Ogłoszenie z dnia 2019-10-22
Ogłoszenie nr 560225430-N-2019 z dnia 22-10-2019 r.
Łódź: "Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 516204-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540043271-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510080481-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi, Krajowy numer identyfikacyjny 01751157500154,
ul. Irysowa
2,
91-857
Łódź, woj.
łódzkie, państwo
Polska, tel.
42 233 96 06, e-mail
przetargi_lodz@gddkia.gov.pl, faks
42 233 96 08; 233 96 75.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
"Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):O.Ł.D3.2411.3.2019.vk
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:"Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"
II.4) Główny kod CPV: 45110000-1
Dodatkowe kody CPV:
45221111-3,
45232451-8,
45233220-7
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
5 miesięcy
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| NAZWA: "Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec" | |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
18/04/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KAMPOL Jan Żurawski,
,
ul. Nadrzeczna 14,
42-125,
Kamyk, kraj/woj.
Polska
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/09/2019
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
wydłużenie terminu realizacji umowy do dnia 30.10.2019 r. oraz zwiększenie wartości robót
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Konieczność wykonania robót nieprzewidzianych i dodatkowych w zakresie rozbiórek oraz zbrojenia nadbetonu.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Przedmiotem Aneksu jest wykonanie przez dotychczasowego Wykonawcę zamówienia na roboty budowlane pn. "Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec" nieprzewidzianych (dodatkowych), nieobjętych zamówieniem podstawowym robót, wskazanych w protokole konieczności nr 1/08/2019 z dnia 20 sierpnia 2019, tj.:
? rozbiórka - dodatkowe skucie betonu (nadbetonu) na płycie mostu oraz kapie chodnikowej w ilości: 22,4 m3,
? rozbiórka - dodatkowe skucie betonu C16/20 na dojazdach oraz warstwy betonu na kapach chodnikowych w ilości: 39,26 m3,
? dodatkowe rozebranie umocnienia pod mostem w ilości: 125,80 m2,
? dodatkowe zbrojenie nadbetonu (po koniecznych rozbiórkach) w ilości: 2,13 t.
W związku z wystąpieniem dodatkowego skucia betonu C16/20 na dojazdach, zmniejszono obmiar rozbiórki podbudowy drogi z kruszywa w ilości: -81,76 m2.Potrzeba wykonania ww. robót nie mogła być przewidziana na etapie zlecania zamówienia podstawowego, jest natomiast niezbędna do jego zakończenia. Dopiero w trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych, po rozkuciu płyty mostu oraz rozbiórkach nawierzchni stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych, nie ujętych w przedmiarze dokumentacji projektowej. Teren realizowanego przez obecnego Wykonawcę zadania jest Terenem Budowy - został on przekazany Wykonawcy, za protokołem, w dniu 13.05.2019. Aktualnie na terenie tym prowadzone są roboty budowlane, a nadzór nad nimi - zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. 1994 Nr 89 poz. 414) - wykonuje Kierownik Budowy. W związku z powyższym, z uwagi na odnośne postanowienia Ustawy Prawo Budowlane, wykonanie robót dodatkowych jako oddzielnego zamówienia, równocześnie z prowadzonymi przez obecnego Wykonawcę robotami, nie jest możliwe. Wykonanie przedmiotowych robót nieprzewidzianych (dodatkowych) przez innego wykonawcę jest niezasadne z powodów technicznych, ekonomicznych oraz gwarancyjnych a także powodowało by istotne niedogodności i zwiększenie kosztów m.in. ze względu na:
? - konieczność mobilizacji sprzętu i pracowników przez nowego wykonawcę, kiedy obecny Wykonawca posiada sprzęt i pracowników niezbędnych do wykonania robót dodatkowych na budowie, co wygenerowało by znaczny wzrost kosztów,
? - wprowadzenie innego wykonawcy na roboty dodatkowe powodowało by powstanie przestojów i opóźnień w pracach prowadzonych przez obecnego Wykonawcę,
? - potencjalne trudności i czasochłonność wyłonienia nowego wykonawcy na roboty o tak małym zakresie i niemożliwych do wykonania jako roboty ciągłe (podczas jednej mobilizacji),
? - niewłaściwe wykonanie robót dodatkowych przez nowego wykonawcę może powodować zwiększenie zakresu, a co za tym idzie, kosztów robót zamówienia podstawowego, co jest istotnym ryzykiem dla obecnego Wykonawcy i Zamawiającego,
? - wadliwe wykonanie dodatkowych robót przez nowego wykonawcę mogłoby rzutować w przyszłości na możliwość skutecznego dochodzenia roszczeń przez Zamawiającego, dotyczących gwarancji na wykonany zakres prac (konflikt pomiędzy wykonawcami i obarczanie winą za powstałe wady i usterki.
Wszystkie powyższe przyczyny mają znaczący wpływ na możliwość niedotrzymania terminu realizacji zamówienia podstawowego lub roszczenia obecnego Wykonawcy o przedłużenie terminu wykonania w przypadku wprowadzenia nowego wykonawcy na roboty dodatkowe.
Wartość Aneksu została ustalona zgodnie z Umową na podstawie kosztorysu załączonego do protokołu konieczności nr 1/08/2019 i nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 1 855 248,85 zł brutto, a wartość robót dodatkowych to 37 378,37 zł brutto, co stanowi około 2,01% wartości zamówienia podstawowego.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Dostawy produktów mięsno-wędliniarskich, mięsa drobiowego, podrobów wieprzowych do Aresztu Śledczego w Łodzi
- Zakup doposażenia oraz pomocy dydaktycznych dla IV Liceum Ogólnokształcącego w Łodzi, w ramach projektu pn. "Chcę i potrafię" współfinansowanego przez Unię Europejską
- Dostawa projektorów multimedialnych, monitora interaktywnego, aparatów fotograficznych z obiektywem, mikrofonu oraz zamrażarek dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego
- Zakup wraz z dostawą zbiorników na paliwa płynne dla Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa
- Usługa eksperta ds. oceny biznesplanów w ramach projektu własnego: "Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych 2023 - 2029 poprzez wsparcie rozwoju przedsiębiorczości".
- Remont systemu interkomowego w oddziałach mieszkalnych B1 oraz B3 w Zakładzie Karnym nr 1 w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa drogi gminnej nr 004707F relacji Piękne Kąty - Katarzynowo (dz. nr 150/2, 149 obręb Piękne Kąty i dz. nr 733/5, 931 obr. Siedlisko)".
- Wykonanie robót budowlanych w zakresie realizacji zadania "Przebudowa dróg gminnych w m. Biebrza"
- "Utworzenie 20 nowych miejsc opieki w ramach programu Aktywny Maluch 2022-2029 w Klubie Dziecięcym "Bajkowa Kraina" w Lipniku, Kolonia Lipnik 11, 98-354 Siemkowice"
- "Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w gminie Gorzkowice - budynek przy ul. Przemysłowej."
- Remont nawierzchni drogi gminnej nr 108513 L - ul. Św. Faustyny od km 0+000 do 0+421 w miejscowości Kraśnik
- Przebudowa istniejącego budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną i zagospodarowaniem terenu położonego przy ul. Osadowej 5 w Ostrowcu Świętokrzyskim
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





