Ogłoszenie z dnia 2025-01-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Wyry
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WYRY
1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Wyry
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257736
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 133
1.5.2.) Miejscowość: Wyry
1.5.3.) Kod pocztowy: 43-175
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski
1.5.7.) Numer telefonu: 032 3256831
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@wyry.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wyry.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Wyry2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-201f3ac2-02db-4f9e-8f9c-0d17161df75c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00019050
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-01-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamawiający udzielił zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt. 5) Pzp dotychczasowemu Wykonawcy usług odbioru odpadów komunalnych na okres od 01.01.2025 r. do 28.02.2025 r. tj. do czasu zakończenia toczącego się postępowania przetargowego i wybrania najkorzystniejszej oferty. Udzielenie zamówienia z wolnej ręki na czas niezbędny do zakończenia postępowania przetargowego w sytuacji wygaśnięcia poprzedniej umowy, jest stosowane, przyjęte w praktyce i nie budzi zastrzeżeń w orzecznictwie, wręcz jest wskazywane przy zamówieniach zwłaszcza na usługi, których ciągłość świadczenia nie może zostać przerwana. Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku zobowiązuje Zamawiającego do utrzymania ciągłości odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zebranych w PSOK. Ww. usługa powinna być świadczona w sposób ciągły i niezakłócony. Konsekwencje wystąpienia przerwy w świadczeniu tej usługi powodowałyby wystąpienie zagrożenia epidemiologicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IZP.271.18.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 842471,81 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
A. Przedmiot zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Wyry.
2. Charakterystyka Gminy Wyry: Gmina Wyry liczy ok. 8798 mieszkańców, położona jest w południowej części województwa Śląskiego, na obszarze 34,5 km2. Ilość nieruchomości zamieszkałych z zabudową jednorodzinną – ok. 2532, Ilość nieruchomości zamieszkałych z zabudową wielolokalową – ok. 15, ilość budynków w budowie – ok. 81, ilość obiektów użyteczności publicznej oraz obiektów związanych z działalnością gospodarczą – ok. 147, ilość ogródków działkowych – 2, ilość cmentarzy – 3 (dane szacunkowe).
B. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na:
a) odbiorze i zagospodarowaniu wszystkich odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych położonych na terenie Gminy Wyry oraz zebranych w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK),
b) dostarczaniu właścicielom nieruchomości Gminy Wyry pojemników na odpady zmieszane oraz na popiół z gospodarstw domowych, a także worków do segregacji,
c) zorganizowaniu i utrzymaniu Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz prowadzenie Biura Obsługi Klientów (BOK).
C. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w niżej wymienionych załącznikach do Instrukcji dla Wykonawców:
1. Załącznik A – Charakterystyka Gminy Wyry,
2. Załącznik B – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia,
3. Załącznik C – Wyry – zabudowa jednorodzinna,
4. Załącznik D – Gostyń – zabudowa jednorodzinna,
5. Załącznik E – Nieruchomości niezamieszkałe,
6. Załącznik F – Budynki wielolokalowe,
7. Załącznik G – Nieruchomości – zużyte bateria oraz przeterminowane lekarstwa.
D. Planowana średnia masa odpadów przeznaczonych do odbioru i zagospodarowania w czasie trwania umowy:
1) 13 02 08* Oleje silnikowe, przekładniowe i smarowe: 0,25 [Mg],
2) 15 01 01, 20 01 01 Papier i Tektura: 33 Mg,
3) 15 01 02, 20 01 39 Tworzywa sztuczne: 55 Mg,
4) 15 01 03 Opakowania z drewna: 0,1 Mg,
5) 15 01 04, 20 01 40 Metale: 0,83 Mg,
6) 15 01 05 Opakowania wielomateriałowe: 0,16 Mg,
7) 15 01 07, 20 01 02 Szkło: 42 Mg,
8) 16 01 03 Opony: 3 Mg,
9) 17 01 07 Odpady budowlane i rozbiórkowe: 51 Mg,
10) 17 06 04 Materiały izolacyjne: 0,16 Mg,
11) 17 03 80 Odpadowa papa: 0,16 Mg,
12) 17 09 04 Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 07 09 02 i 17 09 03: 0,83 Mg,
13) 20 01 08 Odpady kuchenne ulegające biodegradacji: 50 Mg,
14) 20 01 10 Odzież: 0,1 Mg,
15) 20 01 11 Tekstylia: 0,1 Mg,
16) 20 01 21* Lampy fluorescencyjne, inne zawierające rtęć: 0,03 Mg,
17) 20 01 28 Farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne: 1,1 Mg,
18) 20 01 31* Przeterminowane leki: 0,16 Mg,
19) 20 01 33* Zużyte baterie i akumulatory: 0,08 Mg,
20) 20 01 36 Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny: 4,2 Mg,
21) 20 01 99 popiół z palenisk gospodarstw domowych: 60 Mg,
22) 20 02 01 Odpady ulegające biodegradacji: 220 Mg,
23) 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne: 244 Mg,
24) 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe: 72 Mg,
25) 21 03 99 Odpady komunalne niewymienione w innych podgrupach - Odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek: 0,1 Mg.
Przedstawiona powyżej ilość może ulec zmianie w wyniku ograniczenia bądź zwiększenia wytwarzanych odpadów przez mieszkańców gminy w wyniku zasiedlenia nowych budynków lub wyludnienia. Podaną ilość należy traktować jako orientacyjną. Z tytułu różnic odebranych odpadów Wykonawcy nie będą przysługiwały jakiekolwiek roszczenia. Wykonawca zobowiązany jest do odebrania i zagospodarowania całej ilości odpadów komunalnych przekazanych przez właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują (stale lub sezonowo) i nie zamieszkują mieszkańcy, w tym gospodarstw, do których utrudniony jest dojazd pojazdem przeznaczonym do obierania odpadów komunalnych.
E. Wykonawca ma obowiązek:
1) Opracowania Harmonogramu Usług na styczeń i luty 2025 r.
2) Dostarczania mieszkańcom Gminy Wyry oraz ich ustawienia plastikowych pojemników o pojemności 120l ,240 l lub 1100 l na zmieszane odpady komunalne; kontenerów KP-4, KP-7 lub KP-10 na zmieszane odpady komunalne, bioodpady, pojemników o poj. 120 l 240 l lub 1100 l na popiół z gospodarstw domowych.
3) Dostarczania mieszkańcom Gminy Wyry worków na odpady selektywne.
4) Prowadzenia PSZOK oraz BOK na terenie gminy Wyry.
5) Przekazywania odebranych niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych do instalacji komunalnych.
6) Prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem, tj. sporządzaniem sprawozdań.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90511000-2 - Usługi wywozu odpadów
90511200-4 - Usługi gromadzenia odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Master Odpady i Energia Sp z o. o.
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: PreZero Service Poland Sp. o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 646 23 47 267
7.3.3) Ulica: ul. Lokalna 11
7.3.4) Miejscowość: Tychy
7.3.5) Kod pocztowy: 43-100
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
MASTER - ODPADY I ENERGIA SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
MASTER - ODPADY I ENERGIA SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-01-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 911019,29 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2025-01-01 do 2025-02-288.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa fabrycznie nowych pojemników z tworzywa sztucznego na odpady dla PGK "Saniko" Sp. z o.o. we Włocławku - 2 postępowanie
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów o kodzie 17 09 04 zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu inne niż wymienione w 17 09 01, 17 09 02 i 17 09 03
- Usługa odbioru, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych i segregowanych z obiektów Zespołu Opieki Zdrowotnej w Kłobucku
- "EkoGraMy - nowa przestrzeń rekreacyjno-ekologiczna dla Górnego Wrzeszcza" w ramach zadań z zakresu Budżetu Obywatelskiego 2024 - w formule "zaprojektuj i wybuduj"
- Rozprowadzanie wśród mieszkańców miasta Poznania, zebranie oraz przekazanie do zagospodarowania worków z liśćmi z obszaru pasów drogowych w 2025 roku
- "Sukcesywny zakup wraz z dostawą fabrycznie nowych pojemników na odpady niesegregowane i segregowane dla Zakładu Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Zielonej Górze"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.