eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plBaza orzeczeń KIO2014 › Sygn. akt: KIO 2737/14
rodzaj: POSTANOWIENIE
data dokumentu: 2015-01-09
rok: 2014
sygnatury akt.:

KIO 2737/14

Komisja w składzie:
Przewodniczący: Grzegorz Matejczuk

wobec cofnięcia przed otwarciem rozprawy w dniu 8 stycznia 2015 r. odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 22 grudnia 2014 r. przez
Odwołującego
Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław, w postępowaniu prowadzonym
przez
ZamawiającegoSamodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w
Gryficach, ul. Niechorska 27, 72-300 Gryfice
, w trybie przetargu nieograniczonego, którego
przedmiotem jest: „Sprzątanie i dezynfekcja powierzchni, czynności pomocnicze przy
pacjencie jako usługi ochrony zdrowia wykonywane w oddziałach szpitalnych pod nadzorem
personelu
medycznego
z
cz
ęścią
transportu
wewn
ątrzzakładowego,
transport
wewn
ątrzzakładowy i utrzymanie terenów zewnętrznych w SPZZOZ w Gryficach”,



postanawia:

1.
umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego – Impel
Cleaning Sp. z o.o., ul.
Ślężna 118, 53-111 Wrocław – kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu od
odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego w
Szczecinie.

Przewodnicz
ący: ……………………………….

Sygn. akt: KIO 2737/14

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – SPZZOZ w Gryficach – prowadzi na podstawie ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2013.907 ze zm.) – dalej: Pzp;
postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest „Sprzątanie i
dezynfekcjapowierzchni, czynno
ści pomocnicze przy pacjencie jako usługi ochrony zdrowia
wykonywane w oddziałach szpitalnych pod nadzorem personelu medycznego z cz
ęścią
transportu wewn
ątrzzakładowego, transport wewnątrzzakładowy i utrzymanie terenów
zewn
ętrznych w SPZZOZ w Gryficach”.

Wartość zamówienia przekracza kwoty określone w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.

Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane zostało w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej nr 2014/S 240-422459 w dniu 12 grudnia 2014 r.

W dniu 22 grudnia 2014 r., Odwołujący – Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we
Wrocławiu – wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie zarzucając
Zamawiającemu naruszenie:
1)
art 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji oraz
równego traktowania wykonawców przy formułowaniu postanowień ogłoszenia o
zamówieniu oraz SIWZ;
2)
art. 91 ust. 2 i 2a ustawy Pzp poprzez ustalenie w postępowaniu jednego kryterium oceny
ofert – najniższa cena, podczas gdy przedmiot zamówienia nie jest powszechnie
dostępny oraz nie ma ustalonych standardów jakościowych i jako taki powinien być
oceniany przy pomocy co najmniej dwóch kryteriów, tj. kryterium cena i innego kryterium
odnoszącego się do przedmiotu zamówienia;
3)
art. 142 ust. 5 ustawy Pzp poprzez zaniechanie ustalenia w treści SIWZ postanowień o
zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego
wykonawcy.

Zgodnie z informacją przekazaną przez Zamawiającego w dniu 23 grudnia 2014 r. na
stronie internetowej Zamawiającego zamieszczona została informacja o wpłynięciu odwołania
wraz z jego kopią oraz wezwaniem wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym

się w wyniku wniesionego odwołania. W terminie określonym w art. 185 ust. 2 Pzp nie zostały
zgłoszone przystąpienia do postępowania odwoławczego.

Zamawiający zamieścił na swojej stronie internetowej wyjaśnienia z dnia 31 grudnia
2014 r. (pismo znak: SPZZOZ/65/3/14), udzielone na podstawie art. 38 ust. 1 Pzp, w których
wskazano m.in., że „Zamawiający wyraża zgodę na dokonanie pisemnego aneksu zmiany
wynagrodzenia w wypadku:
a) zmiany przepisów dotycz
ących zatrudniania na podstawie umów cywilnoprawnych,
b) wyst
ąpienia jednej ze zmian przepisów wskazanych w art. 142 ust. 5 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówie
ń publicznych.
Zmiana wysoko
ści wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie przepisów.
Warto
ść o jaką zmieni się wynagrodzenie Wykonawcy będzie równa wartości zmiany kosztów
wykonania zamówienia przez Wykonawc
ę w okresie od wystąpienia zmiany do końca
realizacji przedmiotu zamówienia. Warunkiem podwy
ższenia wynagrodzenia Wykonawcy jest
podwy
ższenie wynagrodzenia osobom zatrudnionym przy realizacji umowy.
c) podstaw
ą do obliczenia kwoty zmiany wynagrodzenia będzie „zestawienie rodzajowe
kosztów” stanowi
ące załącznik nr 15, które musi być dostarczone Zamawiającemu przed
podpisaniem umowy. Zestawienie musi uwzgl
ędniać wszystkie rodzaje kosztów ponoszonych
przez Wykonawc
ę (mające wpływ na zmianę wynagrodzenia) a w szczególności koszty
osobowe, w tym ilo
ść osób uczestniczących w realizacji przedmiotowego zamówienia oraz
formy ich zatrudnienia.
d) w wypadku zmiany stawek podatku VAT warto
ść netto wynagrodzenia Wykonawcy
zamówienia nie zmieni si
ę, a wartość brutto wzrośnie o kwotę zwiększonego/zmniejszonego
podatku VAT naliczonego od przedmiotu zamówienia,
e) zmiana kosztów wykonania zamówienia nie spowoduje naliczenia przez Wykonawc
ę
dodatkowej mar
ży od podwyższonych kosztów”.
W dniu 8 stycznia 2015 r., Zamawiający wysłał ogłoszenie o sprostowaniu oraz
informacjach dodatkowych, wskazując m.in. na zmianę kryteriów udzielenia zamówienia: z
kryterium najniższej ceny na kryterium: cena 95%, termin płatności 5%. Na swojej stronie
internetowej Zamawiający zamieścił także informację (znak pisma: SPZZOZ/65/4/14), że na
podstawie art. 38 ust. 4 Pzp, zmienia kryterium oceny ofert w ten sposób, że przy wyborze
oferty Zamawiający będzie kierował się kryteriami: cena 95%, termin płatności 5%.

Pismem z dnia 8 stycznia 2015 r. (data pisma oraz wpływu do KIO) Odwołujący złożył
oświadczenie o cofnięciu odwołania na podstawie art. 187 ust. 8 Pzp. Oświadczenie zostało
złożone przed otwarciem posiedzenia wyznaczonego w tej sprawie na 9 stycznia 2015 r.

Oświadczenie zostało złożone przez osobę umocowaną do reprezentowania Odwołującego i
składania oświadczeń w jego imieniu w postępowaniu odwoławczym.

W związku ze skutecznym cofnięciem odwołania, Izba na podstawie art. 187 ust. 8 Pzp
oraz art. 192 ust. 1 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.

O kosztach Izba orzekła stosownie do art. 187 ust. 8 zdanie drugie Pzp oraz § 5 ust. 1
pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 3544), nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu 90% kwoty uiszczonego
wpisu.

Przewodniczący: ……………………………….


Wcześniejsze orzeczenia:

Baza orzeczeń KIO - wyszukiwarka

od: do:

Najnowsze orzeczenia

Dodaj swoje pytanie