Ogłoszenie z dnia 2013-05-10
Łódź: zakup polegający na przedłużeniu licencji i opieki nad systemami informatycznymi do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska
Numer ogłoszenia: 72013 - 2013; data zamieszczenia: 10.05.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Województwo Łódzkie, al. Piłsudskiego 8, 90-051 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6633385, 6633384, faks 042 6633391.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: zakup polegający na przedłużeniu licencji i opieki nad systemami informatycznymi do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zakup polegający na przedłużeniu licencji i opieki nad systemami informatycznymi do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska, zwanymi w dalszej części Oprogramowaniem. Oprogramowanie służyć będzie do zbierania, archiwizowania, przetwarzania informacji o ochronie środowiska w szczególności do obsługi opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane, opłat wynikających z ustawy o bateriach i akumulatorach, księgowania wpływów i ich redystrybucji, umożliwiającego składanie wykazów w formie elektronicznej poprzez stronę www, przy czym moduł ma dawać możliwość naliczenia opłaty za korzystanie ze środowiska podmiotom korzystającym ze środowiska oraz zarządzania informacjami środowiskowymi (w szczególności: prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie oraz umieszczania przedmiotowych danych w postaci właściwych formularzy na stronie internetowej), a także umożliwiania realizacji obowiązków dotyczących wymierzania kar w zakresie gospodarowania odpadami, będących w kompetencji marszałka województwa tj. weryfikacji wysokości należnych i wnoszonych opłat oraz kar środowiskowych, ich podziału na poszczególne fundusze i do budżetów, wspomagania wydawania decyzji administracyjnych z tego zakresu oraz wspomagania procesu windykacji. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załacznik do umowy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 48.00.00.00 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne .
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.04.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ATMOTERM S.A., ul. Łangowskiego 4, 45-031 Opole, kraj/woj. opolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 763821,14 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 899000,00
Oferta z najniższą ceną: 899000,00 / Oferta z najwyższą ceną: 899000,00
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wydział Opłat za Korzystanie ze Środowiska oraz Wydział Ewidencji i Windykacji Należności za Korzystanie ze Środowiska Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi od 2000 roku posługuje się zintegrowaną bazą danych przy pomocy oprogramowania do zarządzania informacjami o środowisku (system SOZAT). W ramach powyższego oprogramowania powstała obszerna baza danych obejmująca podmioty zobowiązane do ponoszenia opłat środowiskowych. Zawiera ona obecnie dane 16 000 podmiotów wraz z pełną historią dokonywanych operacji finansowych oraz weryfikacyjnych. Średnioroczne wpływy na rachunki prowadzone przez Urząd Marszałkowski w Łodzi z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska wynoszą ponad 200 mln zł. W użytkowanej bazie gromadzone są, w stosunku do każdego podmiotu, dane w zakresie: rodzaju i ilości wprowadzanych do powietrza substancji, rodzaju i ilości spalanych paliw, ilości i jakości pobieranej wody, ilości i rodzaju wprowadzanych ścieków do wód lub do ziemi, ilości i rodzaju składowanych odpadów, osiągniętych poziomów odzysku i recyklingu w ramach gospodarowania opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz masy zebranych zużytych baterii przenośnych i zużytych akumulatorów przenośnych, a także dane dotyczące wysokości stawek opłat obowiązujących w danym okresie rozliczeniowym i wysokości opłat naliczonych przez podmioty z tytułu korzystania ze środowiska. Ponadto w bazie zamieszczone są wszelkie dane związane z operacjami finansowymi dokonywanymi w ramach danego podmiotu w zakresie weryfikacji opłat, księgowania oraz przeksięgowywania wpłat, zwrotów nadpłat, zaległości i odsetek od zaległości, redystrybucji środków finansowych na fundusze ochrony środowiska i do budżetów powiatów oraz gmin. Z ustawy wynika, iż marszałek województwa jest obowiązany gromadzić dane odnośnie każdego podmiotu zakres 5 lat wstecz. Wielkość i skomplikowanie bazy danych oraz ilość zapisów finansowo-księgowych i weryfikacyjnych wymaga oprogramowania kompatybilnego z użytkowanym. Firma ATMOTERM S.A. posiada niezbędne zasoby gwarantujące realizację tego zamówienia, a uzyskana przez nas licencja na użytkowanie oprogramowania SOZAT na lata 2013 - 2015 pozwoli na dalszą bezproblemową pracę Wydziału Opłat za Korzystanie ze Środowiska oraz Wydziału Ewidencji i Windykacji Należności za Korzystanie ze Środowiska i terminowe wywiązywanie się z ustawowych obowiązków. System SOZAT, oferowany przez firmę ATMOTERM S.A., jest jedynym systemem informatycznym spełniającym wymogi ustawowe oraz realizującym wymagane funkcje - obecnie wykorzystywany jest w 15 urzędach marszałkowskich. Ponadto system ten współdziała z użyczoną przez Ministerstwo Środowiska Bazą danych dotyczącą wytwarzania i gospodarowania odpadami oraz gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, wykonaną również przez firmę ATMOTERM S.A. (możliwa jest migracja danych pomiędzy tymi dwoma systemami). -------art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.) - dostawy lub usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Firma ATMOTERM S.A.. jest również właścicielem tej bazy danych. Wynika to z przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych (Dz. U. Nr 128, poz. 1402 z późn. zm.). Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie baz danych podmiotem wyłącznie uprawnionym do pobierania i wtórnego wykorzystywania bazy danych w całości lub w istotnej części jest producent Stworzone przez firmę Atmoterm oprogramowanie uporządkowało istniejące wcześniej dane i pozwoliło na usystematyzowanie nowo wprowadzanych danych. Powstała baza danych, której producentem jest firma Atmoterm i tylko jej przysługują prawa do tej bazy. Zważywszy na wskazane wyżej okoliczności, należy przyjąć, iż stworzone przez firmę Atmoterm oprogramowanie wraz z bazą danych podlega ochronie wyłącznej (na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j. Dz. U. z 2006 roku, Nr 90, poz. 631 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku o ochronie baz danych (Dz. U. Nr 128, poz. 1402 z późn. zm.). -- art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy Prawo zamówień publicznych - dostawy lub usługi mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Modernizacja pionu żywienia w Przedszkolu Miejskim nr 173 w Łodzi
- Świadczenie usługi polegającej na zorganizowaniu i przeprowadzeniu dla uczestników projektu "Рaзом - wsparcie integracji obywateli państw trzecich" kolonii letnich w sierpniu 2025r.
- Najem autobusu przystosowanego do przeprowadzania egzaminów państwowych dla kandydatów na kierowców kat. D prawa jazdy dla potrzeb Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łodzi
- Dostawa krzeseł na potrzeby wyposażenia Sieć Badawcza Łukasiewicz Łódzki Instytut Technologiczny
- Wykonanie robót rozbiórkowych z robotami towarzyszącymi w podziale na 5 części
- Usługa szkoleniowa w zakresie "Asystent działu księgowości"
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Dostawa wyposażenia informatycznego" w ramach projektu pn.: "Dobry zawód gwarancją sukcesu zawodowego" - III
- Odnowienie wsparcia dla urządzeń sieciowych (firewall'e) PaloAlto
- Doposażenie "Pracowni reklamy i multimediów" i "Pracowni studia nagrań" dla potrzeb 2 techników wchodzących w skład CKZiU przy ul. Grota Roweckiego 64 w Sosnowcu
- Bezpieczeństwo 360: Integracja SIEM, DLP i Serwerów
- Dostawa serwerów i oprogramowania
- Dostawy i usługi związane z realizacją projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.