Zobacz tre¶æ przetargu, którego dotyczy to sprostowanie
Og³oszenie z dnia 2020-11-20
Og³oszenie nr 540233399-N-2020 z dnia 20-11-2020 r.
P³oty:
OG£OSZENIE O ZMIANIE OG£OSZENIA
OG£OSZENIE DOTYCZY:
Og³oszenia o zamówieniu
INFORMACJE O ZMIENIANYM OG£OSZENIU
Numer: 607720-N-2020
Data: 2020-11-13
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Gmina P³oty, Krajowy numer identyfikacyjny 85718232420000,
ul. Pl. Konstytucji 3 Maja
1,
72-310
P³oty, woj.
zachodniopomorskie, pañstwo
Polska, tel.
913 851 415, e-mail
i.majewska@ploty.pl, faks
913 851 866.
Adres strony internetowej (url): www.bip.ploty.pl
SEKCJA II: ZMIANY W OG£OSZENIU
II.1) Tekst, który nale¿y zmieniæ:
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II.
Punkt:
4)
W og³oszeniu jest:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci, na których zamieszkuj± mieszkañcy oraz z miejsc przeznaczonych do "gniazdowego" systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w granicach administracyjnych Gminy P³oty. 2) prowadzenie na terenie miejscowo¶ci P³oty Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) czynnego codziennie od poniedzia³ku do soboty z wyj±tkiem ¶wi±t przez co najmniej 8 godzin dziennie pomiêdzy g . 7:00 a 17:00. a) W PSZOK powinny byæ obowi±zkowo odbierane od mieszkañców gminy P³oty co najmniej nastêpuj±ce rodzaje zebranych selektywnie odpadów: * papier, * metale, * tworzywa sztuczne, * szk³o, * odpady opakowaniowe wielomateria³owe, * bioodpady, * odpady niebezpieczne, * przeterminowane leki i chemikalia, * odpady niekwalifikuj±cych siê do odpadów medycznych powsta³e w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególno¶ci igie³ i strzykawek, * zu¿yte baterie i akumulatory, * zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, * meble i inne odpady wielkogabarytowe, * zu¿yte opony, * odpady budowlane i rozbiórkowe, * inne rodzaje odpadów okre¶lone przepisami prawa miejscowego lub przepisami prawa wy¿szego rzêdu. b) Do zadañ obs³ugi PSZOK nale¿eæ bêdzie kontrolowanie odpadów pod wzglêdem ich rodzaju, pochodzenia oraz prawid³owo¶ci selekcji. 3) odbieranie i transport odpadów z parku miejskiego, koszy ulicznych, przystanków autobusowych, targowiska oraz cmentarzy, 4) odbieranie i transport odpadów gromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 5) Odpady nale¿y odbieraæ i transportowaæ oddzielnie dla ka¿dej selektywnie zebranej frakcji odpadów, tak aby nie dosz³o do zmieszania odpadów w trakcie transportu. 6) dystrybucja przez Wykonawcê worków do gromadzenia odpadów komunalnych, 7) Wykonawca utworzy Punktu Obs³ugi Interesantów w miejscowo¶ci P³oty, czynny codziennie od pi±tku do soboty z wyj±tkiem ¶wi±t przez 8 godzin dziennie pomiêdzy g. 7:00 a 17:00. a) Do zadañ Punktu Obs³ugi Interesantów w szczególno¶ci nale¿eæ bêdzie: * wydawanie worków do segregacji odpadów o których mowa w pkt. 7, * ewidencjonowanie i rozliczanie wydanych worków, * w przypadku wprowadzenia odp³atnej dystrybucji worków, pobieranie op³at wystawianie dokumentów sprzeda¿y, odprowadzanie pobranych op³at na rachunek bankowy gminy P³oty oraz rozliczanie wydanych worków i pobranych op³at. * wydawanie harmonogramów odbioru odpadów, * informowanie o sposobie segregacji odpadów, * przyjmowanie zg³oszeñ o nieprawid³owo¶ciach dotycz±cych odbioru odpadów, b) W ramach wywi±zania siê z niniejszego obowi±zku, Wykonawca zobowi±zany jest do oznakowania tego punktu (lokalu, budynku, itp.) poprzez umieszczenie w widocznym miejscu szyldu, lub banneru itp., który bêdzie widzialny z ulicy. Ma zawieraæ co najmniej informacje takie jak: * Punkt Obs³ugi Interesantów * prowadzony przez: nazwa Wykonawcy + adres siedziby * utworzony na potrzeby realizacji zadania udzielonego przez Gminê P³oty, pn.: "Odbieranie i transport odpadów od mieszkañców Gminy P³oty" * godziny otwarcia 2. Rodzaj odpadów do odbioru i transportu: - odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - odpady ze szk³a, odpady opakowaniowe ze szk³a, - odpady metali, odpady opakowaniowe z metali, - odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateria³owe, - odpady ulegaj±ce biodegradacji, zielone, - odpady problematyczne i niebezpieczne, - zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, - zu¿yte baterie i akumulatory, - opakowania po chemikaliach, - przeterminowane leki, - odpady medyczne powsta³e w gosp. domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne, - odpady wielkogabarytowe (w tym meble), - zu¿yte opony, - odpady z tekstyliów i odzie¿y - zmieszane odpady komunalne, 3. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowi±zany do przestrzegania obowi±zuj±cych przepisów prawa, w szczególno¶ci takich jak: 1) Ustawa z dnia 13 wrze¶nia 1996r., o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439), 2) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.), 3) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.), 4) Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r . o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1114) 5) Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zu¿ytym sprzêcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1893.), 6) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009r., o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1850), 7) stawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiêbiorców (Dz.U. z 2019 r. poz. 1292 ze zm.), 8) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r., poz. 310 ze zm.), 9) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 16 czerwca 2009r., w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r. Nr 104, poz. 868), 10) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r., w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r., poz. 2167), 11) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia sk³adowania masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), 12) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 13) Uchwa³a Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz. 4976) W przypadku zmian przepisów prawa Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia aktualnie obowi±zuj±cych przepisów prawa. 4. Jest to zamówienie na us³ugê o kodzie s³ownika podstawowego CPV: 1) G³ówny przedmiot: 90.50.00.00-2 Us³ugi zwi±zane z odpadami 2) Dodatkowe przedmioty: a) 90.51.31.00-7 Us³ugi wywozu sta³ych odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych. b) 90.51.10.00-2 Us³ugi wywozu odpadów. c) 90.51.20.00-9 Us³ugi transportu odpadów. d) 90513000-6 Us³ugi obróbki i usuwania odpadów, które nie s± niebezpieczne. 5. Sprzêt techniczny wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie realizowaæ zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzêtu, o jakim mowa w pkt. 6.2.3 ust. 2) (wykaz sprzêtu, którym winien dysponowaæ Wykonawca - za³±cznik nr 6 do SIWZ). Samochody te powinny byæ wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cego trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisuj±cych dane o miejscach wy³adunku odpadów. 2) Pojazdy te musz± byæ trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazw± firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbieraj±cego odpady komunale od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Pojazdy musz± posiadaæ konstrukcjê zabezpieczaj±c± przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewo¿onych odpadów oraz minimalizuj±c± oddzia³ywanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy musz± byæ wyposa¿one w narzêdzia lub urz±dzenia umo¿liwiaj±ce sprz±tanie terenu po opró¿nieniu pojemników. Pojazdy i urz±dzenia musz± byæ poddawane myciu i dezynfekcji z czêstotliwo¶ci± gwarantuj±c± zapewnienie im w³a¶ciwego stanu sanitarnego. 6. Dokumentowanie przez Wykonawcê realizacji umowy: 1) Wykonawca jest zobowi±zany w ci±gu 7 dni od zakoñczenia danego miesi±ca z³o¿yæ sprawozdanie z wykonywanych us³ug. Sprawozdanie wraz z za³±czonym zestawieniem rodzajowym i ilo¶ciowym przekazanych odpadów na sk³adowisko bêdzie podstaw± wystawienia faktury dla Zamawiaj±cego. 2) Wykonawca otrzyma od Gminy w dniu zawarcia umowy dane dotycz±ce wykazu nieruchomo¶ci zamieszka³ych objêtych obowi±zkiem odbioru odpadów. 3) Zamawiaj±cy, co tydzieñ bêdzie przekazywa³ drog± e-mailow± zmiany w bazie danych nieruchomo¶ci. Wykonawca uwzglêdni te zmiany w sprawozdaniu miesiêcznym. 4) Co najmniej jeden raz na kwarta³ Wykonawca i Zamawiaj±cy uzgodni± spójno¶æ baz danych. 5) Wykonawca w sprawozdaniu miesiêcznym zamie¶ci ? wykaz nieruchomo¶ci z których odbierane s± odpady komunalne, ? wykaz nieruchomo¶ci z których odebrano odpady komunalne, a nie zosta³y ujête w gminnej bazie danych. ? wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zosta³y przekazane, ? wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, ? wykaz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, którzy zbieraj± odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czysto¶ci porz±dku na terenie gminy 6) W ramach dokumentowania us³ug odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomo¶ci objêtych niniejszym zamówieniem, Wykonawca zobowi±zany jest do: a) zapewnienia, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia by³y wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cy trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisuj±cych dane o miejscach za³adunku i wy³adunku odpadów umo¿liwiaj±cy weryfikacjê tych danych (system GPS). Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania siê z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obs³uguj±cych Gminê P³oty w zakresie przedmiotowego zamówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdañ przedstawianych przez Wykonawcê z realizacji zamówienia. Wykonawca winien przechowywaæ dane pochodz±ce z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powy¿szych punktach w siedzibie podmiotu odbieraj±cego odpady komunalne od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadaæ odpowiedni program umo¿liwiaj±cy odczyt, prezentacjê oraz weryfikacjê przechowywanych danych. Dane powinny byæ udostêpnianie na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego. b) bie¿±cego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ramach realizacji umowy, zgodnie z przepisami prawa. 7) Rozliczanie us³ugi odbywa³o siê bêdzie w cyklu miesiêcznym na podstawie ³±cznej masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z PSZOK oraz od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci objêtych zamówieniem. 8) Podstaw± okre¶lenia masy dla celów rozliczenia jest zbiorcze zestawienie ilo¶ci odebranych odpadów opracowane na podstawie kart przekazania odpadów do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard (RZGO w S³ajsinie). 9) Wykonawca za³±czy karty przekazania odpadów uwzglêdniaj±ce datê, kod, rodzaj, wagê przekazanych odpadów komunalnych do RZGO w S³ajsinie lub w szczególnych przypadkach do instalacji zastêpczej przewidzianej do obs³ugi regionu zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim musz± jednoznacznie stwierdzaæ, ¿e odpady pochodz± z terenu Gminy P³oty. 7. Obowi±zki sprawozdawcze wykonawcy: Wykonawca zgodnie z przepisami prawa, art. 9n i 9na ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz.U. z 2020r., poz.1439) jest obowi±zany do sporz±dzania rocznych sprawozdañ. Sprawozdania za poprzedni rok kalendarzowy, nale¿y przekazaæ Burmistrzowi P³ot, za po¶rednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w terminie do 31 stycznia ka¿dego roku. Wykonawca zobowi±zany jest tak¿e do przygotowania innych sprawozdañ w zakresie odbioru i transportu odpadów je¿eli prawo w obowi±zuj±ce w trakcie trwania umowy takie sprawozdania bêdzie przewidywa³o. 8. Obowi±zki Wykonawcy w zakresie ochrony danych osobowych: Wykonawca zobowi±zany jest do przestrzegania zasad ochrony danych osobowe zgodnie z Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) i innymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego obowi±zuj±cymi w tym zakresie w czasie trwania umowy, w szczególno¶ci Wykonawca ma obowi±zek: - posiadanie i przestrzeganie wewnêtrznych procedur bezpieczeñstwa, - przeszkolenie pracowników w zakresie ochrony danych osobowych, - posiadania przez ca³y okres umowy Inspektora Ochrony Danych Osobowych zg³oszonego do Urzêdu Ochrony Danych, - stosowanie technicznych ¶rodków zabezpieczenia danych przed nieuprawnionym dostêpem, utrat± lub znaczeniem, adekwatnych do sposobu gromadzenia, przechowywania i przekazywania danych, (has³a zabezpieczaj±ce dostêp, szyfrowanie plików, zamykane pomieszczenia, zamykane szafy itp.), - zawarcia z Zamawiaj±cym umowy o powierzeniu danych osobowych. 9. Obowi±zki wykonawcy w przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnej zbiórki odpadów. 1) W przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnego zbierania odpadów, gdy odpady komunalne s± gromadzone niezgodnie z regulaminem Wykonawca odbierze te odpady jako (niesegregowane) zmieszane i powiadomi o tym Burmistrza P³ot oraz w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, zgodnie z dyspozycj± art. 6ka ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, 2) Wykonawca ka¿dorazowo udokumentuje fotograficznie zakres i sposób naruszenia regulaminu i przeka¿e te materia³y Zamawiaj±cemu, 3) Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca wyznaczy pracownika do udzia³u w czynno¶ciach w postepowaniach prowadzonych przez Zamawiaj±cego. 4) W przypadku gdy Wykonawca nie dope³ni obowi±zków okre¶lonych w art. 6ka ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, Zamawiaj±cy bêdzie mia³ prawo naliczyæ karê umown± w wysoko¶ci 1 % wynagrodzenia przys³uguj±cego wykonawcy za dany miesi±c za ka¿dy stwierdzony przypadek niedope³nienia obowi±zku, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo do odst±pienia od umowy. 10. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni: osi±gniêcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji przekazywanych do sk³adowania zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowi±zuj±cego i miejscowego. 11. Pozosta³e wymagania i informacje dla Wykonawcy: 1) Na terenie gminy P³oty zameldowanych jest 8 553 osób. Wielko¶æ ta jest przybli¿ona i zostanie uszczegó³owiona po z³o¿eniu przez mieszkañców deklaracji o wysoko¶ci op³aty za gospodarowanie odpadami, w której to deklaracji w³a¶ciciele nieruchomo¶ci okre¶l± liczbê osób zamieszka³ych i zameldowanych. 2) W przypadku zasiedlenia przez mieszkañców nowych nieruchomo¶ci, Wykonawca odbierze odpady komunalne od tych mieszkañców z "nowych nieruchomo¶ci" pocz±wszy od pierwszego terminu odbioru wynikaj±cego z harmonogramu obowi±zuj±cego na danym terenie, po umieszczeniu ich w bazie danych gminy - nie pó¼niej jednak ni¿ w ci±gu 2 tygodni. 3) Wykonawca zobowi±zuje siê do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy P³oty. W roku 2020 na terenie gminy P³oty odebrano oko³o 1842,5400 Mg odpadów (ilo¶æ odpadów odebranych, wykazanych przez przedsiêbiorców odbieraj±cych odpady komunalne z terenu gminy P³oty w 2020 r. od I - IX ), w tym odpadów selektywnie zebranych (surowce) w ilo¶ci ok. 426,8800 Mg. 4) Wykonawca 2 razy w okresie obowi±zywania zawartej umowy w terminach ustalonych z Zamawiaj±cym zorganizuje odbiór odpadów wielkogabarytowych w tym zu¿ytego sprzêtu elektrycznego i elektronicznego od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Odbiór odpadów bêdzie siê odbywa³ w soboty w godzinach od 09:00 do 22:00. Odbiorowi podlegaj± te odpady komunalne, które zostan± wystawione przed posesje, do krawê¿nika lub przy pergolach ¶mietnikowych. 5) Zakazuje siê odbierania odpadów w godzinach nocnych po 22:00 do 6:00 oraz w niedziele i ¶wiêta. 6) Wykonawca najpó¼niej na 7 dni przed dat± rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi odbierania odpadów przeka¿e gminie - wykaz pojazdów ¶wiadcz±cych us³ugi w poszczególnych dniach i poszczególnych miejscowo¶ciach/dzielnicach/ulicach oraz numery rejestracyjne tych pojazdów. W przypadku awarii pojazdu i konieczno¶ci u¿ytkowania pojazdu zastêpczego wykonawca w tym samym dniu przeka¿e informacjê o numerach rejestracyjnych pojazdów zastêpczych. 7) Nie dopuszcza siê zbierania (dope³nianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. Wykonawca tak opracuje trasy aby w trakcie przejazdu pojazdu zbierane by³y tylko odpady z terenu gminy P³oty. W przypadku stwierdzenia odbioru innych odpadów Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêd± kary umowne w wysoko¶ci 5 % miesiêcznego wynagrodzenia Wykonawcy za ka¿de stwierdzone naruszeni, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo odmowy zap³aty wynagrodzenia Wykonawcy. 8) Wykonawca zebrane odpady dostarcza³ bêdzie do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard. 9) Op³aty za zebrane odpady na rzecz Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard ponosi³ bêdzie Zamawiaj±cy. 10) Wykonawca winien odnotowywaæ i przypisywaæ do danej ¶mieciarki informacje, o tym sk±d zosta³y odebrane odpady, jakie ilo¶ci, w podziale na teren wiejski i teren miejski. 11) Odpady nale¿y odbieraæ specjalistycznym sprzêtem, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122 ze zm. ). 12) Zakazuje siê mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. Ka¿d± frakcjê opisan± w ust.1 nale¿y odbieraæ oddzielnie. Odpady bêd± odbierane pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczaj±cy mieszanie odpadów. 13) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dystrybucji worków zakupionych przez Zamawiaj±cego przez okres realizacji przedmiotowego zamówienia na : ? odpady niesegregowanych (zmieszanych); : worek w kolorze czarnym; ? odpady segregowane: a) worek koloru niebieskiego "Papier" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, b) worek koloru zielonego "Szk³o" na odpady ze szk³a, w tym odpady opakowaniowe ze szk³a, c) worek koloru ¿ó³tego "Metale i tworzywa sztuczne" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateria³owe, d) worek koloru br±zowego "Bio" na odpady ulegaj±ce biodegradacji, ze szczególnym uwzglêdnieniem bioodpadów. Nie wydzielamy odpadów zielonych od pozosta³ych odpadów biodegradowalnych. Cena ofertowa za realizacjê przedmiotu zamówienia obejmuje koszt dostarczenia worków na odpady zmieszane oraz odpady segregowane. 14) Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczyæ i ustawiæ w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego aptekach i budynkach u¿yteczno¶ci publicznej: ? 2 pojemniki do selektywnego zbierania leków, ? 8 pojemników do selektywnego zbierania baterii. Pojemniki o pojemno¶ci minimum 20 l powinny posiadaæ zamkniêcie uniemo¿liwiaj±ce otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwa³ego materia³u, z umieszczonym napisem informuj±cym o rodzaju odpadu. Pojemniki nale¿y opró¿niaæ ka¿dorazowo po ich nape³nieniu nie rzadziej jednak ni¿ raz na kwarta³. 15) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do odbierania odpadów w sposób zapewniaj±cy utrzymanie odpowiednich standardów sanitarnych oraz standardów ochrony ¶rodowiska w szczególno¶ci do zapobiegania wysypywaniu siê odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, prze³adunku i transportu. Wszelkie zanieczyszczenia powsta³e podczas odbioru odpadów Wykonawca winien niezw³ocznie uprz±tn±æ. 16) Odbiór odpadów w sytuacjach awaryjnych Za sytuacjê awaryjn± Zamawiaj±cy uznaje tak± sytuacjê, której nie móg³ przewidzieæ, np. po¿ar, podrzucenie odpadów na teren gminy, powód¼, itp. W sytuacji zaistnienia takiego przypadku Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o konieczno¶ci odbioru odpadów z miejsca wyst±pienia sytuacji awaryjnej. Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia odpadów w terminie do dwóch dni roboczych liczonych od momentu zg³oszenia konieczno¶ci realizacji dodatkowego odbioru przes³anego Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, chyba ¿e w tym zg³oszeniu ustalono termin pó¼niejszy. W ramach ww. zg³oszenia Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy podstawienia kontenerów na odpady. 17) do realizacji reklamacji w zakresie odbioru lub Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczenia worków na odpady komunalne w przeci±gu 24 godzin od otrzymania e-mailem lub telefonicznie zawiadomienia od Zamawiaj±cego. 12. Harmonogram odbioru sta³ych odpadów komunalnych: 1) Wykonawca przed³o¿y szczegó³owy harmonogram odbioru odpadów, ze wskazaniem: miejscowo¶ci, ulicy, numeru nieruchomo¶ci i terminów odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych, uwzglêdniaj±c typ zabudowy, ilo¶æ wytwarzanych odpadów. 2) Planowana czêstotliwo¶æ odbiorów nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ czêstotliwo¶æ przewidziana w Uchwale Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty 3) Harmonogram nale¿y tak opracowaæ by odbiór odpadów nastêpowa³ poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i ¶wiêta) w sposób cykliczny, zawsze w te same dni tygodnia dla danej frakcji odpadów. W przypadku, gdy wyznaczony dzieñ tygodnia lub miesi±ca przypada na dzieñ wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w nastêpnym dniu, nastêpuj±cym po dniu wolnym. 4) Harmonogram nale¿y przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia na 7 dni przed rozpoczêciem ¶wiadczenia us³ugi. 5) Harmonogram zostanie podany do wiadomo¶ci mieszkañcom, poprzez umieszczenie na stronie internetowej oraz na tablicach og³oszeñ Gminy i w So³ectwach. 6) Wykonawca przeka¿e harmonogram odbierania odpadów komunalnych w ci±gu dwóch tygodni dla "nowych nieruchomo¶ci" ujêtych w bazie danych. 13. Szacunkowe ilo¶ci odpadów Dla potrzeb z³o¿enia oferty Zamawiaj±cy szacuje ilo¶ci odpadów, jakie Wykonawca bêdzie zobowi±zany odebraæ miesiêcznie objêtych przedmiotem zamówienia: zosta³a podana w SIWZ. Ilo¶æ wytworzonych odpadów na terenie Gminy P³oty nie jest zale¿na od Zamawiaj±cego. Ustalone ilo¶ci s± szacunkowe i mog± ulec zmianie w okresie obowi±zywania umowy. Podane przez Zamawiaj±cego wielko¶ci nale¿y traktowaæ wy³±cznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postêpowaniu przetargowym. 3.3. Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce wymagania odno¶nie zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracê: 1) Zamawiaj±cy wymaga w trakcie realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty po¶rednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywaæ bêd± bezpo¶rednio czynno¶ci zwi±zane z wykonywaniem us³ugi, czyli tzw. pracowników fizycznych, 2) Wymóg nie dotyczy prac/robót osobi¶cie wykonywanych przez osoby prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz±. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt. 1) czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 4) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowi±zany jest przedk³adaæ na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania, c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy, d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji, 5) Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w SIWZ czynno¶ci. 6) Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w SIWZ czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej we wzorze umowy stanowi±cego za³±cznik do SIWZ. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SIWZ.
W og³oszeniu powinno byæ:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest: 1) odbieranie i transport odpadów komunalnych z nieruchomo¶ci, na których zamieszkuj± mieszkañcy oraz z miejsc przeznaczonych do "gniazdowego" systemu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w granicach administracyjnych Gminy P³oty. 2) prowadzenie na terenie gminy P³oty Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) czynnego codziennie od poniedzia³ku do pi±tku z wyj±tkiem ¶wi±t przez co najmniej 8 godzin dziennie pomiêdzy g . 7:00 a 17:00. w tym dwa dni w tygodniu do godz. 17.00 a) W PSZOK powinny byæ obowi±zkowo odbierane od mieszkañców gminy P³oty co najmniej nastêpuj±ce rodzaje zebranych selektywnie odpadów: * papier, * metale, * tworzywa sztuczne, * szk³o, * odpady opakowaniowe wielomateria³owe, * bioodpady, * odpady niebezpieczne, * przeterminowane leki i chemikalia, * odpady niekwalifikuj±cych siê do odpadów medycznych powsta³e w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi, w szczególno¶ci igie³ i strzykawek, * zu¿yte baterie i akumulatory, * zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, * meble i inne odpady wielkogabarytowe, * zu¿yte opony, * odpady budowlane i rozbiórkowe, * inne rodzaje odpadów okre¶lone przepisami prawa miejscowego lub przepisami prawa wy¿szego rzêdu. b) Do zadañ obs³ugi PSZOK nale¿eæ bêdzie kontrolowanie odpadów pod wzglêdem ich rodzaju, pochodzenia oraz prawid³owo¶ci selekcji. 3) odbieranie i transport odpadów z parku miejskiego, koszy ulicznych, przystanków autobusowych, targowiska oraz cmentarzy, 4) odbieranie i transport odpadów gromadzonych w Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). 5) Odpady nale¿y odbieraæ i transportowaæ oddzielnie dla ka¿dej selektywnie zebranej frakcji odpadów, tak aby nie dosz³o do zmieszania odpadów w trakcie transportu. 6) dystrybucja przez Wykonawcê worków do gromadzenia odpadów komunalnych, 7) Wykonawca utworzy Punktu Obs³ugi Interesantów w miejscowo¶ci P³oty, czynny codziennie od poniedzia³ku do pi±tku (z wyj±tkiem ¶wi±t) przez 8 godzin dziennie pomiêdzy g. 7:00 a 17:00. w tym dwa dni w tygodniu do godz. 17.00 a) Do zadañ Punktu Obs³ugi Interesantów w szczególno¶ci nale¿eæ bêdzie: * wydawanie worków do segregacji odpadów o których mowa w pkt. 7, * ewidencjonowanie i rozliczanie wydanych worków, * w przypadku wprowadzenia odp³atnej dystrybucji worków, pobieranie op³at wystawianie dokumentów sprzeda¿y, odprowadzanie pobranych op³at na rachunek bankowy gminy P³oty oraz rozliczanie wydanych worków i pobranych op³at. * wydawanie harmonogramów odbioru odpadów, * informowanie o sposobie segregacji odpadów, * przyjmowanie zg³oszeñ o nieprawid³owo¶ciach dotycz±cych odbioru odpadów, b) W ramach wywi±zania siê z niniejszego obowi±zku, Wykonawca zobowi±zany jest do oznakowania tego punktu (lokalu, budynku, itp.) poprzez umieszczenie w widocznym miejscu szyldu, lub banneru itp., który bêdzie widzialny z ulicy. Ma zawieraæ co najmniej informacje takie jak: * Punkt Obs³ugi Interesantów * prowadzony przez: nazwa Wykonawcy + adres siedziby * utworzony na potrzeby realizacji zadania udzielonego przez Gminê P³oty, pn.: "Odbieranie i transport odpadów od mieszkañców Gminy P³oty" * godziny otwarcia 2. Rodzaj odpadów do odbioru i transportu: - odpady z papieru, tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, - odpady ze szk³a, odpady opakowaniowe ze szk³a, - odpady metali, odpady opakowaniowe z metali, - odpady tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe z tworzyw sztucznych, odpady opakowaniowe wielomateria³owe, - odpady ulegaj±ce biodegradacji, zielone, - odpady problematyczne i niebezpieczne, - zu¿yty sprzêt elektryczny i elektroniczny, - zu¿yte baterie i akumulatory, - opakowania po chemikaliach, - przeterminowane leki, - odpady medyczne powsta³e w gosp. domowych w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi - odpady budowlane i rozbiórkowe stanowi±ce odpady komunalne, - odpady wielkogabarytowe (w tym meble), - zu¿yte opony, - odpady z tekstyliów i odzie¿y - zmieszane odpady komunalne, 3. W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowi±zany do przestrzegania obowi±zuj±cych przepisów prawa, w szczególno¶ci takich jak: 1) Ustawa z dnia 13 wrze¶nia 1996r., o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1439), 2) Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony ¶rodowiska (Dz. U. z 2020 r., poz. 1219 ze zm.), 3) Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r., o odpadach (Dz. U. z 2020 r., poz. 797 ze zm.), 4) Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r . o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2020 r. poz. 1114) 5) Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zu¿ytym sprzêcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1893.), 6) Ustawa z dnia 24 kwietnia 2009r., o bateriach i akumulatorach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1850), 7) stawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiêbiorców (Dz.U. z 2019 r. poz. 1292 ze zm.), 8) Ustawa z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2020 r., poz. 310 ze zm.), 9) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 16 czerwca 2009r., w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy przy gospodarowaniu odpadami komunalnymi (Dz. U. 2009r. Nr 104, poz. 868), 10) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 14 grudnia 2016 r., w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2016 r., poz. 2167), 11) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia sk³adowania masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji (Dz. U. z 2017 r., poz. 2412), 12) Rozporz±dzenie Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r., w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r., poz. 122), 13) Uchwa³a Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2020 r. poz. 4976) W przypadku zmian przepisów prawa Wykonawca bêdzie zobowi±zany do przestrzegania w trakcie realizacji zamówienia aktualnie obowi±zuj±cych przepisów prawa. 4. Jest to zamówienie na us³ugê o kodzie s³ownika podstawowego CPV: 1) G³ówny przedmiot: 90.50.00.00-2 Us³ugi zwi±zane z odpadami 2) Dodatkowe przedmioty: a) 90.51.31.00-7 Us³ugi wywozu sta³ych odpadów pochodz±cych z gospodarstw domowych. b) 90.51.10.00-2 Us³ugi wywozu odpadów. c) 90.51.20.00-9 Us³ugi transportu odpadów. d) 90513000-6 Us³ugi obróbki i usuwania odpadów, które nie s± niebezpieczne. 5. Sprzêt techniczny wykorzystywany do realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowi±zany bêdzie realizowaæ zamówienie przy wykorzystaniu minimum sprzêtu, o jakim mowa w pkt. 6.2.3 ust. 2) (wykaz sprzêtu, którym winien dysponowaæ Wykonawca - za³±cznik nr 6 do SIWZ). Samochody te powinny byæ wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cego trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz czujników zapisuj±cych dane o miejscach wy³adunku odpadów. 2) Pojazdy te musz± byæ trwale i czytelnie oznakowane w widocznym miejscu nazw± firmy oraz danymi teleadresowymi podmiotu odbieraj±cego odpady komunale od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Pojazdy musz± posiadaæ konstrukcjê zabezpieczaj±c± przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewo¿onych odpadów oraz minimalizuj±c± oddzia³ywanie czynników atmosferycznych na odpady. Pojazdy musz± byæ wyposa¿one w narzêdzia lub urz±dzenia umo¿liwiaj±ce sprz±tanie terenu po opró¿nieniu pojemników. Pojazdy i urz±dzenia musz± byæ poddawane myciu i dezynfekcji z czêstotliwo¶ci± gwarantuj±c± zapewnienie im w³a¶ciwego stanu sanitarnego. 6. Dokumentowanie przez Wykonawcê realizacji umowy: 1) Wykonawca jest zobowi±zany w ci±gu 7 dni od zakoñczenia danego miesi±ca z³o¿yæ sprawozdanie z wykonywanych us³ug. Sprawozdanie wraz z za³±czonym zestawieniem rodzajowym i ilo¶ciowym przekazanych odpadów na sk³adowisko bêdzie podstaw± wystawienia faktury dla Zamawiaj±cego. 2) Wykonawca otrzyma od Gminy w dniu zawarcia umowy dane dotycz±ce wykazu nieruchomo¶ci zamieszka³ych objêtych obowi±zkiem odbioru odpadów. 3) Zamawiaj±cy, co tydzieñ bêdzie przekazywa³ drog± e-mailow± zmiany w bazie danych nieruchomo¶ci. Wykonawca uwzglêdni te zmiany w sprawozdaniu miesiêcznym. 4) Co najmniej jeden raz na kwarta³ Wykonawca i Zamawiaj±cy uzgodni± spójno¶æ baz danych. 5) Wykonawca w sprawozdaniu miesiêcznym zamie¶ci ? wykaz nieruchomo¶ci z których odbierane s± odpady komunalne, ? wykaz nieruchomo¶ci z których odebrano odpady komunalne, a nie zosta³y ujête w gminnej bazie danych. ? wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zosta³y przekazane, ? wykaz ilo¶ci i rodzaju odebranych w ramach realizacji umowy odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, ? wykaz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci, którzy zbieraj± odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem utrzymania czysto¶ci porz±dku na terenie gminy 6) W ramach dokumentowania us³ug odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomo¶ci objêtych niniejszym zamówieniem, Wykonawca zobowi±zany jest do: a) zapewnienia, aby wszystkie pojazdy wykorzystywane do realizacji przedmiotu zamówienia by³y wyposa¿one w system monitoringu bazuj±cego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umo¿liwiaj±cy trwa³e zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o po³o¿eniu pojazdu i miejscach postoju oraz system czujników zapisuj±cych dane o miejscach za³adunku i wy³adunku odpadów umo¿liwiaj±cy weryfikacjê tych danych (system GPS). Gmina zastrzega sobie prawo zapoznania siê z zapisami sytemu lokalizacji GPS pojazdów obs³uguj±cych Gminê P³oty w zakresie przedmiotowego zamówienia celem weryfikacji i kontroli sprawozdañ przedstawianych przez Wykonawcê z realizacji zamówienia. Wykonawca winien przechowywaæ dane pochodz±ce z systemu monitoringu i systemu czujników, o których mowa w powy¿szych punktach w siedzibie podmiotu odbieraj±cego odpady komunalne od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci przez okres 2 lat od dnia ich zapisania. Wykonawca powinien posiadaæ odpowiedni program umo¿liwiaj±cy odczyt, prezentacjê oraz weryfikacjê przechowywanych danych. Dane powinny byæ udostêpnianie na ka¿de ¿±danie Zamawiaj±cego. b) bie¿±cego prowadzenia ewidencji odpadów odebranych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ramach realizacji umowy, zgodnie z przepisami prawa. 7) Rozliczanie us³ugi odbywa³o siê bêdzie w cyklu miesiêcznym na podstawie ³±cznej masy poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych odebranych z PSZOK oraz od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci objêtych zamówieniem. 8) Podstaw± okre¶lenia masy dla celów rozliczenia jest zbiorcze zestawienie ilo¶ci odebranych odpadów opracowane na podstawie kart przekazania odpadów do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard (RZGO w S³ajsinie). 9) Wykonawca za³±czy karty przekazania odpadów uwzglêdniaj±ce datê, kod, rodzaj, wagê przekazanych odpadów komunalnych do RZGO w S³ajsinie lub w szczególnych przypadkach do instalacji zastêpczej przewidzianej do obs³ugi regionu zgodnie z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami. Karty przekazania odpadów, o których mowa w zdaniu poprzednim musz± jednoznacznie stwierdzaæ, ¿e odpady pochodz± z terenu Gminy P³oty. 7. Obowi±zki sprawozdawcze wykonawcy: Wykonawca zgodnie z przepisami prawa, art. 9n i 9na ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz.U. z 2020r., poz.1439) jest obowi±zany do sporz±dzania rocznych sprawozdañ. Sprawozdania za poprzedni rok kalendarzowy, nale¿y przekazaæ Burmistrzowi P³ot, za po¶rednictwem Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w terminie do 31 stycznia ka¿dego roku. Wykonawca zobowi±zany jest tak¿e do przygotowania innych sprawozdañ w zakresie odbioru i transportu odpadów je¿eli prawo w obowi±zuj±ce w trakcie trwania umowy takie sprawozdania bêdzie przewidywa³o. 8. Obowi±zki Wykonawcy w zakresie ochrony danych osobowych: Wykonawca zobowi±zany jest do przestrzegania zasad ochrony danych osobowe zgodnie z Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) i innymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego obowi±zuj±cymi w tym zakresie w czasie trwania umowy, w szczególno¶ci Wykonawca ma obowi±zek: - posiadanie i przestrzeganie wewnêtrznych procedur bezpieczeñstwa, - przeszkolenie pracowników w zakresie ochrony danych osobowych, - posiadania przez ca³y okres umowy Inspektora Ochrony Danych Osobowych zg³oszonego do Urzêdu Ochrony Danych, - stosowanie technicznych ¶rodków zabezpieczenia danych przed nieuprawnionym dostêpem, utrat± lub znaczeniem, adekwatnych do sposobu gromadzenia, przechowywania i przekazywania danych, (has³a zabezpieczaj±ce dostêp, szyfrowanie plików, zamykane pomieszczenia, zamykane szafy itp.), - zawarcia z Zamawiaj±cym umowy o powierzeniu danych osobowych. 9. Obowi±zki wykonawcy w przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnej zbiórki odpadów. 1) W przypadku niedope³nienia przez w³a¶ciciela nieruchomo¶ci obowi±zku selektywnego zbierania odpadów, gdy odpady komunalne s± gromadzone niezgodnie z regulaminem Wykonawca odbierze te odpady jako (niesegregowane) zmieszane i powiadomi o tym Burmistrza P³ot oraz w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, zgodnie z dyspozycj± art. 6ka ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, 2) Wykonawca ka¿dorazowo udokumentuje fotograficznie zakres i sposób naruszenia regulaminu i przeka¿e te materia³y Zamawiaj±cemu, 3) Na ¿±danie Zamawiaj±cego Wykonawca wyznaczy pracownika do udzia³u w czynno¶ciach w postepowaniach prowadzonych przez Zamawiaj±cego. 4) W przypadku gdy Wykonawca nie dope³ni obowi±zków okre¶lonych w art. 6ka ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach, Zamawiaj±cy bêdzie mia³ prawo naliczyæ karê umown± w wysoko¶ci 1 % wynagrodzenia przys³uguj±cego wykonawcy za dany miesi±c za ka¿dy stwierdzony przypadek niedope³nienia obowi±zku, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo do odst±pienia od umowy. 10. Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni: osi±gniêcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u¿ycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji przekazywanych do sk³adowania zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowi±zuj±cego i miejscowego. 11. Pozosta³e wymagania i informacje dla Wykonawcy: 1) Na terenie gminy P³oty zameldowanych jest 8 553 osób. Wielko¶æ ta jest przybli¿ona i zostanie uszczegó³owiona po z³o¿eniu przez mieszkañców deklaracji o wysoko¶ci op³aty za gospodarowanie odpadami, w której to deklaracji w³a¶ciciele nieruchomo¶ci okre¶l± liczbê osób zamieszka³ych i zameldowanych. 2) W przypadku zasiedlenia przez mieszkañców nowych nieruchomo¶ci, Wykonawca odbierze odpady komunalne od tych mieszkañców z "nowych nieruchomo¶ci" pocz±wszy od pierwszego terminu odbioru wynikaj±cego z harmonogramu obowi±zuj±cego na danym terenie, po umieszczeniu ich w bazie danych gminy - nie pó¼niej jednak ni¿ w ci±gu 2 tygodni. 3) Wykonawca zobowi±zuje siê do odebrania wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych na terenie gminy P³oty. W roku 2020 na terenie gminy P³oty odebrano oko³o 1842,5400 Mg odpadów (ilo¶æ odpadów odebranych, wykazanych przez przedsiêbiorców odbieraj±cych odpady komunalne z terenu gminy P³oty w 2020 r. od I - IX ), w tym odpadów selektywnie zebranych (surowce) w ilo¶ci ok. 426,8800 Mg. 4) Wykonawca 2 razy w okresie obowi±zywania zawartej umowy w terminach ustalonych z Zamawiaj±cym zorganizuje odbiór odpadów wielkogabarytowych w tym zu¿ytego sprzêtu elektrycznego i elektronicznego od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci. Odbiór odpadów bêdzie siê odbywa³ w soboty w godzinach od 09:00 do 22:00. Odbiorowi podlegaj± te odpady komunalne, które zostan± wystawione przed posesje, do krawê¿nika lub przy pergolach ¶mietnikowych. 5) Zakazuje siê odbierania odpadów w godzinach nocnych po 22:00 do 6:00 oraz w niedziele i ¶wiêta. 6) Wykonawca najpó¼niej na 7 dni przed dat± rozpoczêcia ¶wiadczenia us³ugi odbierania odpadów przeka¿e gminie - wykaz pojazdów ¶wiadcz±cych us³ugi w poszczególnych dniach i poszczególnych miejscowo¶ciach/dzielnicach/ulicach oraz numery rejestracyjne tych pojazdów. W przypadku awarii pojazdu i konieczno¶ci u¿ytkowania pojazdu zastêpczego wykonawca w tym samym dniu przeka¿e informacjê o numerach rejestracyjnych pojazdów zastêpczych. 7) Nie dopuszcza siê zbierania (dope³nianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. Wykonawca tak opracuje trasy aby w trakcie przejazdu pojazdu zbierane by³y tylko odpady z terenu gminy P³oty. W przypadku stwierdzenia odbioru innych odpadów Zamawiaj±cemu przys³ugiwaæ bêd± kary umowne w wysoko¶ci 5 % miesiêcznego wynagrodzenia Wykonawcy za ka¿de stwierdzone naruszeni, a w przypadkach wiêkszej wagi prawo odmowy zap³aty wynagrodzenia Wykonawcy. 8) Wykonawca zebrane odpady dostarcza³ bêdzie do Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard. 9) Op³aty za zebrane odpady na rzecz Regionalnego Zak³adu Gospodarowania Odpadami w S³ajsinie gm. Nowogard ponosi³ bêdzie Zamawiaj±cy. 10) Wykonawca winien odnotowywaæ i przypisywaæ do danej ¶mieciarki informacje, o tym sk±d zosta³y odebrane odpady, jakie ilo¶ci, w podziale na teren wiejski i teren miejski. 11) Odpady nale¿y odbieraæ specjalistycznym sprzêtem, zgodnie z wymaganiami okre¶lonymi w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122 ze zm. ). 12) Zakazuje siê mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. Ka¿d± frakcjê opisan± w ust.1 nale¿y odbieraæ oddzielnie. Odpady bêd± odbierane pojazdami przystosowanymi do odbierania poszczególnych frakcji odpadów, w sposób wykluczaj±cy mieszanie odpadów. 13) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do dystrybucji worków zakupionych przez Zamawiaj±cego przez okres realizacji przedmiotowego zamówienia na : ? odpady niesegregowanych (zmieszanych); : worek w kolorze czarnym; ? odpady segregowane: a) worek koloru niebieskiego "Papier" na odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury, b) worek koloru zielonego "Szk³o" na odpady ze szk³a, w tym odpady opakowaniowe ze szk³a, c) worek koloru ¿ó³tego "Metale i tworzywa sztuczne" na odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych, oraz odpady opakowaniowe wielomateria³owe, d) worek koloru br±zowego "Bio" na odpady ulegaj±ce biodegradacji, ze szczególnym uwzglêdnieniem bioodpadów. Nie wydzielamy odpadów zielonych od pozosta³ych odpadów biodegradowalnych. Cena ofertowa za realizacjê przedmiotu zamówienia obejmuje koszt dostarczenia worków na odpady zmieszane oraz odpady segregowane. 14) Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczyæ i ustawiæ w wyznaczonych przez Zamawiaj±cego aptekach i budynkach u¿yteczno¶ci publicznej: ? 2 pojemniki do selektywnego zbierania leków, ? 8 pojemników do selektywnego zbierania baterii. Pojemniki o pojemno¶ci minimum 20 l powinny posiadaæ zamkniêcie uniemo¿liwiaj±ce otwarcie przez nieuprawnione osoby. Wykonane z trwa³ego materia³u, z umieszczonym napisem informuj±cym o rodzaju odpadu. Pojemniki nale¿y opró¿niaæ ka¿dorazowo po ich nape³nieniu nie rzadziej jednak ni¿ raz na kwarta³. 15) Wykonawca zobowi±zany bêdzie do odbierania odpadów w sposób zapewniaj±cy utrzymanie odpowiednich standardów sanitarnych oraz standardów ochrony ¶rodowiska w szczególno¶ci do zapobiegania wysypywaniu siê odpadów z pojemników i worków podczas dokonywania odbioru, prze³adunku i transportu. Wszelkie zanieczyszczenia powsta³e podczas odbioru odpadów Wykonawca winien niezw³ocznie uprz±tn±æ. 16) Odbiór odpadów w sytuacjach awaryjnych Za sytuacjê awaryjn± Zamawiaj±cy uznaje tak± sytuacjê, której nie móg³ przewidzieæ, np. po¿ar, podrzucenie odpadów na teren gminy, powód¼, itp. W sytuacji zaistnienia takiego przypadku Zamawiaj±cy powiadomi Wykonawcê o konieczno¶ci odbioru odpadów z miejsca wyst±pienia sytuacji awaryjnej. Wykonawca zobowi±zany jest do usuniêcia odpadów w terminie do dwóch dni roboczych liczonych od momentu zg³oszenia konieczno¶ci realizacji dodatkowego odbioru przes³anego Wykonawcy przez Zamawiaj±cego, chyba ¿e w tym zg³oszeniu ustalono termin pó¼niejszy. W ramach ww. zg³oszenia Zamawiaj±cy mo¿e za¿±daæ od Wykonawcy podstawienia kontenerów na odpady. 17) do realizacji reklamacji w zakresie odbioru lub Wykonawca zobowi±zany bêdzie dostarczenia worków na odpady komunalne w przeci±gu 24 godzin od otrzymania e-mailem lub telefonicznie zawiadomienia od Zamawiaj±cego. 12. Harmonogram odbioru sta³ych odpadów komunalnych: 1) Wykonawca przed³o¿y szczegó³owy harmonogram odbioru odpadów, ze wskazaniem: miejscowo¶ci, ulicy, numeru nieruchomo¶ci i terminów odbierania odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych, uwzglêdniaj±c typ zabudowy, ilo¶æ wytwarzanych odpadów. 2) Planowana czêstotliwo¶æ odbiorów nie mo¿e byæ mniejsza ni¿ czêstotliwo¶æ przewidziana w Uchwale Nr XXIV/200/2020 Rady Miejskiej w P³otach z dnia 31 sierpnia 2020 r. w sprawie przyjêcia Regulaminu utrzymania czysto¶ci i porz±dku na terenie Gminy P³oty 3) Harmonogram nale¿y tak opracowaæ by odbiór odpadów nastêpowa³ poza dniami wolnymi od pracy (niedziele i ¶wiêta) w sposób cykliczny, zawsze w te same dni tygodnia dla danej frakcji odpadów. W przypadku, gdy wyznaczony dzieñ tygodnia lub miesi±ca przypada na dzieñ wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w nastêpnym dniu, nastêpuj±cym po dniu wolnym. 4) Harmonogram nale¿y przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu do zatwierdzenia na 7 dni przed rozpoczêciem ¶wiadczenia us³ugi. 5) Harmonogram zostanie podany do wiadomo¶ci mieszkañcom, poprzez umieszczenie na stronie internetowej oraz na tablicach og³oszeñ Gminy i w So³ectwach. 6) Wykonawca przeka¿e harmonogram odbierania odpadów komunalnych w ci±gu dwóch tygodni dla "nowych nieruchomo¶ci" ujêtych w bazie danych. 13. Szacunkowe ilo¶ci odpadów Dla potrzeb z³o¿enia oferty Zamawiaj±cy szacuje ilo¶ci odpadów, jakie Wykonawca bêdzie zobowi±zany odebraæ miesiêcznie objêtych przedmiotem zamówienia: zosta³a podana w SIWZ. Ilo¶æ wytworzonych odpadów na terenie Gminy P³oty nie jest zale¿na od Zamawiaj±cego. Ustalone ilo¶ci s± szacunkowe i mog± ulec zmianie w okresie obowi±zywania umowy. Podane przez Zamawiaj±cego wielko¶ci nale¿y traktowaæ wy³±cznie jako orientacyjne i pomocnicze przy przygotowaniu oferty w postêpowaniu przetargowym. 3.3. Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce wymagania odno¶nie zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane przez Zamawiaj±cego czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracê: 1) Zamawiaj±cy wymaga w trakcie realizacji zamówienia zatrudnienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê na podstawie umowy o pracê w rozumieniu przepisów art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) osób wykonuj±cych wszelkie czynno¶ci wchodz±ce w tzw. koszty po¶rednie. Zatem wymóg ten dotyczy osób, które wykonywaæ bêd± bezpo¶rednio czynno¶ci zwi±zane z wykonywaniem us³ugi, czyli tzw. pracowników fizycznych, 2) Wymóg nie dotyczy prac/robót osobi¶cie wykonywanych przez osoby prowadz±ce dzia³alno¶æ gospodarcz±. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiaj±cy uprawniony jest do wykonywania czynno¶ci kontrolnych wobec Wykonawcy odno¶nie spe³niania przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt. 1) czynno¶ci. Zamawiaj±cy uprawniony jest w szczególno¶ci do: a) ¿±dania o¶wiadczeñ i dokumentów w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) ¿±dania wyja¶nieñ w przypadku w±tpliwo¶ci w zakresie potwierdzenia spe³niania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania ¶wiadczenia. 4) Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia zobowi±zany jest przedk³adaæ na ka¿de wezwanie Zamawiaj±cego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wskazane poni¿ej dowody w celu potwierdzenia spe³nienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez Wykonawcê lub Podwykonawcê osób wykonuj±cych wskazane w ppkt 1 czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia: a) o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych czynno¶ci, których dotyczy wezwanie Zamawiaj±cego. O¶wiadczenie to powinno zawieraæ w szczególno¶ci: dok³adne okre¶lenie podmiotu sk³adaj±cego o¶wiadczenie, datê z³o¿enia o¶wiadczenia, wskazanie, ¿e objête wezwaniem czynno¶ci wykonuj± osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracê wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracê i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do z³o¿enia o¶wiadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê umowy/umów o pracê osób wykonuj±cych w trakcie realizacji zamówienia czynno¶ci, których dotyczy ww. o¶wiadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem reguluj±cym zakres obowi±zków, je¿eli zosta³ sporz±dzony). Kopia umowy/umów powinna zostaæ zanonimizowana w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególno¶ci bez adresów, nr PESEL pracowników). Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracê i wymiar etatu powinny byæ mo¿liwe do zidentyfikowania, c) za¶wiadczenie w³a¶ciwego oddzia³u ZUS, potwierdzaj±ce op³acanie przez wykonawcê lub podwykonawcê sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne i zdrowotne z tytu³u zatrudnienia na podstawie umów o pracê za ostatni okres rozliczeniowy, d) po¶wiadczon± za zgodno¶æ z orygina³em odpowiednio przez Wykonawcê lub Podwykonawcê kopiê dowodu potwierdzaj±cego zg³oszenie pracownika przez pracodawcê do ubezpieczeñ, zanonimizowan± w sposób zapewniaj±cy ochronê danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych. Imiê i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji, 5) Niez³o¿enie przez Wykonawcê w wyznaczonym przez Zamawiaj±cego terminie ¿±danych przez zamawiaj±cego dowodów w celu potwierdzenia spe³nienia przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê traktowane bêdzie jako niespe³nienie przez Wykonawcê lub Podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w SIWZ czynno¶ci. 6) Z tytu³u niespe³nienia przez Wykonawcê lub podwykonawcê wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracê osób wykonuj±cych wskazane w SIWZ czynno¶ci Zamawiaj±cy przewiduje sankcjê w postaci obowi±zku zap³aty przez wykonawcê kary umownej w wysoko¶ci okre¶lonej we wzorze umowy stanowi±cego za³±cznik do SIWZ. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SIWZ.
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III.
Punkt:
1.2)
W og³oszeniu jest:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy posiadaj± ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿: 500 000,00 z³.
W og³oszeniu powinno byæ:
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy posiadaj± ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿: 100 000,00 z³.
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
III.
Punkt:
1.3)
W og³oszeniu jest:
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy: 1) warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych i ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, minimum: a) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w przypadku gdy gmina przejê³a obowi±zki w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych o ³±cznej masie minimum 1 000 Mg w okresie 12 miesiêcy, oraz b) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów opakowaniowych gromadzonych w sposób selektywny o ³±cznej masie minimum 200 Mg w okresie 12 miesiêcy. 2) warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ wyposa¿eniem umo¿liwiaj±cym odbieranie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ilo¶ci co najmniej: * baz± magazynowo - transportow± spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) na ternie miasta P³oty; * dwóch pojazdów specjalistycznych, przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z funkcj± kompaktuj±c±; * dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; * jednego pojazdu przystosowanego do odbierania odpadów bez funkcji kompaktuj±cej. * samochody odbieraj±ce odpady komunalne z nieruchomo¶ci bêd± posiada³y rejestratory GPS, Wykonawca jest zobowi±zany spe³niaæ szczegó³owe wymagania okre¶lone w art.9d. Ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. 2020poz. 1439 ze zm) oraz Rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 11 s
W og³oszeniu powinno byæ:
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: o udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy którzy: 1) warunek zostanie spe³niony je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e: wykona³ (a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych i ci±g³ych równie¿ wykonuje) nale¿ycie w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, minimum: a) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w przypadku gdy gmina przejê³a obowi±zki w³a¶ciciela nieruchomo¶ci, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów komunalnych zmieszanych o ³±cznej masie minimum 1 000 Mg w okresie 12 miesiêcy, oraz b) jedn± us³ugê lub us³ugi odbioru i wywozu odpadów komunalnych gromadzonych w sposób selektywny, z których ka¿da by³a wykonywana na rzecz w³a¶cicieli nieruchomo¶ci lub gmin, w sposób ci±g³y przez okres co najmniej 12 miesiêcy, która to us³uga lub us³ugi obejmowa³y odbiór i transport odpadów opakowaniowych gromadzonych w sposób selektywny o ³±cznej masie minimum 200 Mg w okresie 12 miesiêcy. 2) warunek zostanie uznany za spe³niony, je¿eli wykonawca wyka¿e, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ wyposa¿eniem umo¿liwiaj±cym odbieranie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci w ilo¶ci co najmniej: * baz± magazynowo - transportow± spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w Rozporz±dzeniu Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. z 2013 r. poz. 122) na ternie gminy P³oty; * dwóch pojazdów specjalistycznych, przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z funkcj± kompaktuj±c±; * dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych; * jednego pojazdu przystosowanego do odbierania odpadów bez funkcji kompaktuj±cej. * samochody odbieraj±ce odpady komunalne z nieruchomo¶ci bêd± posiada³y rejestratory GPS, Wykonawca jest zobowi±zany spe³niaæ szczegó³owe wymagania okre¶lone w art.9d. Ustawy z dnia 13 wrze¶nia 1996 r. o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach (Dz. U. 2020poz. 1439 ze zm) oraz Rozporz±dzenia Ministra ¦rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó³owych wymagañ w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci (Dz. U. 2013 poz. 122).
Miejsce, w którym znajduje siê zmieniany tekst:
Numer sekcji:
IV.
Punkt:
6.2)
W og³oszeniu jest:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-11-23, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
W og³oszeniu powinno byæ:
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2020-11-26, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
POLSKI
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
wiêcej: »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.