eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZakopaneWykonanie modernizacji drogi powiatowej nr 1650K Bia³y Dunajec - Bukowina Tatrzañska od km 0+110 do km 0+400 w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec

Ten przetarg zosta³ ju¿ zakoñczony. Zobacz wynik tego przetargu



Og³oszenie z dnia 2018-07-12



Og³oszenie nr 587706-N-2018 z dnia 2018-07-12 r.

Powiat Tatrzañski: Wykonanie modernizacji drogi powiatowej nr 1650K Bia³y Dunajec - Bukowina Tatrzañska od km 0+110 do km 0+400 w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane

Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe

Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej

Nie


Nazwa projektu lub programu

O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych

Nie


Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)

SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY

Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy

Nie

Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych

Nie


Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj± postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej

Nie

W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej - maj±ce zastosowanie krajowe prawo zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Tatrzañski, krajowy numer identyfikacyjny 491893121, ul. ul. Chramcówki  15 , 34-500   Zakopane, woj. ma³opolskie, pañstwo Polska, tel. +48 18 20 239 30, e-mail zp@powiat.tatry.pl, faks (018) 2017104.
Adres strony internetowej (URL): www.powiat.tatry.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):

Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozosta³ych zamawiaj±cych):

I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)

Tak
www.powiat.tatry.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.powiat.tatry.pl


Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji mo¿na uzyskaæ pod adresem

Nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y przesy³aæ:
Elektronicznie

Nie
adres


Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Pisemny
Adres:
Starostwo Powiatowe w Zakopanem, ul. Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, pokój nr 1 - Dziennik Podawczy


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne

Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na uzyskaæ pod adresem: (URL)

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: Wykonanie modernizacji drogi powiatowej nr 1650K Bia³y Dunajec - Bukowina Tatrzañska od km 0+110 do km 0+400 w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec
Numer referencyjny: ZP.272.13.2018
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:

Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w odniesieniu do:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych czê¶ci lub grup czê¶ci:

Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres, rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem przetargu jest wybór wykonawcy, który wykona na rzecz zamawiaj±cego roboty budowlane polegaj±ce na wykonaniu modernizacji modernizacji drogi powiatowej nr 1650K Bia³y Dunajec - Bukowina Tatrzañska od km 0+110 do km 0+400 w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec, w szczególno¶ci obejmuj±cych swym zakresem: 1) Wykonanie modernizacji nawierzchni poboczy gruntowych, 2) Wykonanie modernizacji nawierzchni bitumicznej jezdni, 3) Wykonanie regulacji pionowej studzienek dla w³azów i zaworów, zgodnie ze specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych zwanej dalej "STWiORB" stanowi±c± za³±cznik nr 7 do SIWZ oraz zgodnie z przedmiarem robót stanowi±cym za³±cznik nr 8 do SIWZ. Ponadto zamawiaj±cy zastrzega, ¿e po wykonaniu robót okre¶lonych powy¿ej wykonawca jest zobowi±zany do wykonania: 4) Wymaganych przepisami pomiarów prób i sprawdzeñ oraz inwentaryzacji powykonawczej w zakresie wszystkich wykonanych robót. 2. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e wykonawca przed przyst±pieniem do wykonywania robót objêtych zamówieniem jest zobowi±zany do: 1) Sporz±dzenia we w³asnym zakresie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz do przedstawienia go do zatwierdzenia Staro¶cie Tatrzañskiemu, zgodnie z postanowieniami roporz±dzenia Ministra Infrastruktury w dnia 23 wrze¶nia 2003 roku w sprawie szczegó³owych warunków zarz±dzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarz±dzaniem (j.t. Dz. U. z dnia 14 kwietnia 2017 roku, poz. 784), 2) Wykonania oznakowania i zabezpieczenia robót na czas ich prowadzenia (wg opracowanego przez wykonawcê projektu organizacji ruchu okre¶lonego powy¿ej, uzgodnionego i zatwierdzonego zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami) wraz z bie¿±cym utrzymaniem tego oznakowania, jego likwidacj± po zakoñczeniu robót i przywróceniem sta³ego oznakowania po zakoñczeniu robót, 3) Ponadto wykonawca przed rozpoczêciem prac winien dostarczyæ do zamawiaj±cego harmonogram realizacji robót. Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e harmonogram realizacji robót wykonawca zobowi±zany jest uzgodniæ z Naczelnikiem Wydzia³u Infrastruktury Starostwa Powiatowego w Zakopanem przed rozpoczêciem wykonywania prac. 3. Szczegó³owy opis przedmiotu niniejszego zamówienia zawiera: 1) STWiORB - za³±cznik nr 7 do SIWZ - w czê¶ci zawieraj±cej zbiory wymagañ w zakresie sposobu wykonania robót budowlanych, obejmuj±ce wymagania w zakresie w³a¶ciwo¶ci materia³ów, wymagania dotycz±ce sposobu wykonania i oceny prawid³owo¶ci wykonania poszczególnych robót, 2) Przedmiar robót - za³±cznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 4. Zamawiaj±cy informuje, ¿e ilekroæ w opisach przedmiotowej SIWZ w tym dokumentacji technicznej wystêpuj±: nazwy znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi dostarczane przez konkretnego wykonawcê, je¿eli mog³oby to doprowadziæ do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów to przyjmuje siê, ¿e wskazaniom takim towarzysz± wyrazy "lub równowa¿ne" i nale¿y to traktowaæ jedynie, jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ sk³adania ofert równowa¿nych przy zachowaniu norm, parametrów i standardów, jakimi charakteryzuje siê opisany przez zamawiaj±cego przedmiot zamówienia. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowi± minimum jako¶ciowe wymagane przez zamawiaj±cego. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e oferowany przez niego przedmiot zamówienia spe³nia wymagania okre¶lone przez zamawiaj±cego. W zwi±zku z powy¿szym zamawiaj±cy dopuszcza ujêcie w sk³adanej ofercie przetargowej, a nastêpnie zastosowanie w trakcie realizacji robót innych materia³ów i urz±dzeñ ni¿ podane w dokumentacji technicznej, pod warunkiem wykazania ich równowa¿no¶ci pod wzglêdem konstrukcji, parametrów technicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych oraz ich przeznaczenia. W takiej sytuacji zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca wykaza³ poprzez do³±czenie do sk³adanej oferty przetargowej stosownych dokumentów wskazuj±cych, ¿e te materia³y i urz±dzenia s± równowa¿ne pod wzglêdem konstrukcji, parametrów technicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych oraz ich przeznaczenia. W przypadku, gdy zastosowanie tych materia³ów lub urz±dzeñ wymagaæ bêdzie zmiany dokumentacji technicznej koszty jej przeprojektowania poniesie wykonawca. Zaoferowane urz±dzenia i materia³y równowa¿ne musz± posiadaæ stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego. Maj±c na uwadze powy¿sze zamawiaj±cy informuje, ¿e w sytuacji, gdy wykonawca w z³o¿onej ofercie przetargowej wyka¿e chêæ zastosowania urz±dzeñ i materia³ów równowa¿nych, a jednocze¶nie nie wyka¿e, i¿ proponowane materia³y i urz±dzenia zamienne, inne ni¿ okre¶lone w dokumentacji technicznej, s± równowa¿ne pod wzglêdem konstrukcji, parametrów technicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych oraz ich przeznaczenia, spowoduje to uznanie przez zamawiaj±cego, ¿e z³o¿ona oferta nie odpowiada tre¶ci SIWZ w zakresie opisu przedmiotu zamówienia i zostanie z niniejszego postêpowania przetargowego odrzucona. 5. Je¶li w opisach przedmiotowej SIWZ wystêpuj±: normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy PZP nale¿y to traktowaæ jedynie, jako pomoc w opisie przedmiotu zamówienia. W ka¿dym przypadku dopuszczalne s± rozwi±zania równowa¿ne opisywanym. 6. Celem niniejszego postêpowania jest uzyskanie efektu koñcowego w postaci robót budowlanych o okre¶lonej w SIWZ funkcjonalno¶ci i przeznaczeniu, a nie wykonanie ich przy u¿yciu materia³ów i urz±dzeñ konkretnej marki lub producenta. Z tych wzglêdów zamawiaj±cy do³o¿y³ nale¿ytej staranno¶ci, aby przedmiot zamówienia nie zosta³ opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, które mog³oby doprowadziæ do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów. Je¿eli, pomimo tego, oka¿e siê, ¿e w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w za³±cznikach do niej wystêpuj± takie wskazania, nie nale¿y ich traktowaæ jako wymagañ odnosz±cych siê do przedmiotu zamówienia, a nale¿y je rozpatrywaæ wy³±cznie w kategoriach wskazañ o charakterze informacyjnym. 7. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wyst±pienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji technicznej w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru przepisami prawa wykonania przedmiotu umowy. W takim przypadku: 1) Wykonawca na ¿±danie zamawiaj±cego zobowi±zany jest wykonaæ roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w dokumentacji technicznej). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nast±pi kosztorysem ró¿nicowym, który stanowiæ bêdzie ró¿nicê pomiêdzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny nale¿y opracowaæ na zasadach okre¶lonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczno¶ci wykonania robót zamiennych zamawiaj±cy pisemnie powiadamia wykonawcê. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania tego pisma sporz±dza kosztorys ró¿nicowy. Po sprawdzeniu przez inspektora nadzoru kosztorysu ró¿nicowego oraz po jego zatwierdzeniu przez zamawiaj±cego strony dokonaj± zmiany umowy. 2) Roboty zamienne mog± byæ tak¿e wykonane na wniosek wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z zamawiaj±cym, wed³ug zasad jak dla robót zamiennych na ¿±danie zamawiaj±cego. 3) W szczególnie uzasadnionych przypadkach ¿±danie i zamówienie robót zamiennych bêdzie stanowi³o dla wykonawcy podstawê o wyst±pienie z ¿±daniem przed³u¿enia terminu realizacji robót. Liczba dni przed³u¿aj±cych termin realizacji zostanie ka¿dorazowo uzgodniona z zamawiaj±cym inspektorem nadzoru przed formalnoprawnym zamówieniem robót zamiennych. 8. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ ograniczenia wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji technicznej, gdy ich wykonanie bêdzie zbêdne. Roboty te nazwane s± zaniechanymi, a sposób potr±cenia ich warto¶ci z wynagrodzenia wykonawcy okre¶la projekt umowy. 9. Warunki wykonania zamówienia zawarte s± w projekcie umowy, który stanowi za³±cznik nr 6 do SIWZ. 10. Zamawiaj±cy zastrzega, i¿ roboty budowlane bêd±ce przedmiotem niniejszego postêpowania s± przeznaczone do u¿ytku przez osoby fizyczne w tym pracowników zamawiaj±cego w zwi±zku, z czym wymaga wykonania robót z uwzglêdnieniem wymagañ w zakresie dostêpno¶ci dla potrzeb wszystkich u¿ytkowników, w tym zapewnienia dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych.

II.5) G³ówny kod CPV: 45233142-6
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45233223-8
45246400-7


II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów - szacunkowa ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan± udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesi±cach:    lub dniach:
lub
data rozpoczêcia:   lub zakoñczenia: 2018-10-31

II.9) Informacje dodatkowe:

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie stawia warunków w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: 1. Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada niezbêdne do¶wiadczenie, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie wykona³, co najmniej dwie roboty w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg publicznych o warto¶ci minimum 200.000,00 z³ brutto ka¿da (s³ownie z³otych: dwie¶cie tysiêcy). 2. Wykonawca spe³ni warunek, je¿eli wyka¿e, ¿e dysponuje osobom/osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. zapewni odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadaj±cy niezbêdne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi stanowi±cych przedmiot niniejszego zamówienia, tj.: osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej w my¶l przepisów Prawa budowlanego - Kierownik budowy, lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz wykazuj±ce siê przynale¿no¶ci± do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego.
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe: UWAGA Zamawiaj±cy informuje, ¿e nie dopuszcza sumowania robót w ramach wymaganego warunku do¶wiadczenia. Warunek ten musi byæ spe³niony: - samodzielnie przez wykonawcê, lub - przez minimum jeden inny podmiot udostêpniaj±cy wykonawcy swoje do¶wiadczenie na zasadach okre¶lonych w art. 22a ust. 1 ustawy PZP, lub - w przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie - samodzielnie przez minimum jednego z wykonawców wystêpuj±cych wspólnie. Ponadto zamawiaj±cy informuje, ¿e w przypadku, gdy wymagane roboty s± czê¶ci± wiêkszych zamówieñ dotycz±cych szerszego zakresu prac, nale¿y podaæ tylko warto¶æ robót dotycz±cych wymaganego przez zamawiaj±cego zakresu i tylko takie roboty nale¿y wymieniæ. Do przeliczenia na PLN (polski z³oty) warto¶ci wskazanych w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, dokona siê przeliczenia waluty wed³ug tabeli kursów ¶rednich opublikowanych przez Narodowy Bank Polski (NBP) w dniu wykonania zamówienia przez wykonawcê, a je¶li w tym dniu kursu nie og³oszono, to wed³ug kursu ostatnio przed t± dat± og³oszonego. UWAGA Zamawiaj±cy okre¶laj±c wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnieñ budowlanych dopuszcza odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz odpowiadaj±ce uprawnienia wydane obywatelom pañstw europejskiego obszaru gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z ustaw± z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2016 roku, poz. 65).

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI

O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie

III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1. Odpis z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP. UWAGA a) Je¿eli wykonawca w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy PZP, zobowi±zany jest z³o¿yæ w odniesieniu do tych podmiotów dokument wymieniony w punkcie 1 og³oszenia, b) Je¿eli wykonawca zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem na którego zdolno¶ciach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy PZP, zobowi±zany jest z³o¿yæ w odniesieniu do tego podwykonawcy dokument wymieniony w punkcie 1 og³oszenia, c) Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 1 og³oszenia - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, d) Dokument, o którym mowa w punkcie c) powy¿ej, powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert, e) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w punkcie c) powy¿ej, zastêpuje siê je dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one przed notariuszem lub przed organem s±dowym, administracyjnym albo organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia punktu d) powy¿ej stosuje siê, f) Je¿eli jest to niezbêdne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postêpowania o udzielenie zamówienia, zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania wezwaæ wykonawców do z³o¿enia wszystkich lub niektórych o¶wiadczeñ lub dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e nie podlegaj± wykluczeniu lub spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli zachodz± uzasadnione podstawy do uznania, ¿e z³o¿one uprzednio o¶wiadczenia lub dokumenty nie s± ju¿ aktualne, do z³o¿enia aktualnych o¶wiadczeñ lub dokumentów. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej pod adresem: www.powiat.tatry.pl (zak³adka zamówienia publiczne) informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przeka¿e zamawiaj±cemu o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci lub braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP - sporz±dzonego wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 5 do przedmiotowej SIWZ. Wraz ze z³o¿eniem o¶wiadczenia, wykonawca mo¿e przedstawiæ dokumenty b±d¼ informacje potwierdzaj±ce, ¿e powi±zania z innym wykonawc± nie prowadz± do zak³ócenia konkurencji w postêpowaniu. UWAGA a) W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie o którym mowa w punkcie 2 sk³ada ka¿dy z wykonawców z osobna.

III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
1. W celu potwierdzenia spe³niania przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej: 1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - inne dokumenty - sporz±dzonego wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 3 do SIWZ. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli ze z³o¿onego wykazu, o którym mowa w niniejszym punkcie bêdzie wynika³o, ¿e wykonawca wykona³ co najmniej dwie roboty w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg publicznych o warto¶ci minimum 200.000,00 z³ brutto ka¿da (s³ownie z³otych: dwie¶cie tysiêcy), 2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporz±dzonego wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 4 do SIWZ. Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony, je¿eli wykonawca w sk³adanym wykazie wyka¿e, ¿e dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj. zapewni odpowiednio wykwalifikowany personel, posiadaj±cy niezbêdne uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi stanowi±cych przedmiot niniejszego zamówienia, tj.: a) Osobê posiadaj±c± uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci drogowej w my¶l przepisów Prawa budowlanego - Kierownik budowy, lub odpowiadaj±ce im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów oraz wykazuj±ce siê przynale¿no¶ci± do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1. Wype³niony formularz ofertowy sporz±dzony wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 1 do przedmiotowej SIWZ, zawieraj±cy wymienione w nim informacje w szczególno¶ci: a) wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, b) ³±czn± cenê ofertow± brutto za wykonanie przedmiotu niniejszego postêpowania, c) okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane, d) zobowi±zanie dotycz±ce terminu realizacji zamówienia, e) o¶wiadczenie o wype³nieniu przez wykonawcê obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO, f) o¶wiadczenie o akceptacji wszystkich postanowieñ SIWZ i projektu umowy bez zastrze¿eñ, g) zobowi±zanie dotycz±ce warunków p³atno¶ci, h) wskazanie formy wniesienia zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy, i) o¶wiadczenie o okresie zwi±zania ofert±, j) o¶wiadczenie w zakresie tajemnicy przedsiêbiorstwa, k) wykonawca mo¿e przedstawiæ informacjê, czy zamawiaj±cy posiada aktualne o¶wiadczenia lub dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, lub mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania Publiczne, l) a tak¿e wskazanie, czy wykonawca zamierza wykonaæ przedmiot zamówienia z udzia³em podwykonawców oraz podaæ zakres prac powierzony podwykonawcom i nazwy firm o ile s± znane, Brak podania któregokolwiek z ww. elementów (z wyj±tkiem lit. g) - l) spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy, z zastrze¿eniem postanowieñ art. 87 ustawy PZP. 2. O¶wiadczenia wymienione w punktach 12.1 - 12.4 przedmiotowej SIWZ sporz±dzone wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SIWZ. 3. Kosztorys ofertowy opracowany w pe³nej formie a sporz±dzony wg informacji okre¶lonych w punkcie 19 przedmiotowej SIWZ. 4. Orygina³ lub po¶wiadczona kopia potwierdzenia wniesienia wadium przez wykonawcê (odpowiadaj±cy wymaganiom okre¶lonym w punkcie 15 przedmiotowej SIWZ). 5. Ewentualnie, gdy zachodz± okoliczno¶ci, o których mowa ni¿ej wykonawca zobowi±zany jest ponadto do z³o¿enia nastêpuj±cych dokumentów: a) wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy PZP, zobowi±zany jest z³o¿yæ zobowi±zania lub innych dokumentów potwierdzaj±cy zobowi±zanie podmiotu trzeciego do udostêpnienia zasobów odpowiadaj±ce wymaganiom okre¶lonym w punktach 10.3 i 10.4 przedmiotowej SIWZ, b) wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie zobowi±zani s± ustanowiæ zgodnie z postanowieniami art. 23 ust. 2 ustawy PZP pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stosowne pe³nomocnictwo (spe³niaj±ce wymagania okre¶lone w punkcie 10.5 przedmiotowej SIWZ) podpisane przez wszystkich wykonawców wystêpuj±cych wspólnie nale¿y za³±czyæ do sk³adanej oferty, c) wykonawca, który zamierza w trakcie realizacji robót zastosowaæ materia³y i/lub urz±dzenia równowa¿ne, zamienne ni¿ okre¶lone w dokumentacji projektowej, zgodnie z wytycznymi zawartymi w punkcie 3.4 przedmiotowej SIWZ jest zobowi±zany wykazaæ poprzez do³±czenie do sk³adanej oferty przetargowej stosownych dokumentów wskazuj±cych, ¿e te materia³y i/lub urz±dzenia s± równowa¿ne pod wzglêdem konstrukcji, parametrów technicznych, jako¶ciowych i funkcjonalnych oraz ich przeznaczenia. 6. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców o¶wiadczenie o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego og³oszenia sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenie to ma potwierdzaæ spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, brak podstaw wykluczenia. 7. Zamawiaj±cy ¿±da aby wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udzia³u w niniejszym postêpowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego og³oszenia. 8. Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³nienia - w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby - warunków udzia³u w postêpowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w o¶wiadczeniu, o którym mowa w punkcie III.3) niniejszego og³oszenia. 9. W przypadku podpisania oferty oraz po¶wiadczenia za zgodno¶æ z orygina³em kopii dokumentów przez osobê niewymienion± w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, nale¿y do oferty do³±czyæ stosowne pe³nomocnictwo w formie orygina³u lub urzêdowo po¶wiadczonego odpisu pe³nomocnictwa (notarialnie - art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 roku - Prawo o notariacie (j.t. Dz. U. z dnia 03 listopada 2016 poz. 1796). 10. Wykonawca mo¿e w celu potwierdzenia spe³niania warunków, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego og³oszenia w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego czê¶ci, polegaæ na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nim stosunków prawnych. 11. Zamawiaj±cy jednocze¶nie informuje, i¿ "stosowna sytuacja" o której mowa powy¿ej w punkcie 10 niniejszego og³oszenia wyst±pi wy³±cznie w przypadku kiedy: 1) wykonawca, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiaj±cemu, ¿e realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów, w szczególno¶ci przedstawiaj±c do³±czone do oferty zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiaj±cy, w celu oceny, czy wykonawca polegaj±c na zdolno¶ciach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach okre¶lonych w art. 22a ustawy PZP, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami w stopniu umo¿liwiaj±cym nale¿yte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek ³±cz±cy wykonawcê z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostêp do ich zasobów, zamawiaj±cy ¿±da aby ze z³o¿onego zobowi±zania (o którym mowa wy¿ej) lub innych dokumentów potwierdzaj±cych zobowi±zanie podmiotu trzeciego do udostêpnienia zasobów, w sposób jednoznaczny wynika³o w szczególno¶ci: a) jaki jest zakres dostêpnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) w jaki sposób zostan± wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcê, przy wykonywaniu zamówienia, c) jaki jest zakres i okres udzia³u innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia, d) czy podmiot, na zdolno¶ciach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolno¶ci dotycz±. 2) zamawiaj±cy oceni, czy udostêpniane wykonawcy przez inne podmioty zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, pozwalaj± na wykazanie przez wykonawcê spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz zbada, czy nie zachodz± wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w punktach 11.1.2) - 11.1.11) i punkcie 11.2.1) przedmiotowej SIWZ. 3) w odniesieniu do warunków dotycz±cych do¶wiadczenia, wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach innych podmiotów, je¶li podmioty te zrealizuj± roboty budowlane, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takim przypadku zobowi±zanie, o którym mowa powy¿ej w punkcie 11.1) niniejszego og³oszenia powinno zawieraæ wyra¼ne nawi±zanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia jako podwykonawca. 4) je¿eli zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, podmiotu, o którym mowa powy¿ej w punkcie 10 niniejszego og³oszenia, nie potwierdzaj± spe³nienia przez wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu lub zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiaj±cy ¿±da, aby wykonawca w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego: a) zast±pi³ ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub b) zobowi±za³ siê do osobistego wykonania odpowiedniej czê¶ci zamówienia, je¿eli wyka¿e zdolno¶ci techniczne lub zawodowe, o których mowa w punkcie III.5.1) niniejszego og³oszenia. 12. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spó³ka cywilna), winni ustanowiæ pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty nale¿y za³±czyæ odpowiednie pe³nomocnictwo) chyba, ¿e w przypadku spó³ki cywilnej, z umowy tej spó³ki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia, czego niezbêdne bêdzie za³±czenie do oferty umowy spó³ki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane bêd± wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym, jako pe³nomocnik pozosta³ych. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkie podmioty wystêpuj±ce wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy. 13. Wszelkie postanowienia dotycz±ce wykonawcy stosuje siê odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:

Tak
Informacja na temat wadium
1. Przystêpuj±c do przetargu i sk³adaj±c ofertê przetargow± wykonawcy s± zobowi±zani wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 5.000,00 z³ (s³ownie z³otych: piêæ tysiêcy). 2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert na czas równy okresowi zwi±zania ofert±. 3. Wadium mo¿e byæ wnoszone w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach: 1) pieni±dzu, 2) porêczeniach bankowych lub porêczeniach spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo- kredytowej, z tym ¿e porêczenie kasy jest zawsze porêczeniem pieniê¿nym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z ze zm.). 4. Wadium w formie pieni±dza nale¿y wnie¶æ przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Zakopanem: Podhalañski Bank Spó³dzielczy o/Zakopane numer rachunku: 31 8821 0009 0000 0000 1225 0009 z dopiskiem "wadium przetargowe - ZP.272.13.2018". 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu nastêpuje z chwil± uznania ¶rodków pieniê¿nych na rachunku bankowym zamawiaj±cego, o którym mowa powy¿ej w punkcie 4 og³oszenia, przed up³ywem terminu sk³adania ofert (tj. przed up³ywem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin sk³adania ofert). 6. Zamawiaj±cy zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniê¿nej - dokument potwierdzaj±cy dokonanie przelewu wadium zosta³ za³±czony do oferty, 2) innej ni¿ pieni±dz - orygina³ dokumentu nale¿y do³±czyæ do oferty przetargowej. W przypadku gdy wykonawca po up³ywie wa¿no¶ci odpowiednio porêczenia lub gwarancji bêdzie oczekiwa³ od zamawiaj±cego zwrotu orygina³u tego dokumentu, zamawiaj±cy wymaga aby do tre¶ci sk³adanej oferty do³±czono uwierzytelnion± kserokopiê odpowiednio porêczenia lub gwarancji (w celu braku konieczno¶ci pó¼niejszego rozszywania z³o¿onej oferty) natomiast orygina³ tego dokumentu umie¶ciæ w koszulce i do³±czyæ do koperty ³±cznie z ofert± przetargow±. 7. Z tre¶ci gwarancji/porêczenia winno wynikaæ bezwarunkowe, na ka¿de pisemne ¿±danie zg³oszone przez zamawiaj±cego w terminie zwi±zania ofert±, zobowi±zanie Gwaranta do wyp³aty zamawiaj±cemu pe³nej kwoty wadium w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. 8. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczaj±cych zamawiaj±cemu wyp³acenie wadium. 9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawid³owy zostanie odrzucona. 10. Okoliczno¶ci i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy okre¶la ustawa PZP.


IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:


IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty zasadniczej:
Nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa bêdzie zawarta:

Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:


IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie prowadzona:

Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z opisu przedmiotu zamówienia:

Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
KryteriaZnaczenie
£±czna cena ofertowa brutto60,00
Termin gwarancji40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:

Wstêpny harmonogram postêpowania:

Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:

Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja elektroniczna:

Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:

Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:

Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do nastêpnego etapu:

Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:

Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:


Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:


Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:


Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Dopuszczalno¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy oraz warunki takiej zamiany zosta³y okre¶lone w § 11 projektu umowy, stanowi±cego za³±cznik nr 6 do przedmiotowej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w szczególno¶ci: § 11 ust. 1. Zmiana postanowieñ zawartej umowy mo¿e nast±piæ za zgod± obu stron wyra¿on± na pi¶mie w formie aneksu pod rygorem niewa¿no¶ci takiej zmiany tylko i wy³±cznie w przypadku, i na zasadach szczegó³owo okre¶lonych w art. 144 ustawy Prawo zamówieñ Publicznych oraz niniejszym paragrafie. § 11 ust. 2. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ dokonania zmiany wynagrodzenia okre¶lonego w § 6 niniejszej umowy w przypadku zmiany obowi±zuj±cej stawki podatku VAT za wykonanie robót i dostawy bêd±ce przedmiotem niniejszej umowy. W takim przypadku zmiana stawki nastêpuje z dniem wej¶cia w ¿ycie aktu prawnego zmieniaj±cego stawkê podatku VAT, przy czym zmianie ulega cena brutto natomiast cena netto pozostaje bez zmian. § 11 ust. 3. W przypadku zaistnienia okoliczno¶ci le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, w szczególno¶ci spowodowanych sytuacj± finansow±, zdolno¶ciami p³atniczymi lub warunkami organizacyjnymi, a tak¿e z uwagi na inne okoliczno¶ci, które nie by³y mo¿liwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy w tym w szczególno¶ci wyst±pienie niesprzyjaj±cych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych wykonanie umowy - zmianie mo¿e ulec termin realizacji umowy. § 11 ust. 4. W przypadku, np. choroby, ¶mierci, rezygnacji z pe³nienia obowi±zków, utraty uprawnmieñ itp. Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany w stosunku do osoby/osób, o których mowa w § 3 ust. 12 umowy, które wykonuj± niniejsz± umowê na inne legitymuj±ce siê, wymaganymi w SIWZ uprawnieniami. § 11 ust. 5. Ponadto mo¿liwo¶æ zmiany tre¶ci umowy mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia, którejkolwiek z poni¿szych okoliczno¶ci: 1) Z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiaj±cego lub Wykonawcê, 2) Z powodu wycofania ze sprzeda¿y materia³ów lub urz±dzeñ wskazanych w tre¶ci oferty pod warunkiem dostarczenia materia³ów lub urz±dzeñ o parametrach technicznych, jako¶ciowych, eksploatacyjnych i funkcjonalnych nie gorszych ni¿ te, które wskazano w tre¶ci oferty, 3) Je¿eli nast±pi zmiana przepisów powszechnie obowi±zuj±cych maj±cych wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy, 4) Obni¿enia ceny przedmiotu umowy przez Wykonawcê. § 11 ust. 6. Zmiany wymienione w ust. 5 nie mog± skutkowaæ zmian± ceny jednostkowej, warto¶ci umowy i nie mog± byæ niekorzystne dla Zamawiaj±cego oraz mog± byæ dokonane na wniosek którejkolwiek ze stron i obowi±zuj± od dnia podpisania aneksu do umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli dotyczy):

¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu:
Data: 2018-07-27, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:

Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
> jêzyk polski
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej "RODO", informujê, ¿e: a) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiat Tatrzañski, ulica Chramcówki 15, 34-500 Zakopane, kontakt: telefon (+48 18) 20-239-14, fax (+48 18) 20-17-104, adres e-mail: sekretariat@tatry.pl; b) inspektorem ochrony danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Zakopanem jest Pan Rafa³ Dobrowolski, kontakt: telefon (+48 18) 20-239-61, adres e-mail: iod@powiat.tatry.pl; c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. "Wykonanie modernizacji drogi powiatowej nr 1650K Bia³y Dunajec - Bukowina Tatrzañska od km 0+110 do km 0+400 w miejscowo¶ci Bia³y Dunajec", znak sprawy: ZP.272.13.2018, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; d) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówieñ publicznych (tekst jednolity. Dz. U. z dnia 24 sierpnia 2017 roku, poz. 1579 ze zm.), dalej "ustawa Pzp"; e) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy; f) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp; g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; h) posiada Pani/Pan: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych; - na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; - na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; - prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO; i) nie przys³uguje Pani/Panu: - w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych; - prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; - na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 2. Ponadto zamawiaj±cy informuje, ¿e wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest zobowi±zany do wype³nienia wszystkich obowi±zków formalno-prawnych zwi±zanych z udzia³em w postêpowaniu. Do obowi±zków tych nale¿± m.in. obowi±zki wynikaj±ce z RODO, w szczególno¶ci obowi±zek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe dotycz± i od których dane te wykonawca bezpo¶rednio pozyska³. Jednak¿e obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 13 RODO nie bêdzie mia³ zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje ju¿ tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). Ponadto wykonawca bêdzie musia³ wype³niæ obowi±zek informacyjny wynikaj±cy z art. 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiaj±cemu i których dane po¶rednio pozyska³, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z w³±czeñ, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 3. W celu zapewnienia, ¿e wykonawca wype³ni³ ww. obowi±zki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zosta³y przekazane w zwi±zku z udzia³em wykonawcy w przedmiotowym postêpowaniu, wykonawca jest zobowi±zany do z³o¿enia w formularzu ofertowym (za³±cznik nr 1 do SIWZ) niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego o¶wiadczenia o wype³nieniu przez niego obowi±zków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO.

ZA£¡CZNIK I - INFORMACJE DOTYCZ¡CE OFERT CZʦCIOWYCH







Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.