eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaRemont mostu drogowego przez rzekę Narew w ciągu drogi krajowej nr 62 w km 219+938 w m. Wierzbica



Ogłoszenie z dnia 2019-12-09

Ogłoszenie nr 560268696-N-2019 z dnia 09-12-2019 r.

Warszawa: Remont mostu drogowego przez rzekę Narew w ciągu drogi krajowej nr 62 w km 219+938 w m. Wierzbica
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 575825-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

nie

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510179466-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie, Krajowy numer identyfikacyjny 17511575001080, ul. ul. Mińska 25, 03-808 Warszawa, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 22 2092500, 22 2092360, e-mail awiercioch@gddkia.gov.pl, faks -.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Remont mostu drogowego przez rzekę Narew w ciągu drogi krajowej nr 62 w km 219+938 w m. Wierzbica

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

GDDKiA.O.WA.D-3.2412.48.2019

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Remont mostu drogowego przez rzekę Narew w ciągu drogi krajowej nr 62 w km 219+938 w m. Wierzbica


II.4) Główny kod CPV: 45.22.11.13 - Roboty budowlane w zakresie mostowych przejść dla pieszych
Dodatkowe kody CPV:

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
4 miesiące od podpisania umowy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony


SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
28/11/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiana maksymalnego wynagrodzenia ze 107% szacunkowego wynagrodzenia brutto na 132,98% szacunkowego wynagrodzenia brutto.

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp:
Zmiana maksymalnego wynagrodzenia ze 107% szacunkowego wynagrodzenia brutto na 132,98% szacunkowego wynagrodzenia brutto.

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Na etapie sporządzania Opisu Przedmiotu Zamówienia oraz opracowywania Przedmiaru robót, tj. w kwietniu 2019 r. obiekt był w lepszym stanie technicznym. Od tego czasu niektóre elementy obiektu uległy dalszej degradacji. Stwierdzono m.in. liczne, nieregularne ubytki i wybrzuszenia w istniejącej nawierzchni żywicznej kapy chodnikowej. Dla zapewnienia szczelności i równości nowej nawierzchni konieczna była wymiana nawierzchni żywicznej od strony górnej wody w całości. Powyższe roboty zostały wykonane i rozliczone na podstawie zapisów Umowy (§6 oraz §5). Zgodnie z Prawem budowalnym art. 29 ust 2 pkt 1, realizacja robót związanych z remontem przedmiotowego obiektu nie wymagała uzyskania pozwolenia na budowę. Roboty realizowane były na zgłoszenie. Ze względu na zastosowanie uproszczonej procedury, przed rozpoczęciem robót nie było konieczne organizowanie spotkań z mieszkańcami i przeprowadzenie konsultacji społecznych. Zgodnie z projektowaną technologią robót remontowych planowane było podniesienie przęsła mostu, co wiązało się z całkowitym wyłączeniem mostu z ruchu samochodowego i pieszego na okres 21 dni. Aby umożliwić mieszkańcom komunikację, wyznaczone zostały objazdy. Ponieważ wyznaczone objazdy były dalekie, powodowały znaczne wydłużenie drogi (ok. 100 km) i czasu dojazdu do szkół, pracy i gminy (gmina została podzielona na 2 części), rozpoczęły się silne protesty mieszkańców oraz lokalnego samorządu oczekujące zapewnienia ruchu pieszego i budowy mostu pontonowego na czas remontu obiektu. Po dokonaniu analizy kosztowej, uwzględnieniu lokalnych aspektów terenowych oraz zapoznaniu się z opiniami ekspertów i artykułami prasowymi stwierdzono, że wybudowanie mostu pontonowego wraz z wykonaniem dojazdów do niego oraz utrzymaniem to koszt ok. 5 000 000,00 zł, który przekroczyłby znacznie wartość robót wynoszącą 1 700 000,00 zł. GDDKiA jest zobowiązana do współpracy z samorządami zgodnie z przepisami ustawy o drogach publicznych. Ponadto brak zapewnienia mieszkańcom propozycji alternatywnej dla objazdu mostu istniejącymi przeprawami oddalonymi o prawie 30km w każdą stronę wiązałaby się z roszczeniami odszkodowawczymi tych mieszkańców przeciwko GDDKiA. Z uwagi na powyższe, działając na podstawie art. 144. ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wprowadzona została zmiana do Umowy polegająca na realizacji dodatkowych robót, które nie były objęty zamówieniem podstawowym. Wykonanie robót dodatkowych miało na celu zminimalizowanie utrudnień związanych z zamkniętym mostem. Roboty polegały na udostępnieniu części chodnikowej mostu dla ruchu pieszego, zorganizowaniu linii autobusowej przewożącej osoby korzystające z przejścia pieszego przez most do centrum Serocka, zapewnieniu autobusowej komunikacji zastępczej dowożącej pasażerów do mostu po obu jego stronach, uruchomieniu tymczasowej linii dowożącej dzieci do Szkoły Podstawowej w Serocku, obsługującej tereny po lewej stronie Narwi, z przejściem pieszym przez most pod opieką osób uprawnionych i dowozem bezpośrednim do szkoły. Ponadto udostępnione zostały całodobowe miejsca postojowe zlokalizowane po obu stronach mostu. Zakres wykonania ww. robót został zawarty w Protokole Konieczności nr 1. Prace dodatkowe wykonane zostały przez dotychczasowego Wykonawcę. Zmiana wykonawcy nie mogła być dokonana z powodów technicznych z uwagi na konieczność skoordynowania prac z robotami związanymi się z podniesieniem przęsła mostu. Zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność wiążącą się z wydłużeniem terminu realizacji zadania. Wartość robót określona na kwotę 354 760,00 zł (brutto) nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w zamówieniu podstawowym. Tym samym wszystkie przesłanki określone w art. 144 ust.1 pkt 2 zostały spełnione. Podczas rozpoczęcia robót zlokalizowano niezinwentaryzowaną linię energetyczną średniego napięcia 15 kv, tj. kabel 3 żyłowy o długości 350 m, biegnący w rurze osłonowej w kapie chodnikowej. Kabel uniemożliwiał wykonanie prac związanych z podniesieniem i opuszczeniem przęsła gerberowskiego. Ze względu na dużą degradację i uszkodzenia istniejącego kabla konieczna była jego wymiana, która nie była przewidziana w zamówieniu podstawowym. Na podstawie art. 144. ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, wprowadzono zmianę do umowy. Pomimo zachowania należytej staranności, na etapie zamówienia podstawowego ww. roboty były niemożliwe do przewidzenia. Wartość robót określona na kwotę 261 500,00 zł (brutto) nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej w zamówieniu podstawowym. Tym samym wszystkie przesłanki określone w art. 144 ust.1 pkt 3 zostały spełnione. Zakres ww. robót dodatkowych został zawarty w Protokole Konieczności nr 2. Wykonanie powyższych prac zgodnie z załączonymi kosztorysami jest uzasadnione zakładanym celem remontu obiektów polegającym na przywróceniu pierwotnych parametrów i zabezpieczeniu przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych oraz poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszego i kołowego. Z uwagi na powyższe i w związku z zapisami ww. Umowy oraz z tytułu wprowadzonych powyższych zmian, zasadne jest zawarcie Aneksu zwiększającego wynagrodzenie Wykonawcy.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.