Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2020-12-01
Ogłoszenie nr 759210-N-2020 z dnia 2020-12-01 r.
"Postępowanie przetargowe na zaciągnięcie długoterminowego kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę zaciągniętych kredytów i pożyczek".
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %): 0%
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających: Nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: Nie
telefon: 817 561 521
faks: 817 561 790
e-mail: info@niemce.pl
www: https://www.niemce.pl/
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL): Tak, https://gminaniemce.ezamawiajacy.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia: Tak, https://gminaniemce.ezamawiajacy.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem: Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie: Tak , adres: https://gminaniemce.ezamawiajacy.pl
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Tak , Inny sposób: osobiście lub za pośrednictwem operatora pocztowego
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: Nie
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Numer referencyjny: IZP: 271.13.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny: Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części: Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest usługa bankowa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w kwocie: 3.300.000,- zł (słownie: trzy miliony trzysta tysięcy, 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
Szczegółowe warunki związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
• Wysokość kredytu: 3.300.000,- zł (słownie: trzy miliony trzysta tysięcy, 00/100)
• Podstawa zaciągnięcia kredytu: Uchwała Nr XIII/127/2019 Rady Gminy Niemce z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia budżetu na 2020 r.;
• Zabezpieczenie kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową;
• Skarbnik gminy będzie składał kontrasygnatę w umowie kredytowej oraz na wekslu oraz na deklaracji wekslowej;
• Dzień postawienia kredytu do dyspozycji zamawiającego: 15.12.2020 r.;
• Sposób uruchomienia kredytu: w transzach, na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego o uruchomienie transzy kredytu;
• Wypłata transz kredytu: na podstawie pisemnej dyspozycji Zamawiającego na rachunek bankowy Zamawiającego o numerze 84 8702 0001 0000 0026 2000 0030 w Banku Spółdzielczym w Niemcach w ciągu jednego dnia od daty przekazania dyspozycji uruchomienia środków kredytu;
• Termin wykorzystania kredytu - 30 grudnia 2020 r.;
• Zakończenie okresu wykorzystania kredytu: 30 grudnia 2020 lub dzień następny po dniu złożenia przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu;
• Okres karencji w spłacie kredytu do 20.01.2022 r.;
• Waluta kredytu złoty polski (PLN);
• Spłata kapitału kredytu: 11 lat tj. 2021-2031, w 40 ratach kwartalnych w kwocie w 82.500,- zł; płatnych 20 stycznia, 20 kwietnia, 20 lipca, 20 października każdego roku; spłata pierwszej raty 20 stycznia 2022 r., spłata ostatniej raty – 20 października 2031 r.;
• Spłata odsetek – kwartalnie do 20-ego dnia każdego miesiąca następującego po zakończonym kwartale oraz w dniu ostatecznej spłaty kredytu. Pod pojęciem kwartału należy rozumieć kwartał kalendarzowy; pierwsza spłata odsetek nastąpi do dnia 20.01.2021 r.;
• Naliczanie odsetek- naliczane w okresach miesięcznych na ostatni dzień każdego miesiąca od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu; do celów obliczania oprocentowania przyjąć ze rok liczy 365 dni, rok przestępny 366, a miesiąc rzeczywistą ilość dni;
• Stopa procentowa kredytu: stawka WIBOR 1M + stała marża banku, przy czym:
a) w przypadku pierwszego uruchomienia kredytu- stawka WIBOR 1M obowiązująca w przedostatnim dniu roboczym przed dniem ustalenia oprocentowania tj. pierwszego uruchomienia kredytu,
b) w przypadku kolejnych okresów naliczania oprocentowania- stawka WIBOR 1M obowiązująca w przedostatnim dniu roboczym przed dniem zmiany oprocentowania tj. przed pierwszym dniem miesiąca;
• W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 1M obowiązującą na dzień 25 listopada 2020 r. tj. 0,20;
• Celem obliczenia ceny kredytu należy przyjąć, iż kredyt zostanie uruchomiony jednorazowo w całości dnia 5 grudnia 2020 r. i od tego dnia należy naliczać odsetki;
• Prowizja bankowa - zamawiający nie dopuszcza możliwości zapłaty jednorazowej prowizji przygotowawczej, w dniu podpisania umowy kredytowej, jak również prowizji za obsługę rachunku kredytowego lub innych rachunków bankowych wymaganych do uruchomienia kredytu;
• Okres kredytowania – 15.12.2020 r. - 20.10.2031 r.;
• Bank zobowiązuje się zagwarantować przyjęcie przedterminowej spłaty raty lub całości kredytu bez obciążenia zamawiającego dodatkowymi kosztami i prowizjami po uprzednim pisemnym powiadomieniu banku przez zamawiającego w terminie 10 dni przed terminem spłaty o zamiarze dokonania takiej spłaty. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki zostaną naliczone za okres do dnia faktycznej spłaty części lub całości kredytu;
• Bank nie pobierze żadnych opłat z tytułu udzielenia, obsługi i administracji kredytu;
• Źródłem dochodu, z którego kredyt zostanie sfinansowany będzie podatek od nieruchomości;
• Zamawiający zastrzega sobie prawo obniżenia kwoty kredytu, co nie będzie skutkowało ponoszeniem przez Zamawiającego dodatkowych prowizji, opłat bądź kar.
• Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie wzoru umowy kredytowej obowiązującego w banku wykonawcy, przy zachowaniu wszystkich postanowień SIWZ oraz zapisów zawartych w załączonym do SIWZ projekcie umowy kredytowej;
Dodatkowe informacje:
- Gmina Niemce posiada następujące akcje/udziały w innych podmiotach:
1. Lubelski Rynek Hurtowy S.A. – akcje na kwotę 74.000,- zł;
2. Bank Spółdzielczy w Niemcach - udziały na kwotę 2.000,- zł;
- Gmina Niemce nie korzysta z wykupu wierzytelności, factoringu, forfaitingu, e-financingu;
- Gmina Niemce nie udzielała poręczeń ani gwarancji za inne podmioty;
II.5) Główny kod CPV: 66.11.30.00
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT: 0,00
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 20.10.2031
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
Określenie warunków: Wykonawca spełni ten warunek jeżeli posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na wykonywanie działalności zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 72 poz. 665 ze zm.), lub dokumenty równoważne.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: brak danych
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp: Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
- podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp - TAK
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji: Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
Zaświadczenie o wpisie do rejestru operatorów pocztowych (dla działalności pocztowej określonej w art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r. poz. 1529) (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę)
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium: Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej: Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców:
Maksymalna liczba wykonawców:
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: brak danych
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: brak danych
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: brak danych
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: brak danych
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
---|---|
Najniższa cena: | 60,00 |
Termin realizacji: | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony): Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji: brak danych
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: brak danych
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: brak danych
Informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: brak danych
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Nie
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym:
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 08.12.2020, godzina: 09:00
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): brak danych
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: brak danych
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "UDZIELENIE I OBSŁUGA KREDYTU DŁUGOTERMINOWEGO ZŁOTÓWKOWEGO DO KWOTY 3 500 000,00 PLN"
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 1 800.000,00 PLN z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu na 2025 rok
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.