eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³ystokPrzygotowanie i druk materia³ów poligraficznych na potrzeby prowadzonych akcji informacyjnych zwi±zanych z wprowadzeniem nowego systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta Bia³ystok

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-08-24



Og³oszenie nr 607885-N-2018 z dnia 2018-08-24 r.

Przedsiêbiorstwo Us³ugowo-Handlowo-Produkcyjne LECH Sp. z o.o.: Przygotowanie i druk materia³ów poligraficznych na potrzeby prowadzonych akcji informacyjnych zwi±zanych z wprowadzeniem nowego systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta Bia³ystok
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Przedsiêbiorstwo Us³ugowo-Handlowo-Produkcyjne LECH Sp. z o.o., krajowy numer identyfikacyjny 5000147200000, ul. ul. Kombatantów  4 , 15110   Bia³ystok, woj. podlaskie, pañstwo Polska, tel. 856 539 800, e-mail biuro@lech.net.pl, faks 856 539 800.
Adres strony internetowej (URL): www.lech.net.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Podmiot prawa publicznego

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.lech.net.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.lech.net.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
tak, w formie pisemnej
Adres:
PUHP "LECH" Spó³ka z o.o., Kamienna 17, 15-021 Bia³ystok


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Przygotowanie i druk materia³ów poligraficznych na potrzeby prowadzonych akcji informacyjnych zwi±zanych z wprowadzeniem nowego systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta Bia³ystok
Numer referencyjny: NDZ.231.16.2018.KP
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Tak
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
wszystkich czê¶ci

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i druk materia³ów poligraficznych na potrzeby prowadzonych akcji informacyjnych zwi±zanych z wprowadzeniem nowego systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta Bia³ystok, dalej zwanych "drukami" lub "materia³ami". 2. Przedmiotem zamówienia s± druki w ilo¶ciach i zgodne z opisem zawartym w SIWZ tom III Opis Przedmiotu Zamówienia Zamówienie podzielone jest na piêæ czê¶ci, Wykonawca mo¿e z³o¿yæ ofertê na jedn± lub wiêcej czê¶ci: czê¶æ I - Plakat informacyjny format A4 kolor - 11 000 sztuk czê¶æ II - Tabliczka informacyjna z mo¿liwo¶ci± monta¿u na ¶cianie piankowa format A4 kolor - 4300 sztuk czê¶æ III - Ulotka informacyjna format podwójna DL kolor - 280 000 sztuk czê¶æ IV - Kalendarz trójdzielny kolor na rok 2019 - 1500 sztuk czê¶æ V - Kalendarz ksi±¿kowy na rok 2019 format B5 - 450 sztuk Wykonawca udziela gwarancji jako¶ci na wszystkie dostarczone i odebrane w ramach umowy materia³y - na okres 12 miesiêcy. Procedura dostawy i odbioru druków zosta³a okre¶lona we Wzorze umowy.

II.5) G³ówny kod CPV: 79800000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
22140000-3
30199792-8
22900000-9


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2018-12-07

II.9) Informacje dodatkowe: Termin wskazany w sekcji II.8) jest dat± zakoñczenia realizacji umowy dla czê¶ci IV i V, termin realizacji zamówienia w rozbiciu na czê¶ci zamówienia - od dnia zawarcia umowy do: czê¶æ I - Plakat informacyjny 17 wrzesieñ 2018 r. czê¶æ II - Tabliczka informacyjna z mo¿liwo¶ci± monta¿u na ¶cianie 17 wrzesieñ 2018 r. czê¶æ III - Ulotka informacyjna 17 wrzesieñ 2018 r. czê¶æ IV - Kalendarz trójdzielny kolor na rok 2019 do 7 grudnia 2018 r. czê¶æ V - Kalendarz ksi±¿kowy na rok 2019 do 7 grudnia 2018 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe nie dotyczy
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: nie dotyczy
Informacje dodatkowe nie dotyczy
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: nie dotyczy
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: nie dotyczy

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. Na wezwanie Zamawiaj±cego, skierowane do Wykonawcy w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty: w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postêpowania o udzielenie zamówienia w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp: 1) odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; Uwaga: W przypadku Wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze S±dowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, Zamawiaj±cy dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajduj±cych siê w ogólnodostêpnych bazach danych.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
nie dotyczy
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
nie dotyczy

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

W celu potwierdzenia, ¿e dostawy oferowane w czê¶ci V - kalendarz ksi±¿kowy na rok 2019 odpowiadaj± wymaganiom okre¶lonym przez Zamawiaj±cego, Wykonawca, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, zostanie wezwany do z³o¿enia wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp tj.: - próbkê oferowanego w czê¶ci V kalendarza ksi±¿kowego, a) Przez próbkê rozumie siê dostarczenie na wezwanie Zamawiaj±cego 1 sztuki oferowanego w ramach czê¶ci V kalendarza, zgodnego z wymaganiami opisanymi w OPZ. b) Próbka musi zostaæ zapakowana w taki sposób, aby nie uleg³a zniszczeniu podczas transportu do Zamawiaj±cego. c) Miejsce dostawy próbki zostanie wskazane w wezwaniu do jej z³o¿enia. d) Próbka musi potwierdzaæ spe³nianie wymagañ wskazanych w OPZ. Weryfikacja bêdzie przeprowadzana przez cz³onków komisji przetargowej na zasadzie spe³nia/nie spe³nia.

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Do oferty Wykonawca zobowi±zany jest do³±czyæ aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie stanowi±ce wstêpne potwierdzenie, ¿e Wykonawca: a) nie podlega wykluczeniu (zgodnie z za³±cznikiem nr 2 do IDW); 2. O¶wiadczenie, o którym mowa w pkt 1. Wykonawca zobowi±zany jest z³o¿yæ w formie pisemnej wraz z ofert±. 3. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiaj±cego na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert), ka¿dy Wykonawca, bez odrêbnego wezwania, sk³ada o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, z Wykonawc± lub Wykonawcami, którzy z³o¿yli Oferty w niniejszym postêpowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp). Wzór o¶wiadczenia - za³±cznik nr 3 do IDW. 4. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia - w tym przypadku ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Dokument pe³nomocnictwa musi byæ za³±czony do Oferty i zawieraæ w szczególno¶ci wskazanie: postêpowania o zamówienie publiczne którego dotyczy, Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ustanowionego pe³nomocnika oraz zakres jego umocowania, obejmuj±cy przede wszystkim: - reprezentowanie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego; - zaci±ganie zobowi±zañ w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego; - z³o¿enie Oferty wspólnie; - prowadzenie korespondencji i podejmowanie zobowi±zañ zwi±zanych z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego. 5. Dokument pe³nomocnictwa musi byæ podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcê ustanowionego jako pe³nomocnika i przez osoby uprawnione do sk³adania o¶wiadczeñ woli wymienione we w³a¶ciwym rejestrze lub ewidencji wykonawcy. Stosowne pe³nomocnictwo nale¿y do³±czyæ do Oferty w formie orygina³u pe³nomocnictwa lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³niania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, natomiast spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawcy wykazuj± zgodnie z pkt 9.1.2 IDW. 7. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy. 8. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców s± oni zobowi±zani, na wezwanie w trybie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp z³o¿yæ dokumenty i o¶wiadczenia o których mowa w pkt 10.4. IDW, przy czym: 1) dokumenty i o¶wiadczenia na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 10.4.1. IDW sk³ada ka¿dy z Wykonawców oddzielnie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Nie
Informacja na temat wadium


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zmiana danych adresowych Stron nie stanowi zmiany umowy. 2. Zmiana osób upowa¿nionych do kontaktów w sprawie realizacji umowy, o których mowa w § 15 ust. 2b, nie wymaga zmiany umowy i nastêpuje przez pisemne powiadomienie drugiej strony. 3. Zmiana terminów okre¶lonych w § 7 ust. 2 w odniesieniu do czê¶ci I-III bêdzie mo¿liwa, w sytuacji gdy z uwagi na termin rozstrzygniêcia postêpowania przetargowego i/lub podpisanie umowy, termin na realizacjê tych czê¶ci bêdzie krótszy ni¿ 7 dni roboczych. W takiej sytuacji termin wykonania zamówienia w tych czê¶ciach mo¿e zostaæ przesuniêty w taki sposób, ¿eby Wykonawca mia³ 7 dni roboczych na realizacjê umowy. 4. Zmiany umowy wymagaj± formy pisemnej, pod rygorem niewa¿no¶ci.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-09-03, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
1. Ilekroæ w niniejszej specyfikacji jest mowa o RODO, nale¿y przez to rozumieæ: Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1). 2. Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu. Do obowi±zków tych nale¿± m.in. obowi±zki wynikaj±ce z RODO, w szczególno¶ci obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te Wykonawca bezpo¶rednio pozyska³. Jednak¿e obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (por. art. 13 ust. 4). Ponadto Wykonawca zobowi±zany jest wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W celu zapewnienia, ¿e Wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em Wykonawcy w postêpowaniu Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia przez Wykonawcê wraz z ofert± o¶wiadczenia o wype³nieniu obowi±zków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, zgodnie z tre¶ci± za³±cznika nr 4 do IDW. 3. Klauzula informacyjna wynikaj±ca z art. 13 RODO. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO, Zamawiaj±cy informuje, ¿e: 1) administratorem danych osobowych zawartych w ofercie oraz we wszelkich innych dokumentach sk³adanych przez wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest Przedsiêbiorstwo Us³ugowo - Handlowo - Produkcyjne "LECH" Spó³ka z o.o. ul. Kombatantów 4, 15 - 110 Bia³ystok, wpisana przez S±d Rejonowy w Bia³ymstoku XII Wydzia³ Gospodarczy KRS do Rejestru Przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem 0000097008 zwana dalej Administratorem; 2) Administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych osobowych, dane do kontaktu: iodo@lech.net.pl, telefon: 85 67 84 945; 3) dane osobowe, o których mowa w ppkt 1, przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pt. "Przygotowanie i druk materia³ów poligraficznych na potrzeby prowadzonych akcji informacyjnych zwi±zanych z wprowadzeniem nowego systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta Bia³ystok", znak NDZ.231.16.2018.KP prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego oraz na podstawie art. 6 ust.1 lit. f RODO z uwagi na prawnie uzasadnione interesy realizowane przez Administratora polegaj±ce na kontaktach w sprawie z³o¿onej w tym postêpowaniu oferty; 4) odbiorcami ww. danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp oraz tym, którym na podstawie odrêbnych przepisów przys³uguje prawo kontroli, jak równie¿ zostan± udostêpnione w oparciu o przepisy o dostêpie do informacji publicznej; 5) z uwagi na fakt, ¿e przetwarzanie danych osobowych nastêpuje w zakresie powierzonego Administratorowi zadania publicznego w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi Administrator jest uprawniony przetwarzaæ powierzone dane przez okres realizacji zadania publicznego, nie krócej ni¿ przez okres archiwizacji, zgodnie z procedurami obowi±zuj±cymi Administratora. 6) obowi±zek podania danych osobowych bezpo¶rednio dotycz±cych osób wymienionych w ofercie oraz we wszelkich innych dokumentach sk³adanych przez wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do danych osobowych ww. osób decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8) ka¿da osoba fizyczna, której dane osobowe przekazano Zamawiaj±cemu w ofercie i/lub innych dokumentach sk³adanych przez wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego posiada: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do tych danych osobowych; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania tych danych osobowych ; - na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy osoba ta uzna, ¿e przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO; 9) osobie fizycznej, której dane osobowe przekazano Zamawiaj±cemu w ofercie i/lub innych dokumentach sk³adanych przez wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego nie przys³uguje: - w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia tych danych osobowych; - prawo do przenoszenia tych danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania danych osobowych tych osób jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH



Czê¶æ nr: 1Nazwa: czê¶æ I - Plakat informacyjny
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:czê¶æ I - plakat informacyjny format : A4, kolor: zadruk z jednej strony - pe³ny kolor , materia³: kreda pó³mat o gramaturze 200 g, druk: offsetowy lub cyfrowy w zale¿no¶ci od mo¿liwo¶ci technicznych Oferenta ilo¶æ: 11 000 sztuk pakowane po 100 sztuk termin dostawy materia³ów : 17 wrzesieñ 2018 r.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 79800000-2, 22900000-9

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia:
data zakoñczenia: 2018-09-17
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
cena100,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Czê¶æ nr: 2Nazwa: czê¶æ II - tabliczka informacyjna z mo¿liwo¶ci± monta¿u na ¶cianie
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:czê¶æ II - tabliczka informacyjna z mo¿liwo¶ci± monta¿u na ¶cianie format : A4, uk³ad: pionowy, wymiary: 210 x 297 mm, kolor: zadruk z jednej strony - pe³ny kolor , matowy, materia³: p³yta piankowa bia³a o grubo¶ci 5 mm, mocowanie: dwie ta¶my dwustronne przyklejone w odleg³o¶ci 10 mm od krawêdzi tabliczki (od strony niedrukowanej) o szeroko¶ci minimum 15 mm, druk: offsetowy lub cyfrowy w zale¿no¶ci od mo¿liwo¶ci technicznych Oferenta ilo¶æ: 4 300 sztuk pakowane po 50 sztuk termin dostawy materia³ów : 17 wrzesieñ 2018 r.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 22900000-9, 79800000-2

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia:
data zakoñczenia: 2018-09-17
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
cena100,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Czê¶æ nr: 3Nazwa: czê¶æ III - ulotka informacyjna
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:czê¶æ III - ulotka informacyjna format : DL podwójne, uk³ad: pionowy, wymiary: 210 x 198 mm, kolor: zadruk z dwustronny - pe³ny kolor , materia³: kreda pó³mat o gramaturze 150 g, druk: offsetowy lub cyfrowy w zale¿no¶ci od mo¿liwo¶ci technicznych Oferenta ilo¶æ: 280 000 sztuk pakowane po 500 sztuk, dostawa w dwóch partiach po 140 000 sztuk termin dostawy materia³ów : 17 wrzesieñ 2018 r.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 22140000-3,

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia:
data zakoñczenia: 2018-09-17
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
cena100,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Czê¶æ nr: 4Nazwa: czê¶æ IV - kalendarz trójdzielny na rok 2019
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:czê¶æ IV - kalendarz trójdzielny na rok 2019 format : min. 320x805 mm, kalendarz sk³adany na 4 równe czê¶ci g³ówka: wypuk³a, lakierowana, wymiary min 320x205 mm, kolor 4+0 (full kolor jednostronnie), przygotowana w oparciu o materia³y przekazane przez Zamawiaj±cego, umo¿liwiaj±ca mocowanie na ¶cianie (zawieszka) t³o (plecy kartonowe): kolor 4+0, ze stopk± adresow± u do³u, kalendarium: sk³adaj±ce siê z trzech niezale¿nych i zrywanych czê¶ci. Ka¿da czê¶æ 12 arkuszy z kolejnym miesi±cem, górne kalendarium: od grudnia 2018 r. do listopada 2019 r., ¶rodkowe kalendarium musi wyró¿niaæ siê kolorem papieru, miesi±ce styczeñ - grudzieñ 2019 r. , dolne kalendarium: od lutego 2019 r. do stycznia 2020 r., pasek z czerwonym przesuwanym okienkiem umo¿liwiaj±cy zaznaczenie aktualnego dnia, materia³: papier - karty miesiêcy - min. 80g/m2; g³ówka i plecy - min. 300 g/m2. Ilo¶æ: 1500 sztuk, pakowane w paczkach po 20 sztuk. termin dostawy materia³ów : do 7 grudnia 2018 r.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 30199792-8,

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia:
data zakoñczenia: 2018-12-07
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
cena100,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:


Czê¶æ nr: 5Nazwa: czê¶æ V - kalendarz ksi±¿kowy na rok 2019
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane:czê¶æ V - kalendarz ksi±¿kowy na rok 2019 Zamawiaj±cy wymaga dostarczenia próbki (w odpowiedzi na wezwanie skierowane do wykonawcy, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza w czê¶ci V) format : A5 , wymiary : 142x203mm, objêto¶æ: 160 kart, uk³ad kalendarium: 1 dzieñ na 1 stronie, sobota i niedziela na 1 stronie, PL,GB, D, RUS, imieniny w kolorze szaro-granatowym i ¶wiêta w kolorze czerwonym, kalendarium : papier: chamois 70g, kolor ok³adki : kalendarz ksi±¿kowy w okleinie czarnej wykonanej z moletu o pod³o¿u jasno zielonym umo¿liwiaj±cej znakowanie laserowe ( rok, logo Zamawiaj±cego ) wykoñczenie: wyciête registry, atlas z mapami (pe³ny kolor), wst±¿ka, czê¶æ informacyjna, strefy czasowe, numery kierunkowe, skróty samochodowe, odleg³o¶ci drogowe, dane adresowe najwa¿niejszych instytucji pañstwowych, jednostki miar i wag, wykaz imienin), ozdobne obszycie po obwodzie, notes teleadresowy zintegrowany z blokiem kalendarza, ilo¶æ: 450 sztuk pakowane w paczkach po 20 sztuk termin dostawy materia³ów : do 7 grudnia 2018 r.
2) Wspólny S³ownik Zamówieñ(CPV): 30199792-8,

3) Warto¶æ czê¶ci zamówienia(je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:

4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesi±cach:
okres w dniach:
data rozpoczêcia:
data zakoñczenia: 2018-12-07
5) Kryteria oceny ofert:
KryteriumZnaczenie
cena100,00

6) INFORMACJE DODATKOWE:






Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.