Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu
Ogłoszenie z dnia 2011-03-31
Poznań: Przeprowadzenie audytu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w transporcie publicznym.
Numer ogłoszenia: 60776 - 2011; data zamieszczenia: 31.03.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu , ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 861 47 72, faks 061 864 08 85.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ztm.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przeprowadzenie audytu rekompensaty z tytułu świadczenia usług w transporcie publicznym..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: I. Zamówienie obejmuje badanie: 1) rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 1370 2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007r dotyczące usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191 69 i (EWG) nr 1107 70 i wytycznymi Ministerstwa Rozwoju Regionalnego (Narodowe strategiczne ramy odniesienia 2007 - 2013, Wytyczne w zakresie zasad dofinansowania z programów operacyjnych podmiotów realizujących obowiązek świadczenia usług publicznych w transporcie zbiorowym); u 1 Operatora - dużej firmy komunikacyjnej oraz 2 mniejszych firm. II. Badanie powinno być przeprowadzone i autoryzowane przez osoby posiadające uprawnienia do dokonywania czynności związanych z oceną sprawozdań finansowych oraz doświadczenie w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstw transportu pasażerskiego. Do przeprowadzenia badania uprawniony jest zespół składający się z biegłego rewidenta i niezależnego audytora. Badanie zostanie przeprowadzone w siedzibie Zamawiającego lub Wykonawcy w trybie i na zasadach określonych ustawą o rachunkowości oraz normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta, wydanymi przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów, w terminach określonych zgodnie z zawartymi umowami z Operatorami. III. Wykonawcy audytu zewnętrznego: Audyt zewnętrzny przeprowadzany jest przez podmiot niezależny od Zamawiającego. Audyt zewnętrzny nie może być przeprowadzony przez audytora wewnętrznego/biegłego rewidenta Zamawiającego lub przez inną osobę zatrudnioną u Zamawiającego i jednostki objęte niniejszym audytem. Bezstronność i niezależność nie jest zachowana, jeżeli osoba lub podmiot przeprowadzający audyt zewnętrzny: posiada udziały, akcje lub inne tytuły własności w jednostce pełniącej rolę Zamawiającego w jednostkach kontrolowanych; lub jest lub był w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorujących, zarządzających bądź administrujących lub pracownikiem jednostki pełniącej rolę Zamawiającego w jednostkach kontrolowanych; lub w ostatnich 3 latach uczestniczył w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; lub osiągnął chociażby w jednym roku w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 40% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz danej jednostki, jednostki wobec niej dominującej lub jednostek z nią stowarzyszonych, jednostek od niej zależnych lub współzależnych (nie dotyczy to pierwszego roku działalności podmiotu przeprowadzającego audyt); lub jest małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub jest związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudnia przy prowadzeniu audytu takie osoby IV. Z każdego przeprowadzonego badania Wykonawca przedstawi: 1) pisemną opinię zawierającą ustalenie rekompensaty; 2) raport z przeprowadzonego badania wraz z analizą ekonomiczną-finansową; 3) wykaz niedociągnięć w prowadzeniu i organizacji rachunkowości badanych Operatorów - w przypadku ich stwierdzenia. V. Wykaz Operatorów świadczących usługi publiczne na zlecenie Zamawiającego określa Załącznik nr 7 VI. Wykonawca zakończy czynności związane z badaniem audytu rekompensaty w następujących terminach: 1) 40 dni 2) w terminie kolejnych 20 dni przekaże opinie i raporty wraz z analizą ekonomiczno-finansową ..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.21.21.00 - Usługi audytu finansowego .
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 60.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przedstawione podpisane oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki w postępowaniu, określone w art.56 w zw. z art.22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przedstawione podpisane oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki w postępowaniu, określone w art.56 w zw. z art.22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykaz wykonywanych w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 usługi badania rekompensaty o charakterze i złożoności porównywalnych z przedmiotem zamówienia, tj. badania rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych w transporcie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie, zgodnie z załącznikiem 3 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przedstawione podpisane oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki w postępowaniu, określone w art.56 w zw. z art.22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykażą się narzędziami, umożliwiającymi ocenę punktu poniesionych kosztów z punktu widzenia zrealizowanej pracy przewozowej według Orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Wspólnot Europejskich z dnia 24 lipca 2003 roku w sprawie C-280/00 Altmark Trans GmbH (kryteria kwalifikowania rekompensaty jako zgodnej ze wspólnym rynkiem i nie stanowiącej pomocy publicznej) - zgodnie z załącznikiem nr 6 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przedstawione podpisane oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki w postępowaniu, określone w art.56 w zw. z art.22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Wykaz co najmniej 1 biegłego rewidenta i 1 niezależnego audytora, którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wpisanych na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych, z podaniem nr ewidencyjnego biegłego rewidenta w KIBR zgodnie z załącznikiem nr 4 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 8) oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, zgodnie z załącznikiem nr 5 do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Przedstawione podpisane oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki w postępowaniu, określone w art.56 w zw. z art.22 ust.1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50.000 zł.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: negocjacje z ogłoszeniem.
IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu: 3.
Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
nie dotyczy - brak oceny punktowej
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: nie dotyczy
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań , Dział Zamówień Publicznych , III piętro pokój 3.19.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.04.2011 godzina 09:00, miejsce: Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Matejki 59, 60-770 Poznań , Dział Zamówień Publicznych , III piętro pokój 3.19.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
INNE PRZETARGI Z POZNANIA
- Usługa cateringowa w zakresie całodziennego wyżywienia dla mieszkanek Domu Pomocy Społecznej
- Wykonanie czyszczenia i dezynfekcji instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w obiektach SZOZnMiD w Poznaniu
- Zakup i dostawa tonerów, bębnów, pojemników na zużyte tonery do drukarek laserowych, atramentowych oraz urządzeń wielofunkcyjnych
- Kontrole okresowe instalacji elektrycznej i piorunochronnej w budynkach na terenie miasta Poznania - zasobu nieruchomości będącego we władaniu Zarządu Komunalnych Zasobów Lokalowych sp. z o.o.
- Zakup aparatu USG dla Oddziału Dzieci Młodszych
- Nadzór nad realizacją usługi letniego oczyszczania dróg w granicach adm. m. Poznania w 2026 roku oraz zimowego utrzymania i oczyszczania dróg w granicach adm. m. Poznania w sezonie 2026/2027
więcej: przetargi w Poznaniu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





