Ogłoszenie z dnia 2020-09-30
Ogłoszenie nr 560189278-N-2020 z dnia 30-09-2020 r.
Bydgoszcz: Przebudowa siedziby Komisariatu Policji Toruń-Rubinkowo
OGŁOSZENIE O ZMIANIE UMOWY - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 516355-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak
Numer ogłoszenia: 540036909-N-2019, 540044350-N-2019
Zostało opublikowane ogłoszenie o udzieleniu zamówienia:
tak
Numer ogłoszenia: 510092332-N-2019
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Komenda Wojewódzka Policji, Krajowy numer identyfikacyjny 91362152000000,
ul. ul. Powstańców Wielkopolskich
7,
85-090
Bydgoszcz, woj.
kujawsko-pomorskie, państwo
Polska, tel.
525 255 320, e-mail
przetarg@bg.policja.gov.pl, faks
525 255 319.
Adres strony internetowej (url): www.kujawsko-pomorska.policja.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa siedziby Komisariatu Policji Toruń-Rubinkowo
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):SZPiFP-18-19
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań) - a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:1. Przedmiotem postępowania jest wykonanie zadania pn.: "Przebudowa siedziby Komisariatu Policji Toruń-Rubinkowo przy ul. Dziewulskiego 1-3". 2. Zakres robót przewidzianych do wykonania został szczegółowo określony w: 1) dokumentacji projektowej, 2) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, 3) istotnych postanowieniach umowy. 3. Przedmiotem zamówienia są Roboty budowlane, a w szczególności: nawierzchnie z kostki betonowej, roboty murarskie i murowe, roboty kamieniarskie, betonowanie, zbrojenie, rozbiórki izolacje, pokrywanie ścian, roboty malarskie, konstrukcje stalowe, stolarka i ślusarka, pokrycia dachowe, roboty w zakresie przygotowania terenu i roboty ziemne, okładziny z płyt gipsowo-kartonowych, roboty instalacyjne elektryczne, instalowanie przeciwwłamaniowych systemów, montaż instalacji piorunochronnej, instalowanie niskiego napięcia,instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych, pokrywanie podłóg, tynki zwykłe, instalowanie drzwi i okien, instalowanie sufitów podwieszanych, instalowanie centralnego ogrzewania, instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych.
II.4) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45233000-9,
45262500-6,
45262520-2,
45262300-4,
45262310-7,
45110000-1,
45320000-6,
45430000-0,
45442100-8,
45262400-5,
45410000-4,
45111200-0,
45410000-4,
45310000-3,
45312200-9,
45312311-0,
45315600-4,
45312100-8,
45432130-4,
45110000-1,
45421130-4,
45421146-9,
45331100-7,
45331200-8
II.5) Okres na jaki została zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego/ umowa ramowa/dynamiczny system zakupów:
do 16.11.2020 r.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB W JAKIM UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
| NAZWA: Przebudowa siedziby Komisariatu Policji Toruń-Rubinkowo | |
|
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA/ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ/USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW:
13/05/2019
IV.2) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA/Z KTÓRYM ZAWARTO UMOWĘ RAMOWĄ/USTANOWIONO DYNAMICZNY SYSTEM ZAKUPÓW:
RenCraft Sp. z o.o. ,
,
ul. Jagiellońska 94c,
85-027,
Bydgoszcz, kraj/woj.
kujawsko - pomorskie
IV.4) INFORMACJE DODATKOWE
|
|
SEKCJA V: ZMIANA UMOWY
V.1) DATA ZMIANY UMOWY:
31/08/2020
V.2) RODZAJ I ZAKRES ZMIAN:
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp:
Zmiana nawierzchni asfaltowej na nawierzchnię z kostki brukowej.
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp:
Zmiany dotyczą robót dodatkowych, których wykonanie jest niezbędne do zakończenia zakresu podstawowego: rozebranie spacerniaka wraz z robotami towarzyszącymi, wzmocnienie nadproży w piwnicy budynku PDOZ, roboty instalacyjne w budynku głównym, PDOZ oraz szatni OPP,
podstawa prawna zmiany określona w art. 144 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp:
Roboty wymienione powyżej oraz wykonanie ścianki działowej wraz z drzwiami w osiach E-F w korytarzu piwnicy budynku A, dostawa i montaż lustra w budynku siłowni oraz ułożenie tymczasowego chodnika, zamontowanie wideodomofonu przy furtce bocznej prowadzącej do siłowni, zamontowanie pryczy do unieruchomienia osób zatrzymanych zachowujących się agresywnie, zamontowanie dodatkowego wyposażenia sanitarnego, wymiana urządzeń (wentylatorów) na nowe. Łączna wartość zmian wynosi 881518.38 zł brutto ( w tym wartość robót objęta poprzednim aneksem wynosi 528000.00 i wartość przedmiotowych zmian wynosi 353181.38), czyli jest mniejsza od kwoty 2067000.00 stanowiącej 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie.
V.3) PRZYCZYNY DOKONANIA ZMIAN W UMOWIE:
W trakcie prowadzonych robót na zadaniu pn.: "Przebudowa Komisariatu Policji w Toruń-Rubinkowo przy ul. Dziewulskiego 1-3" powstała konieczność wykonania dodatkowych prac, które dla prawidłowego wykonania zakresu podstawowego są konieczne do wykonania. Jednocześnie ze względów organizacyjnych, ekonomicznych oraz technicznych zasadnym jest, aby zamówienie wykonał wykonawca robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu tj. RenCraft Sp. z o.o. Podstawą zawarcia aneksu jest art. 144 ust. 1 pkt. 1, 2 oraz 6 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych z uwagi na poniższe okoliczności: 1) wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy i jest mniejsza od kwoty 2067000.00 stanowiącej 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Ponadto zmiany te nie prowadzą do modyfikacji pierwotnego charakteru umowy. 2) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych robót budowlanych, które należy wykonać dla zakończenia zakresu podstawowego ,, robotami tymi są: a)rozebranie spacernika wraz z robotami towarzyszącymi. Wykonanie tych prac pozwoli na zakończenie robót z zakresu podstawowego tj. remontu elewacji oraz robót związanych z wykonaniem instalacji odgromowej i monitoringu oraz zagospodarowania terenu., b) wzmocnienie nadproży w piwnicy budynku PDOZ, tak wykonane nadproża pozwolą uniknąć dodatkowych spękań i zapewnią stabilność konstrukcji ścian nośnych, c) roboty instalacyjne w budynku głównym, PDOZ oraz szatni OPP. Podczas realizacji inwestycji w budynkach tych (obszar który nie był objęty dokumentacją projektową) ujawniono elementy, które ze względu na długoletnią eksploatację będą powodować zakłócenia pracy nowych instalacji. W związku z powyższym w celu uniknięcia ewentualnych zakłóceń należy w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych wymienić wyeksploatowane stare grzejniki na nowe dwupłytowe, wyprowadzenie nowego pionu kanalizacyjnego nad dach wywiewką kanalizacyjną fi 110 PCV usuwając nieprzyjemne zapachy na zewnątrz, wymiana zbiornika ciśnieniowego dla zapewnienia bezawaryjnej pracy całej instalacji ciepłej wody.
Nie wykonanie tych prac uniemożliwi prawidłową realizację umowy. Ponadto wykonanie tych prac podniesie walory estetyczne i funkcjonalne obiektu wypływając na znaczne polepszenie efektu końcowego prac budowlanych.
Zlecenie wykonania powyższych robót dotychczasowemu wykonawcy jest uzasadnione z powodów ekonomicznych oraz technicznych, a zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność i zwiększenie kosztów dla Zamawiającego. Ponadto każdy nowy wykonawca musiałby ponieść większe koszty związane z organizacją prac, zapoznaniem się z dokumentacją, koszty transportu i inne wynikające z realizacji zadania,a których wykonawca dotychczasowy nie musi już ponosić z uwagi na fakt, że realizuje zadanie na obiekcie. Ze względów technicznych nieuzasadnionym byłoby wprowadzenie nowego wykonawcy, który musiałby zapoznać się z całą dokumentacją techniczną. Należałoby również zinwentaryzować dotychczasowe prace wykonane przez obecnego wykonawcę, co stanowi istotną niedogodność dla Zamawiającego.Ponadto, ze względów technicznych nie jest możliwe prowadzenie prac przez dwóch wykonawców na jednym placu budowy, ponieważ wprowadzenie nowego wykonawcy oznaczałoby konieczność wykonywania przez niego robót na terenie objętym nadzorem dotychczasowego wykonawcy. Znaczną niedogodność stanowiłaby konieczność koordynowania pracy tych dwóch wykonawców jednocześnie. Konieczność realizacji robót dodatkowych przez dotychczasowego wykonawcę wynika również z warunków gwarancji co daje możliwość skutecznego ich egzekwowania i wyklucza możliwość przerzucania odpowiedzialności na innego wykonawcę.
Ponadto zmiany dotyczą a) wykonania ścianki działowej wraz z drzwiami w osiach E-F w korytarzu piwnicy budynku A, w celu zwiększenia bezpieczeństwa przechowywania przedmiotów w magazynach uzbrojenia, b)dostawy i montażu lustra w budynku siłowni oraz ułożenia tymczasowego chodnika w wyniku konieczności przeznaczenia wyremontowanych pomieszczeń siłowni na potrzeby kwarantanny dla funkcjonariuszy i pracowników Policji i konieczność wydzielenia dróg komunikacyjnych przy budynku siłowni na potrzeby osób poddanych kwarantannie, c) zamontowania wideodomofonu przy furtce bocznej prowadzącej do siłowni w celu uszczelnienia i usprawnienia przepływu osób korzystających z siłowni, d) zamontowania pryczy do unieruchomienia osób zatrzymanych zachowujących się agresywnie wraz z przystosowaniem do tego jednego z pomieszczeń PDOZ oraz karty na drzwiach wejściowych i opraw awaryjnych w pomieszczeniu sanitariatów, e) zamontowania dodatkowego wyposażenia sanitarnego w punktach suszenia materiału dowodowego. Zakres dodatkowy obejmuje rozprowadzenie instalacji wodnej oraz montaż baterii w 4 stanowiskach, f) wymianę wentylatorów dachowych na nowe z uwagi na fakt stwierdzenia ich niesprawności oraz dla usprawnienia systemu i poprawy pracy instalacji wydłużyć obiegi wentylacyjne do przedsionków sanitariatów.
Zgodnie z zapisami umowy w wyniku zmiany technologii wykonania robót i materiałów użytych do ich wykonania dokonano zmiany nawierzchni asfaltowej na nawierzchnię z kostki brukowej, a zmiana ta nie powoduje podwyższenia wynagrodzenia ryczałtowego oraz jest korzystna dla Zamawiającego zarówno ze względów finansowych i technicznych.
Zmiana nawierzchni na kostkę brukową minimalizuje wystąpienie odkształceń powierzchni. Ponadto usprawnienia w trakcie użytkowania obiektu będą polegały także na zmniejszeniu kosztów i utrudnień w realizacji ewentualnych napraw instalacji zewnętrznych znajdujących się na terenie Komisariatu które nie podlegały wymianie.
W wyniku wszystkich zmian następuje zmiana i rozszerzenie zakresu prac o czynności tego samego rodzaju, a więc zmiany te nie prowadzą do modyfikacji pierwotnego charakteru umowy. Jednocześnie w wyniku tych zmian obiekt zostanie dostosowany do bieżących jego funkcji i potrzeb Zamawiającego,a tym samym ulegnie poprawie jego użyteczność.
V.4) INFORMACJE DODATKOWE:
Wynagrodzenie ryczałtowe brutto wykonawcy wynosi: 14.498.152,08 zł brutto.
INNE PRZETARGI Z BYDGOSZCZY
- Kompleksowa dostawa i dystrybucja en. elektrycznej w obiektach ZSCKR w Bydgoszczy
- Dostawa sprzętu medycznego i ratowniczego na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego
- Świadczenie usług w zakresie utrzymania porządku i czystości siedziby BBFO w Bydgoszczy w roku 2026
- Dostawa samochodów służbowych dla jednostek KAS województwa kujawsko-pomorskiego.
- Organizacja i przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli akademickich z zakresu Power BI w ramach realizacji projektu "Kierunki drogi dla gospodarki"
- Kompleksowe ubezpieczenie mienia w okresie 24 miesięcy
więcej: przetargi w Bydgoszczy »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przebudowa drogi powiatowej nr 4134W relacji Kampinos - Górki - Dąbrowa - do dr. woj. nr 579 na odcinku 2 641 m
- Nakładki bitumiczne na wybranych odcinkach dróg gminnych w Gminie Sokolniki
- PRZEBUDOWA WRAZ Z ROZBUDOWĄ BUDYNKU SZKOŁY PODSTAWOWEJ W RUDNIKU - etap I
- Montaż szlabanów przejazdowych z instalacjami w ramach budowy systemu parkingowego na terenie bezpośrednio przyległego do SP ZOZ MSWiA w Poznaniu
- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Skępe
- Wykonanie prac remontowych pomieszczeń parteru oraz klatek schodowych budynku przy Zjednoczenia 34
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





