eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łódź"Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"



Ogłoszenie z dnia 2019-10-22

Ogłoszenie nr 560225430-N-2019 z dnia 22-10-2019 r.

Łódź: "Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 516204-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:

tak
Numer ogłoszenia: 540043271-N-2019

Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:

tak
Numer ogłoszenia: 510080481-N-2019

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY



I. 1) NAZWA I ADRES: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Łodzi, Krajowy numer identyfikacyjny 01751157500154, ul. Irysowa 2, 91-857 Łódź, woj. łódzkie, państwo Polska, tel. 42 233 96 06, e-mail przetargi_lodz@gddkia.gov.pl, faks 42 233 96 08; 233 96 75.
Adres strony internetowej (url): www.gddkia.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja rządowa centralna

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

"Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):

O.Ł.D3.2411.3.2019.vk

II.2) Rodzaj zamówienia:

Roboty budowlane

II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

"Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"


II.4) Główny kod CPV: 45110000-1
Dodatkowe kody CPV:

45221111-3,

45232451-8,

45233220-7

II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
5 miesięcy

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

NAZWA: "Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec"
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW: 18/04/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:

przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych KAMPOL Jan Żurawski, , ul. Nadrzeczna 14, 42-125, Kamyk, kraj/woj. Polska

IV.3) Informacja na temat wartości zamówienia w chwili zawarcia umowy (bez VAT): 1508332.40 PLN.
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE




SEKCJA V: ZMIANA UMOWY

V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
18/09/2019

V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:

podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
wydłużenie terminu realizacji umowy do dnia 30.10.2019 r. oraz zwiększenie wartości robót

V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
Konieczność wykonania robót nieprzewidzianych i dodatkowych w zakresie rozbiórek oraz zbrojenia nadbetonu.

V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Przedmiotem Aneksu jest wykonanie przez dotychczasowego Wykonawcę zamówienia na roboty budowlane pn. "Remont mostu przez rzekę Nieciecz w km 51+079 drogi krajowej nr 74j w m. Rusiec" nieprzewidzianych (dodatkowych), nieobjętych zamówieniem podstawowym robót, wskazanych w protokole konieczności nr 1/08/2019 z dnia 20 sierpnia 2019, tj.: ? rozbiórka - dodatkowe skucie betonu (nadbetonu) na płycie mostu oraz kapie chodnikowej w ilości: 22,4 m3, ? rozbiórka - dodatkowe skucie betonu C16/20 na dojazdach oraz warstwy betonu na kapach chodnikowych w ilości: 39,26 m3, ? dodatkowe rozebranie umocnienia pod mostem w ilości: 125,80 m2, ? dodatkowe zbrojenie nadbetonu (po koniecznych rozbiórkach) w ilości: 2,13 t. W związku z wystąpieniem dodatkowego skucia betonu C16/20 na dojazdach, zmniejszono obmiar rozbiórki podbudowy drogi z kruszywa w ilości: -81,76 m2.Potrzeba wykonania ww. robót nie mogła być przewidziana na etapie zlecania zamówienia podstawowego, jest natomiast niezbędna do jego zakończenia. Dopiero w trakcie prowadzenia robót rozbiórkowych, po rozkuciu płyty mostu oraz rozbiórkach nawierzchni stwierdzono konieczność wykonania robót dodatkowych, nie ujętych w przedmiarze dokumentacji projektowej. Teren realizowanego przez obecnego Wykonawcę zadania jest Terenem Budowy - został on przekazany Wykonawcy, za protokołem, w dniu 13.05.2019. Aktualnie na terenie tym prowadzone są roboty budowlane, a nadzór nad nimi - zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (Dz. U. 1994 Nr 89 poz. 414) - wykonuje Kierownik Budowy. W związku z powyższym, z uwagi na odnośne postanowienia Ustawy Prawo Budowlane, wykonanie robót dodatkowych jako oddzielnego zamówienia, równocześnie z prowadzonymi przez obecnego Wykonawcę robotami, nie jest możliwe. Wykonanie przedmiotowych robót nieprzewidzianych (dodatkowych) przez innego wykonawcę jest niezasadne z powodów technicznych, ekonomicznych oraz gwarancyjnych a także powodowało by istotne niedogodności i zwiększenie kosztów m.in. ze względu na: ? - konieczność mobilizacji sprzętu i pracowników przez nowego wykonawcę, kiedy obecny Wykonawca posiada sprzęt i pracowników niezbędnych do wykonania robót dodatkowych na budowie, co wygenerowało by znaczny wzrost kosztów, ? - wprowadzenie innego wykonawcy na roboty dodatkowe powodowało by powstanie przestojów i opóźnień w pracach prowadzonych przez obecnego Wykonawcę, ? - potencjalne trudności i czasochłonność wyłonienia nowego wykonawcy na roboty o tak małym zakresie i niemożliwych do wykonania jako roboty ciągłe (podczas jednej mobilizacji), ? - niewłaściwe wykonanie robót dodatkowych przez nowego wykonawcę może powodować zwiększenie zakresu, a co za tym idzie, kosztów robót zamówienia podstawowego, co jest istotnym ryzykiem dla obecnego Wykonawcy i Zamawiającego, ? - wadliwe wykonanie dodatkowych robót przez nowego wykonawcę mogłoby rzutować w przyszłości na możliwość skutecznego dochodzenia roszczeń przez Zamawiającego, dotyczących gwarancji na wykonany zakres prac (konflikt pomiędzy wykonawcami i obarczanie winą za powstałe wady i usterki. Wszystkie powyższe przyczyny mają znaczący wpływ na możliwość niedotrzymania terminu realizacji zamówienia podstawowego lub roszczenia obecnego Wykonawcy o przedłużenie terminu wykonania w przypadku wprowadzenia nowego wykonawcy na roboty dodatkowe. Wartość Aneksu została ustalona zgodnie z Umową na podstawie kosztorysu załączonego do protokołu konieczności nr 1/08/2019 i nie przekracza 50% wartości zamówienia podstawowego. Wartość zamówienia podstawowego wynosi 1 855 248,85 zł brutto, a wartość robót dodatkowych to 37 378,37 zł brutto, co stanowi około 2,01% wartości zamówienia podstawowego.

 

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.