eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NidzicaWzmocnienie ścian fundamentowych i wykonanie otoku instalacji odgromowej wokół budynku Ratusza Miejskiego w Nidzicy



Ogłoszenie z dnia 2012-03-12

Nidzica: Wzmocnienie ścian fundamentowych i wykonanie otoku instalacji odgromowej wokół budynku Ratusza Miejskiego w Nidzicy
Numer ogłoszenia: 57137 - 2012; data zamieszczenia: 12.03.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nidzica, Plac Wolności 1, 13-100 Nidzica, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 625 07 10, faks 089 625 07 11.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wzmocnienie ścian fundamentowych i wykonanie otoku instalacji odgromowej wokół budynku Ratusza Miejskiego w Nidzicy.

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące wzmocnienie ścian fundamentowych i wykonanie otoku instalacji odgromowej wokół budynku Ratusza Miejskiego w Nidzicy. Szczegółowy zakres i sposób wykonania zamówienia opisano w zaproszeniu do udziału w negocjacjach do, którego załączono przedmiar robót oraz projekt umowy..

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.22.00.00 - Roboty inżynieryjne i budowlane 45.22.30.00 - Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45.31.23.11 - Montaż instalacji piorunochronnej .

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.03.2012.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Krupiński Daniel działający pod nazwą Zakład Budowlany Krupiński Jan Krupiński Daniel, ul. Miłoleśna 5N, 86-300 Grudziądz, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 120345,89 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 140170,20

  • Oferta z najniższą ceną: 140170,20 / Oferta z najwyższą ceną: 140170,20

  • Waluta: PLN.

ZAŁĄCZNIK I

Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę

  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.

  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Powody zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki (podać uzasadnienie faktyczne i prawne): W wykazie zadań inwestycyjnych (rocznych i wieloletnich) przewidzianych do realizacji w 2012 roku, stanowiącym załącznik nr 3 do budżetu Gminy na 2012 rok, zabezpieczono środki finansowe na remont ratusza w Nidzicy w kwocie 700 000,00 zł. UMOWA nr 272.13.2011 o roboty budowlane objęte zamówieniem podstawowym została zawarta w dniu z 22 sierpnia 2011 roku w Nidzicy z Krupińskim Danielem działającym pod nazwą Zakład Budowlany Krupiński Jan Krupiński Daniel z siedzibą 86-300 Grudziądz, ul Miłoleśna 5N. Z §7 ust. 6 i 7 przedmiotowej umowy wynika, że: -w przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, tzn. nie przewidzianych w projekcie budowlanym, o którym mowa w §1 niniejszej umowy, nie przekraczających 50% wartości realizowanego zamówienia i niezbędnych do jego prawidłowego wykonania będą miały zastosowanie ceny jednostkowe ustalone w kosztorysie ofertowym dla zamówienia podstawowego a w przypadku ich braku - bieżące ceny regionalne materiałów i sprzętu. Rozliczenie tych robót nastąpi na podstawie kosztorysów powykonawczych przygotowanych przez Wykonawcę a zatwierdzonych przez Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. -rozpoczęcie wykonania robót o których mowa powyżej może nastąpić wyłączenia na podstawie pisemnej umowy o zamówienie dodatkowe pod rygorem nieważności. Umowa taka zostanie zawarta na podstawie protokołu konieczności zatwierdzonego przez Zamawiającego i Inspektora Nadzoru oraz kosztorysu ofertowego dla zamówienia dodatkowego sporządzonego przez Wykonawcę i zweryfikowanego przez Inspektora Nadzoru. W trakcie wykonywania zamówienia podstawowego, po odsłonięciu ściany fundamentowej stwierdzono zły stan ścian fundamentowych, co potwierdzono w protokole z narady budowy z dnia 26.10.2011r. Konieczne okazało się wzmocnienie tych ścian. Projektant został zobowiązany do sporządzenia rysunków wykonawczych pokazujących sposób wykonania tego wzmocnienia. Ponadto w trakcie robót wykonano wykop odsłaniając uziemienie instalacji odgromowej. Stwierdzono, że w celu zapewnienia prawidłowego uziemienia należy wykonać otok instalacji odgromowej. Zgodnie z §7 ust. 7 w/w umowy, w dniu 20.01.2012 roku spisano protokół konieczności na powyższą okoliczność i zatwierdzono zakres i sposób wykonania zamówienia dodatkowego obejmującego wzmocnienie ścian fundamentowych i wykonanie otoku instalacji odgromowej wokół budynku Ratusza Miejskiego w Nidzicy. Na etapie projektowania przebudowy i remontu ze zmianą sposobu użytkowania Ratusza Miejskiego w Nidzicy, bez konieczności poniesienia znacznych nakładów na odkrycie i ponowne tymczasowe wykonanie chodnika niemożliwe było określenie stanu murów fundamentowych oraz stanu uziemienia. Poza tym, Projektant analizując stan techniczny ścian fundamentowych od wewnątrz budynku w trakcie prac projektowych nie widział przesłanek wskazujących na konieczność dokonania odkrywek ścian fundamentowych od zewnątrz i oceny ich stanu technicznego. Z całą pewnością należy stwierdzić, że wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od opisanego powyżej zamówienia dodatkowego. Powyższe potwierdzono ww protokole konieczności.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.