eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzajkówUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Czajków w wysokości 4000000,00zł



Ogłoszenie z dnia 2022-03-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Czajków w wysokości 4000000,00zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Czajków

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855593

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: -

1.5.2.) Miejscowość: Czajków

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-524

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 627311006

1.5.8.) Numer faksu: 627311034

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugczajkow@xl.wp.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.czajkow-gmina.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

http://bip.czajkow-gmina.pl/wiadomosci/3/lista/przetargi

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Czajków w wysokości 4000000,00zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-335a779d-8264-11ec-beb3-a2bfa38226ab

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00075298

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00340554/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Udzielenie kredytu bankowego dla Gminy Czajków

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00041046/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.2.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 620000 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Czajków w wysokości 4 000 000,00 PLN. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej na wskazany przez niego nr rachunku bankowego. Zamawiający zastrzega sobie prawo do ostatecznej zmiany kwoty kredytu – zmiana polega na obniżeniu całkowitej kwoty kredytu w drodze aneksu do umowy.
Kredyt uruchomiony zostanie w dwóch transzach na podstawie pisemnych dyspozycji uruchomienia kredytu w ciągu określonej w ofercie liczby dni roboczych następujących po dniu, w którym zostanie złożona dyspozycja o uruchomieniu środków. Ustala się maksymalny termin wypłaty każdej transzy kredytu na 5 dni roboczych, zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert "Termin wypłaty transzy kredytu". Zaoferowanie przez Wykonawcę terminu powyżej ustalonego maksimum, spowoduje odrzucenie oferty jako niezgodnej z treścią SWZ. Jeżeli Wykonawca nie wskaże terminu wypłaty Zamawiający przyjmie maksymalny termin (5 dni roboczych) jako zadeklarowany przez Wykonawcę. Wypłata wszystkich transz kredytu nastąpi najpóźniej do dnia 31 grudnia 2022 roku. Kredyt ewidencjonowany będzie na rachunku kredytowym, który Wykonawca otworzy dla Zamawiającego w dniu zawarcia Umowy. Otwarcie i prowadzenie przez Wykonawcę rachunku/ów niezbędnych do realizacji Umowy nastąpi bez jakichkolwiek opłat. Zamawiający nie przewiduje konieczności otwierania rachunków bieżących w związku z zaciągnięciem kredytu u Wykonawcy. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od przejęcia obsługi bankowej Zamawiającego.
Zamawiający zastrzega możliwość późniejszego uruchomienia kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, jednak nie później niż do 31.12.2022r., po uprzednim poinformowaniu Wykonawcy i podpisaniu stosownego aneksu. Prowizja lub inne koszty w przypadku późniejszego uruchomienia kredytu niedopuszczalne.
Od dnia uruchomienia środków naliczane będą odsetki, zgodnie ze złożoną ofertą. Nie przewiduje się ponoszenia innych kosztów związanych z udzieleniem i obsługą kredytu, jak tylko oprocentowanie. Zamawiający zastrzega możliwość nie pobrania kredytu w pełnej wysokości. W takim przypadku Wykonawca nie obciąży Zamawiającego kosztami nie pobranego kredytu. Prowizja
i inne opłaty od niewykorzystanej kwoty kredytu niedopuszczalne. Wykonawca zobowiązuje się do podpisania stosownego aneksu do umowy w terminie 7 dni od daty otrzymania wniosku o zmniejszenie kwoty kredytu. Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu, bez jakichkolwiek prowizji czy opłat, w terminie wskazanym przez Zamawiającego. O powyższym fakcie Zamawiający powiadomi Wykonawcę osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na 5 dni roboczych przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.
Spłata kapitału kredytu następowała będzie w równych kwartalnych ratach, po rocznym okresie karencji, w latach 2023 – 2032, przy czym pierwsza rata kapitałowa w wysokości 100 000,00 zł płatna do dnia 31.03.2023r., kolejne raty w wysokości 100 000,00 zł płatne w ostatnim dniu kalendarzowym kończącym dany kwartał. Ostateczna spłata kredytu dokona się do dnia 31.12.2032r. Umowa zostanie zawarta w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedłoży zamawiającemu do akceptacji harmonogram spłaty kredytu, uwzględniający wszystkie wymagania określone w SWZ.
Zamawiający będzie powiadamiany o wysokości raty przypadającej do spłaty w terminie do 2 tygodni przed terminem zapłaty. Płatności odsetek z tytułu kredytu regulowane będą według 3-miesięcznej stopy procentowej WIBOR i stałej marży banku. Marża banku nie może ulec zmianie przez cały okres trwania umowy. Odsetki będą naliczane i pobierane od wykorzystanego kredytu. Odsetki naliczane w okresach kwartalnych od kwoty rzeczywistego zadłużenia, począwszy od pierwszego do ostatniego dnia kwartału, za który są naliczane, płatne do ostatniego dnia każdego miesiąca kończącego kwartał, za który nastąpiło naliczenie. Pierwsza płatność odsetek nastąpi w ostatnim dniu miesiąca kończącego kwartał następujący po kwartale, w którym zostanie uruchomiony kredyt. Spłata odsetek przez Zamawiającego dokonana będzie w walucie polskiej w formie przelewu na wskazany przez Wykonawcę rachunek. Jeżeli termin spłaty kredytu i odsetek upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, spłaty mogą nastąpić w pierwszym dniu roboczym następującym po tym dniu i spłata w tym terminie będzie uznana jako terminowa. Za datę spłaty kredytu lub odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek Wykonawcy. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu stanowić będzie sumę zmiennej stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego kwartał, za który naliczane będą odsetki (mająca zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od pierwszego dnia rozpoczynającego kwartał) i niezmiennej w okresie kredytowania marży banku.
O zmianie oprocentowania Wykonawca będzie każdorazowo zawiadamiał Zamawiającego w formie pisemnej, podając jednocześnie wysokość obowiązującej w danym kwartale wysokości odsetek. Informacja ta może być przekazywana elektronicznie na wskazaną przez Zamawiającego skrzynkę ePUAP. Wykonawca nie może uzależnić udzielenia kredytu od ubezpieczenia kredytu przez Zamawiającego. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego kredytu poza wekslem in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie przez Wykonawcę kredytu ze środków pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Odsetki od zadłużenia przeterminowanego nie mogą być wyższe niż odsetki ustawowe. Żądanie wcześniejszej spłaty kredytu niedopuszczalne. Termin związania ofertą – 30 dni od terminu składania ofert. Do wyliczenia ceny ofertowej należy przyjąć:
Termin uruchomienia kredytu: pierwsza transza 2 000 000 zł w dniu 31.03.2022r. i druga transza 2 000 000,00 zł w dniu 30.06.2022r. Spłatę odsetek zgodnie z postanowieniami zawartymi powyżej; pierwsza spłata odsetek w dniu 30.06.2022r. (zgodnie z pkt. 13). Wykonawca zobowiązany jest obliczyć oprocentowanie kredytu jako sumę stawki WIBOR 3M na dzień 31.12.2021r. w wysokości 2,54 % i stałej marży banku. Przyjęcie stawki WIBOR 3M z dnia 31.12.2021r. w wysokości 2,54 % ma na celu wyłącznie wybór najkorzystniejszej oferty.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 687901,11 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 815140,77 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 687901,11 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Rejonowy Bank Społdzielczy w Lututowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8320003671

7.3.3) Ulica: Klonowska

7.3.4) Miejscowość: Lututów

7.3.5) Kod pocztowy: 98-360

7.3.6.) Województwo: łódzkie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-03-03

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 687901,11 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2032-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.