eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Bia³obrzegiPRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1133W STARA B£OTNICA-JEDLANKA NA ODCINKU OD KM 0+052 DO KM 3+230

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2019-09-19



Og³oszenie nr 599574-N-2019 z dnia 2019-09-19 r.

Powiat Bia³obrzeski: PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1133W STARA B£OTNICA-JEDLANKA NA ODCINKU OD KM 0+052 DO KM 3+230
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Bia³obrzeski, krajowy numer identyfikacyjny 67022313200000, ul. Plac Zygmunta Starego  9 , 26-800  Bia³obrzegi, woj. mazowieckie, pañstwo Polska, tel. 48 6133414 w. 56, e-mail promocja@bialobrzegipowiat.pl, faks 486 133 420.
Adres strony internetowej (URL): https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
https://powiatbialobrzeski.bip.gov.pl/


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Plac Zygmunta Starego 9, 26-800 Bia³obrzegi


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: PRZEBUDOWA DROGI POWIATOWEJ NR 1133W STARA B£OTNICA-JEDLANKA NA ODCINKU OD KM 0+052 DO KM 3+230
Numer referencyjny: AR.272.3.2019.AB
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych polegaj±cych na przebudowie drogi powiatowej nr 1133W Stara B³otnica-Jedlanka na odcinku od km 0+052 do km 3+230. Planowana inwestycja drogowa jest zlokalizowana na dzia³kach ewidencyjnych nr 143/1, 199/1, 198/1, 192/6, 191/3, 190/1, 225/1, 226/1, 227/4 i 227/6 obrêb B³otnica Stara, nr 117, 37/1 i 140/2 161 i 65 obrêb Czy¿ówka, nr 76 obrêb Sopot gmina Stara B³otnica, powiat bia³obrzeski, województwo mazowieckie. Na odcinku od km 0+052 do km 3+230 projektowana przebudowa bêdzie polega³a na wykonaniu wzmocnienia i budowie nowej nawierzchni z betonu asfaltowego wraz z niezbêdnymi poszerzeniami. Na odcinku od km 0+208 do km 1+062 nale¿y ustawiæ krawê¿nik i wykonaæ chodnik z kostki brukowej przy jezdni po stronie lewej. W km 0+821,70 i 1+070,00 nale¿y przebudowaæ istniej±ce przepusty pod koron± drogi. Nale¿y wykonaæ oczyszczenie i odmulenie istniej±cych rowów drogowych wraz z wymian± rur pod zjazdami. Do wykonania pobocza z kruszywa ³amanego i nowe nawierzchnie zjazdów z kruszywa ³amanego i kostki brukowej. Nale¿y wykonaæ nowe oznakowanie pionowe i poziome a tak¿e zamontowaæ nowe urz±dzenia bezpieczeñstwa ruchu. Nale¿y dbaæ o dobre zabezpieczenie i oznakowanie miejsc prowadzonych robót. W ramach realizacji w/w zadania zostanie wybudowana linia napowietrzna nN 0,4 kV do celów o¶wietlenia drogowego wzd³u¿ drogi powiatowej nr 1133W w miejscowo¶ci Stara B³otnica dz. nr 143/1 i Czy¿ówka dz. nr 117, 140/2. Oprawy LED u¿yte do budowy o¶wietlenia drogowego powinny byæ wyposa¿one w zasilacze nie generuj±ce energii biernej w ca³ym zakresie pracy- równie¿ w czasie redukcji mocy oprawy. Je¿eli nie zostanie zapewniona kompensacja energii biernej w oprawach , bezwzglêdnie musi zostaæ dokonana kompensacja grupowa energii biernej w szafkach steruj±cych o¶wietleniem drogowych. Oprawy o¶wietlenia powinny spe³niaæ wymagania techniczne opisane w dokumentacji projektowej m.in. sterowanie opraw± i redukcj± mocy : autonomicznie dla ka¿dej oprawy: uk³ad z systemem wyznaczenia wirtualnej pó³nocy (MV virtual Midnight- wirtualna pó³noc ) z mo¿liwo¶ci± przeprogramowania. Asynchroniczny system programowania parametrów oprawy metod± podawania napiêcia sieciowego, nie jest dopuszczalny uk³ad utrzymania sta³ego strumienia ¶wietlnego poprzez zwiêkszenie pr±du ¼róde³ ¶wiat³a LED ponad warto¶æ pocz±tkow±, za³o¿on± w obliczeniach. Ca³o¶æ Instalacji nale¿y wykonaæ zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami. W miejscach zbli¿eñ i skrzy¿owañ realizowanych sieci z istniej±cym uzbrojeniem podziemnym wykopy wykonywaæ rêcznie z zachowaniem szczególno¶ci ostro¿no¶ci . Prace na sieciach istniej±cych wykonywaæ pod sta³ym nadzorem u¿ytkownika z zachowaniem obowi±zuj±cych przepisów . Nale¿y dbaæ o dobre zabezpieczenie i oznakowanie miejsc prowadzonych robót. Po zakoñczeniu robót instalacyjno - monta¿owych , przed w³±czeniem do eksploatacji Wykonawca jest zobowi±zany: owykonaæ pomiary rezystencji uziemienia i izolacji przewodów i kabli;osprawdziæ ci±g³o¶æ ¿y³ kabli zasilaj±cych, wykonaæ pomiary skuteczno¶ci ochrony przeciwpora¿eniowej, sporz±dziæ protoko³y z powy¿szych pomiarów; Teren budowy po zakoñczeniu nale¿y uporz±dkowaæ . Podstawa opisu przedmiotu zamówienia: 1.PROJEKT BUDOWLANY PRZEBUDOWY DROGI POWIATOWEJ NR 1133W STARA B£OTNICA-JEDLANKA NA ODCINKU OD KM 0+052 DO KM 3+230 WRAZ Z PROJEKTEM WYKONAWCZYM, DECYZJAMI I UZGODNIENIAMI, SPECYFIKACJAMI TECHNICZNYMI WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT, Z PRZEDMIAREM ROBÓT, Z PROJEKTEM STA£EJ ORGANIZACJI RUCHU - za³±cznik nr 8a do SIWZ 2.PROJEKT BUDOWLANY PRZEBUDOWY I ROZBUDOWY LINII O¦WIETLENIA DROGOWEGO WRAZ Z PRZEDMIAREM ROBÓT- za³±cznik nr 8b do SIWZ Wykonawca wykona roboty drogowe tylko i wy³±cznie w 2020 roku za wyj±tkiem przebudowy dwóch przepustów (km 0+208, 1+062), które mo¿e wykonaæ w 2019 roku. Na wykonanie w roku 2019 innych robót ni¿ przepusty w 2019 roku wykonawca musi uzyskaæ zgodê Inwestora. Z uwagi na rycza³tow± formê wynagrodzenia, za³±czone do dokumentacji technicznej przedmiary robót stanowi± element pomocniczy. Zgodnie z istot± wynagrodzenia rycza³towego Wykonawca musi przewidzieæ wszystkie okoliczno¶ci, które mog± wp³yn±æ na cenê zamówienia. Zamawiaj±cy nie wymaga do³±czenia do oferty kosztorysów. Kosztorys szczegó³owy Zamawiaj±cy bêdzie wymaga³ wraz z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Zasady rozliczenia za wykonane roboty zwi±zane z wykonaniem przedmiotu Umowy s± nastêpuj±ce: 1)dwie faktury czê¶ciowe: Wykonawca wystawi fakturê czê¶ciow±, po zrealizowaniu 30% warto¶ci przedmiotu zamówienia (warto¶ci kosztorysu ofertowego), LECZ NIE WCZE¦NIEJ NI¯ 15 LUTEGO 2020 ROKU, drug± po zrealizowaniu 60% warto¶ci przedmiotu zamówienia (warto¶ci kosztorysu ofertowego), podstaw± do wystawienia faktur czê¶ciowych bêdzie protokó³ czê¶ciowego odbioru robót wraz z kosztorysem powykonawczym wykonanych robót i uznanie, ¿e roboty zosta³y wykonane nale¿ycie, zatwierdzony przez Inspektora i Zamawiaj±cego. 2) faktura koñcowa: Wykonawca wystawia fakturê koñcow± po dokonaniu odbioru ca³o¶ci zrealizowanych prac (protoko³em koñcowym odbioru robót) i odebraniu przez Inspektora Nadzoru zakresu robót. UWAGA: 1. Niedoszacowanie, pominiêcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie mo¿e byæ podstaw± do ¿±dania zmiany wynagrodzenia rycza³towego w zwi±zku z powy¿szym zaleca siê dokonania wizji w terenie. 2, Informacja dotycz±ca harmonogramu: Wykonawca przedstawi harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji inwestycji. Harmonogram podlega zaopiniowaniu i akceptacji Zamawiaj±cego. 3. W ramach przedmiotu postêpowania przetargowego Wykonawca zobowi±zuje siê do wykonania robót budowlanych, w tym monta¿u wyposa¿enia sta³ego oraz niezbêdnych urz±dzeñ. 4. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia w niniejszym postêpowaniu zosta³ zawarty w dokumentacji projektowej, wykonawczej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB), przedmiarach robót (element pomocniczy)- za³±cznik nr 8a i 8b do SIWZ oraz postanowienia SIWZ w szczególno¶ci: §III Opis przedmiotu zamówienia oraz za³±cznik nr 7 do SIWZ - wzór umowy. 5. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowej, wykonawczej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z za³±cznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego (je¿eli dotyczy) a tak¿e zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami szczegó³owymi i sztuk± budowlan±, oraz zapewni niezbêdn± obs³ugê geodezyjn± wraz z okresem gwarancji i rêkojmi. 6. W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej, wykonawczej, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a tak¿e norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiaj±cy dopuszcza zaoferowanie rozwi±zañ równowa¿nych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, wykonawczej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, ¿e zagwarantuj± one realizacjê robót w zgodzie z dokumentacj± projektow±, wykonawcz±, STWiORB, przedmiarami, zapewni± uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od za³o¿onych w dokumentacji projektowej, wykonawczej, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz bêd± zgodne pod wzglêdem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielko¶æ, rodzaj, w³a¶ciwo¶ci fizyczne oraz liczba elementów sk³adowych), 2) charakteru u¿ytkowego (to¿samo¶æ funkcji), 3) charakterystyki materia³owej (rodzaj i jako¶æ materia³ów), 4) parametrów technicznych (wytrzyma³o¶æ, trwa³o¶æ, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeñstwa u¿ytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjno¶ci cieplnej. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne opisane przez Zamawiaj±cego, jest obowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materia³y, elementy, systemy spe³niaj± wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego oraz zwróciæ siê z zapytaniem czy Zamawiaj±cy uzna zaproponowane rozwi±zania za równowa¿ne przy wspó³udziale autora dokumentacji projektowej. 8. Zamawiaj±cy informuje, ¿e zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywo³anym przepisie, Zamawiaj±cy okre¶li³ w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowi±cych za³±cznik do SIWZ. W przywo³anych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne opisywanym w/w dokumentach. 9. Zamawiaj±cy ¿±da wskazania przez Wykonawcê czê¶ci zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyæ podwykonawcom i podania przez Wykonawcê firm podwykonawców o ile s± znane. 10. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególno¶ci ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 11. Wykonawca ze ¶rodków w³asnych zakupi i dostarczy na budowê wszelkie elementy, urz±dzenia i materia³y konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak równie¿ przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacji projektowej. 12. Elementy wyposa¿enia (urz±dzenia) musz± byæ produktami nale¿ytej jako¶ci, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieu¿ywanymi, wolnymi od wad materia³owych, konstrukcyjnych i prawnych. 13. Elementy wyposa¿enia musz± byæ oznakowane w taki sposób, aby mo¿liwa by³a identyfikacja produktu jak i producenta. 14. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z dokumentacj± projektow± oraz wykona wszelkie towarzysz±ce czynno¶ci niezbêdne do zrealizowania ca³ego zadania. Wykonawca bierze na siebie pe³n± odpowiedzialno¶æ za prawid³owe wykonanie, uruchomienie, regulacjê i dzia³anie urz±dzeñ, jak równie¿ za jako¶æ wykoñczeñ, a tak¿e jako¶æ przeprowadzonych prac odtworzeniowych

II.5) G³ówny kod CPV: 45100000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233120-6
45233150-5
45316110-9


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2020-06-30

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie wyznacza szczegó³owego warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e: a) do¶wiadczenie zawodowe: dla uznania ¿e Wykonawca spe³nia warunek posiadania do¶wiadczenia zamawiaj±cy, ¿±da by wykonawca wykaza³, i¿ w okresie ostatnich 5 lat, (a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie) przed up³ywem terminu sk³adania ofert wykona³, co najmniej 1 zadanie (kontrakt) odpowiadaj±ce swoim rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia, z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y Wykonane. Przez "zadanie odpowiadaj±ce rodzajem robotom budowlanym stanowi±cym przedmiot zamówienia", nale¿y rozumieæ remont, przebudowê, odbudowê, budowê drogi o warto¶ci robót co najmniej 2 mln. z³ brutto. Wykonawca z³o¿y tak¿e o¶wiadczenie, ¿e dysponuje wiedz± i do¶wiadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spe³niania warunku nast±pi na podstawie wstêpnego o¶wiadczenia zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1 SIWZ. Nastêpnie, na podstawie wype³nionego przez Wykonawcê, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza - za³±cznika nr 4 do SIWZ "Wykazu wykonanych robót", o którym mowa w §VII ust. 7 pkt.1) SIWZ. Do przedmiotowego za³±cznika nr 4 nale¿y do³±czyæ dowody potwierdzaj±ce, ¿e wykazane roboty zosta³y wykonane w sposób nale¿yty oraz wskazuj±cych, ¿e zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e chocia¿ jeden z nich lub ³±cznie spe³niaj± w/w warunek, b) kadra techniczna: Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca na czas realizacji zamówienia bêdzie dysponowa³ osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbêdnych do wykonania zamówienia tj. - Kierownikiem robót w specjalno¶ci drogowej bez ograniczeñ, pe³ni±cy jednocze¶nie rolê kierownika budowy. Minimalne wymagania: posiadaj±cy uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci drogowej lub inne uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj± uprawnienia budowlane w/w specjalno¶ci umo¿liwiaj±ce zrealizowanie przedmiotowego zamówienia. - Kierownikiem robót w specjalno¶ci elektroenergetycznej Minimalne wymagania: posiadaj±cy uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych lub inne uprawnienia umo¿liwiaj±ce wykonywanie tych samych czynno¶ci, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniaj± uprawnienia budowlane w/w specjalno¶ci umo¿liwiaj±ce zrealizowanie przedmiotowego zamówienia. Ocena spe³niania warunku nast±pi na podstawie wstêpnego o¶wiadczenia zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1 SIWZ. Nastêpnie na podstawie wype³nionego przez Wykonawcê, którego oferta zostanie oceniona jako najkorzystniejsza - Za³±cznika nr 5 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 7 pkt.2) SIWZ. Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce uprawnienia wydane obywatelom pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej, wówczas wykonawca na w³asny koszt zapewni t³umacza jêzyka polskiego, który zapewni sta³e i bieg³e t³umaczenie w kontaktach pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, a tak¿e zapewni t³umaczenie na bie¿±co wszystkich dokumentów zwi±zanych z realizacj± przedmiotowego zamówienia stworzonych zarówno przez Wykonawcê, jak i dostarczonych przez Zamawiaj±cego. Wykonawca zatrudniaj±c t³umacza winien wzi±æ pod uwagê, i¿ z uwagi na z³o¿ony zakres przedmiotu zamówienia t³umacz ten winien byæ bieg³ym w t³umaczeniu zagadnieñ technicznych, ekonomicznych i prawnych. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia musz± wykazaæ, ¿e co najmniej jeden z nich lub albo wszyscy ³±cznie spe³niaj± w/w warunek. Zamawiaj±cy dopuszcza pe³nienie funkcji kierowników robót ww. specjalno¶ciach przez jedn± osobê pod warunkiem posiadania wymaganych uprawnieñ dla poszczególnych bran¿. Zamawiaj±cy informuje, ¿e wymaga aby osoby wskazane w za³±czniku nr 5 SIWZ bra³y bezpo¶redni udzia³ w wykonywaniu zamówienia.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

a) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, (wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu o sk³adania ofert),10. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w § VII ust. 8 pkt 3) lit.a) SIWZ sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: a) nie otwarto jego likwidacji, ani nie og³oszono upad³o¶ci - wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w §VII ust. 8 pkt 3) lit. a) SIWZ, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby z zachowaniem terminów ich wystawienia, o których mowa w §VII ust.10 pkt 1) SIWZ.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
a) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty - zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SIWZ, b) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SIWZ,
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

nie dotyczy

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) Wype³niony formularz ofertowy sporz±dzony z wykorzystaniem wzoru stanowi±cego Za³±cznik nr 1 do SIWZ. 2) O¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 2 do SIWZ. 3) O¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z wzorem stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SIWZ. 4) Pisemne zobowi±zania lub inne dokumenty w przypadku gdy, Wykonawca w celu potwierdzenia spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 5) W przypadku podpisania oferty oraz po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em kopii dokumentów przez osobê niewymienion± w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, nale¿y do oferty do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo w oryginale lub kopii po¶wiadczonej notarialnie. Z tre¶ci pe³nomocnictwa musi jednoznacznie wynikaæ zakres umocowania do czynno¶ci zwi±zanych z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególno¶ci do podpisania i z³o¿enia oferty. 6) W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez kilku wykonawców- podpisane przez wszystkie podmioty wspólnie ubiegaj±ce siê o udzielenie zamówienia, pe³nomocnictwo z³o¿one w formie orygina³u lub notarialnie potwierdzonej kopii. 7) Dowód wp³aty wadium.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udzia³u w postêpowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysoko¶ci: 50.000,00 z³, w terminie do dnia 07.10.2019r. do godz. 1000 2. Wadium mo¿e byæ wniesione w nastêpuj±cej formie: 1) Pieni±dzu - przelewem na konto zamawiaj±cego: Powiat Bia³obrzeski, Plac Zygmunta Starego 9, 26-800 Bia³obrzegi, Bank Pekao S.A. Nr 48 1240 5703 1111 0000 4906 8977, o uznaniu przez zamawiaj±cego, ¿e wadium w pieni±dzu wp³acono w terminie decyduje data wp³ywu ¶rodków na rachunek zamawiaj±cego. Wniesienie wadium w pieni±dzu bêdzie skuteczne, je¿eli znajdzie siê na rachunku bankowym Zamawiaj±cego, przed up³ywem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) Porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym. 3) Gwarancji bankowej. 4) Gwarancji ubezpieczeniowej. 5) Porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z pó¼n. zm.). 3. W zale¿no¶ci od wybranej formy wadium (ust. 2 pkt 2-5) - zaleca siê kserokopiê dokumentu potwierdzaj±cego wniesienie wadium do³±czyæ do oferty, a orygina³ nale¿y z³o¿yæ w siedzibie Zamawiaj±cego w kasie zamawiaj±cego pok.10. W przypadku braku mo¿liwo¶ci dostarczenia orygina³u do kasy zamawiaj±cego, orygina³ dokumentu nale¿y umie¶ciæ w kopercie wraz z ofert±. 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowi±ca formê wniesienia wadium, winna spe³niaæ co najmniej nastêpuj±ce wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalaæ beneficjenta gwarancji, tj. Powiat Bia³obrzeski w Bia³obrzegach reprezentowana przez Starostê Sylwestra Korgula oraz wicestarostê Bart³omieja Kowalczyka, 2) okre¶laæ kwotê gwarantowan± w z³ (ustalon± w SIWZ), 3) okre¶laæ termin wa¿no¶ci (wynikaj±cy z SIWZ), 4) okre¶laæ przedmiot gwarancji (wynikaj±cy z SIWZ), 5) musi zawieraæ klauzule gwarantuj±ce bezwarunkow± wyp³atê na rzecz zamawiaj±cego w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. byæ gwarancj± nie odwo³ywaln±, bezwarunkow±, p³atn± na ka¿de ¿±danie do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w nastêpuj±cych okoliczno¶ciach: a) gdy wykonawca odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê nie mo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy; (art. 46 ust. 5 ustawy Pzp). 6) byæ gwarancj± nie odwo³ywaln±, p³atn± na ka¿de ¿±danie do wyp³aty Zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej; (art. 46 ust.4a ustawy Pzp). 7) Gwarancja musi byæ podpisana przez upowa¿nionego (upe³nomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien byæ sporz±dzony w sposób umo¿liwiaj±cy jego identyfikacjê, np. z³o¿ony wraz z imienn± piecz±tk± lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium musi obejmowaæ ca³y okres zwi±zania z ofert±. 7. Wykonawca, którego oferta nie bêdzie zabezpieczona wadium wniesionym we w³a¶ciwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postêpowania. 8. Zwrot wadium: 1) Zamawiaj±cy zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezw³ocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub uniewa¿nieniu postêpowania, z wyj±tkiem wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana, jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta zosta³a wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiaj±cy zwraca wadium niezw³ocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia; 3) Zamawiaj±cy zwraca niezw³ocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofa³ ofertê przed up³ywem terminu sk³adania ofert; 4) Je¿eli wadium wniesiono w pieni±dzu, Zamawiaj±cy zwraca je wraz z odsetkami wynikaj±cymi z umowy rachunku bankowego, na którym by³o ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniêdzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcê. Zaleca siê wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który nale¿y dokonaæ zwrotu. 9. Utrata wadium: 1) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn le¿±cych po jego stronie, nie z³o¿y³ o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 25 ust. 1, o¶wiadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pe³nomocnictw lub nie wyrazi³ zgody na poprawienie omy³ki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowa³o brak mo¿liwo¶ci wybrania oferty z³o¿onej przez wykonawcê jako najkorzystniejszej; 2) Zamawiaj±cy zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, je¿eli wykonawca, którego oferta zosta³a wybrana: a) odmówi³ podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach okre¶lonych w ofercie; b) nie wniós³ wymaganego zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego sta³o siê niemo¿liwe z przyczyn le¿±cych po stronie wykonawcy. 10. Zasady wnoszenia wadium okre¶lone w niniejszym paragrafie dotycz± równie¿ przed³u¿ania wa¿no¶ci wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach okre¶lonych w ustawie. 11. Zamawiaj±cy odrzuci ofertê z postêpowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
cena60,00
okres gwarancji i rêkojmi40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.Na podstawie art. 144 ustawy Pzp Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy na poni¿szych warunkach. 1) W zakresie wynagrodzenia: a) w przypadku zmiany stawki podatku VAT okre¶lonej w § 4 ust. 1, wynikaj±cej ze zmiany ustawy o podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego, w trakcie trwania umowy. W takim przypadku Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia, okre¶lonego w § 4 ust. 1 Umowy, o kwotê równ± ró¿nicy w kwocie podatku, jednak¿e wy³±cznie co do czê¶ci wynagrodzenia za roboty, których do dnia zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano. Strona wnosz±ca takie rozwi±zanie ma obowi±zek stosownymi dokumentami przed³o¿yæ jako za³±cznik do aneksu szczegó³ow± kalkulacjê po³±czona z zakresem prac /robót stanowi±cych podstawê do zmiany wynagrodzenia; b) w przypadku ustawowej zmiany wysoko¶æ minimalnego wynagrodzenia za pracê ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej - je¿eli zmianê te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcê - o warto¶æ wynikaj±c± z tych zmian; c) w przypadku ustawowej zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶æ stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne, je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcê - o warto¶æ tych zmian. d) w przypadku zlecenia na wniosek Zamawiaj±cego wykonania robót zamiennych, warto¶æ robót ustalona zostanie w oparciu o warto¶ci elementów robót wskazane przez Wykonawcê w kosztorysie, a w przypadku braku takiej mo¿liwo¶ci w oparciu o ceny r-g, materia³ów i sprzêtu nie wy¿sze ni¿ ¶rednie ceny kwartalne publikowane w wydawnictwach SEKOCENBUD za kwarta³ poprzedzaj±cy kwarta³, w którym dokonano zamówienia. e) w przypadku ograniczenia zakresu robót obni¿enie ustalonego wynagrodzenia nast±pi w oparciu o warto¶ci elementów robót wskazane przez Wykonawcê w kosztorysie. 2) w zakresie terminu realizacji zamówienia: a) w przypadku wykonywania innych wcze¶niej nieprzewidzianych robót w strefie przekazanego placu budowy, Wykonawca jest upowa¿niony do wystêpowania o wyd³u¿enie okresu na realizacjê zadania o okres wprowadzonych zak³óceñ wraz ze skutkami z tego wynik³ymi. Zapis dotyczy równie¿ wypadków drogowych powsta³ych w strefie robót. W takim przypadku wykonawca jest zobowi±zany do udokumentowania takiego zdarzenia, wskazania zakresu czasu w którym to zdarzenie mia³o miejsce, udokumentowanie/potwierdzenie z innych ¼róde³ tego faktu. W przypadku zdarzenia które nie przekracza³o 2 godzin w ci±gu jednego dnia lub zdarzeñ o ³±cznej ilo¶ci do 5 godzin w okresie 14 dni - wykonawca nie ma prawa wnosiæ o wyd³u¿enie terminu realizacji zamówienia. b) w przypadku wyst±pienia robót dodatkowych, nie wyszczególnionych w prjekcie, jak równie¿ wykonywania koniecznych rozwi±zañ zamiennych w stosunku do projektowanych, je¿eli bêdzie potrzebny czas na ich wykonanie; c) W przypadku dzia³ania si³y wy¿szej pod pojêciem, której rozumie siê wszystkie zdarzenia zewnêtrzne niemo¿liwe do przewidzenia i niemo¿liwe do zapobie¿enia przez Stronê lub Strony Umowy, a zaistnia³e po zawarciu Umowy, w szczególno¶ci takie jak: 1) wojny, dzia³ania wojenne, inwazje, 2) terroryzm, rewolucje, powstania, wojny domowe, 3) rozruchy, z wyj±tkiem tych, które s± ograniczone wy³±cznie do pracowników Wykonawcy lub jego podwykonawców lub Zamawiaj±cego, 4) zanieczyszczenie i inne podobnie niebezpieczne skutki spowodowane przez substancje toksyczne, z wyj±tkiem tych, które mog± byæ przypisane u¿yciu przez Wykonawcê takich substancji, 5) dzia³ania si³ przyrody, w tym huragany lub powodzie, 6) ogólnokrajowe b±d¼ regionalne spory w przemy¶le lub te¿ spory, które s± czê¶ci± ogólnonarodowej lub regionalnej kampanii, a którym Strona Umowy nie mog³a zapobiec Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê sposobu wykonania umowy jednak¿e tylko w takim zakresie, aby po ustaniu dzia³ania si³y wy¿szej, Wykonawca móg³ wykonaæ przedmiot Umowy w sposób prawid³owy oraz je¿eli w wyniku dzia³ania si³y wy¿szej wyst±pi opó¼nienie, dopuszcza zmianê terminu zakoñczenia realizacji przedmiotu Umowy, okre¶lonego w § 2 ust. 1 Umowy, poprzez przed³u¿enie o okres takiego opó¼nienia. Strona wnosz±ca o tak± zmianê ma obowi±zek udokumentowaæ zaistnienie tego faktu w sposób nie budz±cy w±tpliwo¶ci. Wyd³u¿enie terminu realizacji zamówienia musi byæ proporcjonalne czasowo do zdarzeñ o których mowa powy¿ej.; d) w przypadku wyst±pienia niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych, nie pozwalaj±cych na prowadzenie prac budowlanych oraz uniemo¿liwiaj±cych zapewnienie odpowiedniej jako¶ci wykonywanych robót np. ci±g³e opady atmosferyczne, d³ugotrwale utrzymuj±ca siê niska lub wysoka temperatura powietrza) e) w przypadku braku dostêpu Wykonawcy do ca³ego terenu budowy spowodowanego w szczególno¶ci protestami mieszkañców lub sytuacji blokowania przez nich drogi; Strona wnosz±ca takie rozwi±zanie ma obowi±zek stosownymi dokumentami przed³o¿yæ jako za³±cznik do aneksu szczegó³ow± kalkulacjê terminow± po³±czon± z zakresem prac /robót stanowi±cych podstawê do zmiany terminu. W przypadku protestów, które w ci±gu jednego dnia nie bêd± przekraczaæ 1 godziny nie ma podstaw do przesuniêcia terminu realizacji zamówienia o jeden dzieñ. Je¿eli za¶ w przeci±gu 2 tygodni ³±czna ilo¶æ ograniczeñ o którym mowa powy¿ej bêdzie przekracza³a 7 godzin, wykonawca ma prawo wymagaæ przesuniêcie terminu realizacji zamówienia o 1 dzieñ. W przypadku protestów, ten fakt musi zostaæ odnotowany i po³±czony z ka¿dorazowym powiadomieniem policji o zaistnieniu takiej sytuacji. f) je¿eli wyst±pi zmiana powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa w zakresie maj±cym wp³yw na realizacje przedmiotu zamówienia lub ¶wiadczenia jednej lub obu Stron Umowy; g) powstania rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci w rozumieniu pojêæ lub sformu³owañ u¿ytych w Umowie, których nie bêdzie mo¿na usun±æ w inny sposób, a zmiana tre¶ci Umowy bêdzie umo¿liwiaæ usuniêcie rozbie¿no¶ci lub niejasno¶ci i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony; h) w przypadku wyst±pienia przeszkód w gruncie, w tym w szczególno¶ci: niewybuchów, wykopaliska, niezinwentaryzowane sieci, przeszkody geologiczne, a tak¿e w innych przypadkach wymienionych w art. 144 ustawy Prawo zamówieñ publicznych. 2. Konieczno¶æ przed³u¿enia terminu umowy w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci, o których mowa w ust.1 pkt 1 ppkt a-i potwierdza Inspektor Nadzoru po z³o¿eniu przez Wykonawcê w trakcie realizacji robót pisemnego wniosku z uzasadnieniem konieczno¶ci zmiany terminu oraz podania okresu, o jaki termin powinien byæ wyd³u¿ony. 3. Zmiany Umowy wymagaj± zgody obu Stron z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci chyba, ¿e Umowa stanowi inaczej.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2019-10-07, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):

Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Zamawiaj±cy na zadanie pn. Przebudowa drogi powiatowej Nr 1133W Stara B³otnica-Jedlanka na odcinku od km 0+052 do km 3+230 z³o¿y³ wniosek o dofinansowanie realizacji inwestycji ze ¶rodków pochodz±cych z Funduszu Dróg Samorz±dowych. W przypadku nie otrzymania dofinansowania postêpowanie zostanie uniewa¿nione zgodnie z art. 93 ust.1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówieñ publicznych (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) Zamawiaj±cy w przedmiotowym postêpowaniu stosuje klauzulê spo³eczn± na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r, Prawo zamówieñ publicznych polegaj±c± na zatrudnieniu na podstawie umowy o pracê, przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych nastêpuj±ce czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia tj. w zakresie: - czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia, polegaj±ce na bezpo¶rednim fizycznym wykonywaniu prac (z wyj±tkiem kierowników robót i poszczególnych bran¿) w: a) bran¿y budowlanej, b) bran¿y elektroenergetycznej, Wymóg zatrudnienia na umowê o pracê nie dotyczy podwykonawców prowadz±cych dzia³alno¶æ gospodarcz± na podstawie wpisu w Centralnej Ewidencja i Informacja o Dzia³alno¶ci Gospodarczej oraz wykonuj±cych osobi¶cie i samodzielnie powierzone im czynno¶ci w zakresie realizacji zamówienia. Realizacja zamówienia przez te osoby ma na celu podniesienie jako¶ci i terminowo¶ci wykonania zamówienia. Personel zatrudniony na podstawie stosunku pracy to wiêksza dyspozycyjno¶æ osób wykonuj±cych zamówienie wobec zamawiaj±cego i wykonawcy, wiêksze do¶wiadczenie personelu (wynikaj±ce ze sta³o¶ci zatrudnienia u danego wykonawcy), lepsza kontrola wykonania zamówienia z uwagi na podporz±dkowanie pracowników wynikaj±ce ze stosunku pracy, wiêksze zaanga¿owanie pracowników (wynikaj±ce z potrzeby nale¿ytego wywi±zania siê z obowi±zków pracowniczych, co przek³ada siê na utrzymanie zatrudnienia). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa wy¿ej oraz uprawnienia zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez Wykonawcê wymagañ, o których mowa wy¿ej oraz sankcji z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ zosta³y zawarte w za³±czniku nr 7 wzorze umowy. 6. Przed zawarciem umowy wybrany wykonawca zobowi±zany jest dostarczyæ zamawiaj±cemu nastêpuj±ce dokumenty pod rygorem nie zawarcia umowy z winy wykonawcy w przypadku ich niedostarczenia: 1) Kopie uprawnieñ budowlanych, za¶wiadczenie lub decyzjê o wpisie do centralnego rejestru prowadzonego przez G³ównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, dla osób z uprawnieniami budowlanymi wydanymi po 14.02.1995 r. oraz aktualny wpis na listê cz³onków w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego dla osób, o których mowa w specyfikacji i które bêd± pe³niæ funkcjê kierowników robót (w przypadku podmiotów krajowych, dla podmiotów zagranicznych dokumenty równowa¿ne, je¿eli w danym kraju ustawy nak³adaj± na niego taki obowi±zek). 2) Kosztorys ofertowy sporz±dzony metod± kalkulacji szczegó³owej zgodnie z Rozporz±dzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie okre¶lenia metod i podstaw sporz±dzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre¶lonych w programie funkcjonalno-u¿ytkowym (Dz.U.2004.130.1389.) Wraz z kosztorysem wykonawca zobowi±zany jest przed³o¿yæ Elementy cenotwórcze przyjête do kosztorysowania, tj.: a) stawka lub stawki za roboczogodzinê /netto/, b) wska¼nik narzutu kosztów po¶rednich w % liczony od /R+S/, c) wska¼nik narzutu zysku w % liczony od /R+S+Kp/, d) wska¼nik narzutu kosztów zakupu materia³ów w % liczony od warto¶ci materia³ów /M/. 3) Harmonogram rzeczowo-finansowy - zestawienie sporz±dzone przez Wykonawcê i zaakceptowane przez Zamawiaj±cego: a) uk³ad chronologiczny wykonania robót w zakresie czasu ich rozpoczêcia i zakoñczenia oraz przedmiotu i zakresu wszystkich etapów robót objêtych zobowi±zaniem Wykonawcy oraz b) zestawienie poszczególnych czê¶ci wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy w zwi±zku z zakoñczeniem i odbiorem poszczególnych etapów robót, przygotowany w sposób zapewniaj±cy Wykonawcy terminow± realizacjê robót oraz poszczególnych ich etapów, a Zamawiaj±cemu umo¿liwiaj±ce bie¿±c± weryfikacjê postêpu robót. Zatwierdzony przez Zamawiaj±cego harmonogram rzeczowo-finansowy stanowiæ bêdzie za³±cznik nr 2 do umowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy mo¿e podlegaæ aktualizacji w toku wykonywania Umowy, musi przewidywaæ p³atno¶æ w czê¶ciach wedle harmonogramu rzeczowo - finansowego. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, do dnia podpisania umowy, zobowi±zany jest wnie¶æ zabezpieczenie nale¿ytego wykonania umowy w wysoko¶ci stanowi±cej 5% ceny ofertowej brutto. 4) Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego s± zobowi±zani przedstawiæ Zamawiaj±cemu umowê reguluj±c± wspó³pracê tych wykonawców (umowê konsorcjum). 5) Pe³nomocnictwo, je¿eli umowê podpisuje pe³nomocnik.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.