Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu
Og³oszenie z dnia 2018-10-09
Og³oszenie nr 633923-N-2018 z dnia 2018-10-09 r.
Gmina Lipusz: Udzielenie kredytu d³ugoterminowego z³otowego w kwocie do 1.100.000 PLN
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Us³ugi
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Lipusz, krajowy numer identyfikacyjny
19167522100000, ul.
ul. Wybickiego
27
,
83424
Lipusz, woj.
pomorskie, pañstwo
Polska, tel.
58 6874515, 6874530, e-mail
ug@lipusz.pl; krzysztof.drozdowski@lipusz.pl, faks
58 6874591.
Adres strony internetowej (URL): http://www.lipusz.biuletyn,net/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Nie
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://www.lipusz.biuletyn.net
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Sk³adanie oferty odbywa siê w formie pisemnej za po¶rednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe ( tj. Dz. U. z 2017 r. poz. 1481 ze zm. ) osobi¶cie lub za po¶rednictwem pos³añca
Adres:
Urz±d Gminy Lipusz ( sekretariat ), ul. Wybickiego 27, 83-424 Lipusz
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Udzielenie kredytu d³ugoterminowego z³otowego w kwocie do 1.100.000 PLN
Numer referencyjny:
FP.KB.271.1.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 4.1 Ustalenia ogólne dotycz±ce przedmiotu zamówienia: a) Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych. b) Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych. c) Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielania zaliczek. d) Nie przewiduje siê zastosowania aukcji elektronicznej. e) Zamawiaj±cy nie przeprowadza³ dialogu technicznego. f) Przedmiotem niniejszego postêpowania nie jest zawarcie umowy ramowej. g) Zamawiaj±cy nie przewiduje zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ust Pzp. 4.2 Kody klasyfikacji Wspólnego S³ownika Zamówieñ (CPV) Wspólny s³ownik zamówieñ (CPV): 66.11.30.00 - (3) Us³ugi udzielania kredytu - Us³ugi udzielania kredytu 4.3 Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest "Udzielenie kredytu d³ugoterminowego z³otowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu bud¿etu w kwocie do 1.100.000 PLN" Przedmiotem zamówienia jest udzielenie przez podmiot dzia³aj±cy na podstawie polskiego prawa bankowego kredytu d³ugoterminowego z³otowego w kwocie do 1.100 000 PLN s³ownie z³otych: jeden milion sto tysiêcy z³otych 00/100 PLN. Kredyt zostanie przeznaczony na finansowanie planowanego deficytu bud¿etu Gminy Lipusz z przeznaczeniem na dofinansowanie odbudowy dróg gminnych i przebudowy dachu budynku remizy stra¿y po¿arnej w miejscowo¶ci Lipusz. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje udzielenie kredytu w wysoko¶ci do 1 100 000,00 z³ wyp³aconego w dwóch transzach w nastêpuj±cych terminach: I transza w wysoko¶ci 600.000,00 z³ - zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiaj±cego do 31.10.2018 r. (Termin uruchomienia I transzy kredytu stanowi jedno z kryterium oceny ofert). II transza w wysoko¶ci do 500.000,00 z³ - zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiaj±cego do 15.11.2018 r. 1. Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ ograniczenia kwoty kredytu oraz mo¿liwo¶æ wcze¶niejszej sp³aty kredytu, tak¿e w okresie karencji, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 2. Okres kredytowania od 31.10 2018 do 31.12.2023 r. 3. Planowany okres karencji w sp³acie kapita³u od 31.10.2018 r. do 30.03.2019 r. 4. Planowany okres karencji w sp³acie odsetek od 31.10.2018 r. do 30.12.2018 r. 5. Terminem udzielenia kredytu jest dzieñ podpisania umowy kredytowej. 6. Data uruchomienia kredytu: do 31.10.2018 r. 7. W zwi±zku z udzieleniem kredytu wykonawca nie pobierze ¿adnych dodatkowych op³at i prowizji bankowych, w tym prowizji zwi±zanej z rozpatrzeniem wniosku i udzieleniem kredytu. 8. Wyp³ata kredytu bêdzie dokonywana na rachunek kredytowy kredytobiorcy, na podstawie wniosku kredytobiorcy o uruchomieniu transzy kredytu. 9. Sp³ata kredytu i odsetek nastêpowaæ bêdzie kwartalnie, z uwzglêdnieniem nastêpuj±cych warunków: a) karencja w sp³acie odsetek do 30.12.2018 r. (pierwsza wp³ata odsetek nast±pi 31.12.2018 r.) b) karencja w sp³acie kapita³u do 30.03.2019 roku (pierwsza sp³ata raty kapita³owej nast±pi 31.03.2019 r.): Lp. Termin sp³aty Kwota sp³aty 1 31.03.2019 17.500,00 2 30.06.2019 17.500,00 3 30.09.2019 17.500,00 4 31.12.2019 17.500,00 5 31.03.2020 17.500,00 6 30.06.2020 17.500,00 7 30.09.2020 17.500,00 8 31.12.2020 17.500,00 9 31.03.2021 75.000,00 10 30.06.2021 75.000,00 11 30.09.2021 75.000,00 12 31.12.2021 75.000,00 13 31.03.2022 100.000,00 14 30.06.2022 100.000,00 15 30.09.2022 100.000,00 16 31.12.2022 100.000,00 17 31.03.2023 65.000,00 18 30.06.2023 65.000,00 19 30.09.2023 65.000,00 20 31.12.2023 65.000,00 Razem: 1.100.000,00 10. Rata kredytu i odsetki bêd± p³atne kwartalnie, w terminie do ostatniego dnia danego miesi±ca. Je¿eli ostatni dzieñ w miesi±cu bêdzie dniem ustawowo wolnym od pracy, termin ten ulega przesuniêciu na pierwszy dzieñ roboczy po tym dniu. 11. Stopa oprocentowania kredytu ustalona jest w oparciu o zmienn± stawkê WIBOR 3M i powiêkszona, w ca³ym okresie obowi±zywania umowy, o sta³± mar¿ê Banku (do dwóch miejsc po przecinku). Do wyliczenia oprocentowania kredytu w ofercie, nale¿y przyj±æ stawkê WIBOR 3M w wysoko¶ci 1,72% ( z dnia 27.09.2018 r.) . Przedstawiona w ofercie mar¿a nie mo¿e ulec zwiêkszeniu i bêdzie wi±¿±ca w ca³ym okresie kredytowania. 12. Zmiana stawki WIBOR 3M bêd±cej podstaw± naliczania odsetek, nastêpowaæ bêdzie pierwszego dnia ka¿dego kwarta³u, w kwartalnych okresach obrachunkowych, w oparciu o stawkê z 20-go dnia miesi±ca poprzedzaj±cego okres obrachunkowy. 13. W przypadku braku notowañ stawki WIBOR 3M na 20-ty dzieñ miesi±ca poprzedzaj±cego okres obrachunkowy, do wyliczenia stopy procentowej stosuje siê odpowiednio notowania z dnia poprzedzaj±cego, w którym by³o prowadzone notowanie stawki WIBOR 3M. Okres obrachunkowy, dla którego ka¿dorazowo zostanie ustalona stopa oprocentowania kredytu bêdzie obowi±zywa³ przez okres kwarta³u, od pierwszego do ostatniego dnia ka¿dego kwarta³u. W ka¿dym okresie obrachunkowym wchodz±cym w sk³ad umownego okresu kredytowania stopa procentowa jest sta³a. 14. Zamawiaj±cy nie dopuszcza zastosowania przez Wykonawcê prowizji i op³at z tytu³u przygotowania i postawienia kredytu do dyspozycji. 15. Wykonawca bêdzie terminowo przekazywa³ ¶rodki pieniê¿ne na rachunek Zamawiaj±cego. 16.zamówienie nie mo¿e byæ powierzone podwykonawcom. 17. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych. 18. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych. 19. Przedmiotem niniejszego postêpowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 20. Uruchomienie kredytu: - uruchomienie ¶rodków z kredytu nast±pi na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiaj±cego kierowanych do banku, najpó¼niej 1 dnia od z³o¿enia przez Zamawiaj±cego dyspozycji o jego uruchomieniu - czas uruchomienia kredytu stanowi kryterium oceny oferty. - Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do z³o¿enia o¶wiadczenia o rezygnacji z czê¶ci wykorzystania kredytu bez ponoszenia dodatkowych op³at - przy czym o powy¿szej zmianie wykonawca zostanie powiadomiony z minimum 3 dniowym wyprzedzeniem za pomoc± faksu, emaile, potwierdzonym nastêpnie pisemnie, - Wykonawca nie bêdzie pobiera³ ¿adnych op³at od niewykorzystanej czê¶ci kredytu, - w przypadku niewykorzystania ca³ej kwoty kredytu zostanie ustalony nowy harmonogram sp³at rat kredytu, - Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ wcze¶niejszej sp³aty ca³o¶ci lub czê¶ci kredytu bez ponoszenia dodatkowych op³at. 21. Zabezpieczeniem kredytu Form± zabezpieczenia kredytu bêdzie weksel " in blanco" wraz z deklaracj± wekslow±. Opinia RIO o mo¿liwo¶ci sp³aty kredytu przez Gminê Lipusz bêdzie dostêpna przed podpisaniem umowy. UWAGA! Wszelkie niezbêdne dokumenty potrzebne do sporz±dzenia oferty bêd± do wgl±du w Urzêdzie Gminy w Lipuszu u p.Skarbnik. 4.4. Zatrudnienie. 1. Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówieñ publicznych Zamawiaj±cy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcê lub podwykonawców na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie: - osoba prowadz±ca obs³ugê Zamawiaj±cego jako kredytobiorcê, - osoba wskazana do kontaktów z Zamawiaj±cym w czasie realizacji zamówienia 2. Wykonawca zobowi±zuje siê, ¿e pracownicy wykonuj±cy czynno¶ci w zakresie jak wy¿ej bêd± zatrudnieni na umowê o pracê w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku - Kodeks pracy (j.t. Dz. U. z 2016 roku poz. 1666 ze zmianami). 3. Zamawiaj±cy wymaga, aby Wykonawca przed rozpoczêciem robót oraz w terminie 7 dni od zaistnienia zmiany w przypadku zmian zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci w zakresie robót wskazanych w ust. 1 sk³ada³ Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o sposobie zatrudnienia osób wykonuj±cych czynno¶ci, o których mowa w ust. 1. - za³±cznik nr 5 do SIWZ "potwierdzenie zawarcia umowy o pracê". 4. Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ kontroli zatrudnienia wy¿ej wymienionych osób przez ca³y okres realizacji wykonywanych przez nich czynno¶ci, w szczególno¶ci poprzez wezwanie Wykonawcy do okazania dokumentów potwierdzaj±cych bie¿±ce op³acanie sk³adek i nale¿nych podatków z tytu³u zatrudnienia wy¿ej wymienionych osób. Kontrola mo¿e byæ przeprowadzona bez wcze¶niejszego uprzedzenia Wykonawcy. 5. Nieprzed³o¿enie przez Wykonawcê o¶wiadczeñ o których mowa w ust. 3 zawartych przez Wykonawcê lub podwykonawców z pracownikami wykonuj±cymi czynno¶ci, o których mowa w ust. 1 w terminie wskazanym przez Zamawiaj±cego zgodnie z ust. 2 bêdzie traktowane jako niewype³nienie obowi±zku zatrudnienia pracowników na umowê o pracê oraz skutkowaæ bêdzie naliczeniem kar umownych w wysoko¶ci okre¶lonej w umowie, a tak¿e zawiadomieniem Pañstwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zast±pienia umowy o pracê z osobami wykonuj±cymi pracê na warunkach okre¶lonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks Pracy, umow± cywilnoprawn±.
II.5) G³ówny kod CPV: 66113000-5
Dodatkowe kody CPV:
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2023-12-31
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2023-12-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿ê, ¿e posiada:
Zezwolenie komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczêcie dzia³alno¶ci bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, lub inne dokumenty potwierdzaj±ce dzia³alno¶æ w zakresie przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe. W stosunku do instytucji kredytowych i banków zagranicznych - dokumenty potwierdzaj±ce zezwolenia na rozpoczêcie dzia³alno¶ci bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub inny dokument równowa¿ny potwierdzaj±cy prawo dzia³ania na terenie Polski.
Zamawiaj±cy bêdzie je ocenia³: posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnieñ do "wykonywania dzia³alno¶ci kredytowej - spe³nia, brak zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnieñ do wykonywania dzia³alno¶ci kredytowej - nie spe³nia
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
Zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczêcie dzia³alno¶ci bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, lub inne dokumenty potwierdzaj±ce dzia³alno¶æ w zakresie przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe. W stosunku do instytucji kredytowych i banków zagranicznych - dokumenty potwierdzaj±ce zezwolenie na rozpoczêcie dzia³alno¶ci bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy Prawo bankowe, lub inny dokument równowa¿ny potwierdzaj±cy prawo dzia³ania na terenie Polski.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodniæ Zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Z zobowi±zania potwierdzaj±cego udostêpnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wnikaæ w szczególno¶ci: 1) zakres dostêpnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; 4) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego Wvkonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub us³ugi, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. 4. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W odniesieniu do wymagañ postawionych przez Zamawiaj±cego, Wykonawcy musz± udokumentowaæ, ¿e: a) nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania, ka¿dy z Wykonawców musi wskazaæ brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. b) ³±cznie spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 22 ust lb ustawy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie. W przypadku oferty sk³adanej przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê udzielenie zamówienia publicznego oferta wspólna musi zostaæ przygotowana i z³o¿ona w nastêpuj±cy sposób: 1) partnerzy ustanawiaj± i wskazuj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2) oferta musi byæ podpisana w taki sposób by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Partnerów; 3) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z Pe³nomocnikiem; Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przeka¿e Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - Za³±cznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, Wykonawca mo¿e przedstawiæ dowody, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu o udzielenie zamówienia. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w okoliczno¶ciach , o których mowa w art. 24 ust 5 pkt 1. PZp Zamawiaj±cy ¿±da odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji. 3. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 niniejszego rozdzia³u, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci. 4. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w ust. 3 niniejszego rozdzia³u, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby, której dokument mia³ dostarczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub miejsce zamieszania tej osoby. 5. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 i 3 powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. 6. Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w terminie 5 dni od wezwania aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. 7. W przypadku wskazania przez wykonawcê dostêpno¶ci wymaganych w niniejszym rozdziale dokumentów lub o¶wiadczeñ w formie elektronicznej pod okre¶lonym adresem internetowym ogólnodostêpnych i bezp³atnych baz danych, Zamawiaj±cy pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcê o¶wiadczenia lub dokumenty. 8. Dokumenty inne ni¿ o¶wiadczenia, sk³adane w oryginale lub kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em. 9. Dokumenty sporz±dzone w jêzyku obcym s± sk³adane wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski. Pe³nomocnictwo o ile takie wystêpuje,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60,00 |
Termin uruchomienia I transzy kredytu | 40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zakazuje siê zmian postanowieñ zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do tre¶ci oferty, na postawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba ¿e zachodzi co najmniej jedna z nastêpuj±cych okoliczno¶ci przewidzianych w art. 144 ust 1.1 e. Pzp: 1) zmiany zosta³y przewidziane w og³oszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowieñ umownych, które okre¶laj± ich zakres, w szczególno¶ci mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia wykonawcy i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian; 2) zmiany dotycz± realizacji dodatkowych dostaw, us³ug lub robot budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjêtych zamówieniem podstawowym, o ile sta³y siê niezbêdne i zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) zmiana Wykonawcy nie mo¿e zostaæ dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególno¶ci dotycz±cych zamienno¶ci lub interoperacyjno¶ci sprzêtu, us³ug lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, b) zmiana Wykonawcy spowodowa³aby istotna niedogodno¶æ lub znaczne zwiêkszenie kosztów dla Zamawiaj±cego, c) warto¶æ ka¿dej kolejnej zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie lub umowie ramowej; 3) zosta³y spe³nione ³±cznie nastêpuj±ce warunki: a) konieczno¶æ zmiany umowy lub umowy ramowej spowodowana jest okoliczno¶ciami, których Zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, b) warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie 4) Wykonawcê, któremu Zamawiaj±cy udzieli³ zamówienia, ma zast±piæ nowy Wykonawca: a) na podstawie postanowieñ umownych, o których mowa w pkt 1 b) w wyniku po³±czenia, podzia³u, przekszta³cenia, upad³o¶ci, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiêbiorstwa, o ile nowy Wykonawca spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, nie zachodz± wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie poci±ga to za sob± innych istotnych zmian umowy, c) w wyniku przyjêcia przez Zamawiaj±cego zobowi±zañ wykonawcy wzglêdem jego podwykonawców; 5) ³±czna warto¶æ zmian jest mniejsza ni¿ kwoty okre¶lone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 i mniejsza od warto¶ci 10% zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie. II. Zamawiaj±cy w zwi±zku z pkt 19.1, przewiduje równie¿ mo¿liwo¶æ dokonywania zmian postanowieñ zawartej umowy, tak¿e w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach: - zmiany okresu sp³aty kapita³u i odsetek z uwagi na nieuzyskane lub wstrzymanie dofinansowania za ¶rodków zewnêtrznych oraz zmianê sytuacji finansowej Gminy, - zmiany oprocentowania kredytu o ile konieczno¶æ wprowadzenia takich zmian spowodowana jest nie uzyskaniem lub wstrzymaniem dofinansowania ze ¶rodków zewnêtrznych oraz zmian± sytuacji finansowej gminy, - zmiany terminu przewidzianego na zakoñczenie us³ugi spowodowan± utrat± zdolno¶ci do terminowego regulowania swoich zobowi±zañ oraz utrat± zdolno¶ci do pozyskania funduszy na sfinansowanie nieoczekiwanego wycofania depozytów, - zmiany wysoko¶ci kwot i terminów uruchomienia poszczególnych transz kredytu przeznaczonych na realizacje poszczególnych zadañ, których przyczynami s± okoliczno¶ci bezpo¶rednio zwi±zane z realizacj± tych zadañ (powy¿sze nie dotyczy I transzy kredytu). - zmiany wysoko¶ci poszczególnych rat sp³aty kredytu oraz terminów sp³at tych rat spowodowane nie uzyskaniem lub wstrzymaniem dofinansowania ze ¶rodków zewnêtrznych oraz zmian± sytuacji finansowej Gminy. - zmiany w zakresie wysoko¶ci nale¿nego wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i us³ug, b) wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace, c) zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne - o ile wnioskuj±cy wyka¿e, ¿e zmiany te maj± wp³yw na koszty wykonania zamówienia. Zmiany wprowadzone zostan± po wcze¶niejszym zg³oszeniu przez któr±kolwiek ze stron, faktu zaistnienia okoliczno¶ci warunkuj±cej konieczno¶æ wprowadzenia zmiany oraz obustronnej akceptacji zmiany. Zmiana postanowieñ niniejszej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany. Zmiany nie mog± naruszaæ postanowieñ zawartych w art. 144 ustawy Pzp.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-10-17, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
INNE PRZETARGI LIPUSZ
wiêcej: przetargi LIPUSZ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenia kredytu d³ugoterminowego w wysoko¶ci 2 517 190 PLN dla Gminy Janów z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu ..."
- Udzielenie i obs³uga kredytu bankowego d³ugoterminowego w kwocie 1.500.000,00 z³ z przeznaczeniem na sp³atê wcze¶niej zaci±gniêtych zobowi±zañ Gminy Nekla
- "Udzielenie kredytu d³ugoterminowego na pokrycie planowanego deficytu bud¿etu w 2025 roku"
- Udzielenie i obs³uga kredytu d³ugoterminowego w wysoko¶ci 1.500.000,00 z³ z przeznaczeniem na sfinansowanie w 2025 r. planowanego deficytu bud¿etu jednostki samorz±du terytorialnego.
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obs³uga kredytu d³ugoterminowego w wysoko¶ci 20 771 671 PLN.
wiêcej: (3) Us³ugi udzielania kredytu »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.