Tre¶æ lub zakres tego przetargu uleg³y zmianie. Zobacz opublikowan± do tego przetargu poprawkê.
Og³oszenie z dnia 2020-11-13
Og³oszenie nr 607720-N-2020 z dnia 2020-11-13 r.
Gmina P³oty: Odbieranie i transport odpadów z terenu Miasta i Gminy P³oty w roku 2021
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU -
Us³ugi
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowaniaNie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina P³oty, krajowy numer identyfikacyjny
85718232420000, ul.
Pl. Konstytucji 3 Maja
1
,
72-310
P³oty, woj.
zachodniopomorskie, pañstwo
Polska, tel.
913 851 415, e-mail
i.majewska@ploty.pl, faks
913 851 866.
Adres strony internetowej (URL): www.bip.ploty.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO:
Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym
w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
www.bip.ploty.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
www.bip.ploty.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
osobi¶cie, poczt± tradycyjn± lub kuriersk± w zamkniêtej i oznakowanej kopercie
Adres:
Adres: Urz±d Miejski w P³otach, Plac Konstytucji 3 Maja 1, 72-310 P³oty, SEKRETARIAT URZÊDU
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego:
Odbieranie i transport odpadów z terenu Miasta i Gminy P³oty w roku 2021
Numer referencyjny:
ZP.271.10.2020.IM
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci, na których zamieszkuj± mieszkañcy oraz z miejsc przeznaczonych do "gniazdowego" systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w granicach administracyjnych Gminy P³oty. 2) prowadzenie na terenie miejscowo¶ci P³oty Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) czynnego codziennie od poniedzia³ku do soboty z wyj±tkiem ¶wi±t przez co najmniej 8 godzin dziennie pomiêdzy g . 7:00 a 17:00. a) W PSZOK powinny byæ obowi±zkowo odbierane od mieszkañców gminy P³oty co najmniej nastêpuj±ce rodzaje zebranych selektywnie odpadów: * papier, * metale, * tworzywa sztuczne, * szk³o, * odpady opakowaniowe wielomateria³owe, * bioodpady, * odpady niebezpieczne, * przeterminowane leki i chemikalia, * odpady niekwalifikuj±cych siê do odpadów medycznych powsta³e w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególno¶ci igie³ i strzykawek, * zu¿yte baterie i akumulatory, * zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, * meble i inne odpady wielkogabarytowe, * zu¿yte opony, * odpady budowlane i rozbiórkowe, * inne rodzaje odpadów okre¶lone przepisami prawa miejscowego lub przepisami prawa wy¿szego rzêdu. b) Do zadañ obs³ugi PSZOK nale¿eæ bêdzie kontrolowanie odpadów pod wzglêdem ich rodzaju, pochodzenia oraz prawid³owo¶ci selekcji. 3) odbieranie i transport odpadów z parku miejskiego, koszy ulicznych, przystanków autobusowych, targowiska oraz cmentarzy, 4) odbieranie i transport odpadów gromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 5) Odpady nale¿y odbieraæ i transportowaæ oddzielnie dla ka¿dej selektywnie zebranej frakcji odpadów, tak aby nie dosz³o do zmieszania odpadów w trakcie transportu. 6) dystrybucja przez Wykonawcê worków do gromadzenia odpadów komunalnych, 7) Wykonawca utworzy Punktu Obs³ugi Interesantów w miejscowo¶ci P³oty, czynny codziennie od pi±tku do soboty z wyj±tkiem ¶wi±t przez 8 godzin dziennie pomiêdzy g. 7:00 a 17:00. a) Do zadañ Punktu Obs³ugi Interesantów w szczególno¶ci nale¿eæ bêdzie: * wydawanie worków do segregacji odpadów o których mowa w pkt. 7, * ewidencjonowanie i rozliczanie wydanych worków, * w przypadku wprowadzenia odp³atnej dystrybucji worków, pobieranie op³at wystawianie dokumentów sprzeda¿y, odprowadzanie pobranych op³at na rachunek bankowy gminy P³oty oraz rozliczanie wydanych worków i pobranych op³at. * wydawanie harmonogramów odbioru odpadów, * informowanie o sposobie segregacji odpadów, * przyjmowanie zg³oszeñ o nieprawid³owo¶ciach dotycz±cych odbioru odpadów, b) W ramach wywi±zania siê z niniejszego obowi±zku, Wykonawca zobowi±zany jest do oznakowania tego punktu (lokalu, budynku, itp.) poprzez umieszczenie w widocznym miejscu szyldu, lub banneru itp., który bêdzie widzialny z ulicy. Ma zawieraæ co najmniej informacje takie jak: * Punkt Obs³ugi Interesantów * prowadzony przez: nazwa Wykonawcy + adres siedziby * utworzony na potrzeby realizacji zadania udzielonego przez Gminê P³oty, pn.: "Odbieranie i transport odpadów od mieszkañców Gminy P³oty" * godziny otwarcia 2. Rodzaj odpadów do odbioru i transportu: - odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - odpady ze szk³a, odpady opakowaniowe ze szk³a, - odpady metali, odpady opakowaniowe z metali, - odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateria³owe, - odpady ulegaj±ce biodegradacji, zielone, - odpady problematyczne i niebezpieczne, - zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, - zu¿yte baterie i akumulatory, - opakowania po chemikaliach, - przeterminowane leki, - odpady medyczne powsta³e w gosp. domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne, - odpady wielkogabarytowe (w tym meble), - zu¿yte opony, - odpady z tekstyliów i odzie¿y - zmieszane odpady komunalne, 3. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowi±zany do przestrzegania obowi±zuj±cych przepisów prawa, w szczególno¶ci takich jak: 1) Ustawa z dnia 13 wrze¶nia 1996r., o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439), 2) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.), 3) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.), 4) Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r . o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1114) 5) Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zu¿ytym sprzêcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1893.), 6) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009r., o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1850), 7) stawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiêbiorców (Dz.U. z 2019 r. poz. 1292 ze zm.), 8) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r., poz. 310 ze zm.), 9) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 16 czerwca 2009r., w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r. Nr 104, poz. 868), 10) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r., w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r., poz. 2167), 11) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia sk³adowania masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), 12) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 13) Uchwa³a Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz. 4976) W przypadku zmian przepisów prawa Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia aktualnie obowi±zuj±cych przepisów prawa. 4. Jest to zamówienie na us³ugê o kodzie s³ownika podstawowego CPV: 1) G³ówny przedmiot: 90.50.00.00-2 Us³ugi zwi±zane z odpadami 2) Dodatkowe przedmioty: a) 90.51.31.00-7 Us³ugi wywozu sta³ych odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych. b) 90.51.10.00-2 Us³ugi wywozu odpadów. c) 90.51.20.00-9 Us³ugi transportu odpadów. d) 90513000-6 Us³ugi obróbki i usuwania odpadów, które nie s± niebezpieczne. 5. Sprzêt techniczny wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie realizowaæ zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzêtu, o jakim mowa w pkt. 6.2.3 ust. 2) (wykaz sprzêtu, którym winien dysponowaæ Wykonawca - za³±cznik nr 6 do SIWZ). Samochody te powinny byæ wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cego trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisuj±cych dane o miejscach wy³adunku odpadów. 2) Pojazdy te musz± byæ trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazw± firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbieraj±cego odpady komunale od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Pojazdy musz± posiadaæ konstrukcjê zabezpieczaj±c± przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewo¿onych odpadów oraz minimalizuj±c± oddzia³ywanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy musz± byæ wyposa¿one w narzêdzia lub urz±dzenia umo¿liwiaj±ce sprz±tanie terenu po opró¿nieniu pojemników. Pojazdy i urz±dzenia musz± byæ poddawane myciu i dezynfekcji z czêstotliwo¶ci± gwarantuj±c± zapewnienie im w³a¶ciwego stanu sanitarnego. 6. Dokumentowanie przez Wykonawcê realizacji umowy: 1) Wykonawca jest zobowi±zany w ci±gu 7 dni od zakoñczenia danego miesi±ca z³o¿yæ sprawozdanie z wykonywanych us³ug. Sprawozdanie wraz z za³±czonym zestawieniem rodzajowym i ilo¶ciowym przekazanych odpadów na sk³adowisko bêdzie podstaw± wystawienia faktury dla Zamawiaj±cego. 2) Wykonawca otrzyma od Gminy w dniu zawarcia umowy dane dotycz±ce wykazu nieruchomo¶ci zamieszka³ych objêtych obowi±zkiem odbioru odpadów. 3) Zamawiaj±cy, co tydzieñ bêdzie przekazywa³ drog± e-mailow± zmiany w bazie danych nieruchomo¶ci. Wykonawca uwzglêdni te zmiany w sprawozdaniu miesiêcznym. 4) Co najmniej jeden raz na kwarta³ Wykonawca i Zamawiaj±cy uzgodni± spójno¶æ baz danych. 5) Wykonawca w sprawozdaniu miesiêcznym zamie¶ci ? wykaz nieruchomo¶ci z których odbierane s± odpady komunalne, ? wykaz nieruchomo¶ci z których odebrano odpady komunalne, a nie zosta³y ujête w gminnej bazie danych. ? wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zosta³y przekazane, ? wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, ? wykaz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, którzy zbieraj± odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czysto¶ci porz±dku na terenie gminy 6) W ramach dokumentowania us³ug odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomo¶ci objêtych niniejszym zamówieniem, Wykonawca zobowi±zany jest do: a) zapewnienia, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia by³y wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cy trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisuj±cych dane o miejscach za³adunku i wy³adunku odpadów umo¿liwiaj±cy weryfikacjê tych danych (system GPS). Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania siê z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obs³uguj±cych Gminê P³oty w zakresie przedmiotowego zamówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdañ przedstawianych przez Wykonawcê z realizacji zamówienia. Wykonawca winien przechowywaæ dane pochodz±ce z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powy¿szych punktach w siedzibie podmiotu odbieraj±cego odpady komunalne od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadaæ odpowiedni program umo¿liwiaj±cy odczyt, prezentacjê oraz weryfikacjê przechowywanych danych. Dane powinny byæ udostêpnianie na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego. b) bie¿±cego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ramach realizacji umowy, zgodnie z przepisami prawa. 7) Rozliczanie us³ugi odbywa³o siê bêdzie w cyklu miesiêcznym na podstawie ³±cznej masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z PSZOK oraz od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci objêtych zamówieniem. 8) Podstaw± okre¶lenia masy dla celów rozliczenia jest zbiorcze zestawienie ilo¶ci odebranych odpadów opracowane na podstawie kart przekazania odpadów do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard (RZGO w S³ajsinie). 9) Wykonawca za³±czy karty przekazania odpadów uwzglêdniaj±ce datê, kod, rodzaj, wagê przekazanych odpadów komunalnych do RZGO w S³ajsinie lub w szczególnych przypadkach do instalacji zastêpczej przewidzianej do obs³ugi regionu zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim musz± jednoznacznie stwierdzaæ, ¿e odpady pochodz± z terenu Gminy P³oty. 7. Obowi±zki sprawozdawcze wykonawcy: Wykonawca zgodnie z przepisami prawa, art. 9n i 9na ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz.U. z 2020r., poz.1439) jest obowi±zany do sporz±dzania rocznych sprawozdañ. Sprawozdania za poprzedni rok kalendarzowy, nale¿y przekazaæ Burmistrzowi P³ot, za po¶rednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w terminie do 31 stycznia ka¿dego roku. Wykonawca zobowi±zany jest tak¿e do przygotowania innych sprawozdañ w zakresie odbioru i transportu odpadów je¿eli prawo w obowi±zuj±ce w trakcie trwania umowy takie sprawozdania bêdzie przewidywa³o. 8. Obowi±zki Wykonawcy w zakresie ochrony danych osobowych: Wykonawca zobowi±zany jest do przestrzegania zasad ochrony danych osobowe zgodnie z Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) i innymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego obowi±zuj±cymi w tym zakresie w czasie trwania umowy, w szczególno¶ci Wykonawca ma obowi±zek: - posiadanie i przestrzeganie wewnêtrznych procedur bezpieczeñstwa, - przeszkolenie pracowników w zakresie ochrony danych osobowych, - posiadania przez ca³y okres umowy Inspektora Ochrony Danych Osobowych zg³oszonego do Urzêdu Ochrony Danych, - stosowanie technicznych ¶rodków zabezpieczenia danych przed nieuprawnionym dostêpem, utrat± lub znaczeniem, adekwatnych do sposobu gromadzenia, przechowywania i przekazywania danych, (has³a zabezpieczaj±ce dostêp, szyfrowanie plików, zamykane pomieszczenia, zamykane szafy itp.), - zawarcia z Zamawiaj±cym umowy o powierzeniu danych osobowych. 9. Obowi±zki wykonawcy w przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnej zbiórki odpadów. 1) W przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnego zbierania odpadów, gdy odpady komunalne s± gromadzone niezgodnie z regulaminem Wykonawca odbierze te odpady jako (niesegregowane) zmieszane i powiadomi o tym Burmistrza P³ot oraz w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, zgodnie z dyspozycj± art. 6ka ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, 2) Wykonawca ka¿dorazowo udokumentuje fotograficznie zakres i sposób naruszenia regulaminu i przeka¿e te materia³y Zamawiaj±cemu, 3) Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca wyznaczy pracownika do udzia³u w czynno¶ciach w postepowaniach prowadzonych przez Zamawiaj±cego. 4) W przypadku gdy Wykonawca nie dope³ni obowi±zków okre¶lonych w art. 6ka ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, Zamawiaj±cy bêdzie mia³ prawo naliczyæ karê umown± w wysoko¶ci 1 % wynagrodzenia przys³uguj±cego wykonawcy za dany miesi±c za ka¿dy stwierdzony przypadek niedope³nienia obowi±zku, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo do odst±pienia od umowy. 10. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni: osi±gniêcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji przekazywanych do sk³adowania zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowi±zuj±cego i miejscowego. 11. Pozosta³e wymagania i informacje dla Wykonawcy: 1) Na terenie gminy P³oty zameldowanych jest 8 553 osób. Wielko¶æ ta jest przybli¿ona i zostanie uszczegó³owiona po z³o¿eniu przez mieszkañców deklaracji o wysoko¶ci op³aty za gospodarowanie odpadami, w której to deklaracji w³a¶ciciele nieruchomo¶ci okre¶l± liczbê osób zamieszka³ych i zameldowanych. 2) W przypadku zasiedlenia przez mieszkañców nowych nieruchomo¶ci, Wykonawca odbierze odpady komunalne od tych mieszkañców z "nowych nieruchomo¶ci" pocz±wszy od pierwszego terminu odbioru wynikaj±cego z harmonogramu obowi±zuj±cego na danym terenie, po umieszczeniu ich w bazie danych gminy - nie pó¼niej jednak ni¿ w ci±gu 2 tygodni. 3) Wykonawca zobowi±zuje siê do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy P³oty. W roku 2020 na terenie gminy P³oty odebrano oko³o 1842,5400 Mg odpadów (ilo¶æ odpadów odebranych, wykazanych przez przedsiêbiorców odbieraj±cych odpady komunalne z terenu gminy P³oty w 2020 r. od I - IX ), w tym odpadów selektywnie zebranych (surowce) w ilo¶ci ok. 426,8800 Mg. 4) Wykonawca 2 razy w okresie obowi±zywania zawartej umowy w terminach ustalonych z Zamawiaj±cym zorganizuje odbiór odpadów wielkogabarytowych w tym zu¿ytego sprzêtu elektrycznego i elektronicznego od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Odbiór odpadów bêdzie siê odbywa³ w soboty w godzinach od 09:00 do 22:00. Odbiorowi podlegaj± te odpady komunalne, które zostan± wystawione przed posesje, do krawê¿nika lub przy pergolach ¶mietnikowych. 5) Zakazuje siê odbierania odpadów w godzinach nocnych po 22:00 do 6:00 oraz w niedziele i ¶wiêta. 6) Wykonawca najpó¼niej na 7 dni przed dat± rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi odbierania odpadów przeka¿e gminie - wykaz pojazdów ¶wiadcz±cych us³ugi w poszczególnych dniach i poszczególnych miejscowo¶ciach/dzielnicach/ulicach oraz numery rejestracyjne tych pojazdów. W przypadku awarii pojazdu i konieczno¶ci u¿ytkowania pojazdu zastêpczego wykonawca w tym samym dniu przeka¿e informacjê o numerach rejestracyjnych pojazdów zastêpczych. 7) Nie dopuszcza siê zbierania (dope³nianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. Wykonawca tak opracuje trasy aby w trakcie przejazdu pojazdu zbierane by³y tylko odpady z terenu gminy P³oty. W przypadku stwierdzenia odbioru innych odpadów Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêd± kary umowne w wysoko¶ci 5 % miesiêcznego wynagrodzenia Wykonawcy za ka¿de stwierdzone naruszeni, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo odmowy zap³aty wynagrodzenia Wykonawcy. 8) Wykonawca zebrane odpady dostarcza³ bêdzie do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard. 9) Op³aty za zebrane odpady na rzecz Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard ponosi³ bêdzie Zamawiaj±cy. 10) Wykonawca winien odnotowywaæ i przypisywaæ do danej ¶mieciarki informacje, o tym sk±d zosta³y odebrane odpady, jakie ilo¶ci, w podziale na teren wiejski i teren miejski. 11) Odpady nale¿y odbieraæ specjalistycznym sprzêtem, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122 ze zm. ). 12) Zakazuje siê mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. Ka¿d± frakcjê opisan± w ust.1 nale¿y odbieraæ oddzielnie. Odpady bêd± odbierane pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczaj±cy mieszanie odpadów. 13) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dystrybucji worków zakupionych przez Zamawiaj±cego przez okres realizacji przedmiotowego zamówienia na : ? odpady niesegregowanych (zmieszanych); : worek w kolorze czarnym; ? odpady segregowane: a) worek koloru niebieskiego "Papier" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, b) worek koloru zielonego "Szk³o" na odpady ze szk³a, w tym odpady opakowaniowe ze szk³a, c) worek koloru ¿ó³tego "Metale i tworzywa sztuczne" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateria³owe, d) worek koloru br±zowego "Bio" na odpady ulegaj±ce biodegradacji, ze szczególnym uwzglêdnieniem bioodpadów. Nie wydzielamy odpadów zielonych od pozosta³ych odpadów biodegradowalnych. Cena ofertowa za realizacjê przedmiotu zamówienia obejmuje koszt dostarczenia worków na odpady zmieszane oraz odpady segregowane. 14) Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczyæ i ustawiæ w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego aptekach i budynkach u¿yteczno¶ci publicznej: ? 2 pojemniki do selektywnego zbierania leków, ? 8 pojemników do selektywnego zbierania baterii. Pojemniki o pojemno¶ci minimum 20 l powinny posiadaæ zamkniêcie uniemo¿liwiaj±ce otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwa³ego materia³u, z umieszczonym napisem informuj±cym o rodzaju odpadu. Pojemniki nale¿y opró¿niaæ ka¿dorazowo po ich nape³nieniu nie rzadziej jednak ni¿ raz na kwarta³. 15) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do odbierania odpadów w sposób zapewniaj±cy utrzymanie odpowiednich standardów sanitarnych oraz standardów ochrony ¶rodowiska w szczególno¶ci do zapobiegania wysypywaniu siê odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, prze³adunku i transportu. Wszelkie zanieczyszczenia powsta³e podczas odbioru odpadów Wykonawca winien niezw³ocznie uprz±tn±æ. 16) Odbiór odpadów w sytuacjach awaryjnych Za sytuacjê awaryjn± Zamawiaj±cy uznaje tak± sytuacjê, której nie móg³ przewidzieæ, np. po¿ar, podrzucenie odpadów na teren gminy, powód¼, itp. W sytuacji zaistnienia takiego przypadku Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o konieczno¶ci odbioru odpadów z miejsca wyst±pienia sytuacji awaryjnej. Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia odpadów w terminie do dwóch dni roboczych liczonych od momentu zg³oszenia konieczno¶ci realizacji dodatkowego odbioru przes³anego Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, chyba ¿e w tym zg³oszeniu ustalono termin pó¼niejszy. W ramach ww. zg³oszenia Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy podstawienia kontenerów na odpady. 17) do realizacji reklamacji w zakresie odbioru lub Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczenia worków na odpady komunalne w przeci±gu 24 godzin od otrzymania e-mailem lub telefonicznie zawiadomienia od Zamawiaj±cego. 12. Harmonogram odbioru sta³ych odpadów komunalnych: 1) Wykonawca przed³o¿y szczegó³owy harmonogram odbioru odpadów, ze wskazaniem: miejscowo¶ci, ulicy, numeru nieruchomo¶ci i terminów odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych, uwzglêdniaj±c typ zabudowy, ilo¶æ wytwarzanych odpadów. 2) Planowana czêstotliwo¶æ odbiorów nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ czêstotliwo¶æ przewidziana w Uchwale Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty 3) Harmonogram nale¿y tak opracowaæ by odbiór odpadów nastêpowa³ poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i ¶wiêta) w sposób cykliczny, zawsze w te same dni tygodnia dla danej frakcji odpadów. W przypadku, gdy wyznaczony dzieñ tygodnia lub miesi±ca przypada na dzieñ wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w nastêpnym dniu, nastêpuj±cym po dniu wolnym. 4) Harmonogram nale¿y przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia na 7 dni przed rozpoczêciem ¶wiadczenia us³ugi. 5) Harmonogram zostanie podany do wiadomo¶ci mieszkañcom, poprzez umieszczenie na stronie internetowej oraz na tablicach og³oszeñ Gminy i w So³ectwach. 6) Wykonawca przeka¿e harmonogram odbierania odpadów komunalnych w ci±gu dwóch tygodni dla "nowych nieruchomo¶ci" ujêtych w bazie danych. 13. Szacunkowe ilo¶ci odpadów Dla potrzeb z³o¿enia oferty Zamawiaj±cy szacuje ilo¶ci odpadów, jakie Wykonawca bêdzie zobowi±zany odebraæ miesiêcznie objêtych przedmiotem zamówienia: zosta³a podana w SIWZ. Ilo¶æ wytworzonych odpadów na terenie Gminy P³oty nie jest zale¿na od Zamawiaj±cego. Ustalone ilo¶ci s± szacunkowe i mog± ulec zmianie w okresie obowi±zywania umowy. Podane przez Zamawiaj±cego wielko¶ci nale¿y traktowaæ wy³±cznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postêpowaniu przetargowym. 3.3. Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce wymagania odno¶nie zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracê: 1) Zamawiaj±cy wymaga w trakcie realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty po¶rednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywaæ bêd± bezpo¶rednio czynno¶ci zwi±zane z wykonywaniem us³ugi, czyli tzw. pracowników fizycznych, 2) Wymóg nie dotyczy prac/robót osobi¶cie wykonywanych przez osoby prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz±. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt. 1) czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 4) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowi±zany jest przedk³adaæ na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania, c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy, d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji, 5) Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w SIWZ czynno¶ci. 6) Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w SIWZ czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej we wzorze umowy stanowi±cego za³±cznik do SIWZ. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SIWZ.
II.5) G³ówny kod CPV: 90500000-2
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
90513100-7 |
90511000-2 |
90512000-9 |
90513000-6 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia: 2021-12-31
Okres w miesi±cach | Okres w dniach | Data rozpoczêcia | Data zakoñczenia |
2021-12-31 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków:
warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e posiada wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, wpis do Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami https://bdo.mos.gov.pl/ zezwolenie na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach w zwi±zku z art. 233 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2020r., poz. 797), w zakresie:
- 20 01 01 - Papier i tektura
- 20 01 02 - Szk³o
- 20 01 35 - Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 zawieraj±ce niebezpieczne sk³adniki,
- 20 01 36 - Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35,
- 20 01 39 - Tworzywa sztuczne,
- 20 01 40 - Metale,
- 20 03 01 - Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
- 20 03 07 - Odpady wielkogabarytowe
- 15 01 01 - Opakowania z papieru i tektury
- 15 01 02 - Opakowania z tworzyw sztucznych,
- 15 01 04 - Opakowania z metali,
- 15 01 05 - Opakowania wielomateria³owe,
- 15 01 06 - Zmieszane odpady opakowaniowe,
- 15 01 07 - Opakowania ze szk³a,
- 20 02 01 - Odpady ulegaj±ce biodegradacji.
- 17 02 01 - Drewno
- 15 01 03 - Opakowania z drewna
- 20 01 11 - Tekstylia
- 15 01 09 - Opakowania z tekstyliów
- 20 01 10 - Odzie¿
- 15 01 05 - Opakowania wielomateria³owe
- 20 01 32 - Leki
- 20 01 33 - Baterie i akumulator
- 16 01 03 - Zu¿yte opony
- 17 01 01 - Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów.
-ex 20 01 99 - inne niewymienione frakcje zebrane w sposób selektywny.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków:
o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy posiadaj± ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿: 500 000,00 z³.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków:
o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy:
1) warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych i ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, minimum:
a) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w przypadku gdy gmina przejê³a obowi±zki w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych o ³±cznej masie minimum 1 000 Mg w okresie 12 miesiêcy,
oraz
b) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów opakowaniowych gromadzonych w sposób selektywny o ³±cznej masie minimum 200 Mg w okresie 12 miesiêcy.
2) warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ wyposa¿eniem umo¿liwiaj±cym odbieranie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ilo¶ci co najmniej:
* baz± magazynowo - transportow± spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) na ternie miasta P³oty;
* dwóch pojazdów specjalistycznych, przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z funkcj± kompaktuj±c±;
* dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych;
* jednego pojazdu przystosowanego do odbierania odpadów bez funkcji kompaktuj±cej.
* samochody odbieraj±ce odpady komunalne z nieruchomo¶ci bêd± posiada³y rejestratory GPS,
Wykonawca jest zobowi±zany spe³niaæ szczegó³owe wymagania okre¶lone w art.9d. Ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. 2020poz. 1439 ze zm) oraz Rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 11 s
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
Odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Chyba, ¿e Wykonawca wska¿e w pkt. 15 Formularza oferty dostêpno¶æ tego dokumentu w formie elektronicznej pod okre¶lonym adresem internetowym ogólnodostêpnej i bezp³atnej bazy danych i Zamawiaj±cy mo¿e pobraæ go samodzielnie z tej bazy danych (np. https://ems.ms.gov.pl/ lub https://prod.ceidg.gov.pl/ ). Dokumenty podmiotów zagranicznych - Dokument potwierdzaj±cy, ¿e nie otwarto likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci - Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu o którym mowa w pkt. 7.6.ppkt. 2) lit. a) SIWZ sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê ww. dokumentu, zastêpuje siê go dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z uwzglêdnieniem terminów ich wa¿no¶ci.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1) W celu wykazania spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y przed³o¿yæ:
a) wpisu do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej Gminy P³oty na prowadzenie dzia³alno¶ci w zakresie odbierania odpadów komunalnych;
b) wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r., o odpadach (Dz. z 2020 r., poz. 797) lub zezwolenie na transport odpadów zgodnie z art. 28 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. o odpadach, lub równowa¿ne uprawnienia wydane na podstawie wcze¶niejszych przepisów,
c) Dokument potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± okre¶lon± w rozdziale VI pkt. 6.2.2 SIWZ.
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganego przez zamawiaj±cego ww. dokumentu dotycz±cego sytuacji ekonomicznej i finansowej, mo¿e z³o¿yæ inny dokument, który w wystarczaj±cy sposób potwierdzi spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego warunku udzia³u w postêpowaniu.
d) Wykaz us³ug - wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy us³ugi zosta³y te wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do SIWZ.
e) Wykaz wyposa¿enia dostêpnego wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 6 do SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Ofertê stanowi wype³niony Formularz oferty (wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do SIWZ), 2) Zobowi±zanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia dotyczy wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22 a ustawy Pzp - wg wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 7 do SIWZ, 3) Pe³nomocnictwo, je¿eli Wykonawcê reprezentuje pe³nomocnik lub w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia. Pe³nomocnictwo powinno byæ z³o¿one w oryginale lub w formie kopii po¶wiadczonej za zgodno¶æ z orygina³em przez notariusza
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
CENA | 60,00 |
aspekt spo³eczny | 25,00 |
aspekt ¶rodowiskowy | 15,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Projekt umowy stanowi za³±cznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W jej tre¶ci podano wszelkie istotne dla Zamawiaj±cego warunki realizacji zamówienia. 2. Zamawiaj±cy zastrzega prawo do zmian postanowieñ zawartej umowy w sytuacji zaistnienia nastêpuj±cych okoliczno¶ci: 1) Zmniejszenia zakresu zamówienia: - z przyczyn niemo¿liwych wcze¶niej do przewidzenia przez Zamawiaj±cego., - zmniejszenie ilo¶ci odebranych odpadów 2) Zmniejszenia wysoko¶ci wynagrodzenia przewidzianego w umowie, spowodowane konieczno¶ci± zmniejszenia zakresu zamówienia.. 3) Zmniejszenie wysoko¶ci wynagrodzenia przewidzianego w umowie z powodu zmiany struktury odbieranych odpadów tj. innej ni¿ przyjêto w SIWZ i formularzu ofertowym ilo¶ci odpadów poszczególnych frakcji. 4) Zwiêkszenie zakresu zamówienia: - zwiêkszenie ilo¶ci odebranych odpadów, 5) Zwiêkszenie wysoko¶ci wynagrodzenia przewidzianego w umowie, spowodowane konieczno¶ci± zwiêkszenia zakresu zamówienia. 6) Zwiêkszenie wysoko¶ci wynagrodzenia przewidzianego w umowie spowodowane zwiêkszeniem ilo¶ci odebranych odpadów przy zachowaniu cen jednostkowych. 7) Zwiêkszenie wysoko¶ci wynagrodzenia przewidzianego w umowie z powodu zmiany struktury odbieranych odpadów tj. innej ni¿ przyjêto w SIWZ i formularzu ofertowym ilo¶ci odpadów poszczególnych frakcji. 8) Zmiana wynagrodzenia z powodu zmiany stawki podatku VAT 9) W zakresie zmiany czêstotliwo¶ci odbioru odpadów, rodzaju i ilo¶ci frakcji odbieranych odpadów w przypadku zmiany Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty. 10) zamiana tych postanowieñ, które maj± zwi±zek ze zmienionymi regulacjami prawnymi wprowadzonych w ¿ycie po dacie podpisania umowy, wywo³uj±cych potrzebê zmiany umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany; 11) zmiana oznaczenia danych dotycz±cych zamawiaj±cego i/lub wykonawcy. 12) zmiany zakresu czê¶ci zamówienia powierzonej podwykonawcom, 13) w przypadku, kiedy w umowie znajduj± siê oczywiste b³êdy pisarskie lub rachunkowe, a tak¿e zapisy, których wykonanie jest niemo¿liwe ze wzglêdu na obowi±zuj±ce przepisy prawa - w zakresie, który jest niezbêdny dla wyeliminowania tych b³êdów 14)pozosta³e rodzaje zmian spowodowane nastêpuj±cymi okoliczno¶ciami: a) zmiana osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, na inne spe³niaj±ce warunki okre¶lone w SIWZ i innych osób kluczowych dla realizacji umowy np. zmiana osób reprezentuj±cych strony b) zmiana w zakresie podwykonawcy i zakresu realizowanych przez niego robót jest mo¿liwa po uprzedniej zgodzie Zamawiaj±cego zgodnie z art. 6471 kc. Zmiana podmiotów trzecich na etapie realizacji zamówienia na zasobach, których Wykonawca opiera³ siê wykazuj±c spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu jest mo¿liwa, je¶li nowy podwykonawca wyka¿e spe³nianie warunków w zakresie nie mniejszym ni¿ wskazany na etapie postêpowania o udzielenia zamówienia publicznego dotychczasowy podwykonawca, c) si³a wy¿sza uniemo¿liwiaj±ca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ, d) zmianie uleg³y przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, e) zmianie uleg³y stawki podatku VAT. 15) Zwiêkszenie wysoko¶ci wynagrodzenia przewidzianego w umowie w przypadku wzrostu ceny za przyjêcie odpadów ustalonej przez instalacje przetwarzania odpadów w trakcie roku 2020 w stosunku do cen obowi±zuj±cych w dniu 2 stycznia 2020 r. je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania niniejszego zamówienia przez Wykonawcê. 3. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ w przypadkach, o których mowa w art.144 ust.1 pkt2-6 ustawy pzp 4. Nie stanowi± zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy : 1) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno- organizacyjn± umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiana dokumentów potwierdzaj±cych uregulowanie p³atno¶ci wobec podwykonawcy).
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-11-23, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków, które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Opró¿nianie koszy ulicznych na terenie Gminy Rogo¼no w 2025 roku - II pó³rocze
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu nieruchomo¶ci po³o¿onych na terenie gminy Szulborze Wielkie
- "Likwidacja wyrobów zawieraj±cych azbest na terenie Powiatu Gnie¼nieñskiego w 2025 r." w ramach zadania "Likwidacja wyrobów zawieraj±cych azbest na terenie Powiatu Gnie¼nieñskiego w latach 2025-2026"
- Odbiór i transport odpadów z miejsc u¿yteczno¶ci publicznej na terenie Gminy Stary Targ
- ¦wiadczenie us³ug w zakresie odbioru, transportu i utylizacji odpadów medycznych z Samodzielnego Publicznego Zespo³u Opieki Zdrowotnej w Turku
- ¦wiadczenie us³ugi odbierania odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci zamieszka³ych z terenu gminy Sucho¿ebry
wiêcej: Us³ugi zwi±zane z odpadami »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.