eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2015 › Sygn. akt: KIO 2041/15
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-09-30
rok: 2015
sygnatury akt.:

KIO 2041/15

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Lubomira Matczuk - Mazuś Protokolant: Paulina Zielenkiewicz

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 30 września 2015 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 18 września 2015 r. przez wykonawcę:
Comarch
Healthcare S.A., Al. Jana Pawła II 39A, 31-864 Kraków


w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego:
Szpital Wojewódzki im. Mikołaja
Kopernika, ul. T. Chałubi
ńskiego 7, 75-581 Koszalin

przy udziale wykonawcy:
KONSULTANT KOMPUTER Sp. z o.o., ul. Szamotulska 44,
60-366 Pozna
ń, zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego


postanawia:

1) umarza postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy:
Comarch Healthcare S.A., Al. Jana Pawła II 39A, 31-864 Kraków kwoty
13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 907, z późn. zm.) na postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Koszalinie.

Przewodniczący: ……………………..

Sygn. akt KIO 2041/15

U z a s a d n i e n i e


Zamawiający - Szpital Wojewódzki im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie - prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego na
dostawę pn. „Zintegrowany system informatyczny”, na podstawie przepisów ustawy Prawo
zamówień publicznych, zwanej „Pzp” lub „ustawą”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 11 września 2015 r. pod numerem 2015/S 176-319440.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) została udostępniona na stronie
internetowej Zamawiającego od dnia 11 września 2015 r.

Odwołujący - Comarch Healthcare S.A. z siedzibą w Krakowie - wniósł w dniu 18
września 2015 r. odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz wobec postanowień
SIWZ, zarzucając Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów Pzp:
1) art. 29 ust. 1 oraz art. 29 ust. 2 i art. 7 ust. 1 przez dokonanie opisu przedmiotu
zamówienia w sposób niewyczerpujący, bez uwzględnienia wszystkich okoliczności
mogących mieć wpływ na złożenie oferty, a jednocześnie w sposób, który może utrudniać
uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców;
2) art. 7 ust. 1 w zw. z art. 91 ust. 2 przez określenie, jako kryterium oceny ofert o wadze
30% kryterium „funkcjonalność”, w ramach której będzie oceniane spełnianie wyłącznie 3
parametrów
funkcjonalnych
(spośród
kilkuset
parametrów
określonych
przez
Zamawiającego), przy czym jeden z parametrów charakteryzuje konkretny system
(Eskulap).
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu dokonania modyfikacji ogłoszenia
o zamówieniu oraz SIWZ w sposób określony w uzasadnieniu odwołania.

Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie przekazanej Krajowej Izbie Odwoławczej
faksem w dniu 29 września 2015 r. i złożonej na piśmie na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron oraz uczestników postępowania odwoławczego w dniu 30 września 2015 r.,
uniósł o oddalenie odwołania, uznając przedstawione w nim zarzuty za bezzasadne.
Jednocześnie Zamawiający wskazał, że odnośnie zarzutu nr 1 - naruszenia art. 29
ust. 1 oraz art. 29 ust. 2 i art. 7 ust. 1 Pzp, opisanego w uzasadnieniu odwołania jako: 1.1 -
wymagania dotyczące integracji; 1.2 - wymagania dotyczące migracji; 1.3 - wymagania
dotyczące sprzętu - w dniu 29 września 2015 r. zmodyfikował treść SIWZ przez

uwzględnienie podniesionych w odwołaniu kwestii dotyczących spraw związanych
z integracją, migracją, wymaganym sprzętem, w tym w szczególności z wymaganiami dot.średniego poboru mocy.
Zamawiający, uznając za bezzasadny zarzut nr 2 - naruszenie art. 7 ust. 1 w zw.
z art. 91 ust. 2 Pzp - podtrzymał ustanowione kryteria oceny ofert. Przedstawił uzasadnienie
wskazujące, że zgodnie z jego wiedzą nieprawdą jest jakoby tylko jeden system miał
możliwość równoczesnej pracy zarówno w modelu desktopowym i webowym. Przykładowo
wskazał inne postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone przez innego
zamawiającego.

Po zapoznaniu się ze stanowiskiem Zamawiającego, Odwołujący wniósł ustnie do
protokołu posiedzenia oświadczenie o cofnięciu odwołania w całości.

Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że oświadczenie o cofnięciu odwołania złożone
przed otwarciem rozprawy nie budziło wątpliwości, zatem umorzyła postępowanie
odwoławcze na podstawie art. 187 ust. 8 Pzp i nakazała dokonanie zwrotu Odwołującemu
kwoty 13 500 zł, stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10
w zw. z art. 187 ust. 8 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).


Przewodnicz
ący: ……………………..


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie