rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-11-13
rok: 2015
data dokumentu: 2015-11-13
rok: 2015
sygnatury akt.:
KIO 2365/15
KIO 2365/15
po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 13 listopada 2015 r., w Warszawie, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 30 października 2015 r. przez
wykonawcę
Siemens Healthcare Sp. z o.o. ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Specjalistyczny
nr 2, Al. Jana Pawła II 7, 44-330 Jastrzębie-Zdrój
przy udziale wykonawcy
Philips Polska Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 195B, 02-222
Warszawa zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 30 października 2015 r. przez
wykonawcę
Siemens Healthcare Sp. z o.o. ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Specjalistyczny
nr 2, Al. Jana Pawła II 7, 44-330 Jastrzębie-Zdrój
przy udziale wykonawcy
Philips Polska Sp. z o.o. Al. Jerozolimskie 195B, 02-222
Warszawa zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Siemens Healthcare Sp. z o.o. kwoty 15 000,00 złotych (słownie:
piętnaście tysięcy złotych) stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 2365/15
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital
Specjalistyczny nr 2
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na
„dostawę, montaż, uruchomienie dwupłaszczyznowego stacjonarnego angiografu oraz
rezonansu magnetycznego” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.). Ogłoszenie o zamówieniu
zostało opublikowane 15 sierpnia 2015 r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod
numerem 2015/S 157-288295.
Odwołujący – Siemens Healthcare Sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec dokonania przez
zamawiającego wadliwej oceny ofert w kryterium cena i parametry techniczne
i w konsekwencji błędnego wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie pakietu nr 2, co
powoduje naruszenie art. 7 ust. 1, art. 87 ust. 1oraz art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Odwołujący wniósł o : uwzględnienie odwołania w całości, unieważnienie czynności wyboru
oferty Philips Polska Sp. z o.o. jako najkorzystniejszej w zakresie pakietu nr 2, dokonanie
ponownej oceny ofert zgodnie z żądaniami, a w konsekwencji uznania oferty odwołującego
za najkorzystniejszą.
Zgodnie z oświadczeniem zamawiającego kopia odwołania została przekazana
wykonawcom 3 listopada 2015 r. Zgłoszono jedno przystąpienie – wykonawcy Philips Polska
Sp. z o.o.
Pismem z 10 listopada 2015 r. zamawiający oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty
odwołania. Oświadczenie zostało podpisane przez kierownika zamawiającego.
Wykonawca Philips Polska Sp. z o.o. nie zgłosił sprzeciwu co do uwzględnienia odwołania.
Izba uznała, że zamawiający uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu oraz nie
wniesiono sprzeciwu i, stwierdziła, iż zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie
postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych, orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący: ……………….………
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Siemens Healthcare Sp. z o.o. kwoty 15 000,00 złotych (słownie:
piętnaście tysięcy złotych) stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gliwicach.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 2365/15
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital
Specjalistyczny nr 2
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na
„dostawę, montaż, uruchomienie dwupłaszczyznowego stacjonarnego angiografu oraz
rezonansu magnetycznego” na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013, poz. 907 z późn. zm.). Ogłoszenie o zamówieniu
zostało opublikowane 15 sierpnia 2015 r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod
numerem 2015/S 157-288295.
Odwołujący – Siemens Healthcare Sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec dokonania przez
zamawiającego wadliwej oceny ofert w kryterium cena i parametry techniczne
i w konsekwencji błędnego wyboru oferty najkorzystniejszej w zakresie pakietu nr 2, co
powoduje naruszenie art. 7 ust. 1, art. 87 ust. 1oraz art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
Odwołujący wniósł o : uwzględnienie odwołania w całości, unieważnienie czynności wyboru
oferty Philips Polska Sp. z o.o. jako najkorzystniejszej w zakresie pakietu nr 2, dokonanie
ponownej oceny ofert zgodnie z żądaniami, a w konsekwencji uznania oferty odwołującego
za najkorzystniejszą.
Zgodnie z oświadczeniem zamawiającego kopia odwołania została przekazana
wykonawcom 3 listopada 2015 r. Zgłoszono jedno przystąpienie – wykonawcy Philips Polska
Sp. z o.o.
Pismem z 10 listopada 2015 r. zamawiający oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty
odwołania. Oświadczenie zostało podpisane przez kierownika zamawiającego.
Wykonawca Philips Polska Sp. z o.o. nie zgłosił sprzeciwu co do uwzględnienia odwołania.
Izba uznała, że zamawiający uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu oraz nie
wniesiono sprzeciwu i, stwierdziła, iż zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie
postępowania odwoławczego i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych, orzekła jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący: ……………….………
Wcześniejsze orzeczenia:
- Sygn. akt KIO 263/15 z dnia 2015-12-23
- Sygn. akt KIO 2594/15, KIO 2601/15 z dnia 2015-12-11
- Sygn. akt KIO 2260/15, KIO 2261/15 z dnia 2015-12-10
- Sygn. akt KIO 2554/15, KIO 2561/15 z dnia 2015-12-07
- Sygn. akt KIO 2546/15 z dnia 2015-12-04