eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2016 › Sygn. akt: KIO 670/16
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2016-05-11
rok: 2016
sygnatury akt.:

KIO 670/16

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki Protokolant: Łukasz Listkiewicz

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w z udziałem stron w dniu 11 maja 2016 r. w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28
kwietnia 2016 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
konsorcjum:
„Izan+” sp. z o.o. (pełnomocnik wykonawców) z siedzibą w Krakowie,
Medassist sp. z o.o. z siedzib
ą w Krakowie i Naprzód sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie
w postępowaniu prowadzonym przez
Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Lublinie

postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy

Skanska S.A. z siedzib
ą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Lublinie.

Przewodnicz
ący:
………………………………



Sygn. akt: KIO 670/16
U z a s a d n i e n i e

Zamawiający: nazwa: Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Lublinie prowadzi postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego o wartości przekraczającej 209 000 EUR na usługi
utrzymania
sprzątania,
utrzymania
i
ochrony
szatni
pracowniczych,
transportu
wewnętrznego, sortowni bielizny, opiekuńczo-pielęgnacyjne i higieniczne, dezynfekcji,
utrzymania w czystości terenu zewnętrznego”, ogłoszone w Suplemencie do Dziennika
Urzędowego Unii Europejskiej w dniu 08.03.2016 roku pod pozycją 2016/S 047-078373, nr
sprawy 9/16.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia - konsorcjum Izan + sp. z o.o.
,ul. Żabiniec 46, 31-215 Kraków Medassist sp. z o.o. w Krakowie i Naprzód sp. z o.o. w
Krakowie zwane dalej „odwołującym” wniósł odwołanie wobec czynności Zamawiającego:
unieważnienia
postępowania
o
udzielenie
zamówienia
publicznego,
zaniechania
podwyższenia kwoty, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia.
Zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1. art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp w zw. z 86 ust. 3 Pzp w zw. z art. 58 § 1 i 2 kc w zw. z art. 14 Pzp
w zw. art. 7 ust. 1 Pzp poprzez unieważnienie postępowania, w sytuacji, gdy podana przez
Zamawiającego kwota, którą zamierza on przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia jest
niespójna z wartością rynkową zamówienia, wartością szacunkową zamówienia ustaloną
przez Zamawiającego w poprzednim postępowaniu, wysokością wynagrodzenia płaconą
przez Zamawiającego dotychczasowemu wykonawcy usługi,
2. art. 93 ust. 1 pkt 4 Pzp w zw. z 86 ust. 3 Pzp poprzez zaniechanie podwyższenia kwoty,
którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, na wykorzystanie
instytucji prawnej z art. 86 ust. 3 Pzp niezgodnie z jej celem i funkcją.
3. art. 7 ust. 1 Pzp poprzez przygotowanie postępowania w sposób niezgodny z zasadami
uczciwej konkurencji i podanie przez Zamawiającego kwoty, którą zamierza on przeznaczyć
na sfinansowanie zamówienia, która jest niespójna z wartością rynkową zamówienia,
wartością szacunkową zamówienia ustaloną przez Zamawiającego w poprzednim
postępowaniu, wysokością wynagrodzenia płaconą przez Zamawiającego dotychczasowemu
wykonawcy usługi, a w konsekwencji unieważnienie postępowania po ujawnieniu
zainteresowanych zamówieniem wykonawców oraz po ujawnieniu cen zaoferowanych przez
poszczególnych wykonawców.
Wobec powyższego odwołujący żądał nakazania Zamawiającemu:

1. Unieważnienia czynności unieważnienia postępowania;
2. Ponownego ustalenia kwoty, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie
zamówienia z uwzględnieniem wartości rynkowej zamówienia, wartości szacunkowej
zamówienia ustalonej przez Zamawiającego w poprzednim postępowaniu, wysokości
wynagrodzenia płaconego przez Zamawiającego dotychczasowemu wykonawcy usługi.

Dnia 10 maja 2016 r. odwołujący złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania.

W związku z powyższym Izba na posiedzeniu z udziałem stron – działając na podstawie art.
187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła umorzyć
postępowanie odwoławcze wywołane wyżej opisanym odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący: ………………………………


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie