wykonawca przesłał odpowiedź, w której poinformował, że wskazał już konkretne osoby oraz jakim dysponują doświadczeniem oraz dołączył poprawiony dokument ubezpieczenia.
Zamawiający dokonał ponownej analizy otrzymanych w dniu 03.01.2023r. dokumentów oraz ustalił, co następuje:
1) Brak w wykazie usług szczegółowych informacji na temat doświadczenia w zakresie udziału jako pełnomocnik w co najmniej 10 postępowaniach przed KIO oraz w co najmniej 2 postępowaniach skargowych, powadzonych przed Sądem Okręgowym, oraz w zakresie udziału w charakterze pełnomocnika w co najmniej 3 postępowaniach sądowych w sprawach przed WSA lub NSA w sprawach skarg dotyczących nałożenia korekty finansowej, a także udziału jako pełnomocnik strony w co najmniej 3 postępowaniach przed Sądem Okręgowym oraz co najmniej 5 postępowaniach przed Sądem Rejonowym w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert
2) Mimo wezwania z dnia 03.01.2023 r. Wykonawca nie przedstawił szczegółowych informacji o doświadczeniu wskazanych osób w podanym zakresie – mimo, że takie szczegółowe informacje wskazano dla doświadczenia w zakresie obsługi zamawiających/kontraktów. Brak możliwości zweryfikowania podanego doświadczenia, ani co do jego zakresu, ani co do okresu wykonania poszczególnych czynności (a np. wskazane w ofercie Wykonawcy sygnatury spraw prowadzonych przez adw. Joannę Jarosz-Zugaj przed Krajową Izbą Odwoławczą dają podstawę do stwierdzenia, że tylko w 7 postępowaniach były to sprawy prowadzone w okresie 3 lat przed terminem składania ofert.
3) Zamawiający wskazuje, że zgodnie z treścią pkt.8.3. Rozdziału XVIII SWZ Zamawiający wymagał złożenia wykazu osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu usług stanowi Załącznik nr 5 do SWZ). Wskazanie doświadczenia nie może polegać na prostym powtórzeniu treści SWZ, ale musi konkretnie wskazywać wykonane przez daną osobę czynności.
4) Pomimo kolejnego wezwania do poprawienia i uzupełnienia dokumentów z dnia 05.01.2023 r., Wykonawca nie potwierdził, że złożone wraz z ofertą oświadczenie w zakresie spełnienia warunku udziału w postępowaniu w Rozdziale XXI pkt. 1.2 ppkt b) i ppk c) jest prawdziwe.
5) Zamawiający zawiadamia o unieważnieniu postępowania na podstawie art. 263 ustawy Pzp, gdyż jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego Wykonawca w wyznaczonym terminie nie dopełnił obowiązku wynikającego z rozdziału XVIII SWZ tj. nie dopełnił formalności, jakie miały być dopełnione po wyborze najkorzystniejszej oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 147600,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 147600,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.