eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RudnikiKredyt długoterminowy inwestycyjny

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2012-03-02

Rudniki: Kredyt długoterminowy inwestycyjny
Numer ogłoszenia: 64378 - 2012; data zamieszczenia: 02.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Rudniki , ul. Wojska Polskiego 12, 46-325 Rudniki, woj. opolskie, tel. 034 35-95-072, faks 034 3595013.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.rudniki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Kredyt długoterminowy inwestycyjny.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis: Przedmiot zamówienia obejmuje udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu na zadanie inwestycyjne Przebudowa budynku biblioteki w Rudnikach wraz z jego częściową adaptacją na Galerię Osobliwości Przyrodniczych i Punkt Informacji Turystycznej A - Przedmiot przetargu Obejmuje kredyt długoterminowy na realizację zadania do wysokości 600 000 zł z okresem ich spłaty wraz z odsetkami do dnia 13 czerwca 2019 r. B - Niektóre elementy, które musi spełniać oferta i umowa kredytowa 1. Okres kredytowania: Od momentu uruchomienia (części lub całości kredytu) do dnia 13.06. 2019 r.( Końcowa spłata kredytów najpóźniej 01.06.2019r., natomiast płatność końcowych odsetek do 13.06.2019r.) 2. Zabezpieczenie spłat kredytu: Weksel własny in blanco wystawiony przez kredytobiorcę wraz z deklaracją wekslową. 3. Uruchomienie kredytu : a) środki zostaną postawione do dyspozycji kredytobiorcy w momencie podpisania umowy z możliwością ich wykorzystania do dnia 31.12.2012 r. b) każdorazowo na podstawie dyspozycji uruchomienia wystawionej przez kredytobiorcę realizowanej w ciężar rachunku kredytowego na dobro wskazanego rachunku gminy 4. Oprocentowanie kredytu : a) stanowić będzie suma stawki referencyjnej - WIBOR 3 M (zmienna) i marża banku (stała). Stawka referencyjna WIBOR 3M będzie liczona jako średnia wielkość notowań z całego miesiąca publikowana na stronie internetowej www.money.pl Marże banku winna pokrywać koszty, opłaty, itp. związane z bieżącą obsługą kredytową i jego zysk b) do naliczania odsetek za dany miesiąc (kalendarzowy) korzystania z kredytu stosuje się stawkę referencyjną z miesiąca poprzedniego. Odsetki liczone będą za dni korzystania z kredytu w danym miesiącu kalendarzowym 5. Okres odsetkowy i spłata odsetek: a) okres odsetkowy: 1 - miesięczny (kalendarzowy) b) rata odsetkowa płatna jest do 12 dnia następnego miesiąca za miesiąc poprzedni pod warunkiem przesłania Kredytobiorcy przez Bank stosownego wyliczenia odsetek. Przesłanie wyliczenia nastąpi najpóźniej na 5 dni przed terminem płatności. W przypadku niedotrzymania przez Bank terminu doręczenia wyliczenia odsetek (na 5 dni przed terminem płatności) wtedy termin ich płatności nastąpi w ciągu 5 dni od daty doręczenia wyliczenia. Wyliczenie odsetek powinno pokazywać w sposób szczegółowy sposób ich wyliczenia tj. kwotę wykorzystanego kredytu, za jaką liczbę dni, zastosowaną stopę procentową, itp c) odsetki będą wnoszone przez Kredytobiorcę na rachunek wskazany w umowie kredytowej. d) przy naliczeniu odsetek Bank przyjmuje, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, a rok 365 dni e) odsetki przeterminowane naliczane będą w wysokości 150 % odsetek ustawowych 6. Spłata kredytu : a) w 14 ratach półrocznych; z tego: - I rata - płatna do 1 grudnia 2012 r., - następne 12 rat - płatne w ratach do 1 czerwca i do 1 grudnia każdego roku, - ostatnia rata - płatna do 1 czerwca 2019 r. Harmonogram spłat rat kredytu przedstawia załącznik Nr 1 do specyfikacji. b) w przypadku uruchomienia części lub całości kredytu w m-cu grudniu 2012 r. spłata kredytu nastąpi w 13 ratach. Przeliczenie rat nastąpi na wniosek kredytobiorcy przy czym okres spłaty kredytu pozostaje bez zmian. c) w przypadku wykorzystania kredytu w zmniejszonej wysokości raty spłaty kredytu na wniosek kredytobiorcy zostaną ustalone w nowej wysokości. d) raty wnoszone będą na rachunek wskazany w umowie kredytowej. Za datę spłaty uważa się datę wpływu środków na ten rachunek. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu określony wyżej upływa w dniu wolnym od pracy uważa się, że termin został zachowany jeżeli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tej dacie. 7. Inne postanowienia : a) kredytobiorca ma prawo rezygnacji z części i całości udzielonego kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów b) kredytobiorca ma prawo wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. c) w przypadku wcześniejszej spłaty poszczególnych rat bądź części kredytu każda wpłata powoduje zmniejszenie zadłużenie pod datą ich wpływu do Banku. Odsetki należne bankowi w przypadku końcowej spłaty będą płatne w ciągu 12 dni od daty spłaty całości kredytu. Przesłane przez bank wyliczenie tych odsetek nastąpi najpóźniej na 5 dni przed terminem ich płatności. Ostateczny termin spłaty kredytu wraz z odsetkami nie może przekroczyć daty określonej w umowie kredytowej. d) odsetki będą naliczone od wielkości wykorzystanego kredytu a nie od postawionego do dyspozycji Kredytobiorcy. e) kredytobiorca nie będzie ponosił żadnych dodatkowych prowizji i opłat z tytułu realizacji przedmiotowych umów kredytowych poza kosztami odsetkowymi oraz ewentualnymi kosztami windykacyjnymi i egzekucyjnymi. Warunki wykorzystania i spłaty kredytu oraz inne uszczegółowienia związane z tym przedmiotem zostały ujęte w projekcie umowy kredytowej przedstawionej w załączeniu ( załącznik Nr 2), Wzór umowy stanowią integralną część specyfikacji. Wzór weksla oraz deklaracji wekslowych przedstawia odpowiednio zał. nr 3 i 4 C - Materiały załączone do specyfikacji celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej zamawiającego oraz inne dokumenty; jak również informacje uzupełniające i oświadczenia zamawiającego. 1. Materiały do oceny zdolności kredytowej Sprawozdania roczne za 2010 i 2011r.: - Rb - 27 s o dochodach - Rb - 28 s o wydatkach - Rb - NDS o nadwyżce/deficycie - Rb - N o należnościach - Rb - Z o zobowiązaniach - Rb - UZ uzupełniające o zobowiązaniach - Rb - PDP z wykonania dochodów podatkowych - z wykonania budżetu wraz z opinią RIO za 2010 r. 2. Inne materiały: - uchwała w sprawie wieloletniej prognozy finansowej i prognozy kwot długu (Nr XI/92/2011 z dnia 27 grudnia 2011 r.) - projekt uchwały budżetowej i uchwała budżetowa na 2012r., - opinie RIO: w sprawie wieloletniej prognozy finansowej, o projekcie uchwały budżetowej na 2012r.i w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetowego, - przepływy pieniężne w latach 2010 - 2011 oraz ich prognozę na lata 2012 - 2023r. - informacja o zaciągniętych kredytach i pożyczkach ze stanem zadłużenia na dzień 31.12.2011r., - uchwałę Rady Gminy w sprawie zaciągnięcia w 2012 r. przedmiotowego kredytu, - opinia RIO o możliwości spłaty kredytów i pożyczek, 3. Informacje i oświadczenia: 1) na dotychczasowe zadłużenie kredytowe gminy wynoszące na koniec ubr. kwotę 3493,06 tyś. zł składają się zobowiązania wobec: - Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu w kwocie 1910,06 tyś. zł, - Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział w Opolu w kwocie 479 tyś. zł. - ING Banku Śląskiego SA. Oddział w Krapkowicach w kwocie 896 tyś. zł, - Bank Millennium SA w Warszawie w kwocie 208 tys. zł. Oświadczamy, że nie zalegamy i nigdy nie zalegaliśmy ze spłatą zobowiązań wobec banków i instytucji finansowanych na przestrzeni ostatnich lat licząc od powstania samorządności w n/kraju. 2) oświadczamy, że nigdy nie zalegaliśmy ze zobowiązaniami wobec Urzędu Skarbowego, ZUS, itp. (w tym samym okresie jw.) 3) informujemy, że inne dokumenty wymagane przez banki jak np. zaświadczenie o wyborze wójta, uchwałę o powołaniu skarbnika, zaświadczenia o nadaniu Nr Regon i NIP, itp. przedstawimy wybranemu w przetargu oferentowi w momencie podpisywania umów kredytowych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00 - (3) Usługi udzielania kredytu .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 13.06.2019.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W przedmiotowym postępowaniu nie jest wymagane wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności tj. są osobami prawnymi utworzonymi zgodnie z przepisami ustaw, działającymi na podstawie zezwoleń uprawniających do wykonywania czynności bankowych obciążających ryzykiem środki powierzone pod jakimkolwiek tytułem zwrotnym, wypełniającymi tym samym warunki definicji Banku zawartej w art. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe ( dz. U. z 2002r. Nr 72, poz. 665 z późń. zm.). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie w/w dokumentów i oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę wg załącznika Nr 5 do SIWZ

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę wg. załącznika Nr 5 do SIWZ

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę wg. załącznika Nr 5 do SIWZ

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę wg. załącznika Nr 5 do SIWZ

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu złożonego przez Wykonawcę wg. załącznika Nr 5 do SIWZ

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Bank państwowy utworzony na podstawie ustawy Prawo bankowe- rozporządzenie Ministra Skarbu Państwa w sprawie nadania statutu Banku aktualny skład zarządu wraz z dokumentami powołującymi poszczególnych członków; bank powołany na podstawie kodeksu spółek handlowych i ustawy Prawo bankowe - dołączyć dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania owej oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualny statut spółki. Wymagane dokumenty można złożyć w formie kopii poświadczonej z oryginałem przez wykonawcę . Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu, o którym mowa wyżej wtedy do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. b) Wypełniony druk Oferta, stanowiący załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji. c) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wypełniony załącznik Nr 5 do SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.rudniki.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Rudniki 46-325 Rudniki ul. Wojska Polskiego 12 ( pokój Nr 2 parter).

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Rudniki 46-325 Rudniki ul. Wojska Polskiego 12 ( Sekretariat I piętro).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.