eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gdañsk › Przebudowa budynku wraz z remontem oraz wbudowaniem d¼wigu osobowego w budynku szko³y przy ul. Dolna Brama 8 w Gdañsku.

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2020-12-31



Og³oszenie nr 776294-N-2020 z dnia 2020-12-31 r.

Szko³a Podstawowa nr 67:

Przebudowa budynku wraz z remontem oraz wbudowaniem d¼wigu osobowego w budynku szko³y przy ul. Dolna Brama 8 w Gdañsku.

OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych: Nie

Minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy: Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania: Nie

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych: Nie

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej: Nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Szko³a Podstawowa nr 67, krajowy numer identyfikacyjny 36799403900000, ¯abi Kruk 5, 80-822 Gdañsk, woj. pomorskie, pañstwo Polska

telefon: 58 3012745, 58 3012745
faks: 58 3203249
e-mail: gim8gd@gmail.com, gim8gd@gmail.com
www: https://sp67.edu.gdansk.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Zamawiaj±cy udzielaj±cy zamówieñ, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL): Tak, https://sp67.edu.gdansk.pl/pl/page/bip-sp67/bip-zamowienia-publiczne-sp67

Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, https://sp67.edu.gdansk.pl/pl/page/bip-sp67/bip-zamowienia-publiczne-sp67

Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem: Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie: Nie

Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Nie

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób: Tak

Inny sposób: Wymagane jest przesy³anie ofert w formie pisemnej - za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. - Prawo pocztowe, osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca na adres Szko³y Podstawowej nr 67, ul. ¯abi Kruk 5, 80-822 Gdañsk. Nie dopuszcza siê sk³adania ofert w postaci elektronicznej.

Adres: Szko³a Podstawowa nr 67, ul. ¯abi Kruk 5, 80-822 Gdañsk

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przebudowa budynku wraz z remontem oraz wbudowaniem d¼wigu osobowego w budynku szko³y przy ul. Dolna Brama 8 w Gdañsku.

Numer referencyjny: ZP-1/PN/2020

Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych

Zamówienie podzielone jest na czê¶ci: Nie


II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla inwestycji polegaj±cej na przebudowie budynku wraz z remontem oraz wbudowaniem d¼wigu osobowego w budynku szko³y przy ul. Dolna Brama 8 w Gdañsku, na potrzeby Szko³y Podstawowej nr 67 w Gdañsku.
Adres inwestycji: Gdañsk, rejon ul. Dolna Brama w Gdañsku, Dz. 255, Obrêb 099, j.e. 226101_1
Stan istniej±cy:
a) Przebudowa budynku wraz z remontem
Opracowywany budynek zlokalizowany jest w dzielnicy ¦ródmie¶cie w Gdañsku, przy ul. Dolna Brama 8, na dzia³ce numer 225, obrêb 0099. Od strony po³udniowej dzia³ka graniczy z ulic± Plac Wa³owy usytuowan± na dzia³ce 223, która zapewnia bezpo¶redni dojazd do opisywanego obiektu poprzez istniej±cy uk³ad ci±gów pieszo - jezdnych. Bezpo¶redni dojazd do obiektu zapewniony jest tak¿e od ulicy Mostowej oraz od ulicy Grodza Kamienna.
Budynek wolnostoj±cy objêty opracowaniem posiada cztery kondygnacje nadziemne, nie jest podpiwniczony. Dach budynku jest zró¿nicowany: dwuspadowy w czê¶ci po³udniowej oraz p³aski.
Budynek posiada jedno wej¶cie od strony zachodniej, które prowadzi do komunikacji pionowej, otwartej klatki schodowej w pó³nocno-¶rodkowej czê¶ci. Budynek jest u¿ytkowany – pe³ni funkcjê biurowo-o¶wiatow±, prowadzone s± w nim spotkania i wyk³ady (dzia³alno¶æ edukacyjno-spo³eczno-kulturalna) oraz obs³uga biurowa. Nie ma zajêæ szkolnych.
Obiekt wzniesiony na planie prostok±ta, jego pó³nocna ¶ciana graniczy z budynkiem „kamienicowym”. Jest to budynek przedwojenny o konstrukcji murowanej ceglanej, wykonanym w stylu klasycyzuj±cym gotyckim. Naro¿niki budynku posiadaj± charakterystyczne wie¿yczki nadaj±ce mu ¶redniowieczny charakter.
Na parterze znajduj± siê pomieszczenia biurowe oraz wêze³ sanitarny – toaleta przeznaczona dla kobiet i mê¿czyzn oraz toaleta dla pracowników. Na kondygnacji drugiej i trzeciej znajduj± siê 4 pomieszczenia z funkcj± biurow±, a na ostatniej, czwartej kondygnacji 2 pomieszczenia z funkcj± biurow± oraz pomieszczenie z funkcj± wyk³adow± o powierzchni 84,12m2.
Obiekt ujêty jest w gminnej ewidencji zabytków oraz zlokalizowany na obszarze uk³adu urbanistycznego w obrêbie fortyfikacji nowo¿ytnych wpisanych do rejestru zabytków.
b) Wbudowanie d¼wigu osobowego
Zaprojektowano szyb windowy wraz z wind± elektryczn± przystosowan± dla osób niepe³nosprawnych. Budynek objêty opracowaniem nie jest podpiwniczony, z zwi±zku z tym podszybie zostanie wykonane na gruncie.
Szczegó³owy zakres robót oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia okre¶la Dokumentacja Projektowa, stanowi±ca Za³±cznik nr 7 do SIWZ, Opis przedmiotu zamówienia- stanowi±cy Za³±cznik nr 8 do SIWZ oraz wytyczne wykonawcze dot. specyfikacji prac podstawowych, wymaganego zakresu, standardu i jako¶ci prac stanowi±cy Za³±cznik nr 9 do SIWZ / OPZ. Obowi±zki Wykonawcy zwi±zane z realizacj± zamówienia szczegó³owo okre¶la za³±czony do SIWZ wzór umowy – Za³±cznik nr 6 do SIWZ.


II.5) G³ówny kod CPV: 45.00.00.00


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):

Warto¶æ bez VAT: 0,00

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie

II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:

w miesi±cach: 6

II.9) Informacje dodatkowe: Wykonawca zobowi±zany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w okresie 6 miesiêcy od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów

Okre¶lenie warunków:

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Okre¶lenie warunków:

III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa

Okre¶lenie warunków: 1) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego, wykonali i ukoñczyli co najmniej jedn± robotê budowlan± polegaj±c± na budowie, przebudowie lub remoncie budynku o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000 z³ brutto .
2) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy skieruj± do jego realizacji kierownika budowy posiadaj±cego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeñ w specjalno¶ci konstrukcyjno - budowlanej
Kierownik budowy powinien posiadaæ uprawnienia budowlane zgodnie z ustaw± z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j.: Dz. U. 2020.1333 ze zm.) oraz rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów.


Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp

III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak

Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
- podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp - TAK

III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu: Tak

O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji: Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW, SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
a) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu;
b) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e Wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu;
c) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp;
d) o¶wiadczenia Wykonawcy o przynale¿no¶ci albo braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w przypadku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wykonawca mo¿e z³o¿yæ wraz z o¶wiadczeniem dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym Wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu.
2) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie VII.2.1) lit. a)–c) – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
a) nie zalega z op³acaniem podatków, op³at, sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne albo ¿e zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci.
3) Dokumenty, o których mowa w punkcie VII.2.2) lit. b), powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Dokument, o którym mowa w VII.2.2) lit. a), powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem tego terminu.
4) Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w punkcie VII.2.2), zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Zapis w punkcie VII.2.3) stosuje siê.
5) Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie VII.2.1) lit. a)–c).

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Zamawiaj±cy ¿±da nastêpuj±cych dokumentów:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³nienia warunku opisanego w pkt VI.1.1) SIWZ wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których roboty zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy;
2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi w zakresie niezbêdnym do wykazania spe³niania warunku opisanego w pkt VI.1 2) SIWZ wraz z informacjami na temat ich uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.


III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiaj±cemu wskazane w punkcie VII.2.1) lit. d) SIWZ o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór informacji o przynale¿no¶ci do grupy kapita³owej stanowi Za³±cznik nr 5 do SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium: Tak
Informacja na temat wadium:
1. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawców wniesienia wadium w wysoko¶ci
20 000 z³ .
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo – kredytowej z tym, ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299)
4. Wadium w formie porêczeñ lub gwarancji musi wskazywaæ jako beneficjenta Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego: w 84 1240 6292 1111 0011 0315 6904 z oznaczeniem: „Wadium - Sygn. akt: ZP-1/PN/ 2020".
6. Wadium w formie porêczeñ lub gwarancji nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert±
(w oryginale). Dokument wadium winien byæ do³±czony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego pó¼niejszy zwrot Wykonawcy bez naruszenia integralno¶ci ca³ej oferty. Dokument wadium winien byæ oznaczony: Przebudowê budynku wraz z remontem oraz wbudowaniem d¼wigu osobowego w budynku szko³y przy ul. Dolna Brama 8 w Gdañsku, ZP-18/PN/2020.
7. Wadium w formie porêczeñ lub gwarancji musi gwarantowaæ zamawiaj±cemu bezwarunkow± wyp³atê na jego pierwsze pisemne ¿±danie kwoty wadium w przypadkach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrze¿eñ i warunków. Porêczenia i gwarancje musz± byæ wa¿ne co najmniej przez okres zwi±zania ofert±, a w przypadku przed³u¿enia terminu zwi±zania ofert± - tak¿e przez ten okres.

IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie

IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej: Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej: Nie

Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej: Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców:

Przewidywana minimalna liczba wykonawców:

Maksymalna liczba wykonawców:

Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta: brak danych

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: Nie

Informacje dodatkowe: Zamawiaj±cy nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: Nie

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych: Nie

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
Gwarancja:40,00
Cena:60,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak

IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne

IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem

Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych

Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych

IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ: brak danych

Informacje na temat etapów dialogu:

Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiany Umowy bêd± dokonywane pod rygorem niewa¿no¶ci w formie pisemnej.
2. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ Umowy, tak¿e w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych przypadkach i na poni¿szych warunkach:
1) w przypadku zmian przepisów prawa, które wesz³y w ¿ycie po zawarciu Umowy, a które powoduj± konieczno¶æ zmiany postanowieñ Umowy - w takim przypadku zmianie mog± ulec wy³±cznie postanowienia Umowy, do których odnosz± siê zmiany przepisów prawa w zakresie niezbêdnym dla dostosowania Umowy do wprowadzonej zmiany prawa;
2) je¿eli z przyczyn nie przewidzianych w chwili zawarcia Umowy niezbêdne jest ograniczenie przez Zamawiaj±cego zakresu zleconego przedmiotu zamówienia - w takim przypadku zmianie mog± ulec postanowienia Umowy odnosz±ce siê do opisu przedmiotu zamówienia oraz obni¿ona zostanie wysoko¶æ wynagrodzenia o warto¶æ elementów, których dotyczy to ograniczenie.
3. Zamawiaj±cy, poza mo¿liwo¶ci± zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ustawy PZP, przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach:
1) zmiana terminów wykonania umowy:
1.1) zmiany wynikaj±ce z warunków atmosferycznych, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci: a) klêsk ¿ywio³owych, b) warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prowadzenie robót budowlanych/prac geologicznych zgodnie ze specyfikacj± techniczn±, wiedz± i sztuk± budowlan± albo uniemo¿liwiaj±cych zachowanie re¿imu technologicznego, a tak¿e uniemo¿liwiaj±cych przeprowadzanie prób i 16 sprawdzeñ lub dokonywanie odbiorów;
1.2) zmiany spowodowane nieprzewidzianymi w SIWZ warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci: a) wyst±pienie w trakcie prowadzenia robót klêsk ¿ywio³owych, b) natrafienie w trakcie prowadzenia robót na niewypa³y i niewybuchy, c) konieczno¶æ wykonania wykopalisk archeologicznych, d) wyst±pienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, e) wyst±pienie odmiennych od przyjêtych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególno¶ci istnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych lub podziemnych urz±dzeñ, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych;
1.3) zmiany bêd±ce nastêpstwem okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci: a) wstrzymanie robót przez Zamawiaj±cego, b) konieczno¶æ usuniêcia b³êdów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót,
1.4) konieczno¶æ wykonania robót zamiennych lub zamówieñ dodatkowych;
1.5) zmiany bêd±ce nastêpstwem dzia³ania lub braku dzia³ania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbli¿onych do organów administracji w szczególno¶ci eksploatatorów infrastruktury oraz w³a¶cicieli gruntów pod inwestycjê, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie, w szczególno¶ci:
a) w przypadku, gdy wydanie przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp. warunkuje rozpoczêcie robót budowlanych, a decyzja, zezwolenie, uzgodnienie itp. zosta³y wydane po zawarciu umowy. W takim przypadku mo¿liwe jest wyd³u¿enie terminu lub terminów wykonania umowy maksymalnie o czas, jaki min±³ od dnia zawarcia umowy do dnia uzyskania ostatecznej decyzji, zezwolenia lub uzgodnienia,
b) przekroczenie zakre¶lonych przez prawo lub regulaminy, a je¶li takich regulacji nie ma – typowych w danych okoliczno¶ciach, terminów wydawania przez organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ itp.,
c) odmowa wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleñ, uzgodnieñ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcê,
d) opó¼nienie lub odmowa udostêpnienia nieruchomo¶ci do celów realizacji inwestycji przez podmiot, któremu przys³uguje tytu³ prawny do nieruchomo¶ci lub który u¿ytkuje nieruchomo¶æ;
1.6) zmiany spowodowane przez zagro¿enie wp³ywaj±ce na bezpieczeñstwo ¿ycia, zdrowia, mienia, lub robót na terenie budowy, lub s±siaduj±cych nieruchomo¶ci a inspektor nadzoru wyda³ wykonawcy polecenie wykonania robót, usuniêcia wad lub podjêcia innych czynno¶ci w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagro¿enia, je¶li konieczno¶æ polecenia wynik³a z przyczyn le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego;
1.7) inne przyczyny zewnêtrzne niezale¿ne od Zamawiaj±cego oraz Wykonawcy skutkuj±ce brakiem mo¿liwo¶ci prowadzenia robót lub prac lub wykonywania innych czynno¶ci przewidzianych umow±, które spowodowa³y niezawinione i niemo¿liwe do unikniêcia przez Wykonawcê opó¼nienie;
1.8) w przypadku opó¼nieñ w przebiegu procedury udzielania zamówienia, które s± niezale¿ne od Zamawiaj±cego i powsta³y w szczególno¶ci na skutek z³o¿enia przez wykonawców odwo³añ do Krajowej Izby Odwo³awczej;
1.9) w przypadku zawarcia umowy z Wykonawc± po up³ywie pierwotnego terminu zwi±zania ofert±, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy (w szczególno¶ci gdy oferta z³o¿ona przez Wykonawcê przekracza³a mo¿liwo¶ci finansowe Zamawiaj±cego i konieczne by³o podjêcie dzia³añ zmierzaj±cych do zabezpieczenia dodatkowych ¶rodków finansowych umo¿liwiaj±cych zawarcie umowy z Wykonawc±), co wp³ynê³o na skrócenie czasu Wykonawcy na wykonanie umowy. W takim przypadku mo¿liwe jest wyd³u¿enie terminu lub terminów wykonania umowy maksymalnie o czas, jaki min±³ od up³ywu pierwotnego terminu zwi±zania ofert± do dnia zawarcia umowy. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust. 1 pkt 1) termin wykonania umowy mo¿e ulec odpowiedniemu przed³u¿eniu o czas niezbêdny do zakoñczenia wykonywania jej przedmiotu w sposób nale¿yty, nie d³u¿ej jednak ni¿ o okres trwania tych okoliczno¶ci oraz o czas niezbêdny do usuniêcia skutków tych okoliczno¶ci.
2) zmiana sposobu spe³nienia ¶wiadczenia:
2.1) spowodowane w szczególno¶ci nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) z uwagi na mo¿liwo¶æ osi±gniêcia wymaganego efektu przy ni¿szych kosztach wykonania robót poprzez zastosowanie innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych, przy zachowaniu jako¶ci i parametrów technicznych obiektów budowlanych, instalacji i urz±dzeñ,
b) z uwagi na mo¿liwo¶æ osi±gniêcia wymaganego efektu poprzez zastosowanie innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych zwiêkszaj±cych jako¶æ, parametry techniczne lub eksploatacyjne obiektów budowlanych lub skracaj±cych termin realizacji zamówienia,
c) pojawienie siê na rynku materia³ów lub urz±dzeñ nowszej generacji pozwalaj±cych na poniesienie ni¿szych kosztów wykonania robót lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, lub umo¿liwiaj±ce uzyskanie lepszej jako¶ci robót,
d) pojawienie siê nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalaj±cej na skrócenie czasu realizacji inwestycji lub zmniejszenie kosztów wykonania robót, jak równie¿ kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
e) konieczno¶æ zrealizowania umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych/technologicznych, ni¿ wskazane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
f) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki geologiczne skutkuj±ce niemo¿liwo¶ci± zrealizowania przedmiotu umowy przy dotychczasowych za³o¿eniach technologicznych,
g) odmienne od przyjêtych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególno¶ci istnienie niezinwentaryzowanych lub b³êdnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
h) zmiana decyzji, postanowieñ lub uzgodnieñ przez organy administracyjne i podmioty uzgadniaj±ce dokumentacjê projektow±,
i) konieczno¶æ zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych lub materia³owych ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa,
j) konieczno¶æ wykonania robót oraz usuniêcia wad w celu zmniejszenia zagro¿enia, gdy zaistnieje wypadek wp³ywaj±cy na bezpieczeñstwo ¿ycia, zdrowia, mienia, lub robót na terenie budowy, lub s±siaduj±cych nieruchomo¶ci a inspektor nadzoru wyda³ Wykonawcy polecenie wykonania robót, usuniêcia wad lub podjêcia innych czynno¶ci w celu wyeliminowania lub zmniejszenia zagro¿enia. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust. 1 pkt 2) ppkt 2.1) mo¿liwa jest w szczególno¶ci zmiana sposobu wykonania, materia³ów i technologii robót, zmiany lokalizacji budowanych urz±dzeñ, zmiana zakresu robót objêtych umow±, w tym ich zwiêkszenie lub ograniczenie zmiana terminu zakoñczenia przedmiotu umowy lub zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia.
3) pozosta³e zmiany spowodowane nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami:
a) si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ,
b) zmiana obowi±zuj±cej stawki VAT,
c) zmiana przepisów podatkowych w zakresie wystawiania faktur, powstawania obowi±zku podatkowego itp.,
d) zmiana zakresu przedmiotu umowy w wyniku rezygnacji przez Zamawiaj±cego z realizacji czê¶ci przedmiotu umowy wraz ze zmniejszeniem wynagrodzenia Wykonawcy,
e) kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostan± ograniczone do zmian koniecznych powoduj±cych unikniêcie lub usuniêcie kolizji,
f) gdy zaistnieje inna okoliczno¶æ prawna, ekonomiczna lub techniczna, skutkuj±ca niemo¿liwo¶ci± wykonania lub nale¿ytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ,
g) wprowadzenia lub zmiany podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy robót lub us³ug lub dostaw,
h) zmian w zakresie zasad rozliczeñ i warunków p³atno¶ci zwi±zanych z zawarciem umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo,
i) w przypadku umów zawieranych na okres d³u¿szy, ni¿ 12 miesiêcy – zmian wysoko¶ci wynagrodzenia w nastêpstwie: - zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej za pracê ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê, - zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, - zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych;
j) zaistnienia omy³ki pisarskiej lub rachunkowej b±d¼ innej omy³ki polegaj±cej na niezgodno¶ci tre¶ci Umowy z Ofert±.
2. W przypadku wyst±pienia którejkolwiek z okoliczno¶ci wymienionych w ust. 1 pkt 3) lit. a), d), e), f) mo¿liwa jest w szczególno¶ci zmiana sposobu wykonania, materia³ów i technologii robót, jak równie¿ zmiany lokalizacji budowanych urz±dzeñ.
3. W przypadku okre¶lonym w ust. 1 pkt 3) lit. b) zmiana stawki VAT dotyczyæ bêdzie wynagrodzenia umownego za prace wykonane po dacie podpisania aneksu do umowy.
4. W przypadkach okre¶lonych w ust. 1 pkt 1), 2) i 3) mo¿liwa jest równie¿, powi±zana ze zmian± terminu, sposobu, zakresu ¶wiadczenia lub przepisów prawa, odpowiednia zmiana sposobu rozliczania lub zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia.
5. Wszystkie powy¿sze postanowienia w ust. 1 pkt 1), 2) i 3) stanowi± katalog zmian, na które Zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê. Nie stanowi± jednocze¶nie zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
6. Zamawiaj±cy przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonywania nieistotnych zmian postanowieñ umowy, które nie dotycz± tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
7. Nie stanowi zmiany umowy: 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 2) zmiana danych teleadresowych, 3) zmiana harmonogramu rzeczowo – finansowego robót nie powoduj±ca zmiany terminu realizacji Umowy, 4) zmiana osób wskazanych w § 19 umowy nie wymaga zmiany Umowy. Zmiana osób wskazanych w § 19 ust. 3 mo¿e byæ dokonana jedynie na inne osoby spe³niaj±ce warunki okre¶lone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia po uprzednim zatwierdzeniu tych osób przez Zamawiaj±cego.
8. Strona wystêpuj±ca o zmianê postanowieñ zawartej umowy zobowi±zana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust. 1, a w przypadku zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia – do przed³o¿enia szczegó³owego sposobu wyliczenia okre¶laj±cego wysoko¶æ wynagrodzenia po zmianie, w tym wp³ywu zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 3) lit. i) tiret pierwszy i drugi, na wysoko¶æ wynagrodzenia. Wniosek o zmianê postanowieñ umowy musi byæ wyra¿ony na pi¶mie.
9. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ wy³±cznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci.


IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym:

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:

Data: 26.02.2021, godzina: 14:00

Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem): Nie

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu: Polski

IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)

IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Tak

IV.6.5) Informacje dodatkowe:
1) Zamawiaj±cy w niniejszym postêpowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego, najpierw dokona oceny ofert, a nastêpnie zbada, czy wykonawca, którego oferta zosta³a oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu.
2) Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
3) Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych.
4) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.
5) W celu oceny, czy Wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, Zamawiaj±cy ¿±da dokumentów, które okre¶laj± w szczególno¶ci:
a) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±.
6) Zamawiaj±cy ocenia, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz bada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy Pzp.
7) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowi±za³ siê do udostêpnienia zasobów, za szkodê poniesion± przez Zamawiaj±cego powsta³± wskutek nieudostêpnienia tych zasobów, chyba ¿e za nieudostêpnienie zasobów nie ponosi winy.
8) Je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w punkcie VII.5.2), nie potwierdzaj± spe³nienia przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez Zamawiaj±cego:
a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe lub sytuacjê finansow± lub ekonomiczn±, o których mowa w punkcie VII.5.3).
9) Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³niania, w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniu o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu.
10) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. Dokumenty te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z Wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
11) Wykonawca nie jest obowi±zany do z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, je¿eli Zamawiaj±cy posiada o¶wiadczenia lub dokumenty dotycz±ce tego Wykonawcy lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 570).
12) O¶wiadczenia, o których mowa w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i og³oszeniu o zamówieniu dotycz±ce Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy Pzp oraz dotycz±ce Podwykonawców, sk³adane s± w oryginale.
13) Dokumenty, o których mowa w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i og³oszeniu o zamówieniu, potwierdzaj±ce spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, inne ni¿ o¶wiadczenia, sk³adane s± w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em.
14) Po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolno¶ciach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które ka¿dego z nich dotycz±.
15) Po¶wiadczenie za zgodno¶æ z orygina³em nastêpuje w formie pisemnej.
16) W przypadku gdy Zamawiaj±cy jest podmiotem, na rzecz którego robota wskazana w wykazie zosta³a wcze¶niej wykonana, Wykonawca nie ma obowi±zku przedk³adania dowodów dotycz±cych nale¿ytego ich wykonania.
17) Dokumenty s± sk³adane w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê.
18) Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.
19) W przypadku, gdy Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik, do oferty nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo z okre¶leniem jego zakresu. Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w oryginale, kopii po¶wiadczonej notarialnie lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê.
20) Wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia sk³adaj± pe³nomocnictwo do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia Umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pe³nomocnika. Pe³nomocnictwo nale¿y z³o¿yæ w oryginale, kopii po¶wiadczonej notarialnie lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez Wykonawcê.
21) W przypadku z³o¿enia przez Wykonawców dokumentów, w których jakiekolwiek kwoty podane zosta³y w walutach obcych, Zamawiaj±cy przeliczy te kwoty na z³ote polskie wed³ug ¶redniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowi±zuj±cego w dniu zamieszczenia og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
22) 1. Oferty nale¿y sk³adaæ w sekretariacie Szko³y Podstawowej nr 67, ul. ¯abi Kruk 5,
80-822 Gdañsk, w terminie do dnia: 26.02.2021r. do godziny 14.00.
2. Oferty zostan± otwarte w siedzibie Szko³y Podstawowej nr 67, ul. ¯abi Kruk 5,
80-822 Gdañsk w dniu: 26.02.2021 r. o godzinie 14.15.
23. Zamawiaj±cy nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
24. Zamawiaj±cy nie przewiduje zamówieñ, których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.
25. Zamawiaj±cy nie wymaga i nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych.
26. Zamawiaj±cy nie przewiduje aukcji elektronicznej.
27. Powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie tego zamówienia.
28. Podwykonawcy:
1) Wykonawca mo¿e powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia Podwykonawcy lub Podwykonawcom.
2) Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez Wykonawcê w ofercie czê¶ci zamówienia, której lub których wykonanie zamierza powierzyæ Podwykonawcy lub Podwykonawcom i podania przez Wykonawcê firm Podwykonawców. W umowie zostanie okre¶lony zakres prac, które Wykonawca bêdzie wykonywa³ w³asnymi si³ami lub za pomoc± Podwykonawców.
3) Zamawiaj±cy ¿±da, aby przed przyst±pieniem do wykonania zamówienia Wykonawca, o ile s± ju¿ znane, poda³ nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe Podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaanga¿owanych w roboty budowlane lub us³ugi. Wykonawca zawiadamia Zamawiaj±cego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zdaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a tak¿e przekazuje informacje na temat nowych Podwykonawców, którym w pó¼niejszym okresie zamierza powierzyæ realizacjê robót budowlanych lub us³ug.
4) Dopuszcza siê zmianê lub rezygnacjê z Podwykonawcy. Je¿eli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powo³ywa³ siê, na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu lub kryteriów selekcji, Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, ¿e proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia je w stopniu nie mniejszym Podwykonawca, na którego zasoby powo³ywa³ siê w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia.
5) Je¿eli powierzenie Podwykonawcy wykonania czê¶ci zamówienia na roboty budowlane lub us³ugi nastêpuje w trakcie jego realizacji, Wykonawca na ¿±danie Zamawiaj±cego przedstawia o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, lub o¶wiadczenia lub dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia wobec tego Podwykonawcy.
6) Je¿eli Zamawiaj±cy stwierdzi, ¿e wobec danego Podwykonawcy zachodz± podstawy wykluczenia, Wykonawca obowi±zany jest zast±piæ tego Podwykonawcê lub zrezygnowaæ z powierzenia wykonania czê¶ci zamówienia Podwykonawcy.
7) Zapisy ppkt 5) i 6) stosuje siê wobec dalszych Podwykonawców.
8) Powierzenie wykonania czê¶ci zamówienia Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialno¶ci za nale¿yte wykonanie tego zamówienia.
9) Zamawiaj±cy okre¶li³ we Wzorze Umowy - za³±czniku nr 6 do SIWZ :
a) wymagania dotycz±ce umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem s± roboty budowlane, których niespe³nienie spowoduje zg³oszenie przez Zamawiaj±cego odpowiednio zastrze¿eñ lub sprzeciwu,
b) obowi±zki Wykonawcy zwi±zane z zawieraniem umów o podwykonawstwo.
29. Dla zapewnienia nale¿ytego wykonania umowy ustala siê zabezpieczenie w wysoko¶ci 5 % ceny ca³kowitej brutto podanej w ofercie, na zasadach okre¶lonych w SIWZ oraz we Wzorze Umowy stanowi±cym za³±cznik nr 6 do SIWZ.
30. Zabezpieczenie okre¶lone w pkt 1 wnosi siê najpó¼niej w dacie zawarcia umowy, przy czym mo¿na je wnie¶æ wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e zobowi±zanie kasy jest zawsze zobowi±zaniem pieniê¿nym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
31. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w pieni±dzu wykonawca wp³aci pe³n± kwotê zabezpieczenia na konto zamawiaj±cego:
84 1240 6292 1111 0011 0315 6904.
32. W przypadku wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy w formie porêczenia lub gwarancji, gwarant musi zapewniæ bezwarunkow± zap³atê kwoty porêczenia (gwarancji) na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego, w³a¶ciwie podpisane, zawieraj±ce o¶wiadczenie zamawiaj±cego, ¿e wykonawca nie wykona³ lub nienale¿ycie wykona³ umowê b±d¼ nie wykona³ lub nienale¿ycie wykona³ umowê w okresie rêkojmi. Zamawiaj±cy nie dopuszcza ¿±dania przez wystawcê porêczenia lub gwarancji dodatkowych dokumentów, warunkuj±cych zap³atê.
33. Zabezpieczenie w wysoko¶ci okre¶lonej w pkt 1 s³u¿y do pokrycia roszczeñ z tytu³u niewykonania lub nienale¿ytego wykonania zamówienia.
34. Zabezpieczenie w formie porêczeñ lub gwarancji musi wskazywaæ jako beneficjenta: Szko³a Podstawowa nr 67, ul. ¯abi Kruk 5, 80-822 Gdañsk.
35. Zabezpieczenie w formie porêczeñ lub gwarancji musi podlegaæ prawu polskiemu, a w sporach z porêczeñ lub gwarancji wy³±cznie w³a¶ciwy musi byæ S±d Powszechny siedziby zamawiaj±cego.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.